6 Jun
2016

Harry Ross: Aforisme

Imagini pentru Harry Ross

Aforisme

ABC-ul vieții este un manual virtual alcătuit din experiențe umane fără egal.

X

Între ritmul vieții și cel al gândirii e o distanță fără importanță.

x

Istoria nu o fac marile personalități ci conducătorii mărunți și cruzi.

X

Bogăția este un aliat solid, adesea însă sordid.

X

Oare câte persoane stau față-n față cu amicii și câți preferă să le întoarcă spatele?

X

Un caracter mare nu încape într-un suflet mic.

X

Nu renunța să stai alături de cineva sau să te mulțumești cu umbra lui.

X

Regele nu ar putea exista fără să aibă supuși.

X

Ne scărpinăm după ceafă pe când ne mănâncă limba.

X

Longevitatea nu e un ideal când bolile te țin legat de spital.

X

Disprețuim pe cei incorecți, oare nu suntem și noi printre cei suspecți?

X

Fraierul se întoarce la locul unde a fost fraierit.

X

Forța nu se teme de forță, ci de ce este în spatele ei.

X

Investițiile de sentimente sunt foarte convenabile. Nu costă bani și aduc acțiuni amiabile.

X

Puterea totdeauna se impune în fața nemulțumirii publice.

X

Exilul nu e casa ta ci a nimănui.

X

Din păreri de rău nu poți construi un viitor, mai ales unul strălucitor.

X

Viața e un cui în care și bucuriile și necazurile ți le pui.

X

Rugăciunile sunt foarte bune, dar nu schimbă nimic în lume.

X

Suntem neputincioși în fața Puterii care ține într-o mână legea, iar în cealaltă biciul.

X

Cuvântul care ezită să spuină ceva, în final spune o prostie.

X

Supraviețuirea a câteva sute de mii de evrei a fost marea răzbunare cu care am plătit fasciștilor crimele și chinurile îndurate în lagărele de exterminare.

X

Sunt o mie și una de motive să fim fericiți. Prima este iubirea. Toate celelate nu au nici o importanță

X

E o eroare să credem că un om car este  bnun într=n loc e bun în orice loc.

X

Cel care susține că lumea este bună, e un naiv, iar cel care zice că lumea este rea, este un nihilist.

X

Timpul este o mare taină. Timpurile evită orice răspuns.

Harry Ross

Israel

5 Jun
2016

Emilia Țuțuianu: Poetul Adrian Erbiceanu și ,,Însemnele nopții” – lansare carte Bacău

Sunt câțiva ani de cînd l-am cunoscut pe poetul Adrian Erbiceanu cu care am un dialog cultural fructuos în paginile revistei Melidonium și în cadrul ASLRQ unde Domnia Sa este președinte al acestei asociații iar prezenţa mea la lansarea cărţii Domniei sale Însemnele nopţii de la Bacău din 3 iunie a fost ca un evantai divin peste stihiile dezlănțuite ale naturii.
Această lansare a volumului de sonete a fost un eveniment literar pregătit minuțios de poeta Mioara Băluţă împreună cu Revista de cultură 13 PLUS în cadrul USR Filiala Bacău.
Despre volumul Însemnele nopţii și despre activitatea poetului Adrian Erbiceanu au vorbit dramaturgul Viorel Savin, scriitorul Daniel Nicolescu, criticul literar Petre Isachi și ca invitat special eseistul Gheorghe A.M.Ciobanu de la Roman.
În cadrul intervențiilor, mărturisirilor și dialogurilor ce au avut loc s-au evidențiat: Ioan Cozma, Adrian Dincescu, Cristina Ştefan, Valentina Becart Bişog, Daniel Florin Dincă, Cornel Galben ș.a.
Adrian Erbiceanu este un poet cu o operă densă şi plină de interogaţii cu privire la destinul omului, la starea societăţii româneşti actuale, un poet ce căută răspuns la întrebările existenţiale, când copleşit de doruri şi lirism când povestindu-ne basme încărcate de simboluri.
Adrian Erbiceanu este un temeinic ambasador al culturii româneşti în lume, preocupări pornite din iubirea Domniei sale pentru tot ce înseamnă românism: origine, istorie, civilizaţie, cultură şi limbă română, care armonizează cu sufletul său generos şi iubitor de normalitate, armonie şi lumină.
Poetul Adrian Erbiceanu atinge cu mâinile inimii imensitatea universului, a cosmosului, în căutarea luminii, numai această lumină îi ţine trează speranţa şi visul.
Poezia sa are misiunea sfântă de a smulge totul destinului şi de a da nemurire celui care o scrie.
Dacă ar fi să pornesc de la maxima lui Buffon, cum că stilul este expresia individualităţii, aş spune că ceea ce îl caracterizează pe Adrian Erbiceanu, ceea ce i se potriveşte cel mai bine structurii sale interioare, este sonetul. Este cunoscut faptul că valoarea adevărată a sonetului, profunzimea lui se poate obţine numai la maturitatea vârstei, după o experienţă de viaţă şi de scriitură.
Prezent în paginile revistei Melidonium din Roman, ne-a onorat cu creaţiile sale literare, cu atât mai mult cu cât domnia sa are o legătură de suflet cu oraşul muşatin, primii şapte ani ai vieţii petrecându-i la bunici, în Roman.
Adrian Erbiceanu, un poet consistent care ne onorează cu distinsa-i personalitate, dialogul cultural iniţiat prin revista Melidonium, reuşind astfel o punte de legătură între vocile culturale româneşti, oriunde s-ar afla pe mapamond.
Prezența domniei sale ACASĂ, este un eveniment emoționant făcându-ne părtași la ,,însemnele nopții”. Discret și așa cum îmi place să-l definesc, un om special, Adrian Erbiceanu vibrează altfel când dorul îl aduce printre noi.
Felicitări poetului trăitor în țara frunzei de arțar care prin apariția acestui volum de sonete adaugă o piatră nestemată poeziei românești contemporane.

Emilia Țuțuianu

(Gheorghe A.M.Ciobanu, Adrian Erbiceanu, Emilia Țuțuianu)

5 Jun
2016

Adrian Erbiceanu, Însemnele nopţii – Prefaţa: Adrian Munteanu

ADRIAN MUNTEANU ~ SONETELE TIMPULUI COPT ~


…..Când, într-un târziu, m-am hotărât să scriu poezie și m-am întrebat către ce stil și manieră ar fi indicat să mă îndrept, m-am oprit la “bătrânul” sonet, înțelegând că se potrivește cel mai bine structurii mele interioare. Din acel moment am pornit neabătut pe traseul melodic care intuiam că nu poate fi întrecut de nicio altă specie poetică. Mărturisesc că am luat această decizie și dintr-un motiv care ține de un anume orgoliu pozitiv. Nu mi-a plăcut niciodată să mă calc pe bombeuri cu prea mulți confrați. În privința versului alb, sunt mii de încercări, peste măsură de multe, mai mult sau mai puțin reușite, dar toate ducându-mă la senzația că pășim pe același drum, chiar dacă stilistic și chiar tematic vorbind, diferențele sunt practic inepuizabile.

În privința sonetului, mai puțini sunt “curajoșii” (ca să preiau formula lui Marin Mincu), care găsesc în adâncurile lor, în egală măsură, și armonie, și simț al accentelor și ritm și auz absolut. Pe un asemenea teren te miști mai în voie, simți că ai aer și nu te mai chinuie senzația de claustrofobie literară. Când mai apare câte un sonetist, nu e grav deloc. Terenul este încă nedesțelenit, aerul e încă respirabil, bucuria lecturii se menține. De aceea îl salut pe Adrian Erbiceanu care, la vârsta maturității depline, s-a hotărât să scoată primul său volum de sonete. Nu este o decizie de ultimă oră decât în privința adunării materialului sonetistic într-un volum, pentru că sonetele aparțin diferitelor perioade de creație ale autorului care a intuit, la răstimpuri, că fără emoția specifică mișcării armonioase și ritmice a sonetului nu se prea poate vorbi de poezie. Oricum, fără sonet, poezia nu este deplină. Ceea ce urmăresc întotdeauna mai întâi, chiar dacă este numai elementul de suprafață, învelișul grafic și acustic, este încadrarea strictă în tiparele formei fixe. Vreau să văd dacă autorul are auzul format, dacă nu are devieri metrice de la un vers la altul, dacă accentele cad echilibrat, dacă ritmul e fluent, dacă rimele sunt corecte, dacă nu chiar inovatoare. Fără aceste prime date, de suprafață, nu poți încadra pe cineva în categoria sonetiștilor, pentru că poticnelile fac demersul inegal și chiar supărător, iar efortul “creatorului” o curată pierdere de vreme.

Din fericire, din acest prim punct de vedere, Adrian Erbiceanu știe ce este acela sonet, îi înțelege și îi urmează melopeea, transformând structura verbală într-o apă curgătoare, cu sunet lin, fără străfulgerările și inegalitățile cascadelor. Unele devieri minore, inerente în decursul elaborării, a reușit să le corecteze din mers, iar întregul nu mai are fisuri. Partea mai grea, însă, vine abia de acum încolo, pentru că intrăm în ființa autorului, în capacitatea lui de a se individualiza printr-un inventar stilistic și imagistic propriu, pentru că descoperim la ce adâncimi poate ajunge, ce relaționări cu ungherele mentalului, emoționalului și viețuirii socio-morale poate construi, cât de autentic este limbajul, cât de profunde sunt lecturile asimilate, cât de proaspete, personale, convingătoare îi sunt asocierile și metaforele. Sonetele scrise de Adrian Erbiceanu la intervale diferite, uneori de zeci de ani, le poți identifica chiar fără să cunoști perioada în care au fost create. Și aceasta pentru că o altă convingere pe care o am este că valoarea adevărată a sonetului, profunzimea lui, o poți obține numai după o viețuire personală îndelungată, doar la maturitatea vârstei, deci a experienței, de viață și de scriitură. Sonetele de început ale lui Adrian Erbiceanu privesc lumea la modul general, cu vibrații ale propriei ființe într-un univers al cărui contur se recunoaște a fi influențat de lecturile timpurii, cu o anume notă de răceală și neimplicare. Mai apoi, ori de câte ori se reîntoarce la sonet, Erbiceanu adaugă ceva din acumulările livrești și de viețuire de pe parcurs.

Cu timpul două sunt palierele pe care autorul le explorează cu asiduitate. Primul dintre ele este o filozofie a sinelui ce își caută locul în lume. Nu este lipsit de originalitate acest demers. În “Alergare continuă” are conștiința vieții ca “un ghem care singur se deznoadă”, iar în „Aceleași vânturi” intervine cu versul expresiv și cuprinzător “cu cât mă-nalț, cu-atâta mă afund”. Continuând pe aceeași linie a versului semnificativ, extrag din sonetul „Între gânduri” formula “Dorm visele pe praguri efemere”. Dintre toate, poate că versul care are cel mai încărcat, adânc și tensionat conținut, unul de unde ar putea începe căutarea de sine, înțelegerea rosturilor sale devoalate în formule poetice subtile este versul descoperit în sonetul „Cabală”, unde omul se recunoaște pe sine într-o mișcare continuă, tensionată, anarhică, destabilizatoare, dar și ordonată în același timp. Iată versul: “Cădeam prin mine-n mine să m-ascund”. A doua grupare tematică bine reprezentată în volumul lui Adrian Erbiceanu nu putea lipsi dintr-un volum de sonete. Și aceasta pentru că este vorba de tema primordială a poeziei universale, identificabilă cu poezia însăși, cu atât mai mult în cazul sonetului care este cea mai armonioasă dintre speciile poetice. Vorbim de iubire ca sentiment general omenesc. Idila la Adrian Erbiceanu cheamă uneori “spre lumi necunoscute”, alteori are reverberații de conflict sau provine dintr-o amintire care păstrează nuanța efemerului. Ceea ce este de remarcat în acest segment tematic și îl individualizează pe Adrian Erbiceanu este că poezia sa de dragoste nu merge spre senzualitate, ci spre cerebralizarea relației, spre o privire detașată asupra unor stări ce s-au consumat și le poți doar ordona și înțelege curgerea. Este, așadar, o continuare a filozofării prin elemente sensibile. Astfel putem vorbi de o unitate a întregului volum, cu diferențieri de stare și de trăire sensibilă evidente care pot să creeze complexitatea întregului. Un sonetist adevărat nu poate omite că partea cea mai importantă, conclusivă, finalizatoare și cu nuanță deseori aforistică este finalul sonetului, acolo unde se desfac sau se încheagă firele nevăzute ale șerpuirilor imagistice.

Adrian Erbiceanu știe acest lucru și în destule locuri finalul sonetelor sale este remarcabil prin concizia expresivă. Iată câteva exemple: “Dar toate râurile curg spre mare/ Și Marea nu e niciodată plină” (“Dar toate râurile”); “Tăcerea doare… spre a ști că ești” (“Neliniști”); “Iubirea noastră – templu-n năruire/ Robită unor legi universale,/ Stă surghiunită-n cartea de citire”(“Mă-ntorc în timp”); “Iar când furtunile s-or prăbuși rapace/ Doar noi, prin noi, vom ști să ținem piept”(“Nu-i piatră să nu fie răsturnată”). Poetul vine și cu un fel de ars poetica, prin demnitatea intelectuală specifică sonetului. Formula poate fi privită și ca mărturisire de creație în întregul poeziei lui Adrian Erbiceanu. După timpul care inexorabil a trecut peste ființa creatorului, el vede sonetul, această recâștigare târzie a rosturilor sale de viață și de creație, ca pe modalitatea ideală de a te reculege sau de a te răzbuna pe “timpul copt”.

…..Dacă încercăm o caracterizare a sonetelor lui Adrian Erbiceanu în ansamblul lor, ar fi sintagma ”simplitate de efect”. Poetul nu caută să-și demonstreze abilitatea stilistică, ci să determine o curgere firească, expresivă și lipsită de angoase existențiale de nebiruit ale trăirii pe care o supune atenției unui public nu neapărat specializat, ci, mai degrabă, cât mai divers cu putință. Unui public care are nevoie de poezie.

 Adrian Munteanu

(Prefaţa la volumul “Însemnele nopţii“, autor Adrian ERBICEANU)

3 Jun
2016

The Bodnariu children are coming home!

Hundreds of thousands of protesters in the streets across the globe. Hundreds of thousands of social media posts, mailings, e-mails, phone calls and meetings.

Tens of millions of hits on various domestic and international news articles in the United States, Europe, Australia and Asia. Millions of visits to various blogs and news outlets.

Approximately 270,000 visitors/views at Delight in Truth, and many more at Agnus Dei, Popas Pentru Suflet and other blogs.

After 6 and a half months of THIS tremendous international pressure, Norway is returning all 5 Bodnariu children to their parents. 

But in this difficult process, God has accomplished something much greater.

God has used the suffering of one family to expose an entire system. He has awakened the sleeping giant, the world-wide evangelical Romanian church to unite and to show the world what is going on in Norway and other European countries.

Due process violation and state sponsored child traffic is no longer a tacitly approved secret in the Nordic countries. A Bodnariu victory is now the flame that give hope, real hope, for thousands of Barnevernet victims who had their children confiscated unfairly.

And hope cannot  be underestimated.

Cases like Bodnariu will make their way through the Council of Europe and the European Court of Human Rights, to the shame of Norway, and everyone will find out that a modern and progressive country like Norway harbors this dark secret.

How was this decision accomplished outside of a tribunal in the judicial system? Professor Marianne Skanland explains:

“Since this agreement has been reached only during or as a conclusion of the County Committee’s hearing, and since Barnevernet’s proposal was that all 5 children should be taken from the family permanently, the only probable interpretation is that the CC has put pressure on Barnevernet, and Barnevernet has not been too sure of winning so they have given in.

If they had entered into an agreement to return the children voluntarily, it could and would have been done months ago. So they have been pressed into it. For the CC, or a court, to put a certain amount of pressure on the parties to a case is of course quite regular; to reach agreements or compromises is one of the justice system’s regular functions.

All the best to the Bodnarius! Let us hope and pray that they may all recover as soon as possible and that the actions against the children by Barnevernet will not have too bad after-effects.”

We are now hoping that the great people of Norway will wake up and be repulsed at the confiscation practices of Barnevernet. They have the power to change their CPS and hold those who abuse their power responsible.

Sursa: https://delightintruth.com/2016/06/03/the-bodnariu-children-are-coming-home/

3 Jun
2016

George Alexander: Așteptăm eliberarea din captivitate a tuturor copiilor români!

COPIII BODNARIU SE ÎNTORC ACASĂ…

Am aşteptat cu sufletul la gură, toți, această veste!
Este ceea ce ne-am dorit să auzim şi, indiscutabil!, este un pas înainte.

Vom respecta, de asemenea, nevoia de linişte şi de intimitate netulburată a familiei Bodnariu. (“Municipalitatea Naustdal s-a înțeles cu părinții să aducă toți cei cinci copii acasă!”)

DAR…
Să nu uităm că sunt mulți alți părinți care-şi aşteaptă copiii furați de Barnevernet…
Ce se întâmplă cu copiii familiei Nan, de exemplu?
Dar cu Avramescu-Cortez?
Dar cu cei ai familiei Rădulescu?
Dar cu copilul Herminei Gheorghe, în Danemarca?
Dar cu copiii Cameliei Smicală, în Finlanda?
Dar cu copiii lui Florin Barbu?

Dar cu mulți alții care sunt nevoiți să rămână, deocamdată, anonimi?!… În Norvegia sau în alte țări.

… Sub presiunea opiniei publice, Norvegia a stins un incendiu acum. Dar, strategia oricărei țări nu este să stingă incendii ca un pompier. Ci să lucreze preventiv, echitabil, să-şi asume răspunderea pentru greşelile făcute.

AŞTEPTĂM ELIBERAREA DIN CAPTIVITATE, DECI, A TUTUROR COPIILOR ROMÂNI!
(… indiferent dacă vreo instituție sau țară are tăria morală să recunoască sau nu, abuzurile comise…)

Sursa: https://armoniamagazineusa.com/2016/06/03/george-alexander-asteptam-eliberarea-din-captivitate-deci-a-tuturor-copiilor-romani/

1 Jun
2016

Florin Barbu – Complaint Addressed To the European Court of Human Rights

FLORIN BARBU – Complaint Addressed To the European Court of Human Rights

Strasbourg, France

June 1st, 2016

To: European Court of Human Rights

Attention: Mr. Judge Paul Mahoney (UK), Mrs. Judge Iulia Motoc (RO)

Dear Judges and Court,

As citizens of Romania, as parents or future parents and as Orthodox Christians we need to bring into your attention and report serious violations of the international laws and national Romanian legislation(Law no. 272 of 2004 about protection of children’s rights – Articles 1, 2, 3, 5, 6, article 30 paragraphs 1, 41) by the local authorities in the United Kingdom and Ireland in the case of Barbu family.

As you may have already taken note, the Barbu family’s children were removed from their natural family (biological) and were entrusted for adoption after an offensive and ridiculous approach of the local UK officials, without any right of reply. Please note that all family members are Romanian citizens. So how is it possible that for two Romanian children – we emphasize Romanian citizens!!! – to be started a petition for adoption by foreign persons of another nationality, religion, values, even more, from father’s narrations, it seems that it’s a gay couple – against the Romanian legislation, and all that without the involvement of the Romanian State and without direct consultation of the involved parties in this case?

Why were not taken into account the reports sent from Romania written by Child Protection Service Craiova to which a lot of people contributed?

 Abuses by local authorities in the United Kingdom (UK) in this case violates, by the way how they acted, many norms of international law related with human rights and children’s rights as follows:

1. UN Convention regarding the Child Rights: Article 2, paragraph 2; Article 8, paragraph 1; Article 12, paragraph 2; Article 14; Article 20 alin.1,2,3; Article 21.

 ,, The States Parties undertake to respect the rights of the child to preserve identity, including nationality, name and family relations as recognized by law without unlawful interference,, (article 8, paragraph 1)

 ,, States Parties shall respect the child’s right to freedom of thought, conscience and religion,, (article 14)

 2. International agreement on Civil and Political Rights

 Article 23 alin.1,4.

 3. European Convention on Human Rights and Fundamental Freedoms – Article 6 paragraph 2, Article 8, 9.

Also, if we consider the legislation in Romania, Law 272 of 2004, we see that its provisions were not considered: “The best interests of the child shall prevail in all actions and decisions concerning children, undertaken by public authorities and private authorized bodies, as well in the cases decided by the courts. (paragraph 3); the persons provided in paragraph 3 are obliged to involve the family in all decisions, actions and measures regarding the child care and support, growth and training, development and education of the child within the family.

The provisions of this law apply to: a) The Romanian children citizens on Romanian territory; b) The children of Romanian citizens abroad; (Articles 2, 3).

In addition, Article 41, paragraph 2 of the above mentioned law states that “the individual or the family that would be guardian must be assessed by the general direction of social assistance and child protection regarding the moral guarantees and material conditions, which must be met to receive a foster child. The assessment is made by the general direction of social assistance and child protection at the person’s home or family, giving priority to the child’s extended family members.,, – which has not happened in this case.

Therefore, we ask for the present delicate situation, with the complexity of the factors that led to this demarche, the case of Barbu family to be solved as soon as possible. Every moment is very important for their children deeply affected causing trauma that may have irreversible consequences due to separation from the natural family.

 Thus, we request urgent and insistent the two children of the Barbu family, put in custody and proposed illegal and abusive for adoption by a couple – as we mentioned above it seems gay, to be returned unconditionally to the family or extended family.

 We underline also that abusive acts committed by British authorities were reached endangering the health of Mr. Florin Barbu, the natural father of the children, being now on hunger strike, 16th day, in front of the ECHR in Strasbourg. We are beside Barbu family at these heartbreaking moments and we appreciate the dignity father’s that can go up to the supreme sacrifice in recovering his children.

We count on direct support and institutional authority that you represent, to give back the Barbu children to the natural parents, as well as the other families in the same suffering, the right to life and happiness by ending any abuse of this kind.

31 May
2016

Harry Ross: Aforisme

Imagini pentru HARRY ROSS

A f o r i s m e

 

Scrieți pe fruntea tuturor: fără iubire nu e  supraviețuire,

Până și în ură trebuie să fie un strop de iubire pură.

X

Tot ce e nou și modern este scump și nu-i etern.

X

Plăcerea i-a fost dată omului de natură, deci nu scormoni în instincte fără măsură.

X

Timpul trece lin, dar noapțile sunt un chin.

X

Primitivismul ne este  în sânge.

Omul e obsedat de ideeea  că rădăcinile le-a uitat în junglă.

X

În fiecare căciulă este un soi de Bulă.

X

Omul este gol nu când se dezbracă, ci atunci când vorbește în loc să tacă.

X

Cunoașterea de sine este rea, dar și bună la ceva.

X

Legile umane sunt făcute cu cap. Ne plac, nu ne plac, cu ele trăim, cu ele murim.

X

Viermele a fost prima lighioană care a dus omul în păcat.

X

Omul e o furnică; scotocește, cară și adună.

X

În sala pașilor pierduți, plimbăreții în panică-s căzuți.

X

Lăcomia înghite omenia.

Bunătatea nu era niciodată în exces.

X

Două păsări care ciripesc aceeași melodie sunt vrednice a fi puse-n poezie.

X

Boul trage, leul rage.

X

Ideile bune nu dispar, așteaptă vremea potrivită , când reapar.

X

Istoria ne-a dat atâtea lecții și tot atâția repetenți.

X

Ferește-te de cei cu mâna lungă, nu știi când  pot să  te ajungă.

X

Pe înserat, tâlharii ies la furat

Spre dimineață, se trezesc când sunt încătușați și mirați la  față.

HARRY ROSS

Israel

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii