14 Jun
2016

Let the Whole World Hear: The Kidnapping of an Infant in Norway

Five police officers along with a social worker from Barnevernet stormed Margaret Hennum’s house. In true 1930’s Nazi style, they took Caspian, the above sleeping infant from his crib. In fact, this picture is taken not long before the kidnapping.

Context: Margaret is a neonatal intensive care nurse working in Norway and she has been housing Nadia and her infant son Caspian for the past month. Nadia has been discharged from a Mother’s Home in Norway about a month ago and she has been housed by Margaret’s family since then. Their story was published anonymously by Chris Reimers here. They are no longer anonymous. They are desperate after what they experienced today.

While Nadia was at an appointment, Barnevernet backed by police showed up and snatched the baby under the pretext that the baby does not have identification. Just like that. There was nothing Margaret with her credentials could do.

The police admitted that they didn’t really understand the situation, they just had orders that had to be carried out. No court orders were shown. No arrest warrants. No real motive. The family were just told that a mother and her son are being sought out. Margaret reports that the policeman in charge had a very sad and troubled look on his face, yet he went along with this terrible operation.

How can this happen in a modern civilized country?

I avoided referring to Norway and to Barnevernet as a Nazi system until now. I instructed all the speakers at the April 16th protest in Los Angeles not to mention any association between Norway’s CPS and Nazism or Fascism. We wanted to stay positive and constructive. We wanted to appeal to reason.

But this is too much.

This is what Nazis did in the 1930-40’s. They would storm houses looking for Jews and children of Jews. When they found them they would take them away. Forever.

It is exactly what the Norwegian CPS/Police extraction team performed today.

The entire world will now find out what happened in Brandal, Norway.

Thank you Margaret for your courage. Thank you Wings of the Wind, Agnus Dei and Steven Bennett for spreading the story.

Please share with everyone.

Sursa: https://delightintruth.com/2016/06/13/let-the-whole-world-hear-the-kidnapping-of-an-infant-in-norway/

13 Jun
2016

Harry Ross: Lirice

Imagini pentru Harry Ross

Cântăreţul

 

Stătea pe scenă singur

cu ghitara  pe umăr

şi cânta

nu, nu cânta, ci compunea o poezie

care ici te încălzea, ici te îngheţa

lumea în sală plângea

şi aplauda,

şi el cânta nu doar poezie,

ci şi filozofie;

ameţitoare plimbări în univers

răsturnări printre aştri

căderi în abis

 

Era viaţa lui şi a mea

şi a altora

turnată în stihuri

ce răscolea inima

 

 

Miracolul

 

Iubirea a fost începutul,

ura ar putea fi ultima piatră neagră

a acestei lumi

 

Nimic n-am avea

de iubirea nu era.

Acea întâlnire providențiaă

între Adam și Eva

a așezatt fundamentul nașterii omenirii

și  a tot ce a urmat după aceea.

 

Ne întoarcenm la acest moment

pentru că atunci a început miracolul,

care nu are voie să se sfârșească

în vecii vecilor.

 

Literele

 

Par niște semne grafice

fără valoare. Eroare

Literele sunt baza Scrierii, al Cunoașterii, al Comunicării

Prin litere și cuvinte

Ne spunem gândurile, și ideile, durerea

și părerea noastră despre oameni și lume.

Cândva vedeam literele întregi,

aliniate ca niște  domnișoare  la sărbătoare

Mai apoi pierzând lumina din ochi

vedeam din ele  resturi, firirmituri, cioburi sărmane.

O lume fără coloane, rănită, îmbrâncită

Scriu cu aceste litere infirme precum sunt și eu însumi

Oameni, păstrați-vă lumina ochilor

Vederea este sfântă, cheia cu care deschidem

porțile vieții și ale luminii.

Orb ești un rătăcitor care trăiește

în beznă și așteaptă resemat

noaptea cea din urmă

 

 

Suntem

 

Suntem frumoși și seducători

În clipe de extaz

Aparținem lumii și lumea

toată e a noastră

Apoi ne întoarcem acasă

masca pică de pe chip

și devenim subit umili, banali și fără fard

Precum e masa, scaunul

Sau ștergătorul de la ușă

Omul  este lumină, strălucire

banal , ștrengar, stea căzătoaare

un diamant și,

în, același timp un cu  gunoi

Avem  nevoie de măști ca să nu știm ce lichele suntem

 

 

O pâclă de fum

 

Parcă e mai ușor

să legi o prietenie

decât s-o alimentezi

cu energii și emoție

Oamenii nu se schimbă,

dar te uită

Ori te pun pe un raft

lângă alte prietenii prăfuite

unde aștepți

până îmbătrânești

Când o prienie se stinge

e semn că miezul era necopt, iar cărbunii rămași

s-au stins și ei

lăsând în urmă

Doar o pâclă de fum…

 

 

Acel fir

 

Vorbim despre un fir

Transparent care ne

Leagă de viață

Nu-l vedem, nu-l simțim, dar el există

Altfel cum am trăi?

Probabil e țesut din ațe mătăsoase

Ori dimpotrivă, din oțel, dar extrem de rezistent.

Prin ele curg energii cosmice

În arterele noastre  firave.

Mare meșter e natura

De știe țesătura și drumul

Fiecarui fir.

 

Totul e bine și sublim

Cât firul ne ține legat

Chiar puțin

Rău e când el se rupe

Și plutim, ca niște umbre

spre o lume neștiută, ruptă

De orice omenie.

 

 

 

Existențe

 

O văd ca pe  un fulger,

străbătând ani,

lăsând în urmă

comori de gândire și de fapte

vrednice de laudă.

Nu poate fi comparată

decât cu o altă existență

de aceeași dimensiune.

Deci, viețile noastre

sunt doar fulgere în

desfășurarea timpului,

împreună lăsăm

o moștenire unică

generațiilor care ne urmează:

lumea cu toate bogățiile,

miracolele, dar

și cu defectele ei.

 

 

Natura

 

Aș asemăna-o cu o domnișoară zveltă,

tandră și frumoasă.

Plină de mister și ochioasă

O întrebare mă bagă-n boală:

de ce umblă natura în pielea goală?

Cred că știu, învelită, fofolită,

n-ar avea un strop de farmec.

Lasă trunchiul să se dezgolească ,

coroana să se mândrească

crengile să se zbârlească,

frunzele să călărească.

Și apoi iarba de-ar

fi învelită,

s-ar topi de căldurică.

Florile de nu și-ar arăta fața nu le-am știi viața.

Natura e făcută pentru amorul liber,

să zburde în bătaia vântului, să zâmbească,

să se alinte așa goală, arătându-și cele sfinte.

Deci, să nu ne mirăm, fiecare fir din natură

e o pictură. Ochiul vede și nu crede că

o  șuviță de apă și un colțișor cu flori îți umple inima cu fiori.

 

Harry Ross

Israel

13 iunie 2016

13 Jun
2016

Vavila Popovici: Despre JIGNIRE

 „Fără dreptul la jignire nu există, în principiu, nici libertate de opinie!

 Salman Rushdie

   Jignirea este definită ca o acțiune întreprinsă de către cineva, însemnând ofensă, insultă, rănire, ocară, umilință, vexare, atingere, lezare etc., cu alte cuvinte jignirea poate fi divers nuanțată. Unii o suportă, alții nu, și în acest ultim caz, din vanitate confundată cu  demnitate, ripostează tot atât de diferit. Se mai spune: „l-a călcat  cineva pe coadă”, adică cineva ar fi suportat o agresiune.

   Senatorul american din statul Arizona, cel care a reprezentat Partidul Republican la alegerile prezidențiale din Statele Unite din noiembrie 2008 – John McCain –, un om inteligent, care a vizitat Bucureștiul și a cunoscut ceea ce este mai important în viața noastră, constatând anchilozarea sistemului nostru democratic, și făcând o comparație, a exprimat de curând: „Chiar dacă Donald Trump va deveni președinte, sistemul democratic de control instituțional funcționează în Statele Unite. Eu cred în continuare că avem instituții guvernamentale care vor ține sub control o persoană care ar încerca să își depășească atribuțiile constituționale. Nu suntem România”.

   O parte din Presă a ripostat imediat, ofuscată, vezi Doamne, că Senatorul a jignit România. Nu a spus-o pe un ton ironic, a făcut o comparație, subliniind un adevăr cunoscut, iată, și în afara țării noastre, afirmând că Trump nu este un pericol dacă ajunge președinte, întrucât instituțiile de control reciproc, ale statului de drept funcționează perfect în America, spre deosebire de cele în țara noastră. A mințit? Nu! A spus un adevăr! Adevărul nu este o jignire, nu este o insultă.

   Majoritatea ziariștilor noștri au scris în nenumărate rânduri despre acest adevăr, despicând, cum s-ar zice, firul în patru, adică exemplificând și analizând diversele situații ivite, altele neurnite din loc. S-a scris că  politicul guvernează sub legea bine ticluită și susținută, cea a minciunii și a hoției, corupția fiind în floare, că valorile sunt ignorate sau anchilozate spre a nu-și spune cuvântul, că într-o țară democratică cum este definită țara noastră a fost ticluită și votată o lege  precum legea 217/ 2015), care a mărit îngrădirea libertății cu toate că s-au auzit voci care spuneau clar că „este în esența ei stalinistă și nu poate fi acceptată de o societate democratică”. Apoi, s-a mai scris că titlul de doctor care cândva era un titlu înalt de cunoaștere, a ajuns să fie compromis, metoda prin care s-a făcut acest lucru fiind învățată pe vremea comunismului, când era nevoie de multă zgură să fie așternută peste adevăratele valori ale țării… Așa s-a ajuns, tot ziarele scriau, la desconsiderație tacită din partea oamenilor care înțelegeau și înțeleg ce se petrece, dar nu puteau și nu pot să se revolte, deasupra fiecăruia revoltat se flutura și se flutură câte o sabie; ura de clasă a pornit și s-a manifestat din partea celor care se simțeau frustrați și care, fără a avea merite, voiau cu orice preț să preia puterea, să domine prin teroare. Repetiția – un rezultat al obișnuinței, nu? Se urăște în continuare! Tot ce a fost bun creat se încearcă a fi demolat, valorile au stavilă în urcuș.

   Și dacă ne critică un cunoscător, un om cu experiență, un străin care ne vrea binele, fiind chiar interesat în acest bine, noi ne revoltăm, spunem că suntem jigniți. Mai folositor ar fi poate, să ascultăm cuvintele și să privim mai atent în ograda noastră, cum clasa politică – puternicii zilei – ucid inițiativele bune, introducând ca legi de guvernare jaful, minciuna, hoția. În loc să cântărim bine situația în care se află țara din toate punctele de vedere, să ne integrăm și să susținem cu interes și dragoste inițiativele bune, să alegem soluții corespunzătoare care să ducă la ordine și eliminarea haosului din viața noastră, noi sărim în sus, că suntem jigniți și apărăm, ce? Sărăcia, hoția, necinstea și greșelile? Nu cumva conducătorii, reprezentanții unor partide lătrătoare au fost cei care au jignit poporul cu incompetența, aroganța, lipsa de judecată, făcând legi în favoarea lor, nu a poporului, oferind salarii și pensii bune celor care nu le merită și lăsând pe alții să flămânzească? Lipsa locurilor de muncă nu lovește tineretul zilelor noastre? Vox populi  nu mai contează? Nu mai știm cine suntem? Nu mai știm ce vrem? Am știut cu adevărat ce am votat? Sau am ajuns să ne mințim pe noi înșine? Frumos a exprimat cineva că înălțarea unui popor vine prin cei aleși, prin „munca celor cu inteligență și caracter”, și slavă Domnului, în istoria țării noastre, am avut destulă inteligență, caracter și iubire de țară.

   Libertatea de exprimare este baza dezvoltării oricărei societăți sănătoase. Dacă nu ai acest drept se ajunge la înghețarea ideilor și a mentalității sociale. Asta se întâmplă în dictaturi și sisteme de organizare autoritare așa cum a fost comunismul la noi și prin alte părți. Da, sunt unii care uneltesc la eliminarea libertății de exprimare, poate de teamă, poate de neînțelegere. Mentalitatea este cea care trebuie schimbată mai întâi, ca cei care ne conduc, în primul rând ei, să înțeleagă societatea care trebuie clădită, pornind de la temelia ei, adică de la legi morale instituite, înțelese și respectate.

   Libertatea de exprimare e însăși baza progresului de orice fel. Când dreptul de a critica starea de fapt, când dreptul de a arăta greșelile actualului sistem (indiferent de natura sistemului) este suprimată, consecința directă este regresul sau stagnarea. Să ne întrebăm, în ultimă instanță: fără dreptul la jignire poate exista libertatea de opinie?

   Jignirea fiind divers nuanțată, ea trebuie luată în contextul  care se produce și este necesar a se gândi la adevărul ei faptic. Filozoful și scriitorul român Emil Cioran (1911-1995), stabilit în Franța până la moarte, afirma la vremea sa un adevăr vizibil în conduita americanilor, valabil și în zilele noastre, pe care l-am constatat de când am venit aici în America și pe care l-am considerat ca înrădăcinat prin educație: „Americanii fac greșeli extraordinar de grave, pentru că în primul rând nu știu să mintă; și apoi, ei cred în cuvânt ca într-un lucru sacru, al cărui judecător este poporul. Nu-i văd având vreodată un Talleyrand”. Dar mi-te un Putin?, adaug. Căci, este suficient să te uiți în ochii unui american când îți vorbește și vei vedea cum sufletul lui nu are ascunzișuri!

   După umila mea părere, nu ne obligă nimeni să acceptăm spusele cuiva, dar nici să luăm ca jignire un adevăr exprimat sincer și să ne simțim ofuscați, ci… să medităm. Și, în cel mai rău caz, să luăm seama la spusele lui Voltaire: „Nu sunt de acord cu ceea ce spui, dar voi apăra până la moarte dreptul tău de a o spune”.

 

Vavila Popovici – SUA

 

 

12 Jun
2016

Pr. Gheorghe Calciu: Mormântul furat

Mormântul furat

De ce a fost ars trupul lui Mircea Eliade?

 

 

Cand am aterizat pe pamantul american, nu cunosteam nici un nume de roman care sa locuiasca acolo, in afara de Arhiepiscopul Valerian, fie-i pomenirea de trei ori sfanta, despre care aflasem ca se exilase in Portugalia. Nu stiam cine era noul episcop. Dar Biserica din America s-a facut simtita, prin prezenta la aeroportul din New Youk a unei delegatii de preoti din partea Episcopiei, care mi-a daruit o cruce veche si frumoasa de argint, din secolul al XVII-lea, scrisa cu litere chirilice. Crucea imi fusese trimisa de Maica Alexandra – Principesa Ileana a Romaniei, fondatoare si stareta a Sfintei Manastiri “Schimbarea la Fata”. Ma astepta un numar mare de romani cu steaguri. Aceasta primire mi-a mai alinat patimirile. Multi din cei care m-au intampinat erau fosti detinuti politici care ma cunosteau. Mi-aduc aminte de Grigore Caraza, om cu suflet navalnic, care a rupt semnul ce marca pana unde puteau ajunge cei care asteptau pe calatori si s-a repezit de m-a luat in brate. Atunci mi-am dat seama cat de multi romani ajunsesera in America si ce bine erau organizati – caci aflasera ca sosesc si venisera sa ma primeasca.

Am aflat apoi de multi altii, care locuiau in diverse parti ale Americii. M-am bucurat sa aflu ca si Mircea Eliade isi are resedinta in Statele Unite, nu in Franta, cum crezusem. De atunci am dorit sa-l intalnesc, mai ales ca stiam ca el fondase Comitetul pentru Salvarea Parintelui Calciu si voiam sa-i multumesc. De fapt, aceasta multumire era pretextul pentru a fi primit de el. Practic, nu stiam cum sa ajung la el, nu aveam curaj sa ma misc in imensitatea Americii. Eram speriat de toate, nu aveam masina, nu stiam sa conduc si ma simteam in toate foarte stingher.

Vizita la Eliade

In februarie 1986, am fost invitat la Mircea Eliade. Locuiam in Cleveland. In acelasi oras era un legionar batran, Victor Corbutiu. Acesta m-a anuntat ca fratii doctori Ronnett vor veni cu masina de la Chicago sa ma ia pentru a-l vizita pe Eliade. Cred ca macar unul din cei doi doctori il consulta din cand in cand pe Eliade. A mers si Corbutiu cu noi. Eram foarte emotionat. Am fost primiti imediat.

Mircea Eliade era aproape daramat. Nu cu mult inainte, biroul sau arsese si dezastrul acesta, cum il numea el, il afectase foarte mult. Dupa cate intelegeam, manuscrisele fusesera salvate, dar erau diferite note, franturi din gandirea lui, probabil, unele scrisori care arsesera partial sau total. In orice caz, nu era chiar un dezastru. Prima parte a discutiei s-a invartit in jurul incendiului care se pornise de la cenusa pipei sale scuturate in cosul cu hartii. Eliade ne-a aratat unele manuscrise cu marginile arse, cuprins de jale, asa cum o mama ar arata scutecele copilului ei mort. Purta niste manusi de piele care ii lasau numai varfurile degetelor descoperite si cand scria impingea creionul facand litere ascutite, pentru ca anchiloza degetelor nu-i permitea sa rotunjeasca literele. Era extraordinar de dependent de sotia sa si aproape la orice decizie, oricat de mica pe care trebuia s-o ia, o consulta. In acelasi timp, doamna Eliade il supraveghea cu o dragoste posesiva si cu un devotament care nu se consumase in anii petrecuti impreuna.

Discutia a revenit la mine. Eliade s-a mai incalzit putin, considera ca actionase bine infiintand acel comitet pentru mine, dar ma intreba daca nu cumva, din cauza aceasta, Securitatea si Ceausescu fusesera mai salbatici fata de mine. L-am asigurat ca, dimpotriva, ori de cate ori o personalitate romaneasca din Occident sau un oficial al unui stat din Vest se interesa de mine sau numai imi pomenea numele, eventual vizita Romania, situatia mea se imbunatatea. In perioadele in care nimeni nu mai pomenea de mine, deveneau foarte cruzi. Acest lucru l-a bucurat, fiindca unii dintre romanii care-l vizitasera ii spusesera contrariul. Cu delicatetea lui, Eliade nu a pomenit nici un nume.

Incet-incet, conversatia a devenit familiara, i-am povestit lui Eliade ca se pornise o campanie de denigrare a lui Eminescu, inceputa de Moses Rosen si la care, direct sau indirect, se raliasera unii intelectuali care, convinsi sau oportunisti, negau valoarea poetului national. Eliade a rostit numele unor tineri intelectuali romani care-l vizitasera, printre acestia Adrian Paunescu. Multi dintre romanii din exil, apropiati lui Eliade, il mustrasera, deoarece il primise de mai multe ori pe Paunescu. I-am spus cateva lucruri despre Paunescu, fara a accentua prea mult ceea ce auzisem, fiindca nu voiam sa ma asez in randul celor care ii reprosasera lui  Eliade intalnirea cu Paunescu.

 

Eliade avea o credinta de taran

 

L-am rugat pe Mircea Eliade sa scrie un articol despre Eminescu, nu unul apologetic, nici de aparare, ci unul asa cum il simtea el pe marele poet si sa-l publice in Cuvantul Romanesc. Mi-a spus ca a mai scris despre Eminescu – nu stiam atunci exact ce –, dar eu am staruit si mi-a promis ca o va face. Credeam in forta cuvantului lui si nici nu am avut vreo indoiala ca va scrie articolul. Nici o clipa nu m-am gandit ca moartea lui era atat de aproape. Simteam in el o forta spirituala si chiar fizica, dar poate ma amageam.

Corbutiu si cu fratii Ronnet au inceput sa-si depene amintirile din studentie si, cum era si firesc, au ajuns la Miscarea Legionara, la unele amintiri comune. Eliade s-a angajat si el in discutie. Am observat ca amintirile lui se invarteau mai mult in jurul lui Nae Ionescu. Mai tarziu, citind Memoriile  lui, am constatat ca niciodata nu s-a dezis de Nae Ionescu si am inteles de ce a vorbit mai mult despre el. In orice caz, erau multe amintiri pe care le avea cu cei trei in comun si care imi dezvaluiau o generatie de lupta si de ideal aproape legendara. Oameni de o inalta calitate intelectuala, gata de sacrificiu, morali si devotati. Atunci l-am auzit pentru prima data pe Corbutiu spunand ca pacatul cel mai mare al elitelor legionare a fost incalcarea juramantului saraciei de buna voie. Am fost socat de afirmatia lui, pentru ca toti legionarii pe care i-am intalnit in inchisoare, sau despre care am auzit, traisera doar  in persecutie, in lagare, in inchisori ori fusesera ucisi. Ma intrebam: oare cand au avut ei timp sa se imbogateasca sau, daca s-au imbogatit, ori au mostenit vreo avere, cand au avut timp sa se bucure de ea?

La un moment dat, cand atmosfera devenise foarte destinsa si chiar amicala, l-am intrebat pe Mircea Eliade daca intelectualismul lui in problemele religiei sau cunoasterea adanca a religiilor orientale i-au afectat in vreun fel ortodoxia, marturisindu-i ca aceasta era intrebarea care ne chinuia pe noi, noua generatie care traiam in duhul ortodox, fie ca eram preoti, monahi sau laici. Eliade m-a asigurat cu tarie ca nimic nu s-a miscat in sufletul sau din credinta lui, ca el si-a construit o credinta simpla, cat mai simpla, ca a unui taran roman si ca aceasta temelie a ramas nezdruncinata in el.

A spus lucrul acesta cu simplitate si foarte convingator. L-am crezut fara nici o urma de indoiala. Ne-am despartit linistiti. La plecare, Eliade mi-a promis un set complet al Istoriei Religiilor, care urma sa apara in luna martie. Deoarece urma sa plec in Europa, la niste conferinte, m-a invitat ca la intoarcere sa-i fac o noua vizita si sa-mi iau si volumele promise.

Incinerarea istoricului religiilor

Dupa doua saptamani, am primit de la doamna Eliade o scrisoare vehementa, in care ma acuza ca i-am adus in casa niste legionari, care l-au tarit pe sotul ei intr-o discutie compromitatoare; ca el niciodata nu a fost legionar si multe altele de acest fel. Incheia amenintindu-ma ca ma da in judecata. De fapt, nu am inteles de ce se temea, din moment ce nu fuseseram de fata decat noi; nici un strain nu asistase.

I-am raspuns ca nu eu i-am adus pe ei, ci ei pe mine si ca au facut-o la cererea lui Mircea Eliade. Ca eu nu-i cunoscusem pe fratii Ronnett, nici nu stiam de existenta lor pana in clipa in care mi i-a prezentat Corbutiu, pe care il cunoscusem la biserica din Cleveland; ca amintirile pe care si le-au impartasit nu erau legate de mine in nici un fel si nu le cunoscusem pana atunci. (Ma refeream la aminitirile lor personale, nu la cele de ordin mai general). Doamna nu mi-a raspuns, iar la intalnirile noastre ulterioare, fie in America, fie in Europa a fost foarte prietenoasa.

Pe 23 Aprilie 1986, ziua Sfantului Mare Mucenic Gheorghe, patronul meu cel purtator de biruinta, am aflat de moartea lui Eliade si, de necrezut, de incinerarea lui. M-am tulburat foarte tare in inima mea. De ce m-a mintit? De ce nu mi-a spus ca avea de gand sa se arda. De ce mi-a spus ca are o credinta de taran, simpla, fara nici o urma de orientalism? Un taran simplu nu se arde. Mi-aduc aminte ca am scris atunci un articol in care i-am pus, postum pentru el, toate aceste intrebari cu oarecare brutalitate, acuzandu-l.

In iunie m-am intors in America. Acum aveam obisnuinta calatoriilor, puteam merge cu trenul, ma “descurcam” cu vocabularul redus englezesc pe care mi-l insusisem. I-am facut o vizita doamnei Eliade. Aveam mai multe lucruri sa o intreb. Cea mai importanta intrebare era: “De ce l-ati ars?”

Un prieten din Chicago mi-a dat o video-camera, m-a invatat cum s-o manuiesc pentru a avea macar acum pe pelicula o vizita la Eliade, fara Eliade. Am facut cum am fost invatat. Cand am intrat pe strada lui Eliade am debitat toate banalitatile care se spun intr-o astfel de pelicula: cum pe strada aceea venea istoricul religiilor la caminul sau, cum intra pe poarta etc., toate locurile comune care seaca emotia reala a unei asemenea vizite in care dramatismul cel mai mare era incinerarea lui. Doamna m-a primit cu bunavointa, am trecut in fuga cu aparatul prin cele cateva camere, apoi am intrat in salon, care fusese amenajat de doamna Eliade ca un fel de camera sfanta in care, pe un camin special, se afla intr-o firida o fotografie a lui Eliade. De o parte si de alta ardeau doua lumanari; alte cateva obiecte care apartinusera celui disparut. O atmosfera pagana, orientala: Eliade devenise un fel stramos zeu, un sot zeificat.

Doamna mi-a spus ca acolo isi face ea rugaciunea (probabil se ruga lui Mircea). Am intrebat-o: «De ce l-ati ars, doamna?» Mi-a raspuns ca, de mai multi ani, cand se plimbau seara, treceau pe langa o capela foarte frumoasa, unde era un cenotaf si asa au hotarit ei ca primul care va muri sa fie ars de supravietuitor, iar al doilea sa lase prin testament sa fie ars. Atunci am crezut-o si l-am acuzat pe Eliade pentru hotarirea luata si pentru ca a evitat sa-mi spuna adevarul.

Am ajuns acasa la prietenul meu. A scos caseta pentru a o viziona. Nu se imprimase nimic pe caseta. Uitasem sa scot capacul de pe obiectiv. Atunci am crezut ca Sf. Gheorghe nu mi-a permis inregistrarea ca o pedeapsa ca nu am avut curajul, atunci cand Eliade mi-a vorbit despre credinta lui simpla  de taran, sa-i fi spus: Domnule Profesor, nu ati vrea sa mergem putin in camera alaturata sa  vorbim numai intre noi? Si sa-l fi spovedit. Acum cred altceva. Ma voi explica.

Dupa ani de zile, dupa ce din protagonistii acestui articol: Eliade si sotia lui, dr. Alexandru Ronnet si Corbutiu au trecut la cele vesnice si am ramas numai eu si Mircea Ronnett, in martie 2003, am vizitat cimitirul din Paris si am rejudecat toate cele intamplate intr-un mod diferit.

M-am intrebat de ce Eliade ne-a lipsit de mormantul sau, la care sa fi putut noi merge. Incet-incet si-a facut drum in mintea si in inima mea gandul ca poate nu era el cel atat de vinovat, cat cei din jurul sau care l-au tarat intr-o aventura nefericita, profitand de boala si de durerea doamnei Eliade. Apoi mi s-a strecurat indoiala ca acestea s-au facut cu  acceptul lui. Poate ca a fost un fel de complot al unora din cei indurerati de moartea lui, care au crezut ca vor capta astfel «energia» lui prin procedee orientale. Pana atunci, spiritul lui Eliade nu ma tulburase in nici un fel. Era ca si cum totul se incheiase intre noi. Eu facusem greseala de a nu-l chema la spovedanie si el mi-a ascuns intentia de a se arde. Gresisem amandoi. Dupa schimbarea directiei gandirii mele, a inceput sa ma bantuie amintirea lui, sa-l visez.

Un articol si o fotografie

Atunci s-au petrecut doua lucruri care mi-au aratat ca, intr-adevar, intre mine si sufletul lui Mircea Eliade se stabilise o legatura prin voia lui Dumnezeu si ca drumul pe care mergeam eu in aprecierea intamplarii legate de arderea lui, era o buna cale. Cineva mi-a trimis prin un articol scris de Culianu, un discipol drag lui Mircea Eliade, dupa cum afirma Culianu si cei care l-au cunoscut. Interesant este ca Mircea Eliade, la intalnirea noastra, desi a vorbit de mai  multi romani, nu a pomenit niciodata numele lui Culianu.

Motivul arderii lui Eliade, fapt care pe noi, ortodocsii romani, ne tulbura, va ramane o taina pe care o vom sti dupa moartea noastra, cand Dumnezeu ne va descoperi lucrurile nestiute.

Culianu si-a scris articolul pe baza notarilor din jurnalul sau personal. Imi este greu sa rezum articolul lui, de aceea, il atasez la articolul meu si rog pe cititori sa faca un efort sa-l citeaasca. Articolul este foarte bine scris, sentimentul de dragoste al autorului si al celorlalti este aproape apasator. In articol este descrisa agonia si moartea lui Eliade. Autorul insista pe o anumita atmosfera cu puternica influenta orientala, amintind de despartirea lui Buda de ucenicii sai. Din aceasta cauza, si-a subintitulat articolul Mahaparinirvana.

Atmosfera de misticism oriental, cu unele aluzii la Iisus, amestecul sincretist al religiilor, credintelor si cultului, toate pledeaza pentru un aranjament determinat de jalea celor care se desparteau de cel care fusese centrul  vietii lor intelectuale si, intr-un sens, spirituale.

Exact in aceeasi perioada am mai primit un semn de la Eliade. Dupa 15 ani de la vizita la Eliade, Mircea Ronnet mi-a aratat cateva fotografii facute cu ocazia acelei intrevederi, in care apaream si eu si profesorul. Nu stiam nimic despre aceste fotografi, iar Ronett le descoperise intamplator, caci uitase de ele. Unele dintre ele foarte semnificative pentru mine, care mi-am putut aminti exact momentele in care au fost facute. Era un mesaj ilustrat de dincolo de mormant, un semn imi intarea noua convingere n privinta arderii lui Eliade. Era exact in zilele in care imi colationam datele privind vizita despre care vorbesc si imi dadeam seama ca nu mai aveam nici o fotografie a acestui eveniment. Fotografia cu el cu pipa in gura este una cunoscuta de multi. Cea in care eu intind mana peste masa spre istoricul religiilor surprinde momentul in care el ne arata un fascicol din ultima sa istorie, dactilografiat. Atunci a raspuns la intrebarea mea: “Am o credinta  de  taran simplu.”

Si in prima, si in a doua fotografie, fata lui Eliade arata sinceritate si nimic din ea nu exprima o jena care, daca m-ar fi mintit, s-ar fi vazut. Privind fotografiile si amintindu-mi la fel de fotografic clipele de atunci, m-am convins ca Eliade nu m-a mintit. Figura lui este a unui om care nu a mintit niciodata. Niciodata cineva nu a afirmat despre el ca ar fi capabil sa spuna un neadevar. Devotamentul celor care au stat in jurul sau in perioada agoniei – de pilda, decanul Gamwell a stat sapte ore in picioare pe culoarul spitalului – nu putea avea loc in inima unor oameni care ar fi avut indoieli referitoare la cinstea lui Eliade. Nu pot invoca iarasi, nici un complot constient pentru a actiona dincolo de afirmatia ortodoxiei sale. Cred mai curand ca cei care il iubeau si care nu aveau deloc «o credinta simpla de taran», au uzat de mirajele orientalisnului pentru a nu-i pierde «energia».

Concluzie: Eliade a fost ars fara voie

Am, vazut filmul lui Paul Barbaneagra, in care autorul vorbeste cu profesorul Eliade pe strazile Parisului, imbinand intelepciunea unor intelectuali cu semnificatiile mistice ale capitalei Frantei, in care, spre deosebire de alte opere de fictiune ale profesorului, lumea nu mai apare ca un camuflaj, ci mai curand ca un conglomerat de simboluri, unele tainice pana la a nu putea fi descifrate, altele mai la indemana noastra. Doi oameni care inteleg misterele lumii si ale vietii, le accepta si nu se sperie de ele.

Un ultim cuvant: Culianu spune ca au avut loc slujbe de pomenire a sufletului lui Eliade, aproape in toate bisericile ortodoxe romanesti din America. Acesta este un adevar partial. Sigur, toti preotii, in orice caz, foarte multi, l-au pomenit pe Eliade, dar nu in slujbe speciale, ci in pomenirile obisnuite, pentru odihna sufletului sau si pentru iertarea pacatelor sale si a faptului ca s-a ars. Nimeni nu a pus la indoiala ideea ca arderea lui s-a facut cu asentimentul lui. Probabil, cei mai multi au crezut ca cerut asta prin testament. Eu am fost primul care am aflat din gura doamnei Eliade ca a fost vorba de o intelegere intre ei doi. Daca slujitorii bisericii ar fi avut o cat de mica indoiala in privinta arderii de buna voie, ar fi actionat ca pentru o moarte obisnuita, dubiul operand in favoarea lui.

La inmormantarea lui Mircea Eliade a participat si parintele Pavel Simion din Chicago, nu ca slujitor, ci ca un compatriot. A rostit si el o simpla rugaciune, dar nu a participat in nici un fel la inhumarea in care toate s-au amestecat ca intr-un fel de religie Bahai.

Eu cred ca Eliade a fost ars fara consimtamantul lui, dintr-un exces de dragoste rau inteleasa a unora din discipolii sai, in care s-a lasat atrasa si doamna Eliade. In consecinta, ma rog pentru el ca pentru un om cu moarte si inmormantare normala si il pomenesc la un loc cu toti cei care au crezut si au contribuit la cunoastere si s-au constituit in lumini ale neamului nostru.

 

Pr. Gheorghe Calciu

12 Jun
2016

Discourse at Anti-Barnevernet Protest in Oslo June 11th 2016

Barnevernet – what must happen now?

(source mhskanland.net) 
••
Speech held at Eidsvolls plass before Stortinget (the Norwegian parliament)
in Oslo, on 11 June 2016
••

What must be done for Norway to achieve a child protection service which protects children?

We have come some way in that many more thousands of people, in many countries, now know how the Norwegian system operates to the detriment of children and parents.
What is the next thing we need?

*

Let us think back to the last local elections. There was a trial project going in some municipalities: Young people down to 16 were allowed to vote.
Very well.
At the same time these 16-year-olds are not allowed to decide where to live? At least not if Barnevernet has confiscated them. Barnevernet holds them by force until they are 18.

So what must happen?

The government must announce something we can call an amnesty.
Under normal conditions an amnesty is something given to people who have broken the law. That is not the case here. But for children who long for home but are held captive in foster homes and institutions against their will, and without having done anything criminal, this is punishment. It is as if they and their parents are doing something criminal by wanting to be together.
So the abolishment of this duress is an amnesty.

The government must issue a clear order that all foster children who want to, can go home to their families freely, and will if necessary receive help to get home. Do not let foster persons try to pressure them, or impose conditions, or stop them taking their favourite teddy-bear with them, or keep back a pet of theirs in the foster home.

Instruct the police that Barnevernet no longer has the authority to call upon them to fetch children from their parents with force when the children themselves want to be with their parents. Regardless of age, every foster child who says it wants to go home, must have the right to go home. Without delay.
Those children who want to continue in foster homes, shall of course also have the freedom to do so, but not the freedom to speak on behalf of all those who want to go home.

*

And then one more step:

Again we should think back. This time back to the time when the Soviet Union had begun practicing “glasnost’” (openness). In 1988, Gorbachev cancelled the yearly exams in the subject history! Down at school level.
Why?
When accurate information was available in the Soviet Union, it became clear that one could not continue with the incorrect version of history which a faulty ideology had led to. New textbooks were needed, and new teaching, from basics.

In the same way our country must put a stop to the present teaching of Barnevern going on in the colleges.
New students of child protection are due to start classes in the autumn. The same teaching is also dished out to kindergarten personnel, to law students, to the police and many other professions.
It must be stopped and the present text book literature done away with. Teaching personnel who promote today’s understanding of how children are protected, must be prevented from doing so.
It is bad enough that it will take time to replace child protection workers who practice a harmful ideology. But we must at least prevent new classes of students being taught the same thing.
Quite new, different resources must be enlisted, new textbooks, new personnel to take students on for practice, so that we can end the harmful actions which today’s Barnevern so often carry out.

*

There is a whole series of things which must be done for families in Norway to become safe against obliteration by our own country’s authorities. But the two things I have mentioned here are among the most important to get off the ground.

Thank you!

**

References:

History Tests Canceled for Soviet Youngsters :
Decision, Affecting 53 Million, Will Provide Time to Correct Stalinist ‘Lies,’ Izvestia Says

Los Angeles Times, 11 June 1988

Moscow Summit: Unmaking History and Debating Rights;
Soviet Pupils Spared Exams While History Is Rewritten

New York Times, 31 May 1988

Mikhail Gorbachev’s Glasnost
OnThisDay.com, no date

Sursa: https://delightintruth.com/2016/06/11/professor-marianne-h-skanlands-discourse-at-anti-barnevernet-protest-in-oslo-june-11th-2016/

12 Jun
2016

George Anca: Cenușa lui Eliade

George Anca

CENUŞA LUI ELIADE

(Rezumat)

 


 

 Muzica: jazz, raaga. Titlul: Cenuşa lui Eliade. Început: flutură păsări nasul lui Shakespeare Sulmona solimană. Continuă (teme): Agar fiere, fiu. Tot cu Medeea se vede din Tomis în Bălţi. Se împlinesc 2000 de ani de când Ovidiu ne-a venit în exil. Shakespeare se numi noul Ovid, iar acesta, D.H. Lawrence al antichităţii.Calambur vid m-a vidma.

Radha în Madura aurie. Din cuib în cuib nimic nimic de am îmbătrânit calic.

Sculptate-n Victoires Paris de Emmanuel Fremiet feciorii, arse, Jeanne şi Valery născute la Domremy. Ce n’est pas normal de chanter en public. Autant on emporte le vent gone with the wind  – octosyllabe vieux proverbe francais en Villon. Nu m-aş franţuzi, bătrână zi, eliadi, colibi.

O recunosc pe Maytreyi avatar sacontal.

Şi regele chiriaş tatălui. Sun-o pe Viorica Navamalika.Uzi seceta pe litere Eliade, pe scurt matineu, texte citabile anume, poezia de mâine spre maci.

Bambu iambu muzic din exil blanduzic. Poemul Eliade pe necitite, cenuşă Chicago, ediţii moldovene,alamkarika scăpătat, cititul gangetic, fadoare versus fantasmă,o maşină din altă lume purtându-l mituri. Nimic din zilele, cărţile Eliade, chiar el s-o fi opunând.

Electrocutare Rudolf, Dominic Orăştiei, noi ai lui Zalomit, raaga yaman, raaga pilu, busuioc tulsi, canon hindus, raaga de seară serenitate.Te respiri zei de sunete, întrupările liniştii, norocul epifaniilor. Fiecare cu ale lui şi raaga te împresoară atman, sitar secerătorul macilor traducător de gitanjali. Blânde sunete de prăbuşire în dharma dansantă.Tabla-n tropot pe sitar de întoarcere în valuri, staţi nedestructuraţi trăznet pe raaga Eliade.Argonauţi din raaga întorcându-ne drum cosmică rugă.

Orga mascată în sitar invitaţie avatar , nemaitristeţe amar. Nu mai confunda comunismul cu Eminescu. N-ai plâns de două zile, lumânare aprinsă. Cenuşa lui Eliade ai zis poemului. Mă întreba Mrinal Sen ce face Mircea. Orgie David, rugăciune Kahlil, devi Mircea, cenuşă George. Al câtelea revers, lumină de întors, Kalypso apokalipso, mritior ma amritam gamaya.

CENUŞA  LUI  ELIADE

flutură păsări

nasul lui Shakespeare

Sulmona solimană

cum odinioară

cu terifiere

fredonam la gară

pe Agar fiere

a sfinţit troiţă

într-o grădiniţă

copila-i muri

troiţa sfinţi

vale o lungi

se dinamitează floral catacreza

o reţea preacucernici din insolaţia aceasta

refren hai-ku snobism fenician

alfabet din nord balast în balastieră

ce de neant amar de clar

tot cu Medeea se vede din Tomis în Bălţi

nu ştiu ei să citească din mine copiilor

zid pe nespurcare tristeţe întrebată bariu armată

vid m-a vidma bordelează nedemolabil dacă

 monumentalizacă

traiul vetrei pe vătrai

mie-mi dai cai de mai

 

îngânând în gând cantarida

derviş orb nisip color

înfloare floarea de cireş

în Marakesh

pe centură scăpărăm scăpăm pădurea

respectul facerii de şcoală rurală

cap ochios capuchehaie ne-am fi înţeles

orice cuvânt o nălucă dinspre Eminescu

spre Blaga ea tânără se simţise până orbise

n-am automobile în literatura mea

n-am nici o amărâtă de Dacie

cu fără casa domnească de grab’

Kalidasa Ovid mutându-l agoniei tomitane

Calatis de câte ori din Tomi vizitat-au

 

orb iadubluin

Elena Constantin

11 moarte

Stratford Itacarte

marinărie molie

israelie anatolie

cârciumă corabie

mormântului sabie

scato telegraf

Narnia perdaf

cântul de-a doua

înoată roua

toate în una

mării săruna

întunecă-te-ne

pe vapor cânte-ne

caută-ne atol

ocean mototol

Ulisse pe Walsh cu

Ilie Ilaşcu

marea stă insula merge

cum purcese Circe cerge

nat amânat limbi

în cotruţă înnimbi

nici un pensionar fără două maşini

un mercedes şi un volvo beduini

muy bătuţii din pays

salve paradis proscris

la miezul nopţii începu

şi după două ore du

nu e neplată

din Ulisse Bloom

suit pe lopată

albumului scrum

 

cititul Brâncuşi

literelor daltă

dublinezi aduşi

din Itaca-alaltă

 

your god nu mnezeu

mă-tii-n examen

Salome mrejeu

tare mare amen

 

ştii cât câştigă

cerşetor  în New York

la Washington rigă

nu Circe nu porc

 

mai pe o pagă

rapiţa scuture

iapa şontoroagă

sub fluture

mâna pe ea don’t

worry Helespont

din cald în frig

Homer Joyce ligue

lui Shakespeare

în cimitir

cartea iar furată-n car

îmi cărai pe vătrai

întârziind ţi-e mama

şi mai pe ducă Yama

Savitri duşcă Duică

ia-l lui Yama să fii muică

nici Alcesta nici acesta

plouând până-n Budapesta

ce vorbeaţi fără auz

găgăuzului havuz

un nebun printre nebune

obscenei şi mătrăgune

bine de închini sivini

Ruben pe eminescini

ba un film ca după Joyce

Bloom din Odiseu eroi-s

om citi printre magneziu

Picu Angelu Sileziu

Radu Anghel Gheorghe Anghel

constantinelen arhanghel

why don’t glonţ

out prin bagabonţ’

aşa se ajută prieteni

întorcându-ne altminteri

strecuri miercuri

verso herculi

versus Cressus

spartani spartbani

ce-om vorbi de mi te spui

speza Potomacului

zborul podului

nodul glodului

cât asfalt catafalc

în picioare mă calc

har Harrare

Cioran internet

a câta cenzurare

get berechet

 

păpălugă

saramagă

româneşte

lovidragă

 

Creuza cui mă pui în cui

dinga-linga spală templu

Radha în Madura aurie

tafta de sânge postverbal

 

am la mijloc India

vot din Australia

alţii de-o limbă cândva

fără apărări mata

 

teascuri în dosul secetei încărcaţi

în harabale vasele goale pline

o huire piepturile duhuire şesurile

chiar maică băsma pe scândură

 

bice apa morţilor mâini pumn

de fulgi ne cernem trestii

ziduri sforăind cutremurăm

suntem studenţii din Balaciu

 

la timp primăvară toamnă tractorul

în şanţ împachetate petunii

pe lac şi ai nimănui o lebădă

te măritaşi cu oxidatul

 

din cuib în cuib nimi nimic

de am îmbătrânit calic

cât de urât ţi-am scris

de ispăşesc şi-n vis

 

folosirea cuvântului regn

te-am ştiut în cămăruţa podurilor

pe foi de ceapă de apă groapă

clatină-mă de-o amintire

 

stai nu mai trăi numai aci

te-o înşfăca amintirea altcuiva

te poţi întâlni de te ţii

mai şi pleci în America

 

vezi-te în cotlon depresie

copilărească binefăcătoare

Michelle în poză de nu Morgan

om avea deopotrivă priveghi

 

 

ce vezi

priveghezi

ajungi

în dungi

cauţi mouse

în repaus

m-aş apuca

în dodii mda

parcelă

nacelă

claxonaţi

cât mai

sunteţi

în viaţă

în aşteptare

radio oprit

ascultând

lehuzia

renunţă mersul mării închegarea

mirosului din lift în discriminare

măslinul la nevedere

orbul zidului mângâiere

 

să nu fi fost înşine

mirosul dimpotrivă

dacă nu de vişine

culoare olivă

 

caşti oligofrenie arvună

de la fereastra cealaltă

ne aşezasem cunună

pe duşmanii din baltă

 

demonstraţie de salvare

cu ce nu te mai las

n-are mama fată mare

şi poliţia la pas

 

ciublu cotac parcă vierme

liliac aprins printre terme

îmi mai şi pocneşti ocnă

de-o împletim bocnă

 

cum nu mi-ar prii

axoni mitocondrii

glorie nenuntite

ariene hitite

 

 

sculptate-n Victoires Paris

de Emmanuel Fremiet feciorii

arse Jeanne şi Valery

 născute la Domremy

 

ajunsă-n exosferă fata bău vin

lavandă după la ballade irlandaise

ce n’est pas normal de chanter en public

Bonnard încă o tuşă tabloului său din muzeu

 

autant on emporte le vent gone with the wind

octosyllabe vieux proverbe francais en Villon

nu m-aş franţuzi bătrână zi eliadi colibi

o recunosc pe Maytreyi avatar sacontal

 

şi regele chiriaş tatălui

până mâine până la drum înapoi

sun-o pe Viorica Navamalika

floare de buric impronunţabil

 

s-ar terfeli părinteasca algă aglutina

uzi seceta pe litere eliade

n-am ajuns sub aripa asfaltului

până nu ne globalizarăm atâtica

 

incolorei creanţe calc darul

de ritm în viroage

 vidma avidă dravidă

cum se mai îngustează sudul

 

tu-n Thule eu-n Ushuaya

ne-am ţine de mână de vorbă

ne-am curăţa în fiord

pe ale tăcerii schiuri

 

am năduşi în ploaie mâine

fără nici o ştire pieţari

anunţul anti Vajpayi

comunişti avem şi noi

 

de-am plecat brusc

precum şi din Sahytia

de a ne aminti groapa

alergaţi după mine

 

ce mai piuiam pe cant

Eliade pe scurt matineu

texte citabile anume

poezia de mâine spre maci

 

să dorm singur tăcut

până la atelierul

specializat din cimitir

ni s-a interpus odalisca

 

 eram mai indieni

mai o piatră mai un cap

de n-oi citi nescris

soarele stării umbra cătării

 

nu ne mai închidem în bufniţă

nu mai bufnim liniştea

ce-ţi şi destinasei temple

pe cine oi mai invita

 

lăsatul la voia nvăzutului

din orbi în mai orbi

împământându-ne somn de veci

şi tu ce atâta bună-voie

 

către convalescenţa predestinată

de n-ar fi înghesuială aici să

te mai însemn să spun

pe loc plonjon alfabet

 

nici nu te văd te aud bârfit

în cunoştinţa prieteniei

mnesis pe săturate

întru numele domnului

 

ne-om evenimentiza în pustiu

uneori mă văd adiind home schooling

mi-am vorbit sufletul devălmaşilor

ecouri inverse de vers debarcat în Anvers

 

cum ne-am răpune întâlnirile

date peste cap insolaţie

Berenstein pe sexul Hilary

şi ce mai doreşte Băsescu

 

Torijos Ceauşescu Saddam

ce mai asasinăm globilor

la bal în globalitate

asemuisem neajunsul

 

calchia-vom tradiţie placentară

înghiţită în ascuns cum

ne-am da de ceasul viitorului

văd şi săptămâna neplatnică

 

bambu iambu muzic

din exil blanduzic

asta ne costase

carne fără oase

 

poemul Eliade pe necitite

doctoriţa repetă n-avea ăla bani

cenuşă Chicago ediţii moldovene

australienii te cer din America

 

alamkarika scăpătat cititul gangetic

mâncare de orez cu ceapă simboluri de rupt dinţii

mâncată ruptoare fadoare versus fantasmă

o maşină din altă lume purtându-l mituri

 

vorbiţi că nu suntem animale avem nume

nu s-ar demitiza cu niciunul din noi

râdeai cu evreii în parte cât că Saul

a mai răsturnat de un pol sacul budhic

 

încă vampir Vetala

scriindu-ţi scrisului

visându-te visului

staţia Constantin Brâncoveanu

 

nimic din zilele

cărţile Eliade

chiar el s-o fi

opunând lasă

 

ipocrita critică

să sporadizeze

minciuna

recunoaşterii

 

nu ne-avem nevoie

nici frumuseţe

piesa nici atât

ah prietenii mei

 

electrocutare Rudolf

Dominic Orăştiei

noi ai lui Zalomit

raga yaman raga pilu

 

busuioc tulsi

canon hindus

raga de seară

serenitate

 

persoană continuitate

unul din o mie şi nu eşti

sunetele te caută

în cunoştinţă de păcat

 

încă în yaman

pe swastika

prosperităţii

fără Hitler

 

te respiri

zei de sunete

întrupările liniştii

norocul epifaniilor

 

fiecare cu ale lui şi raga

te împresură atman

sitar secerătorul macilor

traducător de gitanjali

 

blânde sunete de prăbuşire

în dharma dansantă

mai şi plecaţi la meci

de aplauze Mircea

 

tabla-n tropot pe sitar

de întoarcere în valuri

staţi nedestructuraţi

trăznet pe raga Eliade

 

copii pe mai târziu

acestei plaurări

câte respiraţii

prepărinteşti

 

argonauţi din raga

întorcându-ne drum

cosmică

rugă

 

părinţii

Gita

Kurukshetra

raag 

 

în mintea sălciilor

nu-n palme nu acum

răgălie

răcărie

 

orga mascată în sitar

invitaţie avatar

nemaitristeţe amar

chiar ce facem cu timpul

 

cum de ţi-ai ars

partiturile sub

de profanare radiaţii

uite sonorizarea mântuirii

 

mangalam

lume la meci

tu scrum

noi acum

 

conversatori

eliadini

avatari

în gol

 

nu mai e o afacere

dacă ar fi s-ar face

Eminescu e cel

mai puţin de jelit

 

nu mai confunda şi tu

comunismul cu Eminescu

zdiarenţe eliadenţe

toate s-au spus

 

n-ai plâns de două zile

lumânare aprinsă

poate vine Măridevi

şi nu găseşte drumul

 

sora broască mierlă nască

Ru devi oul Olt Rouault

el scrie că n-ai voie

ce mai ţii minte

 

cenuşa lui Eliade

ai zis poemului

mă întreba Mrinal Sen

ce face Mircea

 

mi-e nor până la hărţi

ar mai fi ori altcineva

n-ar lipsi nimeni

din cenuşa dumneata

 

orgie David

rugăciune Kahlil

devi Mircea

cenuşă George

 

al câtelea revers

lumină de întors

Kalipso apokalipso

mritior ma amritam gamaya

11 Jun
2016

Ana Urma: Saudade alternative, Trofeul „Iarna – agonia.ro”

Imagini pentru Ana Urma

daca vântul ar risipi urma paşilor noştri
ca pe două şiraguri de perle în mare
împietrit o clipită nisipul din cernerea-i fină
ca-n poveşti cu sirene va face să iasă din valuri
amintirea cu tine
lângă ţărm să înot ochii vii cucerindu-i
nestatornici să mă prindă în mreje sincrone
ca doi fluturi văzduhul

 

dacă foşnetul nopţii ar aduce-napoi pescăruşii
din priviri să îţi smulgă apusul
să revii cu luna pe umeri albastră
tu stăpâna din vis a celor o mie de nopţi

 

dar altfel cu noi se întâmplă

 

pe ţărm urma paşilor
se-nfăşoară cu luna sărată şi rece
când peştii de aur fac cercuri ispita dorinţelor creşte
din valuri apar cochilii şi calde brăţări peste glezne
ca un şarpe de apă lunecând între noi
se tulbură ape se înclină în unghiuri nisip mişcător
două umbre cu inimi unite de valuri se zbat
ascunzând zbuciumul unei mări în absenţă

 

aşa se întâmplă

 

în unele nopţi ieşi din mare răzând împăcată
cu tâmplele albe cari în spate lumini pe umeri cu păsări
cânţi şoptit în urechea destinului bucata în care visam
notasei cu verde mirosul algelor lipite de tălpi
fumul norilor cu albastru cu roşu misterul cerului la apus
ca buzele tale rostindu-mi: iubite e timpul să plec

 

aşa se întâmplă cu noi

 

e marea rigidă cazinoul ascuns într-o scoică de gheaţă
nici urmă de paşi prin nisip văzduhul sfinţit …de năluci
tu umbră brutală îmi smulgi de sub pleoape şiragul de perle
întorci în clepsidră nisipul îmi umpli paharul

 

Ana Urma

Sursa: https://gradinaculecturi.wordpress.com/2016/06/10/ana-urma-saudade-alternative-trofeul-iarna-agonia-ro/

 

 

şi pleci saudade

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii