21 May
2014

Gheorghe A. M. Ciobanu: ,,Primii fiori” ai mei, la ,,Muşatinia”

Gh.A.M.CiobanuCu zece ani în urmă, eram la ,,primul meu rendez-vous” editorial, încredinţând tinerei ,,Muşatinia”, cele dintâi înfiorări ale mele, în meşteşugul literar. Astfel, în anul următor, cu o copertă adolescentină, ce reproducea culorile de miraj ale unei ,,Singurătăţi” victoriene – Stanciu – a văzut lumina tiparului volumul, el în sine o capodoperă ,,gutenbergiană”, postfaţat de universitarul de altitudine Tudor Ghideanu şi grafiat portretistic de sculptorul Demo, volum ce cuprinde în el acel ,,taifas” al autorului, purtat, juvenil, cu frumosul condeiesc.
,,Primii fiori”… Prima mea poposire în lumea cuvântului scris, primele mele îndrăzneli literare, în una din cele mai îndrăzneţe şi ele, domenii ale creativităţii umane. Şi toate, dăruite contemporan unui non-stop cultural, prin la fel de curajoasa Editură Muşatinia. De aceea, parafrazând denumirea unui film ,,mare” al lui ,,ieri”, voi şopti mereu: ,,Muşatinia, dragostea mea”. O ,,Muşatinie” dominant spirituală, ca şi Voievodul cu acelaşi nume, turnat, în viziune zaharesciană, din veşnicie şi din bronz, veghind Oraşul multisecular.
Deşi, nu de mult, a trecut pragul unui prim deceniu, ,,Muşatinia” muşatină s-a proiectat pe tot spectrul editorial al lumii moderne, de la literaturi polivalente, la arte de paletă şi de ,,cheia sol”, de la eseu şi lungi notări de marco polo, la îndrăznelile metafizice ale unor ,,Dincolo”. Cu alte cuvinte, nu o editură pe profil, ci una enciclopedică, universală, adresabilă unui public foarte larg. O are gradul de penetrabilitate, de ierarhizare al acestora, stabilit prin aceşti parametri.10
Fiindu-mi foarte apropiată, i-am putut urmări, direct şi indirect, evoluţia şi la nivel de spiritualitate sau opţiune contemporană şi ca o estetică, ce să răspundă optim unei culturi polivalente, psihocentriste şi vizual-solarice. O ,,Muşatinia” la care, directorul editorial al ei, Emilia Ţuţuianu Dospinescu, împreună cu soţul, s-au alăturat unei tipografii din judeţul Bacău, ce concretizează de minune întruchipările structural-estetice realizate de ei. La aşa o editură, o tot aşa tipografie. De aici şi succesul repetat pe care ,,Muşatinia” l-a reputat la multiple Târguri de Carte.
O Editoare şi o Editură, amândouă credincioase principiului ,,aut, aut”. De aici şi expansiunea internaţională, prin internet, sau prin revista Melidonium a Muşatiniei. Prin urmare, editura a devenit un ,,cotidian” de extensie planetară, iar a doua, un ,,best-seller” care, imediat după apariţie, devine cu statut de ,,s-a epuizat”. Un conţinut enciclopedic, bogat ilustrat, inedit documentariu şi realizat într-un colorit feminin. Trei ipostaze ce fac din ,,Muşatinia”, un evantai triadic de cultură.
,,Primii fiori” ai mei întru condei au devenit în timp, până mai ieri, prin ,,Muşatinia”, tot editându-mi carte după carte, a fi buchet de astfel de înfiorări, unite, metaforic, în volumul nescris încă, şi-având, ca denumire, cuvântul ,,Plurifiori”.

 

Gheorghe A. M. Ciobanu

 

20 May
2014

Emilia Ţuţuianu: De vorbă cu cetitorii (de presă)

Pornind de la faptul că ,,nevoia te învaţă” ne vedem obligaţi să răspundem cu reversul medaliei sau dacă vreţi cu celălalt obraz, ca buni creştini ce suntem, bolboroselilor veninoase şi jignitoare a unor eterni(eterne) anonimi(e), bolnavi de frustrări în fază, sperăm, terminală.
În tenebrele internetului găsim pitiţi diabolic într-un anonimat ,,democratic” toate scursorile unor minţi schizoide sau refulate sau pline de invidie faţă de unii semeni cu mai multe realizări la portofoliu decât a cetăţeanului-mutant (nefericită evoluţie pentru specie!) care stă ghebos în jilţuri cu ,,democraţia” literă de lege şi biblie a mediocrităţii şi freacă menta aculturală pe site-uri gen feisbuc.
În faţa neputinţei de a face ceva constructiv ,,democraţia” îi dă dreptul ,,să îşi bage nasu unde nu-i fierbe oala” şi să împroaşte slinoasele-i cuvinte în numele libertăţii de exprimare, vezi Doamne!
Filosoful Socrate spune atât de elocvent: ,,pe cei care merg în soare îi urmează în mod necesar umbra, iar pe cei care păşesc prin glorie îi însoţeşte doar invidia”
Căci, cum fierul e ros de rugină, aşa invidiosul e ros de propriul său caracter.
Această otravă a invidiei, ce îi stă pitită în inimă şi caracter, îi pricinuieşte bietului de el (ea) o îndoită durere, prima: întristare în faţa propriei nevolnicii şi a doua: gemete (interiore şi verbale) privind fericirea altuia.
Insolenţa mediocrităţii tolănită în puful dulceag al anonimatului nu are limite în cazul unor astfel de specimene!
Ajuns el însuşi un soi de Mesia atoatecunoscător şi atoateştiutor despre lucrurile Pământului, scuipă scârbit peste munca unor cetăţeni onorabili, dă sentinţe şi elaborează decrete. Se simte grandios de acolo din jilţul lui (ei) puturos cu pc-u’/ laptopu sub nas şi e plin (plină) de satisfacţii umorale mai ceva ca în toiul unei partide de împerechere cu femeia cu barbă! Acesta e portretul unui(unei) virtual(e) anonim(e) internaut(e) băgăto(a)r(e) de seama naţiunii, a cărui(cărei) ,,raţiune” naşte monştri de pitici cu tufe-n cap.
Nu averea, nici numele ilustru al strămoşilor ne fac importanţi, de ,,viţă nobilă”, ci caracterul, reperele morale şi mintea.
Astfel de ,,opere” sunt ca nişte oglinzi: când se uită în ele o maimuţă nu poate privi din ele un apostol.
Doar la personajele dramatice de la tragicii greci întâlnim asocierea acestui rol cu o mască, asociere care exprimă de fapt forma şi semnificaţia individului respectiv. Tot mai mulţi poartă astăzi măşti, care ajung să se identifice cu propriul chip…ca o salvatoare mănuşă. La adăpostul ei se simt (cred ei!) puternici.
Imaginea fiecărei persoane are o configuraţie specifică, unică…Mulţi îşi ascund caracterul fals şi viclean, adaptându-se împrejurărilor, dar totdeauna timpul scoate la iveală adevărata faţă a fiecăruia.
Ce ar spune regretatul  artist romaşcan Constantin Bârjoveanu privind aceste vremuri?..
Grafica  ce însoţeşte aceste rânduri vorbeşte de la sine.

Emilia Țuțuianu

Desen de Constantin Bârjoveanu

19 May
2014

Vavila Popovici: Insolența vs. Bunăcuviință

Buna cuviinta„Înaintea prăbușirii merge trufia și semeția înaintea căderii.”

(Pilde 16,18)

 

   Pentru convieţuirea armonioasă în societate, încă din timpuri străvechi s-au impus unele reguli de purtare între oameni. Unele dintre aceste reguli au fost cuprinse în legi, altele s-au păstrat în sufletele oamenilor, printr-o așa numită simțire și atitudine cuviincioasă, ea alcătuind cele mai minunate reguli. „Ce nu opreşte legea, opreşte buna-cuviinţă” consemna Seneca, filozoful roman, marele moralist din vremea împăratului Nero, care cu tonul său creștin al recomandărilor morale și-a asigurat o puternică influență și o îndelungată supraviețuire.

   În zilele noastre este foarte des întâlnită atitudinea insolentă care încalcă regulile morale. Ea este nuanțată prin cuvintele impertinență, obrăznicie, neobrăzare, nesimțire, devenită chiar fenomen al societății, la bază având aroganța, sentimentul de superioritate. Vârsta, se pare, nu mai are prea mare importanță, insolența fiind întâlnită la oameni de diferite vârste. O întâlnim atât la tinerii lipsiți de experiență, de educație, cât și la oamenii maturi, trecuți oarecum prin experiența vieții și de la care ne-am aștepta să se comporte civilizat. Înaintarea în vârstă nu implică neapărat înțelepciunea, deși ar trebui. Dacă la tinerețe ea mai poate fi pusă pe seama lipsei de gândire pentru o bună alegere, a anturajului necorespunzător, a  modelelor negative, deci, oarecum mai puțin condamnabilă, la maturitate, atunci când omul este în plină activitate, dovada insolenței este mult mai gravă, întrucât ea este generatoare de greșeli în defavoarea celor din jur.

   Insolența nu este specifică unei nații, ci este întâlnită, în mod gradual la oameni din diferite locuri ale globului. Este plină lumea în care trăim de tupeiști, teribiliști și, iertată fiindu-mi vorba, de nesimțiți, sau mai blajin spus – insolenți. Ei nu disociază gradele libertății, despre care poetul-filozof Lucian Blaga preciza: „Avem drept doar la libertatea pentru care ne putem asuma răspunderea”. Unde acest „virus”  al insolenței s-a răspândit mai mult, găsim și „bolnavi” mai mulți. Este întâlnită și aproape nelipsită la oamenii care și-au obținut „fraudulos” un loc în ierarhia politică, ei având impresia că numai prin acest fel de a fi –  netrecut prin filtrul educațional și nici prin cel cultural – pot supraviețui, umilindu-i, dominându-i pe ceilalți. Sunt cei care în viață nu au ascultat de sfaturile educatorilor, au acționat de capul lor și nici nu au încercat să-și facă o educație prin lectura cărților, nici să dobândească bunele maniere de la cei care ar fi putut să le fie un exemplu de comportament. Se spune, despre această categorie de oameni, că le lipsesc cei 7 ani de acasă, ani foarte importanți pentru că ei sunt temelia pe care se definește personalitatea. Există copii care asimilează bunele sfaturi, dar și unii care refuză să le primească, existând în ei un sâmbure de egoism, de vanitate, de lipsă de judecată.   Nu iau în seamă ceea ce Biblia le grăiește: „De-ți va plăcea să asculți, vei învăța, și de vei pleca urechea ta, înțelept vei fi!”.Când astfel de specimene ajung la maturitate, jignirile, glumele proaste, batjocura sunt considerate moduri de a se descurca; pentru unii, culmea, sunt de admirat acțiunile sau răspunsurile date în batjocură, de alții sunt trecute cu vederea, sau, și mai rău, sunt găsite scuze pentru  gafele impardonabile comise.

   Auzim tot mai des certuri, învrăjbiri, afirmații jignitoare din partea unor persoane de la care pretindem maturitate, inteligență, comportament civilizat. Dar, „Cine iubește certurile iubește păcatul; cel ce ridică glasul își iubește ruina”(Pilde 17,19).  Sigur că certurile, insultele ne bulversează gândirea, orientarea, (după cum se întreabă românul în proverbul: „Când grinda de sus se pleacă în jos, ce poate face cea mai de jos?”, adică cei mici ce pot face, când cei mari greșesc?), când ne izbim de lipsa de civilizație a unor persoane, fie ea din greșeală, din lipsă de educație, din vanitate, din frustrare sau din imaturitate emoțională. Sunt oameni care nu acceptă sfaturi la nici o vârstă, nu acceptă argumente, pe principiul „știu!” care se referă întotdeauna la eu, adică la persoana sa, sau „nu mă înveți tu pe mine!” Cu alte cuvinte nu mă interesează ce spui, fiindcă eu știu cel mai bine, eu le știu pe toate, nu am nevoie de nimic în plus. Această atitudine duce la discordie și nu avem nevoie de așa ceva. Cred că avem nevoie de o societate sănătoasă și corectă în ansamblu ei.

   Filozoful englez Thomas Hobbes(1588-1679) care a scris și despre filozofia politică, vorbea de trei cauze principale de ceartă întâlnite în natura omului: concurența, neîncrederea și gloria. „Prima face pe om să dea năvală pentru câștig, a doua pentru siguranță, a treia pentru reputație. (…) În atare război fiecare om e împotriva celuilalt, căci războiul nu constă numai în lupte sau în actul de a lupta, dar și dintr-o durată de timp, în care voința de a combate este destul de cunoscută.(…) Consecința timpului petrecut în (astfel de) război – fiecare om este inamicul fiecărui om. (…) Noțiunile de dreptate și nedreptate, justiție și injustiție nu au acolo nici un loc. Unde nu este putere conducătoare, nu există lege, unde nu e lege nu există nedreptate. Forța și frauda sunt în timp de război (pentru gloria personală) cele două virtuți principale.”

    Mă întreb de ce unii dintre noi vor să fie complet altfel și forțează schimbarea, dar nu în bine, ci în rău, conștient sau inconștient? De ce vor cu tot dinadinsul să fie „originali”? E de înțeles că trebuie să existe o analiză, o judecată și în judecată să se țină seama de rădăcini, de obiceiurile împământenite care au urmat îndelungatei experiențe trăite, la bază având și gândirea marilor filozofi ai lumii și învățăturii pe care ne-a dat-o Cel ce a venit să ne arate drumul vieții ce trebuie urmat pentru binele nostru. De ce vrem să urâțim viața frumoasă dăruită de Divinitate, în loc să-i păstrăm frumusețea și să descoperim noi frumuseți, ci nu stricăciuni?

    Buna cuviință este diametral opusă insolenței, ea folosește judecata dreaptă. În vremurile noastre, cel care este cuviincios intuiește cu cine are de-a face, intuiește situația în care se află, dar, de cele mai multe ori nu îndrăznește sau nu reușește să înfrunte insolența și aceasta din cauza „cantității” de nesimțire ce aparține unor indivizi. Avem oare dreptul de a tolera, a ne umili și a ne resemna în fața acestor  oameni? Psihiatrii consideră buna simțire ca fiind „gust estetic și probitate morală, dar și simț practic, valori concrete”, iar Biblia ne învață: Să umblaţi cu bună cuviinţă faţă de cei din jur” (Apostolul Pavel). Părintele Nicolae Steinhardt (1912-1989) în „Jurnalul fericirii” scria: „La închisoare, înspre amurg, am aflat ce-i aia bunătate, bună cuviință, eroism, demnitate. Vorbe mari! Vorbe goale! Vorbe mari și goale pentru șmecheri și pentru turnători; vorbe mari și de mare folos și pline de înțeles când le simți răcoarea în iezerul de foc și le poți gusta farmecul experimental”. Oamenilor care „au dat din coate” și au ajuns undeva în față le lipsește, iată,  Buna-cuviință, însemnând ceea ce se cuvine unui om, o purtare bună în vorbire și în fapte, despre care filozoful francez René Descartes (1596-1610) spunea că este „puterea de a judeca bine şi de a distinge ce-i adevărat de ce este fals” sau ilustrul poet german J.W. Goethe (1782-1832) care o considera a fi „geniul umanităţii”.

   La ce ne putem aștepta de la cel căruia îi lipsește echilibrul, buna cuviință, el considerând că prin modul  de a se comporta obține „reușita”  în viață, că în acest fel devine simpatic, sociabil și comunicativ cu cei din jur, când de fapt este acceptat doar în cercul lui de oameni aleși tot de el pe aceleași criterii, oameni de aceeași „măsură”?

  Filozoful german Immanuel Kant (1724-1804) vorbea despre justiția imanentă ca fiind un simț al corectitudinii și al proporțiilor pe care îl are fiecare individ, iar judecata nedreaptă, spunea tot el, este întâmplătoare, „un accident” atunci când omul  nu se supune imperativului moral „când voința e smintită și o ia înaintea rațiunii, când gustul pasiunilor prevalează asupra intelectului”. Dreptatea deci există în simțurile noastre și ea „poate fi adusă la lumină și aplicată în actele noastre”.  Iar când justiția imanentă este dublată de o justiție empirică (bazată pe experiență), legea aplicată „trezește conștiința omului”, considera tot Kant.

   Filozoful italian Giovanni Gentile (1875-1944) era încrezător în faptul că orice individ poartă în el societatea imanentă spiritului său, ca atare nu putem trăi, oricât am vrea, într-o absolută izolare, indiferenți la ceea ce se întâmplă în jurul nostru, ci primim în intimitatea noastră pe „celălalt” de lângă noi. A nu ține seamă de acest fapt înseamnă a nu gândi. În opinia sa, cel dintâi tribunal de pe pământ și din cer este cel dinlăuntrul spiritului nostru, el fiind liber și dezvoltându-se în mod continuu, existând posibilitatea de a lua o decizie favorabilă lui și societății în care trăiește.

   Ca atare, omul poartă răspunderea deciziei sale, după ce a examinat, a aprobat, a judecat, a acționat. Se înțelege că, în cazul unei dizarmonii în conviețuirea existentă, răzvrătirea existentă împotriva formei de disciplină socială nu poate admite lipsa de discernământ, lipsa de supunere, iată, în fața disciplinei intime a spiritului fiecăruia, cea a bunei cuviințe, fiindcă, spune filozoful „Adevărata societate trăiește în noi înșine”. Cu alte cuvinte alegerea este a noastră! Se poate alege binele în locul răului cel mai mic, cum ne-am obișnuit să facem?

 

 

Vavila Popovici – Carolina de Nord

19 May
2014

Maria Diana Popescu: Memorandumul de la Budapesta, pe oala cu lapte a ţărilor semnatare şi racheta sol-sol-Conchita

Respins la alegerile europarlamentare pe motiv că nu şi-a numerotat listele cu semnături, dezamăgit şi în lacrimi, activistului român, purtător de moţ indisciplinar, i-a picat cu tronc Conchita Wurst, femeia dotată cu barbă europeană şi cu accesorii ale Sodomei şi Gomorei. Personajul care s-a trezit cu premiul eurovisionului în poală, l-a impresionat nespus pe controversatul deputat, încît i-a întins mîna invitaţiei în România la Gay Pride, pe 7 iunie. Destui maidanezi se împerechează în văzul copiilor pe străzile Bucureştilor. Ei mai lipseau să sodomizeze capitala. Pînă unde au ajuns cu democraţia aceşti Caesari moderni, dornici de macabru! Sugerez domnului deputat să meargă acasă la Conchita. Acolo pot purta o discuţie lejeră, poate ca între fete, îşi pot împleti părul împreună, îşi pot construi trambuline pentru iadul libertinajului de conştiinţă pe care deputatul îl apără. Ar fi dezgustător să vadă o ţară întreagă un deputat pe tocuri. Însă, deputatul merge cu tupeu de gaşcă mai departe. Cere Parlamentului şi Guvernului României ca, pe perioada manifestărilor din cadrul Bucharest Pride, noul GayFest (2-8 iunie 2014), să arboreze pe clădirile lor „steagul curcubeu”, aşa-zisul simbol al drepturilor persoanelor L.G.B.T., la fel ca în Austria, Germania, Olanda et caetera. Curat antiromânesc păgînismul său, scriam în editorialul „Bruxelles-ul salvat de invazia unui măscărici”: http://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/COMENTARII/Bruxellul%20spaima%20de%20rusi%20si%20Pentagonul%20de%20mDP.htm

Ţarul Putin se va speria şi vom da de alte belele

Evident, deputatul-(r)ateu confundă drepturile omului cu desfrînarea şi imoralitatea. De neînţeles, de ce minţile luminate nu reuşesc un tratament pentru vindecarea comportamentelor sexuale deviante şi de ce nu se iau măsuri drastice de stopare a infestării populaţiei creştine cu microbii Lesbian, Gay, Bisexual şi Transgender (L.G.B.T.). În tratatele medicale, deviaţiile sexuale sînt considerate boli psihice. Rusia a promulgat o lege cu amenzi usturătoare pentru cei care fac propagandă sexuală deviantă printre minori şi în public. Conform Reuters, legea prevede amenzi de 1.300 de euro pentru persoanele fizice care transmit mesaje propagandistice în favoarea minorităţilor sexuale şi pînă la 13.000 de euro pentru organizaţiile care desfăşoară acţiuni de acest tip, motivînd că prin efectul acestora, sănătatea, dezvoltarea morală şi spirituală a minorilor sînt periclitate. Vladimir Putin şi deputatul Vitaly Milonov (iniţiatorul proiectului legislativ), au afirmat că legea dă semnalul corect că „Rusia nu va tolera niciodată dezmăţurile occidentale.” Vai de poporul nostru cu astfel de reprezentanţi fără moralitate, fără credinţă în Dumnezeu, fără respect faţă de valorile creştine. Din Occident au aterizat la noi toate aceste orori şi decadenţe. Ajunge, dragi tovarăşi capitalişti! Nu mai obligaţi poporul să se supună directivelor de distrugere morală şi socială! Poporul român este un popor creştin, un popor sfinţit prin credinţă! Avem şi noi uscăturile noastre, dar iubim morala creştină şi nu ne-am pierdut de-a lungul istoriei credinţa în faţa scursurilor cosmopolite. Ce mai urmează după o aşa libertate şi civilizaţie europeană? Cumva apărarea drepturilor pedofililor şi zoofililor? Dacă, în mod regretabil, Conchita va apărea pe carul alegoric în Bucureşti se va speria de dincolo de Graniţă Ţarul Putin şi vom da de alte belele. Ne-am putea pricopsi cu o rachetă sol-sol-Conchita, doar aţi auzit ce le fac ruşii rătăciţilor de acest gen. Duma de stat a Rusiei a decretat interzicerea extratereştrilor infestanţi în public.

Foile memorandumului de la Budapesta, pe oala cu lapte a ţărilor semnatare

Nu vedeţi că Rusia şi celelalte puteri ale lumii se joacă pe degete cu tratatele şi graniţele popoarelor? Ţarul este fix intimidat de sancţiunile forurilor europene. Robinetul de gaz e în mîna lui şi cei care îi dau palme acum, la iarnă vor tremura ca varga în case. Să ne amintim în contextul de azi al Europei de Memorandumul de la Budapesta. Statele Unite ale Americii, Rusia, Marea Britanie şi Irlanda de Nord n-au văzut cu ochi buni faptul că, după destrămarea Uniunii Sovietice Ucraina s-a trezit în postura de a fi a treia putere nucleară din lume, fiind posesoarea unor stocuri de arme nucleare mai mari decît ale Angliei, Franţei şi Chinei, împreună. N-au stat prea mult pe gînduri, au pus mînă peste mînă şi-au semnat în decembrie 1994 Memorandumul de la Budapesta, care invita, pardon, impunea Ucrainei renunţarea la armele nucleare sovietice de pe teritoriu în schimbul garantării independenţei, suveranităţii şi frontierelor existente. După ce focoasele nucleare au fost transferate pe teritoriul Rusiei, foile Memorandumului de la Budapesta au fost puse de către ţările semnatare pe oala lor cu lapte, ca să nu aterizeze muştele.

Cu toate că termenii Memorandumului stipulau obligaţia ţărilor semnatare de a se abţine de la ameninţarea cu forţa sau folosirea forţei împotriva integrităţii teritoriale şi a independenţei politice a Ucrainei, de a se abţine de la constrîngeri economice, S.U.A. şi Rusia continuă să joace alba-neagra. Să dea Dumnezeu să fie pace! Dar tare mă tem că vom plăti derapajele politicii interne şi externe. Prea mult teribilism şi diletantism în comportamentul şi declaraţiile oficialilor români! Conducătorii de la Bucureşti nu mai au strop de demnitate! În momentul în care va zbura primul cartuş din puşca ruşilor, războiul va fi inevitabil, nu numai în Ucraina. Ucrainenii sînt motivaţi de istoria lor. Nu pot uita „Homorodul” şi nici binefacerile, în ghilimele, ale ruşilor. Peste 200 de ani Ucraina s-a aflat sub dominaţia Imperiului Ţarist Rus. Ucraina nu poate uita genocidul prin înfometare, aplicat de Iosif Vissarionovici Stalin între anii 1932-1933, care a  dus la moartea, în condiţii dramatice, a milioane de oameni nevinovaţi. Idem, cu românii din Basarabia.

Cu garanţiile americane şi cu cele ruseşti ne putem şterge pe picioare

Analiştii americani afirmă că Ucraina este mult mai importantă pentru Moscova, ca loc de naştere a Rusiei,  decît pentru SUA, iar ruşii vor s-o păstreze, nu cu mîinile în sîn. Să-i credem pe analiştii americani, pentru că, iată, pînă şi Eurovisionul a dat cîştig de cauză prestaţiei unui analist. Aceleaşi voci afirmă că, provocare strategică pentru România ar fi să ne protejăm nu împotriva unei acţiuni imediate a Ţarului, ci împotriva unor acţiuni subversive în următorii cinci ani. De parcă, de un sfert de veac, n-am fi victime ale acţiunilor subversive, fie ale Occidentului, fie ale Kremlinului. Altminteri am fi avut economia, cultura şi tradiţia intacte şi-am fi fost una din puterile Europei, aşa cum visează Tăriceanu din boxa pretendenţilor la preşedinţie. Sînt ilegal de naivi aceşti visători politici români! Nu sînt fanul Vestului, nici al Rusiei, nici al Americii, ci un fan al suveranităţii popoarelor, în primul rînd, al suveranităţii poporului român. Luînd în considerare fragilitatea geopolitica a României, înainte de a sări în braţele Ursului sau în cele ale Unchiului Sam, haideţi să privim în istoria Ţării, să vedem cine ne-a fost duşman, cine, prieten! În războiul declaraţiilor dintre Rogozin şi Băsescu a sărit siguranţa de la tabloul celor două tărtăcuţe înfierbîntate. Deşi are doar o praştie, Băsescu şi-a arătat muşchii la Rogozin, în replică, Rogozin, bombardierul. Premierul Ponta bagatelizează ameninţările dintre vicepremierul rus şi preşedintele Băsescu, susţinînd că a fost „un schimb de replici alcoolice”. De acord, dar a venit pe cale de consecinţă a comenzii date de către premier ca avionul rusesc să nu survoleze România. În urma hîrjoanei de cartier dintre cei doi oficiali, ar trebui să fim atenţi vreo 200 de ani de aici înainte cu Rusia, pentru că, la orice ocazie ivită ne va călca zdravăn pe bătături. Rasmunssen ne duce cu zăhărelul că nu sîntem singuri în faţa crizei ucrainene. Şi cu garanţiile americane şi cu cele ruseşti ne putem şterge pe picioare.

La orizont, „Primăvara americană”

Dacă ne închipuim că  Rusia şi S.U.A. au încetat să-şi exercite influenţa în Ţara noastră ne înşelăm. Haideţi să ne uităm la marile companii şi concerne străine care fac legea pe teritoriul Ţării şi la cine este acum la Putere. În concluzie, revenind la oile şi la ţapii noştri, premierul şi preşedintele se apără unul pe celălalt. Bătălia publică dintre ei e o păcăleală, servită cetăţeanului român turmentat nu de alcool, ci de abundenţa manipulărilor. La fel şi ruperea U.S.L. În speţă, liberalul Ludovic Orban are dreptate: au prea multe rude şi prieteni comuni, aşa că, o mînă spală pe alta. Rămîneţi aproape! Primăvara europeană e pe sfîrşite, dar, la orizont se zăreşte „Primăvara Americană”. Manifestanţii din Washington DC scandează pe străzi: „Arestaţi-l pe Obama!” şi „Obama a pierdut”. Deci, cine a săpat groapa altor state, va cădea sigur în ea!

(Acesta este un pamflet. Orice asemănarea cu nume şi personaje reale este pur întîmplătoare, dar de netăgăduit)

Maria Diana Popescu, Agero

www.agero-stuttgart.de

19 May
2014

Ion Măldărescu: Mioriţa bolnavă, între Matrioşka, locomotiva Europei şi Uncle Sam

Ca reper de plecare în cele ce urmează am ales reiterarea înţeleptelor cuvinte ale marelui istoric Nicolae Iorga, adresate celor care ignoră erorile trecutului: „Istoria îşi bate joc de cei care nu o cunosc, repetându-se!” Când vor învăţa (oare vor?) oficialii României să reprezinte interesele cetăţenilor care, manipulaţi precum marionetele, i-au catapultat în vîrful piramidei naţionale? Când vor învăţa să-şi ţină gura închisă, pentru că, iată, gândirea lor „strălucită” şi extraordinara „capacitate de sintetizare” a meandrelor contextuale internaţionale au retrezit mai vechea ură şi dispreţul unei mari Puteri faţă de România. Plămădiţi parcă din acelaşi aluat, cei doi protagonişti ai conducerii Republicii România se poartă mai caraghios decât regii-bulibaşi, reuşind, prin prestaţiile grobianiste ale Ţiganiadei naţionale şi prin bufoneriile teribilisto-groteşti adresate ursului de la Răsărit să mai coboare câteva trepte în ochii întregii planete, cu perspectiva certă de a aduce Ţara la subsolul statelor civilizate. Umblă vorba prin târg că cei doi ar fi primit câte o scrisoare de la primul Preşedinte al României cu un scurt mesaj: „lăsaţi-i pe alţii să conducă, voi veniţi la mine. Urgent!”.

Mai bine o alarmă falsă decât o catastrofă reală
 
Copil fiind, pe timpul războiului încercam să număr avioanele care treceau pe deasupra oraşului. Nu am terminat niciodată numărătoarea, treceau mai repede decât puteam eu număra. Matur fiind, vedeam avioanele militare brăzdând cerul în misiuni de apărare a spaţiului aerian românesc. Şi mă bucuram, simţindu-mă apărat. În anii „democraţiei” avioanele au dispărut de pe cerul Patriei. Cele rămase nevândute, au ajuns piese de muzeu, iar altele, România nu mai fabrică. Nici elicoptere, nici auto-amfibii, nici blindate, nici muniţie… Un membru al Parlamentului spunea că România are muniţie doar pentru cca 8 ore de război, iar Ivan estimează că ar avea nevoie de 30 de minute ca să cucerească România. Cumpărăm sicrie zburătoare abandonate de alţii, cumpărăm maşini blindate ca să le folosim în teatrele de operaţiuni ale altora. Când şi când, vreun avion îşi mai descărca „binefacerile”, lăsând dâre persistente – nu de condens, ci de „chemtrails”. De la o vreme – coincidenţă să fie? – după evenimentele fabricate la indigo România ʼ89 – Ucraina ʼ14, liniştea nopţilor a început să fie străbătută iarăşi de efectul sonor al motoarelor avioanelor cu reacţie. Nu ale noastre, ci cele trimise de prin ţări străine, cu reclama de rigoare. Să se ştie!. Garnituri de trenuri încărcate cu blindate şi alte asemenea accesorii ale zeului Marte se deplasează către graniţa de nord a ţării. Zvonacii trăncănesc vrute şi nevrute: cică M.Ap.N şi-a adus aminte că ar mai avea niscai rezervişti neplecaţi la căpşuni şi tinerii apţi pentru serviciul militar, neexpediaţi – încă – „afară” de către statul român. Oficialii neagă şi nu văd de ce. S-ar putea motiva prin evitarea panicii. O veche zicală grăieşte totuşi că „în oala acoperită nu cade gunoiul”. Să nu uităm că România se află unde se află, la frontiera Occidentului, a Uniunii Europene şi N.A.T.O. la graniţa cu Republica Moldova, într-o zonă de potenţial conflict. A nega ostentativ existenţa unui pericol real nu-i decât o mare iresponsabilitate, o crimă comisă împotriva naţiunii române. Mai bine o alarmă falsă decât o catastrofă reală!
„Algoritmul politic” a ruinat România
 
Ţara s-a dispensat de rezervişti, la ordinele aceluiaşi Occident care ne-a făcut cadou Tătucului Stalin în urmă cu peste 70 de ani. Ne-am mutat dintr-o barcă în alta, din Tratatul de la Varşovia, în N.A.T.O. S-au schimbat doar vectorii, nu şi interesele… lor, ale potentaţilor vremii. Rezerviştilor, care au îngroşat în mare măsură rândurile aglomerate ale pensionarilor fortuiţi, li s-au subţiat pensiile, boc-ănite de premierul-pitic drept „pensii nesimţite”. Acum rezerviştii au devenit buni? Pe tineri, N.A.T.O. ne-a forţat să-i lămurim că serviciul militar ar fi o belea, iar acum, când deschidem ochii, constatăm că suntem „flămânzi şi goi fărʼ-adăpost”. Armată? Ioc! Câteva unităţi care luptă pe meleaguri depărtate în războaiele altora, pentru interese străine de cele ale neamului nostru. Un soi de mercenari moderni care nu prea mai cunosc relieful României. Nici pentru o paradă militară nu mai are Ţara parale şi cu greu mai pot fi adunate câteva „mostre” în uniforme militare – pentru impresie. Să vadă lumea cât de „profesionistă” este Armata României. Nu militarii sunt vinovaţi pentru starea în care s-a ajuns. Algoritmul politic a ruinat România!
Scapă cine poate!
 
Dacă tot a venit vorba de adăpost, pe vremea răposatului se făceau exerciţii de apărare, existau comandamente de Apărare Locală (A.L.A.), se amenajeaseră adăposturi pentru populaţia civilă. După „victoria” din ʼ89, încăperile, subsolurile destinate refugiului în caz de atac aerian – pe atunci îngrijite şi controlate periodic – au fost transformate în depozite, în locuri de refugiu pentru boschetari sau, pur şi simplu abandonate. În ʼ68 s-au înfiinţat Gărzile Patriotice care se antrenau periodic. Pe timpul ăla se găseau şi arme şi muniţie. Acum… Până şi marea putere mondială, S.U.A., are Gardă Naţională care poate interveni pentru micşorarea consecinţelor unor cataclisme naturale sau cazuri de forţă majoră. În România, păpuşarii naţionali au lăsat românii să se descurce singuri, de ce să-şi compromită ei costumele Armani sau să-şi murdărească bunătate de încălţări luxoase. România nu are nevoie de Gardă Naţională, ci de o modalitate camuflată de practicare a eugeniei şi de distrugere a teritoriului naţional. Scapă cine poate!
Revenind la tineri, ferească-ne Domnul de un conflict armat, că bieţii de ei sunt atât de neajutoraţi încât, dacă – ipotetic – li s-ar da arme (că muniţie nu prea se mai găseşte, au vândut-o şi pe aia; chiar şi cartuşele de manevră au devenit „rara avis”), fie s-ar împuşca între ei, fie i-ar împuşca pentru început pe guvernanţi, fie le-ar asvârli în primul râu întâlnit în cale. La ce să moară şi pentru cine? Ce viitor le oferă România de azi? România lui 2014 este o ţară săracă, îmbătrânită, vândută şi revândută la preţ de fier vechi, o ţară bolnavă, condusă, de un sfert de veac de incompetenţi, de hoţi cu blazon şi de trădători cu titluri de demnitari.
Locomotiva Europei, faţă în faţă cu Mioriţa bolnavă
 
Sub amintirea vremurilor de bejanie (nu că cele de azi ar fi mai bune), să încercăm o comparaţie. Să punem faţă în faţă două state europene şi două momente cruciale în existenţa lor: Germania anului 1945 şi România lui 1989.
Germania 1945 – o ţară transformată în ruină, ruptă în două, o ţară sub ocupaţie, jefuită de bunuri materiale de către cuceritorii vremelnici, cu materia cenuşie confiscată atât de sovietici cât şi de americani sau britanici.
Germania 2014 – o ţară renăscută din propria-i cenuşă, ajunsă locomotivă a economiei europene.
România 1989 – o ţară cu economie şi industrie dezvoltată (chiar dacă puloveriştii decembrişti au numit-o grămadă de fiare vechi), o ţară fără datorie externă şi cu creanţe substanţiale de recuperat, o ţară care-şi exporta produsele în peste 140 de state ale lumii, o ţară independentă şi suverană.
România 2014 – o Mioriţă bolnavă, o ţară-colonie, îndatorată pentru multe generaţii, cu împrumuturi cum n-a avut vreodată de-a lungul istoriei sale. Ce cale au luat banii împrumutaţi? Nimeni nu ne spune, nici măcar Guvernatorul B.N.R.! Zvonuri sunt destule, abureli politice, cât cuprinde. Deşi pare inuman, poate doar pedeapsa capitală ar mai putea frâna trădarea de ţară şi subminarea economiei naţionale, altfel vom ajunge – dacă nu suntem deja – „Ţară de unică folosinţă”!
N-am înţeles pînă acum de ce tolerăm ca banii contribuabilului român să ajungă la partidele politice, chiar şi la acelea, precum U.D.M.R., cu două sau mai multe feţe iredentisto-extremiste. Să se finanţeze singure, nu din buzunarele găurite ale poporului român. Nu sunt înregimentat politic şi contest cu vehemenţă utilitatea acestor organizaţii vampiroide în existenţa statului. Apropos, noi, cu cine votăm?
Pe lângă toate cele veşti şi perspective sumbre, tot copiii ne mai alină temerile, ne mai înseninează zilele: România a câştigat medalia de aur la proba pe echipe din cadrul Campionatelor Europene de Gimnastică (feminin), Larisa Iordache şi celelalte componente ale echipei prestând evoluţii de excepţie. Cinste lor! Poate că statul român le va da o diplomă…
Grafica – Ion Măldărescu
19 May
2014

Un medic din Bucureşti îl înfruntă direct pe Nigel Farage pentru declaraţiile jignitoare la adresa românilor

Medicul doctorand Claudiu Popescu îl înfruntă pe Nigel Farage, liderul Partidului Independenţei din Marea Britanie, în urma declaraţiilor jignitoare la adresa imigranţilor români, făcute la postul londonez LBC, postate şi pe site-ul  formaţiunii sale politice (n.r.)

Publicaţia britanică The Guardian consemnează că Nigel Farage ar fi îngrijorat dacă ar avea vecini români: „Realitatea nefericită este că ne aflăm într-o uniune politică cu o ţară post-comunistă care devine într-un grad ridicat susceptibilă în privinţa criminalităţii organizate. Acolo unde există rate ale criminalităţii diferite între naţionalităţi, este perfect justificat să evidenţiem acest lucru şi să îl discutăm în spaţiul public şi eu voi continua să fac asta. Datele poliţiei sunt destul de clare şi arată că există un nivel ridicat de criminalitate în interiorul comunităţii româneşti din Marea Britanie. Aceasta nu înseamnă pentru moment că toţi sau chiar majoritatea românilor care trăiesc în Marea Britanie sunt criminali. Dar trebui spus că orice persoană normală şi corectă ar avea perfect dreptul de a fi îngrijorată dacă un grup de români s-ar muta brusc în apartamentul vecin. (…) Desigur, dacă am putea avea o schemă adecvată de permise de muncă pentru cetăţenii români, cu controale potrivite, aşa cum a recomandat UKIP, atunci nimeni nu ar trebui să fie îngrijorat dacă un grup de români s-ar muta în apartamentul de alături”, a declarat Nigel Farage.

Mesaj Trimis lui Nigel Farage pe nigel.farage@europarl.europa.eu

Mr. FARAGE,

My name is Claudiu POPESCU and I am a Romanian physician practicing rheumatology in Bucharest. The reason I am writing is your recent LBC interview in which you fashioned a rather appalling image of Romanian immigrants, in spite of your unrealistic excuse that you were not “demonising” them. I understand that the anti-immigrant and nationalist acts bring votes, but to believe and/or say such things generally denotes either a fundamental lack of judgment or a mix of disinformation, lack o interest and hypocrisy. Your Dulwich College teachers surely must not have told you that generalization is one of the most common errors of reasoning and that even gold has impurities.

           I must say that I was offended by your allegations both as an E.U. citizen and as a Romanian, enough to want never to step foot on your soil. Surely I am not the only one. As history teaches us, gaining voters’ confidence by promoting hate against other nations is a strategy that always backfires and hurts its practitioners. Speaking of which, I hope you are and will be in the best of health, but if not, the thousands of Romanian doctors active in the British medical system will surely help you as they dedicatedly help your countrymen.

Dr. Drd.  Claudiu POPESCU

Domnule Farage,

     Mă numesc Claudiu Popescu, sunt medic român şi practic reumatologia  în Bucureşti. Motivul pentru care vă scriu este recentul dumneavoastră interviu acordat LBC în care aţi creionat o imagine de-a dreptul înfiorătoare a imigranţilor români, în ciuda scuzei dumneavoastră neadevărate că nu îi „demonizaţi”. Înţeleg că discursul anti-imigranţi şi discursul naţionalist atrag voturi, dar a crede şi/sau a spune astfel de lucruri despre români denotă în general fie o lipsă fundamentală de raţionament fie un amestec de ipocrizie, dezinteres şi dezinformare. Cu siguranţă profesorii dumneavoastră de la Colegiul Dulwich nu v-au spus că generalizarea este una dintre cele mai întâlnite erori de raţionament şi că până şi aurul are impurităţi.

             Vă mărturisesc că acuzele dumneavoastră la adresa românilor m-au ofensat atât în calitate de român cât şi în calitate de cetăţean european, destul cât să-mi doresc a nu păşi vreodată pe pământul dumneavoastră. Cu siguranţă nu sunt singurul. După cum ne învaţă istoria, câştigarea încrederii electoratului prin promovarea urii împotriva altor popoare este o strategie cu două tăişuri: se întoarce întotdeauna asupra celui ce o mânuieşte şi îl răneşte. Apropo, sper că sunteţi şi veţi fi sănătos, dar dacă nu, miile de medici români care lucrează în sistemul medical britanic cu siguranţă vă vor ajuta aşa cum ajută cu dedicaţie compatrioţii dumneavoastră.

Dr. Drd. Claudiu Popescu

www.agero-stuttgart.de

19 May
2014

George Anca: Reconnaissance

Reconnaissance

 

 

fiordul Orşova şi tu Dunăre

cu ora frâncă la coroană

cu o viperă la Herculane

îndulcind împrimăvărare

din somn în vapori aporie

porii apriori încai hai cai

cântă ultim vers prim Ahile

cantică atlantică Aviodun

n’arm jandarm Noviodunum

naşterea recunoaşterea morţii

 

de pe când son mason muson

loja lui Kipling din Chandigarh

plin pelin d’al clubur’lor

 

baltă suptă în oglindă

francofonia prin Teremia

 

parletre

 

în 90 pe rău-iubit

îl traduceam la comă

staul perenei cratime

nerupt ascezei socru

nisipuri ecumenice

plouă la lumânarea

soarelui de ieri

 

părere de inimă rea

canonul tunului

zidurilor pietate

recunoştinţa unui spovedit

pe tangoul tigrului

spasm pe spadă o Damasc

am conversat în viteză

să-l bată vântul ăsta pe Ricoeur

în Iabalcea

înverzeşte salcea

banaticus

fanaticus

şterse călăuze

pe Calea Girocului

petale de

moarte artificială

îmi vedeam pantofii

te uiţi să mă cunoşti

scriam scrima

sub aura sudurii

pe regiuni într-o

sporovăială revolută

ameninţări pe păsăreşte

oul de pensamiento

bagaj de asemănare

plictis pe săturate

condens presăra parafa

pe necunoscuţi nerecruţi

tot timpul este un

astăzi la Timişoara

fantezie organizaţională

centrul de competitivitate

întârziere faţă de China

complex de superioritate

lumea se schimbă

dispăru Baudelaire de la stand

şi Medeea i-o dădui lui Bolot

dodofonie ochi

pentru semeni români

în litere mai mari o să vă

citesc a vă asurzi

România creativă

cultura numerică

şcoala dovedită

standul vizitat

trebuie ştiut ce

se află în maşină

papagal mai junglă

să ne-ajungă

nu transportaţi păsări

vii în marmoră

facem parte din echipă

de nimeni nu ne e frică

tumultuită subţirime

concertul clopotelor

cetăţean numeric

persoană digitală

la f(r)acture numerique

avizi de conectivitate

tinereii Polianei

evitând scleroza

toate curg de la sine

globalul nu lasă rece localul

şi nici viceversa

defizicalizarea pedagogiei

pod decalajului digital

dreptul la apa cunoaşterii

scris francofon

oralitate americană

cartea pe moarte

patroni gârlă

Ricoeur amic lui Eliade

internauţi vizigoţi

români mai hoţi

strada palmierilor

cimitirul mătăsarilor

splaiul Sofocle

zona soarelui

Pandora ca Eva

Medeea Medusa

occidentalizarea planetei

Moise egipteanul fondă

primul monoteism cel iudaic

din care luară naştere

creştinismul şi islamul

Dunăre tulbure

sub ondulaţii negre

fiord dezgheţat Gange

cuţite abia sânge albia

Babel confirmă devorarea

Dunărea noastră care eşti în Doina

printre vagoane de marfă

mişcare contra valului retezat

trezire pe altă cinste

orb căuta din măslini

dezrădăcinaţi de îngheţ fiord

mesteceni horă albă

cu trunchiuri de întuneric

pe liber numai răpunerea

de sine cu aplauze

pe înalt pe rotund necredinţa

n-are cine ne mai nega

jusqu’au-boutisme Canada

mimoză de gheaţă sub romanţe

crucificare jungiană Paul Neagu

la valse-hesitation Herve Fischer

scăpai cu viaţă şi din Timişoara

largheţe nepovestită arhitect

temele patriotic francofone

ne plictisim de fanatism

patima antipatimii

Niculceva avea leucemie

mare închisă Mihalcea şi Cochn

 

terminând sfinţii

te mai pui Nifoane

năvăditelor canoane

peste tablă eu la maică

dinainte îmi rod covrigii

cum ne ţine ea în braţe

Cristoase Dumnezeule

religiozitate pe religie

Emma de la Mancha

Anton cu Iov de Ladea

printează melonul

odi et amo Catullus

Blanche zăpada de-altădată

vrăjmaşii mercenari nebiruind

nici o cronică ne pe de rost

hanatomia şi strănutai

mă strămutai în rai

fost la Paris cu Epistemon

ba în Troia cu Paris

unde-s vremurile lui Tobie

crimă comunistă de traducere

moare da Leopold Africa imperiilor

 

jucaţi-vă cu mărgelele de sticlă

ceri un bănuţ şi-l dai pe Dumnezeu

aia e de Brăteşti dă-o boalii

nimic nu e mai frumos ca dansul

i-am spus când am putut deschide gura

dreapta o ţii într-a gagicii

cu stânga ne conduci

grâule din boabe ploaie

când erai cârtiţă

neînverzind pădure

martor iluziei martire

o zi înainte o zi după

tăinui dăinui secundă scundă

pe talia catalană coupa santa

regii ceilalţi nu deconstrui diferenţa

pe respect din popor nu mai da

 

George Anca

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii