21 Feb
2016

Harry Ross: L i r i c e

Imagini pentru harry ross

Slăvită primăvară

 

Eşti anotimpul poeţilor

Şi al visătorilor de amor

Eşti paradisul renăscut din arome şi flori

Eşti corola  tuuror anotimpurilor

Sădind în noi speranţe

Fără număr.

 

Te slăvim pentru că prin tine

Renaştem şi noi

Se ivesc  şi-n sufletele noastre

Toţi acei  muguri

Care dau  culoare, lumină

Şi putere de a supravieţui

Verilor toride,

Toamnelor ploioase,

Iernilor geroase.

 

Îţi sărut fruntea, primăvară,

Şi mă închin în faţa sublimei tale tinereţi

 

Lapte şi miere

 

Curs-au vreodată

Lapte şi miere

Pe aceste meleaguri strămoşeşti,

Neudate de ploi, pârjolite de sori

Ori totu-i legendă,

fantezie, miracol

Născociri  pentru a-l pune pe Creator

Într-o lumină dulce, aurie

Răsplată pentru darul de a fi aleşii Lui?

Poate vrut-am să ademenim

Seminţii departe trăind

Ca aici venind,

Să dea seminţiei noastre forţa

De a învinge  vrăjmăşia celor din jur

 

De-n veci n-au curs

Nici lapte,nici miere

Poate mâine,

Cu a noastră putere

Face-vom să curgă

Pe uliţele bătute de duşmănii,

Fără de număr,

Omenie din belşug

Şi crez în eterna vieţuire

A cetăţii de granit pe nume Israel.

 

Am rămas aici

 

Am rămas aici

Unde n-am rădăcini

Nici părinţi,

Şi nici amici.

Doar steaua lui David

Scrijelită pe frunte şi în piept,

Ca şi sulul strămoşesc

Pe care  scrisă-i istoria

De la geneză, până azi.

 

Trăiesc  un vis?

Da, şi încă unul măreţ.

Atâtea-mi lipsesc,

După atâtea tânjesc,

Dar glia mă ţine în loc

Şi jurămîntul de a nu fi-n veci

Supus altuia,

În bătaia lui de joc.

 

 

Istoria

 

Ce-i istoria?

Hârtii, vorbe, ornamente

Ici colo,  monumente

Am clădit turnuri de dovezi

Am săpat adâncuri pentru a scoate la lumină

Palate, unelte, aşezări omeneşti

Am fost aici stăpîni de mii de ani

Până la împrăştiere.

Cu sânge am plătit fiecare petec de pământ,

Iar acum alţii  doresc

Locul şi ţara şi visul strămoşesc

 

Istoria e vie şi moartă în acelaşi timp

Ne luptăm pentru gloriile trecutului

Dar şi cu monştri zilei de azi

Care-s vii şi poartă la brâu

Cuțite ucigaşe

 

Neamul evreiesc e puternic

Aşa a fost din faşă,

Eternul prigonit

Printre  străini,

O ţară liberă şi-a clădit

Şi o apără, fără preget, necontenit.

 

Harry Ross

Israel

20 Feb
2016

Camelia Cristea: Au înflorit salcâmii

Au înflorit salcâmii

 

Au înflorit salcâmii în versul ce îl scriu
Ei nu știu ce înseamnă să fie prea târziu,
În toiul unei Veri e iarăși Primăvară…
Mă minunez și eu (și nu e prima oară)!

 

Doi meri îmbujorați îmi mângâie oglinda
De-atâta bucurie mi s-a umplut și tinda,
Pe tâmple mi-au crescut vreo patru ghiocei
Mă întreb în plină toamnă: – Ce am să fac cu ei?

 

Când viscolul rebel o să își scoată spada,
În traista unui fulger să prindă toată prada
Eu voi suna din clopot tăcerea să se spargă
Și-n loc de ger și iască să crească grabnic iarbă!

 

Or da năvală ciute să-și potolească setea,
Iar la pământ în grabă își vor pleca urechea
S-audă glasul ierbii și-a verdelui din ea,
În vremea ce-o să vină aprinsă să mai stea…

 

Au înflorit salcâmii, cu alaiul lor de dor,
În mijlocul furtunii mă prind de brațul lor
Și trec în Primăvara seninului din floare
Se-aud din muguri șoapte că viața-i Sărbătoare…

 

Camelia Cristea

Foto: Carmena Tudoran

20 Feb
2016

George ROCA: Poeme cifrate multilingve (2) – Sărutul

Imagini pentru george roca

 

SĂRUTUL

 

M-am îndrăgostit de buzele tale

frumoase, roşii, voluptoase,

aidoma unei piersici

altoite cu o cireaşă.

Când am început să te sărut

gura ta avea gustul

fructului pasiunii.

Totul era atât de activ şi real

de parcă doi îngeri

făceau dragoste pe limba mea.

Atunci am înţeles

dece a păcătuit

Adam…

 

5ĂRU7UL

 

M-4M  ÎNDRĂ605717  D3  8U23L3  74L3

FRUM0453,  R0Ş11,  V0LU970453,

41D0M4  UN31  913R51C1

4L70173  CU  0  C1R34ŞĂ.

CÂND  4M  ÎNC39U7  5Ă  73  5ĂRU7

6UR4  74  4V34  6U57UL

FRUC7ULU1  9451UN11.

707UL  3R4  47Â7  D3  4C71V  Ş1  R34L

D3  94RCĂ  D01  ÎN63R1

FĂC34U  DR460573  93  L1M84  M34.

47UNC1  4M  ÎNŢ3L35

D3C3  4  9ĂCĂ7U17

4D4M…

 

 

 

***

LE BAISER

Traducere în limba franceză:

Adina Rosenkranz-Herscovici & Sara Herscovici

 

Je m’épris de tes lèvres

belles, rouges, voluptueuses,

telles une pêche

et une cerise confondues.

Lorsque je me mis à t’embrasser

ta bouche avait le goût

du fruit de la passion

Tout était si vif, si réel,

comme si deux anges

faisaient  l’amour sur ma langue.

Alors je compris

pourquoi Adam

avait péché…

 

L3  84153R

 

J3  M’É9R15  D3  735  LÈVR35

83LL35,  R0U635,  V0LU97U3U535,

73LL35  UN3  9ÊCH3

37  UN3  C3R153  C0NF0NDU35.

L0R5QU3  J3  M3  M15  À  7’3M8R4553R

74  80UCH3  4V417  L3  60Û7

DU  FRU17  D3  L4  945510N

70U7  É7417  51  V1F,  51  RÉ3L,

C0MM3  51  D3UX  4N635

F415413N7    L’4M0UR  5UR  M4  L4N6U3.

4L0R5  J3  C0M9R15

90URQU01  4D4M

4V417  9ÉCHÉ…

 

 

***

IL BACIO

Traducere în limba italiană:

Simona Puşcaş

 

Amo le tue labbre
Belle rosse, voluttuose,
come una pesca

innestato con la ciliegia.
Quando ho iniziato a baciarti
la tua bocca aveva il gusto

dell’ frutto della passione.

Tutto era così attivo e reale
come se due angeli

fecevano amore sulla mia lingua.
Poi ho capito
perché Adamo

ha peccato…

 

1L  84C10

 

4M0  L3  7U3  L488R3
83LL3  R0553,  V0LU77U053,
C0M3  UN4  935C4

1NN357470  C0N  L4  C1L13614.
QU4ND0  H0  1N121470  4  84C14R71
L4  7U4  80CC4  4V3V4  1L  6U570

D3LL’  FRU770  D3LL4  945510N3.

7U770  3R4  C05ì  4771V0  3  R34L3
C0M3  53  DU3  4N63L1

F3C3V4N0  4M0R3  5ULL4  M14  L1N6U4.
901  H0  C49170
93RCHÉ  4D4M0

H4  93CC470…

 

 

***

EL BESO

Traducere în limba spaniolă:

Gabriela Căluţiu Sonnenberg

 

¡Me enamoré de tus labios!

Bonitos, rojos, voluptuosos,

como injertado melocotón con la cereza.

Cuando empecé a besarte

tu boca sabía a la fruta de la pasión.

Todo era tan alegre y tan real

como si dos ángeles

hiciesen el amor en mi lengua.

Entonces comprendí

¡por qué Adán había pecado!

 

3L  8350

 

¡M3  3N4M0RÉ  D3  7U5  L48105!

80N1705,  R0J05,  V0LU97U0505,

C0M0  1NJ3R74D0  M3L0C07ÓN  C0N  L4  C3R324.

CU4ND0  3M93CÉ  4  8354R73

7U  80C4  548Í4  4  L4  FRU74  D3  L4  9451ÓN.

70D0  3R4  74N  4L36R3  Y  74N  R34L

C0M0  51  D05  ÁN63L35

H1C1353N  3L  4M0R  3N  M1  L3N6U4.

3N70NC35  C0M9R3NDÍ

¡90R  QUÉ  4DÁN  H48Í4  93C4D0 !

 

 

 

***

O BEIJO     

Traducere în limba portugheză:

Lucian Daniel Dumbravă Jr.

 

Apaixonei-me pelo os teus beiços!

Bonitos, vermelhos, voluptuosos

semelhante a um pêssego enxertado

com uma cereja.

Quando comecei a beijar-te

a tua boca tinha o sabor do fruto da paixão.

Tudo era tão ativo e verdadeiro

como se dois anjos

fizessem amor em cima da minha língua.

Naquele tempo eu entendi

porque é que Adam pecou !

 

0  831J0

 

4941X0N31-M3  93L0  05  73U5  831Ç05 !

80N1705,  V3RM3LH05,  V0LU97U0505

53M3LH4N73  4  UM  9Ê55360  3NX3R74D0

C0M  UM4  C3R3J4.

QU4ND0  C0M3C31  4  831J4R-73

4  7U4  80C4  71NH4  0  5480R  D0  FRU70  D4  941XÃ0.

7UD0  3R4  7Ã0  471V0  3  V3RD4D31R0

C0M0  53  D015  4NJ05

F123553M  4M0R  3M  C1M4  D4  M1NH4  LÍN6U4.

N4QU3L3  73M90  3U  3N73ND1

90RQU3  É  QU3  4D4M  93C0U!

 

 

***

PUTHJA

Traducere în limba albaneză:

Baki Ymeri

 

U dashurova me buzët e tua!

Të bukura, të kuqe, të epshme,

Porsi një pjeshkë e shartuar me një qershi.

Kur nisa të të puth

Goja jote kishte shijen e frytit të pasionit.

Gjithëçka ishte aq aktive dhe ireale

Thuajse dy engjëj

Çonin dashuri mbi gjuhën time.

Atëherë e kuptova

Përse ka mëkatuar Adami !

 

9U7HJ4

 

U  D45HUR0V4  M3  8U2Ë7  3  7U4 !

7Ë  8UKUR4,  7Ë  KUQ3,  7Ë  395HM3,

90R51  NJË  9J35HKË  3  5H4R7U4R  M3  NJË  Q3R5H1.

KUR  N154  7Ë  7Ë  9U7H

60J4  J073  K15H73  5H1J3N  3  FRY717  7Ë 94510N17.

6J17HËÇK4  15H73  4Q  4K71V3  DH3  1R34L3

7HU4J53  DY  3N6JËJ

Ç0N1N  D45HUR1  M81  6JUHËN  71M3.

47ËH3RË  3  KU970V4

9ËR53  K4  MËK47U4R  4D4M1 !

 

 

***

A CSÓK

Traducere în limba maghiară:

Papp Csilla
Szerelmes lettem ajkaidba
szépek, pirosak, teltek,
akár egy cseresznyével

oltott barack.
Amikor elkezdtem csokolni
ize akár a Maracuja,

a golgotavirág gyümölcse

Minden annyira valós és élthü
mintha két angyal szeretkezne
nyelvemen.
Akkor értettem meg
Ádám miért

vétkezett !

 

4  C5ÓK
523R3LM35  L3773M  4JK41D84
52É93K,  91R054K,  73L73K,
4KÁR  36Y  C53R352NYÉV3L

0L7077  84R4CK.
4M1K0R  3LK32D73M  C50K0LN1
123  4KÁR  4  M4R4CUJ4,

4  60L6074V1RÁ6  6YÜMÖLC53.

M1ND3N  4NNY1R4  V4LÓ5  É5  ÉL7HÜ
M1N7H4  KÉ7  4N6Y4L  523R37K32N3
NY3LV3M3N.
4KK0R  ÉR73773M  M36
ÁDÁM  M1ÉR7

VÉ7K32377…

 

 

***

DER KUSS

Traducere în limba germană (bavareză):

Ligia Gabriela Janik

 

Ich habe mich in deinen Lippen verliebt

sinnlich, schöne, rote,

ähnlich einem Pfirsich

gekreuzt mit einer Kirsche.

Als ich dich anfing zu küssen

schmeckte dein Mund

nach einer Passionsfrucht.

Alles war so aktiv und real

als ob zwei Engel

auf meiner Zunge Liebe machten.

Damals habe ich verstanden

warum Adam

gesündigt hat…

 

D3R  KU55

 

1CH H483 M1CH 1N D31N3N L1993N V3RL1387

51NNL1CH, 5CHÖN3, R073,

ÄHNL1CH 31N3M 9F1R51CH

63KR3U27 M17 31N3R K1R5CH3.

4L5 1CH D1CH 4NF1N6 2U KÜ553N

5CHM3CK73 D31N MUND

N4CH 31N3R 945510N5FRUCH7.

4LL35 W4R 50 4K71V UND R34L

4L5 08 2W31 3N63L

4UF M31N3R 2UN63 L1383 M4CH73N.

D4M4L5 H483 1CH V3R574ND3N

W4RUM 4D4M

635ÜND167 H47…

 

 

***

DER KUSS

Traducere în limba germană (standard):

Gabriela Căluţiu Sonnenberg

 

Ich habe mich in deine Lippen verliebt!

Sinnlich, schön, rot sind sie,

einer Kreuzung von Pfirsich

mit Kirsche so ähnelnd.

Als ich dich zu küssen begann

schmeckte dein Mund nach Passionfrucht.

Alles war so lebendig und klar

als würden sich auf meiner Zunge

zwei Engel der Liebe hingeben.

Schlagartig wurde mir klar

warum Adam

die Sünde begang.

 

D3R  KU55

 

1CH  H483  M1CH  1N  D31N3  L1993N  V3RL1387!

51NNL1CH,  5CHÖN,  R07  51ND  513,

31N3R  KR3U2UN6  V0N  9F1R51CH

M17  K1R5CH3  50  ÄHN3LND.

4L5  1CH  D1CH  2U  KÜ553N  8364NN

5CHM3CK73  D31N  MUND  N4CH  945510NFRUCH7.

4LL35  W4R  50  L383ND16  UND  KL4R

4L5  WÜRD3N  51CH  4UF  M31N3R  2UN63

2W31  3N63L  D3R  L1383  H1N6383N.

5CHL464R716  WURD3  M1R  KL4R

W4RUM  4D4M

D13  5ÜND3  8364N6.

 

 

***

DE KUS

Traducere în limba olandeză:

Germain Droogenbroodt

 

Ik werd verliefd op jouw lippen
mooi, rood, wellustig,
zoals perziken
versierd met kersen.
Toen ik je begon te zoenen
smaakte je mond naar
de vrucht van passie.
Alles was zo levendig, zo echt,
alsof twee engelen
de liefde bedreven op mijn tong.
En toen begreep ik
waarom Adam
gezondigd had !

 

D3  KU5 

 

1K  W3RD  V3RL13FD  09  J0UW  L1993N
M001,  R00D,  W3LLU5716,
204L5  93R21K3N
V3R513RD  M37  K3R53N.
703N  1K  J3  8360N  73  203N3N
5M44K73  J3  M0ND  N44R
D3  VRUCH7  V4N  945513.
4LL35  W45  20  L3V3ND16,  20  3CH7,
4L50F  7W33  3N63L3N
D3  L13FD3  83DR3V3N  09  M1JN  70N6.
3N  703N  836R339  1K
W44R0M  4D4M
6320ND16D  H4D !

 

 

***

KYSSEN

Traducere în limba suedeză:

Maria Dahlgren

 

Jag blev förälskad i dina läppar!

Vackra, röda, sensuella

lik en persika korsad med ett körsbär

När jag började kyssa dig

din mun hade passionsfruktens smak.

Allt var så närvarande och verkligt

som om två änglar

älskade på min tunga.

Då har jag förstått

varför Adam har syndat!

 

KY553N

 

J46  8L3V  FÖRÄL5K4D  1  D1N4  LÄ994R!

V4CKR4,  RÖD4,  53N5U3LL4

L1K  3N  93R51K4  K0R54D  M3D  377  KÖR58ÄR

NÄR  J46  8ÖRJ4D3  KY554  D16

D1N  MUN  H4D3  945510N5FRUK73N5  5M4K.

4LL7  V4R  5Å  NÄRV4R4ND3  0CH  V3RKL167

50M  0M  7VÅ  ÄN6L4R

ÄL5K4D3  9Å  M1N  7UN64.

DÅ  H4R  J46  FÖR57Å77

V4RFÖR  4D4M  H4R  5YND47!

 

 

***

THE KISS

Traducere în limba engleză:

George Roca

 

I fell in love with your lips

beautiful, red, voluptuous,

like peaches

adorned with cherries.

When I began to kiss you

your mouth tastes like

the fruits of passion.

Everything was so lively, so real,

as if two angels

were making love on my tongue.

And then I understood

why Adam

had sinned!

 

7H3  K155

 

1  F3LL  1N  L0V3  W17H  Y0UR  L195

834U71FUL,  R3D,  V0LU97U0U5,

L1K3  934CH35

4D0RN3D  W17H  CH3RR135.

WH3N  1  8364N  70  K155  Y0U

Y0UR  M0U7H  745735  L1K3

7H3  FRU175  0F  945510N.

3V3RY7H1N6  W45  50  L1V3LY,  50  R34L,

45  1F  7W0  4N63L5

W3R3  M4K1N6  L0V3  0N  MY  70N6U3.

4ND  7H3N  1  UND3R5700D

WHY  4D4M

H4D  51NN3D!

 

***

DER KISH

Traducere în limba iddish:

Shaul Leizer

 

Hob mih farrlibt tsu daine lipn

Sheyn, royte, voluptose

Glaih vi a ferishke gezetz mit a Karsh

Ven ikh hob angehoibn dih tsu kishn

Deyn moyl iz geven mitn tam fun laydnshaft frukht

 

Ales iz geven azoy faktish aun real

Dacht vi tzvei malohim

Obn gemaht libe ayof meyn tsung

 

Demolt ob ih farshtanen

Far vus ot gezindikt Udem.

 

D3R K15H

 

H08 M1H F4RRL187 75U D41N3 L19N

5H3YN, R0Y73, V0LU97053

6L41H V1 4 F3R15HK3 632372 M17 4 K4R5H

V3N 1KH H08 4N63H018N D1H 75U K15HN

D3YN M0YL 12 63V3N M17N 74M FUN L4YDN5H4F7 FRUKH7

 

4L35 12 63V3N 420Y F4K715H 4UN R34L

D4CH7 V1 72V31 M4L0H1M

08N 63M4H7 L183 4Y0F M3YN 75UN6

 

D3M0L7 08 1H F4R5H74N3N

F4R VU5 07 6321ND1K7 UD3M.

 

 

 

דער קיש

Traducere în limba iddish:

Shaul Leizer

האב מיך פארליבט צו דיינע ליפן

שיינע רויטע וואלוטואסע

גלייך ווי א פערישקע געזעצט מיט א קארש

ווען איך האב אונגעהויבן דיך צו קישן

דיין מויל איז געווען מיטן טאם פון ליינדשאפט פרוכט

אלעס איז געווען אזוי פאקטיש און רעאל

דאכט ווי צוויי מאלאכים

האבן געמאכט ליבע הויף מיין צינג

דעמאלט האב איך פארשטאנען

פארוואס האט געזינדיקט אדעם

 

***

הנשיקה

Traducere în limba ebraică:

Shaked Katzir, Bar Katzir & I. Nor

 

התאהבתי בשפתייך !

יפות, אדומות, חושניות,

כמו אפרסק משולב עם דובדבן

מתי שהתחלתי לנשק אותך

טעם הפה שלך היה כמו פרי של התשוקה

הכול היה כל כך חי ואמיתי

כאילו שני מלאכים

התחברו בלשון שלי

 אז הבנתי

למה אדם חטא

 

 

***

親吻

Traducere în limba chineză (Hànyǔ):

Lan Qian – Hai An (漢譯 蘭芊 海岸)

我愛上你的唇

美豔又性感

仿佛桃紅 配上了櫻桃。

當我吻你

你的雙唇嘗起來 仿佛熱戀的水果。

一切都那麼的輕快那麼的真誠

仿佛兩個天使

在我的舌尖上做愛。

隨後我明白

亞當 為何犯了罪。

 

 

***

接吻

原著及英译:罗马尼亚 乔治·荣查 译:中   周道模

Traducere în limba chineză (Zhōngwén):

William Zhou

 

我和你的嘴唇坠入爱河

丽,红艳,妖娆,

缀满了樱桃。

当我开始吻你时

你的嘴尝起来   就像激情的水果。

一切都是那么生动,那么真实

就像两个天使

在我的舌头上做爱。

于是我明白了

为什么亚当 犯了罪!

 

 

 

 

20 Feb
2016

Barnevernet Sinking Despite the Progressive Romanian Defenders

The Norwegian CPS (Barnevernet) is taking a beating like never before. There are more victims who now have the courage to come public with their stories. There are reports of directors resigning.  There are horrifying reports that children are dying in the system. Some activists are saying that on average 2 children die per week while under CPS care.

The death of a 13-year-old girl has made front page news this week after she was found dead in her bed. Her biological parents are devastated that their concerns about her epilepsy were not addressed.

As the Barnevernet ship appears poised to sink, Barnevernet is waging a propaganda campaign in the media.

Who is coming to their rescue?

Progressive Romanians who live in Norway.

Delight in Truth wrote about pastor Beniamin Ciuciu who defended the CPS in a newspaper interview. Turns out he is affiliated with a Norwegian church and is supporting Barnevernet to maintain that relationship, as his church dwindling.

*

Here is another devil’s advocate, to use the English idiom, which in this case may reflect reality not just a mode of linguistic expression. Her name is Adriana Lie and she wrote an article for Bergens Tidende here.

She wants to tell us that she is upset with all the international protests and the “demonization of the CPS.”

She is also upset by the fury of anti-CPS posts in social media.

She is also upset with politicians, pastors, athletes, activists and pretty much every other Romanian who dares to question the Norwegian system.

Really? Wow.

Friends, this is a war. It is waged in the media and social media, and it appears that Barnevernet has hired mercenaries to fight against the Bodnarius, the Nans, and other families who are decimated by Barnevernet.

Maybe the mercenaries should look into the statistics of children dying and suffering harm inside Barnevernet. Maybe they should talk to the Romanian families who found scrapes, bruises and burns on their children during visitation.

Some child protection!

Who is the monster here? Who is the demon?

Barnevernet, hence the international demonization of this runaway organization.

http://delightintruth.com/

19 Feb
2016

Gheorghe Constantin Nistoroiu: Alexandra Svet – Floarea din Asfalt, Editura Evdokimos, Bucureşti, 2015

Imagini pentru : Alexandra Svet – Floarea din Asfalt,                                  Editura Evdokimos, Bucureşti, 2015„Refuz să mă las înfrântă.”

                (MARIA-Regina României Mari)

   Alexandra Svet-Svetlana este una dintre Mlădiţele creştine ale neamului  nostru drag, ortodox, mustit de dascăli, poeţi, mame, artişti, eroi, genii, cuvioşi, profeţi, martiri, mărturisitori şi sfinţi.

   Numele Alexandra vine din străvechiul termen protodac: Alexeandros, compus din cuvintele: alexein = a veghea, a apăra şi aner, andros = curaj, vitejie, bărbăţie, luptător.

      Integral, Alexeandros se tâlcuieşte prin  expresia <<luptătorul care-şi apără cetatea>>; şi Kassandros/ format din Kass= distins, ales şi aner, andros= bărbat, viteaz, erou, luptător. Aşadar, Kassandros semnifică expresiile: bărbat distins, erou ales, luptător viteaz.

   Alexandra coboară deci, din aura profetesei noastre trace, Sibila Cassandra, cea care a prezis Calul troian, „Darul grecilor”culminând cu căderea Troiei, din tulpina celui mai mare împărat trac, precreştin Alexandru Macedon, ca sevă a bărbăţiei <<băiată>>, a luptătorului neînfricat, iar prin cununa hristică a Adevărului, Iubirii şi Libertăţii, descende din Muceniţa Împărăteasă Alexandra (+303).

   Cartea Alexandrei SvetFloarea din Asfalt, cuprinde 7 capitole, cu un Cuvânt de deschidere, urmat de un Jurnal al bucuriei şi o scurtă epistolă către cititor, încheiată cu o gingaşă şi sensibilă postfaţă.

   Capitolul I: Manifest-Treziţi-vă! Asta nu e România Noastră

   29 Iunie, 2009, Bucureşti.

   Tot zbuciumul lăuntric al sufletului AlexandreiSvetlana, mare cât o ţară, odrăslit în cununi de Doine şi Legende, de Dor şi Suferinţă, de Lacrimi şi Sânge, de Lanţuri şi Cătuşe, de Prigoniri şi Răstigniri, de Cruci şi Învieri ale  Neamului nostru dacoromân sfânt, ţâşneşte spre înaltul cer prin strigătul acestei minunate Românce:

   „De azi refuz să mai plătesc impozite, refuz să mai am carte de muncă în acest stat guvernat de oameni incapabili, corupţi, needucaţi, care nu au în vedere decât propriul interes. Refuz să mai finanţez politicieni imbecili şi amante care sfidează o ţară întreagă. Nu aş avea nimic împotriva doamnelor apropiate preşedintelui ţării, dar când ele beneficiază de bugete de milioane de euro printre care sunt şi banii mei, banii părinţilor mei, banii angajaţilor mei, am o mare problemă. E un blowjob mult prea scump! Refuz să mai plătesc taxe la stat-de ani de zile plătesc sute de milioane de lei impozite pentru un stat care nu mă sprijină în nici un fel, plătesc zeci de milioane pentru Sănătate, deşi sunt conştientă că dacă voi ajunge vreodată într-un spital din România,voi fi tratată mizerabil.

   De ani de zile refuz să mă mai uit la televizor, mi-e greaţă de politicienii români, nu mă duc la vot pentru că nu am pe cine să votez, îmi vine să vomit când văd panourile publicitare din campanii electorale gen-<<nouă ne pasă de Dumneavoastră>>, refuz chiar şi să mă plâng…, am deschis televizorul pentru prima oară în ani de zile… şi ce am văzut? EBA şi Becali mă reprezintă în Parlamentul European, Elena Udrea beneficiază de bugete de milioane de Euro de care dispune cum o taie capul, doamna Ridzi aruncă 86 milioane de Euro pe o telecabină când există oraşe în România care nu au nici măcar un spital de Doamne Ajută, domnul Patriciu vinde Petromidia pentru câteva miliarde din care sunt curioasă dacă plăteşte vreo taxă la stat… jocuri politice murdare, politicieni corupţi şi curve, haos total, o ţară vândută pe nimic de nişte agramaţi care nu şi-au văzut decât propriul interes-măcar dacă ar fi vândut-o scump!… România nu este doar o ţară de hoţi, de agramaţi, de curve, de parveniţi, de oameni fără balls şi fără coloană vertebrală…

   Sunt milioane de tineri deştepţi, mulţi dintre ei muncesc peste 12 ore pe zi pentru multinaţionale sau pentru businessul lor propriu, oameni educaţi, în România şi peste hotare, oameni care au gestionat milioane de euro, oameni cu viziune, talent, pro-activi, integri, care ştiu să comunice eficient şi ştiu ce înseamnă să livrezi, ştiu ce înseamnă un deadline, ştiu ce înseamnă responsabilitatea… sunt sute de mii de români de calitate, plecaţi din România pentru a produce şi a consuma în alte ţări, clădind economia altor state-s-ar întoarce mâine în România dacă nu ar fi circul care este acum aici.

   Trebuie să luăm atitudine, trebuie să facem o schimbare, este nevoie de o Mişcare a românilor cu balls şi cu coloană vertebrală!

   O Mişcare de Întoarcere Acasă, atât a românilor plecaţi slugi în alte ţări, cât şi a celor care, deşi am ales să rămânem aici, suntem absenţi, pasivi, indiferenţi şi suportăm ce ni se întâmplă doar visând la următoarea ieşire din ţară. E nevoie de o mişcare în care leaderii să fie testaţi şi para-testaţi, aşa cum se întâmplă când eşti angajat într-o companie multinaţională, fără să fie acceptaţi dacă nu li se dovedeşte integritatea şi eficienţa. O mişcare a oamenilor care nu au mai fost implicaţi în viaţa politică, neîntinaţi, ne-spălaţi pe creier, ne-jigodiţi. O mişcare fără traseişti politici sau scursuri de la alte partide. Este nevoie de o mişcare a oamenilor deştepţi, tineri, cu atitudine, experţi în domeniul lor…Pentu o Românie bogată, cu bătrâni îngrijiţi, cu tineri cărora să li se ofere perspective… Pentru un viitor mai bun pentru mine şi pentru copiii mei, în ţara mea, nu printre străini. Pentru o Românie de vulturi, nu de struţi… Ajunge!

   Haideţi să ne trezim!”

   Strigătul ei prelins din puhoiul de lacrimi al durerii Neamului, rupe zăgazul unui urlet dureros, ce s-a învolburat într-un ţipăt sfâşietor de zvâcnire spre salvare, spre luptă, spre onoare, spre adevăr, spre credinţă, spre demnitate, spre jertfă, spre biruinţă, spre iubire, spre încununare, spre înălţare a poporului frânt de abisul prăvălit de Statul-ateu peste minunata noastră Ţara creştină.

   Strigătul Alexandrei-Svetlana a ţâşnit ca un fulger pentru a aprinde în cei care au mai rămas români, Ecoul unui torent ori lava unui vulcan spre dărâmarea tenebrelor politiciste care şi-au întins tentacolele meschine, prigonitoare, persecutoare şi mişeleşti peste trupul sacru al Patriei noastre eroic-legendare, sfinte, martirice.

   Autoarea, Românca Alexandra-Svetlana ne dă privilejul de a ne întoarce Acasă, de a ne reîntoarce în noi înşine ca Chip al lui Dumnezeu,  de a ne reveni în simţirea de dacoromân legendar, de a ne regăsi în menirea noastră creştin-ortodoxă, prea primitoare, prea dăruitoare, zămislitoare de eroi, de martiri, de mărturisitori, de sfinţi.

   Apelul ei maturizat în cicatricele suferinţei ne întoarce cu faţa spre Răsăritul acestui Neam, cu chemarea şi azurul său asupra zbaterilor lui văzute şi nevăzute, asupra tainelor lui cele mari, ştiute şi neştiute.

   Fata României Mari alege anume momentul aproape ultim al trezirii, al tresvirii noastre spre Calea oferită de Mântuitorul Hristos spre salvarea noastră ca Naţiune, cândva ilustră prin setea de libertate, prin spiritul ei mistic de jertfă întru mântuirea noastră ca Neam ales.

   Refugiul

   De ce mi-e dor de Basarabia… (16 februarie 2012)

   Alexandra-Svetlana vine din răstimpul Străbunicului-erou, de confruntare istorică a celor mai măreţe revendicări întru făurirea idealului divin de unitate naţională. Mândria ei creştină de Româncă ne descoperă figura unui străbun falnic ca bradul, în faţa căruia se cade o pioasă recunoştinţă şi o smerită reverenţă: „E înalt, voinic, bine făcut. O prezenţă impunătoare, pe care n-o poţi trece cu vederea. Are trăsături dârze şi sclipiri de asprime în ochii de-un albastru oţelit, conturaţi de sprâncene stufoase, ce se întâlnesc în cute adânci, săpate în timp de încăpăţânare, îndârjire, de o hotărâre de neclintit şi de truda grea. Buzele-i sunt strânse, neînduplecate, cu colţurile uşor coborâte, trădând o determinare de fier. Un nas impunător şi el, cu nările uşor umflate, de parcă ar respira furtună. Un bărbat ca un brad falnic crescut în vârf de munte, trecut prin furtuni grele ce n-au făcut decât să îl facă şi mai puternic. Pare că nimic nu l-ar putea speria, că nimic nu l-ar putea da înapoi din drumul lui, bine chibzuit şi urmat cu stricteţe, independent de lumea din jur. Care poate să se dărâme, din partea lui, el va merge înainte. Are mâini mari, butucănoase, puternice, muncite, pe care doar văzându-le îţi imaginezi cât de tare te-ar durea de ţi-ar strânge mâna. Face paşi mari, apăsaţi, însă păşeşte lent, gânditor, covârşit de o povară pe care parcă ar purta-o în spate, deşi n-ai putea să o ghiceşti, căci spatele îi e atât de drept de parcă ar defila la o paradă militară, cu umeri încărcaţi de grade şi cu pieptul plin de decoraţii. Şi, totuşi, ceva din fiinţa lui atât de mândră trădează acum o îngrijorare adâncă de parcă greutăţile întregii lumi s-ar fi adunat toate acolo, în pieptul acela puternic. Şi, parcă cu cât se străduieşte mai tare să o ascundă, pe-atât urlă ea mai tare şi face semne disperate de undeva, din nevăzut… (Capitolul II, p. 29)

   Străbunicul cel falnic al AlexandreiSvetlana, impunător ca un dac dârz, cu trăsături de haiduc, cu credinţa de cremene, neclintită, Eroul care şi-a salvat confraţii, pe cei aproape 1.000 de români aflaţi în trenul istoric ce trebuia să integreze cu prezenţa lor, unitatea de Neam a celor peste o sută de mii de români de la Alba Iulia în 1918, adunaţi pe platoul crăişorului Horea, când s-a legiferat pentru totdeauna, pe pământ şi în cer, prin sângele sutelor de mii de româniUNIREA CEA MARE A TUTUROR ROMÂNILOR:

   „Unirea Principatelor, scria marele boier Român, cărturarul de seamă şi bărbatul de stat-Mihail Kogolniceanu la 1859, a fost visul de aur, ţelul isprăvilor marilor bărbaţi ai României, al lui Iancu de Hunedoara, ca şi al lui Ştefan cel Mare, ca şi al lui Mihai Viteazul, al lui Vasile Vodă-Lupu, ca şi al lui Matei Basarab. Unirea Principatelor este singurul mod în stare a consolida naţionalitatea românilor, de a le da demnitate, putere şi mijloace pentru a îndeplini misiunea lor pe pământ.” (ziarul <<Steaua Dunării>>, Ianuarie 1859)

 

   Trenul acela istoric, purtător de biruinţă, cu români frumoşi, inimoşi, curaţi, cucernici, hotărâţi, neînduplecaţi pe care ungurii voiau să-l arunce în aer, tentativă eşuată graţie acelui Străbunic luptător pentru Cruce şi Steag, aşezat de-a curmezişul în calea viiturilor duşmane, prezent oficial, cu bucurie serafică la Marea Sărbătoare, impresionând prin statura sa voievodală. Românul, care a primit salutul cald de „bun venit” şi binecuvântarea părintelui protopop Justinian Teculescu-ales Preşedinte al Consiliului Naţional, cel care s-a ocupat cu protocolul de pregătire şi de primire a tuturor participanţilor la Marea Adunare Naţională de la 1 Decembrie: „Bine aţi venit în sfânta cetate de slavă şi durere a neamului românesc… Voinţa naţională, care cu atâta putere zvâcneşte astăzi în toate păturile societăţii româneşti, în cele de sus, ca şi în cele de jos, ba poate în cele de jos mai mult ca în cele de sus, e chemată să arate că ceea ce Mihai Viteazul a înfăptuit numai pentru o clipă, noi avem să înfăptuim pe o vecie. Când un neam întreg gândeşte un singur gând şi inimile a milioane de oameni palpită de o singură simţire-oare este putere omenească, care să-i poată sta împotrivă?” (Dacia Nemuritoare-Publicaţie Patriotică, nr. 29, Ianuarie 2016, p. 5)

   Străbunicul, dulcele basarabean, care a punctat Istoria noastră, care a rămas imortalizat pe vecie în fotografia realizată de Samoil Mârza, la marele Eveniment, Străbunicul acela frumos, cioplit de Dumnezeu, drept ctitor de Neam, susură azi în lacrimile de bucurie ale strănepoatei Alexandra-Svetlana: „… Cum să nu plâng în hohote, de emoţie, de mirare, de surpriză, de recunoştiinţă, de uimire…?! Când în fotografia care surprinde cel mai important moment din istoria acestui neam, în clipa cea mai importantă în care s-a împlinit visul de secole al tuturor românilor, cu preţul a sute de mii de jertfe de vieţi omeneşti…în clipa când episcopul Iuliu Hossu citea Proclamaţia, iar lângă el mai erau doar un soldat, patriarhul şi un grup câţiva oameni adunaţi în faţă… aşezat în stânga patriarhului, cu căciula lui ţărănească, îmbrăcat în haină lungă şi cu chip strălucind de emoţie şi de bucurie e surprins un bărbat… cu gura întredeschisă de fericire, sorbind fiecare cuvânt pe care îl aude, cu mâinile strânse ca într-o rugăciune de mulţumire şi cu atenţia toată îndreptată spre cel care citeşte… Un bărbat care radiază… Din tot chipul său inundat de lumină răzbătând fericirea de a fi martorul împlinirii acestui vis măreţ… Cum să nu plâng în hohote când acest bărbat e chiar străbunicul meu?!” (ibid.p. 50-51)

 

   Floarea din Asfalt-Alexandra Svet-Svetlana este sortită Aici, pe pământul nostru străbun să răsară viguros, cu rădăcini adânc înfipte în trunchiul martirilor, cu coloana dreaptă spre Infinit, cu corola plină de lumină în care se reflectă strălucitor razele Tricolorului, împrăştiindu-i mireasma mărturiei în Dorul prelins, ca într-o lacrimă de chihlimbar, Chipul frumos, măreţ şi duhovnicesc al Dacoromâniei Mari.

   Fiinţa ei plină de har, cu chipul minunat şi armonios adie într-o manifestare a genialităţii. Dalta unui iscusit artist, penelul sau cuvântul îmbracă straie sărăcăcioase în faţa naturii ei, răsfăţate cu un spirit profund rafinat ce răspândeşte o desăvârşită subtilitate.

   Tot cutremurul ei lăuntric se prelungeşte într-o rugă mistică a răstignirii, de Focul şi de Dorul  Basarabiei martire:

   “O, de-ar mai trece Dumnezeu prin ţară/ Să ne citească sufletul afund,/  Cel răstignit a nu ştiu câta oară/ Pentru îndrăzneala de-a se vrea rotund.// Ar da de mari palate-mpestriţate/ Şi de bordeie-ascunse sub pământ,/ Dar niciodată, Doamne ferecate/ La-nfăţişarea Oaspetului Sfânt.// O, de-ar veni Bătrânul din poveste/ Cu barba Lui de sălcii şi mălini,/ Ne-am ridica încreştinaţi pe creste/ Spre Răsăritul  hojma de străini.// Şi zornăind cătuşele comune/ Ce-au ruginit în temniţele lor/ Ne-am lumina de-o dulce rugăciune/ Cu care-abia ne-mbujorăm de dor.// Dar Dumnezeu mai zăboveşte încă/ La ceasurile-acestea prea târzii./ În lume poate s-a lăsat vreo stâncă/ Mai grea, pe pieptul altei seminţii.// Ci noi bolnavi de-atâta neputinţă,/ Privim zadarnic înăspritul drum./ Din cele ce ne-ar fi de trebuinţă/ Ne sunt de lipsă scuturile-acum.//  Sub cerul ţării, cătrănit sinistru,/ S-a răstignit Hristos ca la-nceput,/ Cu palma stângă sângerând pe Nistru,/ Cu palma dreaptă înflorind pe Prut.//

Privindu-Ţi Fiul dăruit pierzării/ Îţi mulţumim de codrii şi de grâu,/

Dar  ne revoltă, Doamne-al îndurării,/Că nu ne-ai dat şi fulgere la brâu…

                        ( Andrei    Ciurunga-Răstignire ) 

 

   În jurul parfumului ei se aşterne o lumină şi o linişte binecuvântată, de pare un chip angelic cu surâs serafic, dar şi o amazoană a sacrului pământ dac, care-şi cunoaşte şi depăşeşte menirea sa creştin-ortodoxă. Pătrunzându-i adânc în cuget, nu pare a fi nimic naiv, idilic, ci mai degrabă o bărbăţie de tunet cu viori de ecou ce face auzită iubirea de pământ şi de cer în adânca sa veneraţie pentru Dumnezeu şi Neam.

   Alteori, trupul i se leagănă delicat şi fragil, deşi stârneşte o tărie de cremene în faţa năvălirilor ce ne răvăşesc mereu Patria, săltând semeaţă într-o rezistenţă ce arde mistic cu pâlpâiri ascetice de azur.

   Prospeţimea minţii, flacăra rugii, glasul inimii suie în căţui de stihie spirituală, emanând o voinţă de argint, aurită într-o stăpânire de sine.

   Sufletul ei are pe chip un surâs oriental, fiind parcă o revelaţie vie a Străbunului măreţ de la Alba Iulia… Cu vocea delicată şi dulce, stârneşte cântarea unui farmec deosebit, vibrând deseori, atunci când trebuie cu tăria metalului, uimind şi mirând cutezanţele:

 Lumea e mirată de preocupările mele? Ar fi mai bine pentru toată lumea să îmi văd de viitorul meu şi să nu mai încerc să înţeleg? Dar cum aş putea? Când glasul meu nu e doar al meu. Când în mine nu sunt numai eu. Când îi port în mine pe toţi cei datorită cărora mă aflu aici, acum, în această lume. Când strigă din adâncul inimii mele toţi cei care s-au jertfit pentru ca eu să am astăzi şansa unui viitor. Când îi am în sufletul meu pe toţi cei ce odată au sperat că voi trăi măcar eu tot ce le-a fost furat. Când în sângele meu curge sângele tuturor celor care în ultimele lor clipe au sperat că măcar cineva să şi-i amintească, cu tot cu visele lor neîmplinite… Inima mea are rădăcini care merg mult mai adânc şi mult mai departe decât poţi sesiza privind în grabă. Sufletul meu nu e frunză liberă purtată de vânt, ci trunchi străjer care înalţă ramuri spre cer, pornind din rădăcini imemoriale. Asemenea unui stejar bătrân, sufletul meu se hrăneşte din rădăcini adânc înfipte Acolo… în pământul străbunilor mei. Îmi trag seva vieţii din ele! Şi ele îmi reamintesc mereu cine sunt…

   -Băiată, să iubeşti pământul.

   -Da, moşul meu drag, îl iubesc, ca pe sufletul meu. Îţi promit!”

       (ibid. p. 36-37, 65)

 

   În contrast cu neputinţele turmei înglobate silnic în procesul de deznaţionalizare românească avizat de potentaţii şi renegaţii acestui popor, prea obidit, prea democratic, deci, peste genericul funest al aşteptărilor zadarnice, strigă chemarea Eroinei noastre Alexandra-Svetlana, de a ne ridica în picioare, de a sta drepţi, dârji, demni, îndârjiţi, de a fi responsabili, de a lua atitudine testamentară privind moştenirea divină a Neamului nostru Dac.

   A trecut peste un sfert de veac de la orizontul aşteptărilor noastre, de când măririle micimilor ciocoieşti s-au proţăpit în poftele lor cele mari de putere şi înavuţire nedreaptă, de setea celor mai sordide tranzacţii, de rămânere permanentă la cârma politică, conform înţelegerilor oculte. Realitatea demo(no)cratică a stăvilit peste scâncetele stropite de sânge ale Revoluţiei, ispite de parvenire greu de învins, ca nişte buldozere îndârjite în furia satanică de dărâmare a lăcaşurilor sfinte.

   Alexandra-Svetlana, însă, nu se înspăimântă, nu se înconvoaie, nu cade, se cutremură înalţându-şi glasul din mugetul apelor dospite al pământului străbun, frământat de mii şi mii de martiri, chemând caracterele alese, chiar şi pe Fiii rătăcitori, spre a se întrupa în Icoana Izbăvirii României Mari-Fiica Neamului dac nemuritor.

   Îndârjirea ei se opune din răsputeri tuturor opresiunilor baronilor, escrocilor, samsarilor politici, satrapilor externi, care acţionează fatal şi ocult, care se evaluează, ne evaluează, vând, ne vând, se vând, donează, ne donează, clonează, cumpără, ne cumpără, se cumpără influenţe, teritorii, ţări, guverne, sisteme de  alianţe în România lor…

   Eu, România. Astăzi, de ziua mea. Ce zi tristă, copilul meu…

   1 Decembrie 2010

   „Sunt îngenuncheată, rănită, cu lacrimi şiroind pe obrazi. Hainele -mi sunt zdrenţuite, rănile-mi sunt pline de puroi, faţa-mi cândva frumoasă e brăzdată de dureri, sufletul îmi plânge, carnea mi-e sfâşiată. Peste zdrenţe mi-au pus steaguri. Steaguri multe. Să înlocuiască hainele pe care s-au bătut să mi le vândă. Steaguri multe. Să îmi acopere goliciunea şi rănile. Steaguri multe. Fluturând pe corpul meu ciopârţit. Steaguri multe. Care mă dor. Altădată, copiii mei mureau pentru acest steag. Astăzi, îmi acoperă cu el ruşinea şi rănile, noroiul şi scârba. Muzica urlă. Cântece încearcă să îmi acopere plânsul. Altădată, ele îmi lăudau gloria şi îmi făceau sângele să fiarbă. Astăzi mă dor. E atât de mare discrepanţa! Tancuri trecând în zgomot de fanfară pe străzile goale. Altădată, oameni drepţi şi desculţi mureau pentru mine. Astăzi, se organizează defilări. Scumpe. Oricât ar fi de tare vacarmul lor, nu reuşesc să îmi acopere suspinele. Dar, oricum nu îi  interesează. Se prefac că mă sărbătoresc, că mă iubesc şi că le pasă. Mâine mă vor scuipa din nou! Miros de mititei. Varză cu cârnaţi. Esenţa sufletului meu, rădăcinile-mi vechi de mii de ani, întreaga-mi fiinţă şi istorie sunt dezbătute în talk show-uri ieftine. O goană sălbatică după audienţe. Până şi ce e frumos şi sfânt sună a gol, fals şi strident în gurile lor. Adevăr, valoare, minciună, istorie, taină, credinţă, şantaj, eroi, tricolor, poezie, martiri, iubire, trecut, prezent, viitor… un amestec gol de cuvinte, noţiuni, sintagme fără conţinut. Repere? Pur şi simplu nu mai există. Analizează ore în şir de ce mă iubesc, de ce nu mă iubesc, de ce ar pleca, de ce ar mai sta… Circ! Câte un străin rătăcit vine să le spună cât sunt de frumoasă şi cum ar trebui să mă  iubească şi să mă  îngrijească. Copiii mei sunt orbi. Nu mă mai văd, nu mă mai ştiu, nu mă mai recunosc, nici nu mai ştiu cine sunt. Nu exist decât ca să mă lovească, să mă acuze, să mă judece, să ia de la mine tot ce mi-a mai rămas, să mă împingă şi să îşi întoarcă privirea de la mine, scârbiţi. Îşi mută în silă privirea-vederea zdrenţelor mele îi indispune, costumul lor scrobit şi scump se va murdări dacă îmi ating rănile pline de puroi. Îmi mai smulg ceva-tot mai găsesc ei ceva de luat-urlând totuşi că nu le dau suficient. Nu mai vor să îmi înţeleagă trecutul, nu dau doi bani pe prezentul meu, iar viitorul se reduce la interesul lor imediat. Spălarea pe creier le-a stins orice emoţie. Sunt îndobitociţi. Pentru ei nu mai contează decât ultima bârfă, cel mai recent scandal, capra vecinului, iarba mai verde din curtea de lângă, câinii cu covrigi în coadă de pe alte meleaguri… Nu mai văd decât aschia din ochiul vecinului. Sunt într-o permanentă aşteptare a omului providenţial. Sau a luminii de la capătul tunelului. În timp ce nu fac altceva decât să arunce cu pietre şi să împroaşte întuneric. Mi-au luat tot, m-au vândut, m-au călcat în picioare, m-au scuipat, m-au umilit, m-au renegat, iar acum… le e ruşine cu mine… sau nu mai însemn nimic pentru ei…

   Astăzi e ziua mea. Ce zi tristă, copilul meu… Copiii dragi îmi sunt plecaţi şi plâng de dorul meu departe, printre străini. Mor pe acolo şi nu are cine să îi îngroape. Bolnavii? Îmi zac uitaţi şi umiliţi în spitale. Bătrânii? Îmi mor amărâţi şi îngheţaţi, fără bani de pastile… sau striviţi pe trecerea de pietoni. Dascălii? Doctorii? Îmi fug… Exod! Tinerii? Se refugiază în miraje etnobotanice…sau supravieţuiesc doar la gândul evadării în altă ţară. Copiii? Nici nu mă mai cunosc! Nici nu mai ştiu cine sunt! Sunt o străină pentru ei. Nu mă iubesc! Nu fac decât să îmi reproşeze că nu le ofer nimic! Bebeluşii? Îmi ard de vii… şi nimeni nu e vinovat.

   Copiii mei… Sunt unii care parcă nu mai au niciun Dumnezeu… mă scuipă, mă îmbrâncesc, se plâng, se bat şi se ceartă între ei… Fură, mă fură, se fură. Au uitat, m-au uitat, s-au uitat.

   Ceilalţi, cei mulţi, muncesc cuminţi, tăcuţi, chinuiţi de acei puţini care nu mai au nimic sfânt. Apatici, blazaţi, adormiţi sunt mulţumiţi doar să fie lăsaţi în pace… Anesteziaţi. Paralizaţi. Roboţi. Trăiesc mecanic, pe pilot automat, fără conştiinţă, fără curaj, fără întrebări. De pe o zi pe alta. Supravieţuiesc. Izolaţi. Fără nădejde. Fără credinţă. Fără trecut. Cu prezent sumbru. Fără viitor. Au uitat, m-au uitat, s-au uitat. Vor doar să fie lăsaţi în pace. Atât!

   M-ai sunt câţiva… nebuni frumoşi, care mă iubesc cu atâta disperare! Mă îngrijesc. Îmi curăţă rănile. Îmi mângâie amarul cu sufletul lor curat. Îmi plâng morţii şi eroii… Ei ştiu că, în spatele zdrenţelor, mai am atâtea bogăţii. Că smerenia mea nu e prostie. Că mioriţa mea nu e resemnare tâmpă. Ei ştiu că nu stau în genunchi pentru că sunt învinsă, ci pentru că mă rog. Că nu tac pentru că nu mai am ce spune, ci pentru că încă vă iubesc. Că oricât de aplecat ar fi spatele meu, coloana vertebrală mi-e dreaptă şi infinită… cu fiecare sfânt, m-am mai înălţat puţin spre ceruri. Cu fiecare martir, m-am mai ridicat puţin de la Masa Tăcerii. Îţi par căzută? Ei ştiu că m-am ridicat. Copiii mei nu au murit degeaba. Nimic nu se întâmplă degeaba. Totul se plăteşte, mai devreme sau mai târziu. Şi totul se recompensează mai devreme sau mai târziu. Moartea lor m-a înălţat şi a făcut totul mai uşor pentru tine. Tu nici măcar nu mai trebuie să faci nimic! Au făcut ei totul! Tu trebuie doar să te trezeşti! Şi să mă vezi!… Iubiţi-vă. Iubiţi-mă. Faceţi curat. Organizaţi-vă. Creaţi o viziune. Creaţi o structură… Fiţi uniţi. Nu vă mai trădaţi unul pe altul. Nu mai căutaţi probleme. Căutaţi soluţii. Nu mai vorbiţi. Acţionaţi. Nu dărâmaţi. Construiţi. Nu mai bârfiţi. Lăudaţi. Nu mai furaţi. Dăruiţi. Nu mai urâţi. Iubiţi. Nu mai minţiţi. Fiţi integri. Nu mai fiţi temători. Fiţi curajoşi. Nu renunţaţi uşor. Perseveraţi. Nu vă limitaţi. Autodepăşiţi-vă. Nu judecaţi. Iertaţi. Nu luptaţi Împotrivă. Luptaţi pentru. Nu supravieţuiţi. Faceţi istorie. Nu vă vindeţi sufletul pentru un mititel. Sau pentru un Hermes. Pentru nimic! Nu vă mai îndoiţi. Nădăjduiţi. Nu mai disperaţi. Credeţi! Nu mai faceţi lucruri de mântuială. Fiţi competenţi. Fiţi profesionişti. Nu mai cereţi. Daţi. Nu mai împiedicaţi. Ajutaţi. Nu vă plafonaţi. Învăţaţi. Nu mai plecaţi capul. Staţi drepţi. Îndrăzniţi!”

   (Capitolul V. Întoarcerea Fiicei Risipitoare, p. 219-223)

   Convingerea Alexandrei-Svetlana Seva românismului nu va seca este motivată nu atât de cei care încă s-ar mai putea trezi, cât mai ales de purtarea de grijă a Bunului Dumnezeu, ca misiune providenţială prin legiunile dacice de eroi, de mărturisitori, de martiri şi de sfinţi, Surâsuri înflorite în Primăvara cerului Său.

   Apelul înlăcrimat, ruga fierbinte ca o implorare chiar, a Alexandrei Svetlana, impune o chemare excepţională, sfântă, curat românească, privind ieşirea din încremenire, din nepăsare, din ură, din defăimare, din vânzare, din laşitate, din trădare, din fariseism, din meschinărie, din înşelare, din înşelăciune, din cămătărie, prin renunţarea la somnolenţă, la minciună, la ipocrizie, la atotsuficienţă, la cerşit, la indolenţă, la improvizări, la amăgiri, la prea desele ploconeli, la prea multele îngenuncheri obediente, la repetatele căderi, târâşuri, suind spre trezvirea, revenirea noastră întru misiunea şi vocaţia românului creştin, ca pe o legătură sufletească sensibilă, ca pe o stare de spirit, ca pe o aspiraţie fundamentală, mistică, ortodoxă, dumnezeiască.

   Pentru perpetuarea noii stări de spirit, a renaşterii românismului Alexandra Svetlana, depune ca mărturie însăşi jertfa caldă, sacră a eroilor, martirilor, mărturisitorilor şi a sfinţilor închisorilor:

   „Făt-Frumos al neamului, tot ce a dat neamul acesta mai bun în ultimele secole, e aici în faţa ochilor mei, strivit, călcat în picioare, scuipat, calomniat, bătut, înfometat, dispreţuit, umilit. Şi nu am cum să-l ajut. Nu am cum să urlu împotriva unei nedreptăţi atât de mari. Familia plânge după el. Camarazii îi sunt toţi în temniţă. Toţi cei care au crezut în visul lui şi au fost dispuşi să îl urmeze până la moarte şi dincolo de ea, floarea acestui neam, tot ce am avut noi mai bun, sunt, la rândul lor, călacaţi în picioare… familiile aşijderea. Atâta suferinţă! Cearcănele pe care le are nici nu sunt pentru suferinţa lui, ci pentru a lor. Sunt convinsă. El ştie şi poate să poarte povara unui vis atât de mare… dar ceilalţi?

   Dar ce mă doare şi mai tare este faptul că, iată, după atâţia ani, în fiecare zi, în fiecare clipă de uitare, indiferenţă, tăcere, îi mai răstignim o dată!!!

   Oamenii ăştia şi-au iubit neamul mai mult decât viaţa. S-au jertfit pentru el. Au fost prigoniţi, bătuţi, torturaţi, schingiuiţi, omorâţi, aruncaţi la câini, fără cruce, pentru apărarea neamului şi a demnităţii sale, pentru apărarea credinţei. Marea majoritate a populaţiei habar nu are de ei! Nu o să avem o scuză la Judecata de Apoi. Nici în faţa copiilor noştri. Că n-am ştiut.-De ce n-aţi ştiut? Trebuia să citiţi! Sunt, slavă Domnului, sute de cărţi scrise despre lupta lor… Nu spun că sunt perfecţi… Să plângem, să cerem iertare, să ne pocăim, să punem odată şi odată început bun! Dar dacă au făcut ceva bun, fraţilor, şi noi nu vedem, plânge cerul de lacrimile lor, urlă pământul de sângele lor vărsat şi uitat pe nedrept, mocnesc oasele lor neîmpăcate sub mall-urile noastre, se răsucesc în nemormintele lor, fără cruci… şi greu blestem se adună asupra noastră.” (Capitolul VI-Fetiţa în verde, p. 317)

 

   FLOAREA din ASFALT-ALEXANDRA-SVETLANA, surprinde prin deplina naturaleţe, prin unda simplităţii, prin flacăra spirituală a definirii de sine, din care i se aprinde puterea ei lăuntrică, de taină, ce-i luminează Calea propriului drum. Vădind de mică însuşiri de  rafinament, frapa prin tendinţa unui spirit excepţional, universal, ce pulsează spre mirajul extremelor: întru ascultare şi nevoinţele duhovniceşti.

      Cunoscătoare şi admiratoare a vieţii, nu se mulţumeşte cu unduirea de suprafaţă, coboară în adânc spre profundul mistic-creştin. Nu tinde spre mit, spre un apărut firesc, ci îşi ancorează curiozitatea transcendentă aflată sub surâsul luminii, sub faldurile Adevărului lumii creaţiei a cărei valoare spirituală, rămâne autentică.  

  DE LA INIMA MEA LA INIMA  TA. SCRISOARE CĂTRE REGINA MARIA (18 iulie 2011, 73 de ani de la moartea Reginei)

   14 Iulie 2011

   <<Regina mea,

   Regina Maria. Împărăteasa tuturor românilor. Regina-Mamă. Mama Răniţilor. Mireasă de Dumnezeu Aleasă spre A Patriei Cinstire. Îngerul păzitor al Marelui Nostru Vis Naţional. Înfăptuirea Visului România Mare.

   Pe 18 Iulie se împlinesc 73 de ani de la moartea Ta. De la ultima Ta binecuvântare. Parcă aud ultimele Tale cuvinte:

   „Ţării mele şi Poporului meu… Eu am ajuns la capătul drumului meu. Dar înainte de a tăcea pentru veşnicie vreau să-mi ridic, pentru ultima dată, mâinile pentru o binecuvântare. Te binecuvântez, iubită Românie, ţara bucuriilor şi durerilor mele, frumoasă ţară, care ai trăit în Inima mea şi ale cărei cărări le-am cunoscut toate. Frumoasă ţară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngăduit să o văd împlinită. Fii tu veşnic îmbelşugată, fii tu mare şi plină de cinste, să stai veşnic falnică printre naţiuni, să fii cinstită, iubită şi pricepută. Am credinţa că v’am priceput: n-am judecat, am iubit…”.

   Pe 18 Iulie se împlinesc 73 de ani de când ne-ai făcut un ultim dar-Inima Ta. Ai vrut să ne-o laşi, să fie mereu aici pentru noi, aşa cum a fost şi în timpul vieţii Tale, în loc de pace şi de farmec, să ne amintească Ea cât ne-ai iubit. Am venit să mă închin la Ea, Regina Mea, dar nu pot să o văd. Sunt aici, lângă Ea, dar nu pot ajunge să îi vorbesc. Îţi scriu de pe treptele Muzeului de Istorie al României şi aş vrea să îţi cer iertare că inima Ta zace uitată într-o cutie de pantofi, în pivniţa clădirii.

   O biată Inimă dezrădăcinată, sfâşiată, aruncată şi uitată de poporul căruia i Te-ai dăruit cu totul. De poporul care era motivul vieţii Tale-Bucuriile şi supărările lui erau ale Tale. Visul lui era visul Tău. Onoarea lui era onoarea Ta. Ambiţiile lui erau ambiţiile Tale.

   Uitată de poporul în a cărui măreţie ai crezut şi pe care ai împlinit-o. De poporul de care ai fost străină la început, dar pe care l-ai iubit mai mult ca mulţi români. De poporul pentru care şi cu care ai suferit. De poporul cu care Te-ai contopit dăruindu-i inima, sufletul, lacrimile Tale. De poporul pe care l-ai înţeles. De poporul căruia i-ai fost Mamă. De poporul al cărui puls bătea în Tine, al cărui sânge era sângele Tău. De poporul căruia i-ai trăit nădejdile, i-ai împărtăşit temerile, i-ai suferit rănile, i-ai plâns lacrimile şi i-ai sângerat rănile. 

   Uitată de acelaşi popor a cărui flacără sfântă ai păstrat-o mereu vie. Îmi sângerează inima la gândul Inimii Tale părăsite şi uitate, de poporul Tău, de România Ta. Aş vrea să pot face ceva să îţi duc Inima înapoi Acasă. Dar ce înseamnă oare Acasă? Şi ce poate face o biată inimă, ce pot face o singură voinţă, un singur curaj?! Sunt doar un glas strigând în deşert.

   Răsună în mintea mea ecoul cuvintelor Tale profetice:

   <<Dacă istoria unui popor e scrisă cu adevărat cu sângele copiilor săi, aşa a fost şi cu Tine, o, România… Morminte ce acoperă lumea, morminte cărora le datorăm libertatea. Nu îi uita, o, Ţara Mea! Nu uita vieţile tinere ce s-au jertfit, locurile rămase goale în atâtea vetre. Nu uita sângele care ţi-a înroşit câmpiile, pădurile, munţii şi râurile, oh! Nu le uita! Şi acum, poporul meu, se cuvine să reconstruim. Fundaţia e aşezată, munca cea mare a început. Construieşte, construieşte!… Piatră cu piatră construieşte-ţi viitorul.

   Cu curaj şi încredere mergi înainte.

   Dar pentru ca edificiul pe care îl ridici să fie indestructibil, NU UITA DE INIMI, de nenumăratele inimi pe care îi aşezi pietrele.>>

   Şi iată că AM UITAT tocmai de InimaTa, Regina Mea!”

      (Capitolul  V.  Întoarcerea Fiicei Risipitoare, p. 229-231)

   Din adâncurile mistice ale Neamului protodac, primordial, drept, cutezător, clarvăzător, aristocrat, primitor, luptător pentru libertatea Vetrei strămoşeşti, apărător al Focului sacru, profetico-monoteist, ţâşneşte forţa şi expresivitatea Svetlanei noastre dragi, reprezentând modul său de a defini esenţa lucrurilor, unele părând chiar antinomii, dar toate rămânând cu valoare de revelaţie.

 

   Deasupra admirabilului ei Dor, tors din Sânul Basarabiei martire, deasupra originalităţii gândirii ei, deasupra îmbrăţişării hristice a tainei Libertăţii, deasupra mirabilului ei fior, care ţese întotdeauna un cuvânt de spus în diversele probleme, deasupra excepţionalei înavuţiri culturale, stă esenţialul: centrul spiritual al românităţii ei, soarele de la care primeşte lumina-Ortodoxia dacoromână.

 

   Cel care-şi iubeşte Neamul şi Ţara la modul suprem al dragostei este veşnic îndrăgostit de Dumnezeu.

   Cel  care-şi trăieşte viaţa în intensitatea trăirii ei dăruindu-se este cel care-şi poartă iubirea tuturor aleşilor de Dumnezeu, în pleroma sinelui său:

   „Te port în suflet, ca pe-un vas de preţ,/ Ca pe-o comoară-nchisă cu peceţi,/ Te port în trup, în sânii albi şi grei,/ Cum poartă rodia sămânţa ei./ Te port în mine, ca pe-un imn sfinţit,/ Un cântec vechi, cu crai din Răsărit./ Şi port la gât, nepreţuit şirag,/ Strânsoarea cald-a braţului tău drag./ Te port în mine tainic, ca pe-un vis,/ În cer înalt de noapte te-am închis./ Te port lumină rumenă de zori,/ Cum poartă florile mireasma lor./ Te port pe buze, ca pe-un fagur plin./ O poamă aurită de smochin,/ Te port pe braţe, horbote subţiri,/ Mănunchi legat cu grijă, fir cu fir. Cum poartă floarea rodul de cais,/ Adânc te port în trupul meu şi-n vis.” (Maica Teodosia Zorica Laţcu- Poezii. Ed. Sofia, Bucureşti, 2000, p. 52)

                                                              

                                                                    GHEORGHE CONSTANTIN NISTOROIU

 

18 FEBRUARIE 2016

  

18 Feb
2016

Norwegian politicians: The horror around “Child Protection”

Norwegian politicians: The horror around “Child Protection”

By John Volosen

Houston, Texas

 

I was really happy to find out that FINALLY, some Norwegian politicians have awakened, and they are in total agreement with some of the arguments we brought forth from the beginning of the Bodnariu case, and those are that:

  • the biological principal (parental principle) must weight heavily in the decision

  • if placement is really required, then children must first be placed to relative family
  • there are cases where the interrogators obtain false confessions from the children
  • the decisions to remove the children is mostly based on the psychological reports written by Barnevernet hired psychologists.
  • there are no checks and balances on the decision power of Barnevernet. There is no independent institution to verify the validity of these measures.

[Romanian: In sfarsit unii din politicienii Norvegieni s-au desteptat si agreeaza intocmai cu punctele pe care noi le mentionam inca de la inceptu, si anume:

  • principiul biologic (parental) trebuie sa aiba valoare si sa cantareasca greu in decizia Barnevernet-ului
  • daca chiar este nevoie, plasarea trebuie facuta in primul rand la familia apropiata,
  • uneori interogatorii obtin marturii false de la copii,
  • toate decizile se i-au be baza rapoartelor intocmite de psihologilor angajati de Barnevernet,
  • puterea de decizie a Barnevernet-ului nu este verificata de institutii independente. Ma bucura acest articol, inseamna ca totusi nu vorbim prostii.]

–original source: http://www.aftenbladet.no/meninger/…

–authors: Susanne Heart, Daria Maria Johnsen City Council Representatives of the Green Party in Stavanger

–translated using Google-Translate with additional grammatical corrections by John V. (please visit original link for Norwegian article, or revisit the translation link for any post publication corrections: https://www.facebook.com/notes/ionu…)

It is said that no one is deprived of the care of their children without reason. But is it always so? As elected representatives of the Green Party we require that a process be initiated immediately at both the local and national level to restructure the child welfare services in Norway.

We need to get a grasp on „Ida” and other youth horror stories of child welfare services that produce terrible pain. It is painful to hear the parents’ desperate struggle to get their children back. The child protection system, as shown in the media, is characterized by fear and fighting more than care and love. Emotional ties are strong, regardless of the circumstances behind them. Barnevernet makes an important and often thankless job. A job that is being criticized of doing both too little and too much intervention in our private sphere. Where does it go wrong? We would like to explain why we want a fundamental debate in order to amend the Child Welfare Act and the system around it.

Trauma is being created every day by ordinary people like you and I, in a world most of us never knew existed. It was decided that Ida could not remain with her mother. It was thought that she would experience a better care under child protection. Instead, it was a long nightmare in various institutional locations. In several cases, she was coerced, held down, taken in handcuffs and treated like a criminal. She was in flamboyant despair many times and was eventually heard by Aftonbladet. For most people, we only see the consequences of a sad statistic later. As politicians we cannot sit idly by and let this continue.

Respect for helpers

Barnevernet consists of thousands of employees. Most of these employees meet the families, write reports and recommend actions based on their observations. Most of the families are satisfied with the help they receive from Barnevernet and often it is the parents themselves who ask for help. A care occurs rarely and only as a last resort. Then the biological principle is supposed to weigh heavily, and child protection must always give priority to the child’s immediate family as an alternative to foster homes. But are these principles followed in practice? Is a placement order always the last resort? How is it to be employed in an organization that has such a huge responsibility? Some tell of a world with too little resources. They are few employees assigned to too many cases and with continuous new guidelines. There is not enough time. The employees are graduates with too much responsibility and power, and the supervisor is not available because of his own affairs. Burnout, high turnover and internal challenges often go unnoticed. Other employees tell how grateful it feels to be able to help children in their struggle in life. Employees who feel they are being heard, oozing work pride, despite a mental heavy job. We have great respect for anyone who wants to help other people when life abuts. It is one of the most important values we have in our society and it is the basis for our considerations. In other words we do not want to reproach you who work in child care, we want to put our focus on system behind and on the part of the system that does not work well enough.

Is it in the best interest of the child?

To understand the system better, we need to look at the values it is based on. In the Child Welfare Act section 4-1 speaks of the child’s best interests: „In applying the provisions of this chapter shall be emphasized on finding measures in the best interest of the child. This shall include the emphasis on giving the child a stable and good contact with adults and continuity of care. ”

At first glance this section is straightforward. But diving closer by looking a little further into the matter, reveals a number of pitfalls. What is the „child’s best interest.” What criteria should be applied? Is it us as parents, child protection, specialists or community who decides? And where is the „list” of what is allowed and not in parental care?

The adverse situations

It seems as though there is a certain fear of child welfare services in the community, and perhaps particularly for foreigners residing in Norway. Many people think of cultural differences and do not really understand what is considered right and wrong. Let’s try to put us into some of the so-called horror scenarios that some have heard about and what they might be afraid of.

What if I as a parent come from a culture where I want my children to have the warmth and love that comes from sleeping in the same bed as me, or that I let my kids play outside until late at night because it is quite common in my culture? Is not this a freedom I have as a parent? What happens if a neighbor seems way I live on is outrageous and sends a worrying message to the child welfare services?

What happens is that clause 3.4 comes in and says that the child welfare service has the right and obligation to conduct investigations, and that parents cannot oppose this. And as part of the investigation can demand to speak to the child in private. This is already an extremely important law to ensure that children experience a safe life, free of violence, abuse or other forms of neglect.

But as every parent knows, children at times disagree with parents about rules and the ways of doing things. Children go through different phases of rebellion. It is completely natural and an important process of developing their own volition. If issues of child protection comes at the wrong time, the child or adolescent naturally complain about their parents, and may find that someone will finally hear their side of the story. Not fully understanding the gravity of the situation, young children might let their imagination flow while getting attention from a well-meaning officer. How can we know that it really is the truth that emerges? Can we base the „truth” solely on the observations and the conversations during the interview, and allow the court to make decisions later solely based on these reports?

Emotionally desperate

In respect to the people who have been subjected to gross mishandling of the system we must also include the following perspective, although we wish that the reality was not so. We must emphasize that they are the exception, not the rule. But there are those exceptions that create fear and mistrust to one of our most important organizations.

After the expert interrogates the child, he writes a report which is then used as a basis for decisions on measures. Before the child even recognizes the meaning of the words the severe measures are initiated. Among other things, this is something we heard Ida tell us about her history. She regretted what she told the interviewer about her mother.

The police is assigned, along with a Barnevernet employee, to remove the child when coercion is involved. Police gladly remove a desperate screaming children out of the arms of his mother or father in an untenable horror scenario. Besides the serious and often life-long trauma that occurs in these situations, how will the child relate to police and other authorities later in life? Articles about „Glass Girl” shows us how easily children can be exposed to this trauma that many would call an abuse of child protection services.

The story of „Linda” in Aftenposten tells how she one day was unexpectedly picked up at the workplace by police and handcuffed in front of her colleagues. A concern had been submitted on the basis that she threw a towel on her son in a moment of frustration when her five-year old would not get dressed. Police retrieved the children who were in kindergarten and at school, and placed them immediately in emergency. Why? Because Linda and her husband was suspected of committing violence against them. The case was dismissed, but not before „Linda” had lost her job, her husband had been on sick leave and the children were traumatized by the whole experience. After this event, they did not get any psychologic help from Barnevernet, and had to seek help themselves.

Sometimes children are really saved from destructive conditions in their home. But could we follow this process in a more loving and respectful manner, and perhaps without the police involved?

Uncontrolled power

The hallmark of a democracy is that the people are sovereign and have control of the authorities. Otherwise we have a police state where the government has control over people. In Norway we fortunately have a democracy that works, with a democratic tripartite of power (separation of powers). We have the legislative, the judicial and the executive power. This division of power is designed so that all three are interdependent, and so none of the three can exercise power alone. The basis of this democratic division of power was established by the political philosopher Montesquieu, who argued that any person with power is capable of abusing it. To prevent the abuse of power, we have chosen this tripartite separation of powers, so that one person or one system is not able to exercise power alone without being controlled by the other two. For example, the same person should not be all three a lawyer, judge and police man in the same case.

Unfortunately, in the otherwise open and democratic Norway, we have ended up with children who too often are not provided this democratic principle. Barnevernet lacks a tripartite of power so that we, the sovereign people can check for possible abuse of power. Too much power lies within Barnevernet where the same people alike can take the role of adviser and helper, and then for the next moment be the ones deciding on the destiny of the child. A possible care order is determined by the County Council for Child Welfare and Social Affairs, but the relevant examiner’s child welfare report adds great weight to this decision. Parents must prove their ability to provide care in court against Barnevernet’s own officer. Therefore, the legal system works in a complete opposite way. It goes without saying that one should be considered innocent until proven guilty.

But once a parent first loses custody, it is very difficult to get the children back. At great despair, the family can contact the media, but Barnevernet insists on confidentiality and therefore in most cases these allegations are never heard. These confidentiality rules make it difficult to assess what really happened in case. Therefore the case will never come to light.

The fact that child welfare lacks transparency and can act as a „police state”, has created headlines around the world. People are afraid that their children will be taken away from them unless they understand what they may have done wrong and without that they cannot defend themselves. This particularly applies to foreign families. The „Norwegian-System” is hard enough to maneuver for a normal Norwegian. For a foreign family who may have not yet mastered the language, a sudden meeting with Barnevernet is perceived not only as traumatic, but completely incomprehensible. It must be easier to get information about what is meant by „good care” when one lives in Norway. Where is this information and who ensures that it is given? Is this something we could achieved through political means in order to avoid more unfortunate misunderstandings in the future?

The family ties

In a serious situation where children’s lives and health are considered in danger, therefor we have to accept emergency intervention to protect children. This will be done with respect for family privacy and with great care for the little ones. But one should never underestimate the familial and biological ties as a basic value in a child’s life. These ties are not easily replaced by a new adult person. On this basis, we believe that it should take an exceptional situation for a child to be placed with anyone other than close family and friends, and in the same community, although there could be solutions that are apparently of better quality. Barnevernet is obligated to follow the biological principle, but yet we see in the cases that come into the media spotlight, that this is not always the case. We read about families who could have avoided the pain of being separated if the family only received offers of help in the home. What fails in these kind of cases?

In addition, children who need it, should be offered immediate trauma treatment, a treatment where emotions are processed in a sustainable way. We as a society must not accept that traumatized children be medicated, just because we do not have sufficient resources to work thru the real problems. These children need trustees to talk to professionals with trauma understanding. Here we have politicians that see the need to increase the financial framework for mental health services and gladly earmark those for children and adolescents in child welfare care.

Medication and trauma understanding

It is natural to put a lid on emotions that are too painful to feel at the moment they are created. Small pain may be held down with light stimuli, such as sugar and smoke. Stronger pain requires heavier stimuli to keep „the lid on.” Drugs and alcohol, can all be used to self-medicate. One can criminalize such behavior, or we can look at the real needs and ask for help. What these children and young people need is help to loosen the lid in a controlled manner by releasing emotions that have been repressed, along with a confident adult person who actually understand the process and what goes on. Such redemption often comes only when someone cares, without rejecting or sudden abdication. A hug, a listening ear, someone who is not trying to „fix a” but just being present. Sometimes it can start with an outburst of anger. Then you have to endure thru it without using overwhelming force, if you really want to help.

We heard in Ida’s story that someone reached out to her and endured her pain better than others. For the children to regain confidence and grow to become people in life, they must have such an attitude repeated over time. People with respect, empathy and time are those that prove to really be able to help. Then, the amount of accumulated emotions decreased. Penalties and enforcement gives the opposite effect and only builds up even more pain. This can also confirm the child’s own reflections on that there is an even that is failing. The children often notoriously blame themselves for what goes wrong around them.

Human care

It is thus obvious that education alone is not enough, one must also have the proper relational competence, great capacity for empathy and love to their own experiences to draw on. Here we need more resources to appropriate employees who dare to stand in tough conditions, but which also has the care and the personal qualities needed to accommodate traumatized children. Too often such institutions staffed with unqualified personnel and assistants.

The institutions themselves, should also see if they can work in a different way. Why do we have so many big institutions when we know that what children and youth need is transparency, confidence and a way to deal with their issues? We must see that there is a need for more small institutions, which operated as home, with safe grown people ready to really look after their best interests. In addition, there is a great shortage of foster homes across the country. How can we increase the number of foster and allow institutional be absolutely the last resort? It’s no good to just criticize child welfare work. Such articles are plentiful. Now they have to find solutions and put money on the table. We as politicians can not speculate anymore – we must act!

New times – new child care

It is about time that we look with fresh eyes at the way we treat the weakest in our society. Barnevernet and its system must be changed around and reflect a new age. All human beings have an intrinsic value. We should recognize the important job Barnevernet performs. Whoever saves lives and helps families to a better life. There is no doubt that the child does a lot right. But we must focus our vision on that which fails.

We know that enforcement creates trauma and is deeply damaging both for the individual concerned and for society. Forced situations also require immediate emergency assistance for children and their parents. When children or parents do not give up without a fight, it goes without saying that something may be wrong. A system that acts as the public caregiver must be based on love and respect for man. It goes without saying – but it is not always the reality.

Transparency gives confidence

We must put in place a democratic separation of powers around decisions in child care, so that the sovereign people can control our government. Secrecy can no longer be an obstacle to this. There are many ways to anonymize these cases. How it works now, most cases processed finished in a judicial system that may base their decisions on erroneous or subjective information, and the people have the ability to control. We need to take this debate on how power should be exercised in the future and what offers we will have for families and children in need.

Barnevernet relies on the confidence of the population. It is trust that should characterize its work, not dread. To achieve this, we must also listen to the employees within the social services, those who know where the shoe pinches. And most importantly we must listen to welfare pros , to these children and young people who have been in the child welfare system, which states: „Children and young people have the msot knowledge about their life. They are as much worth as adults. They need love and need to be believed and taken seriously. ”

A system that has as its highest goal to protect children’s best interests, must reflect this. Child Welfare Act must be amended so that a distribution of power is introduced. We need an external body that represents the people, the hiring process in child welfare that reflects the work seriously and financial framework confirms the important work being done.

As elected representatives of the Green Party we ask that both the local and national level to initiate a process immediately to restructure the child welfare services in Norway.

https://rodiagnusdei.wordpress.com/

 

18 Feb
2016

The Bodnariu family, together again, for only three hours

On February 16th, there had been three months since the fatidic day of November 16th, when Barnevernet decided to destroy this family, without due process or previous warning, confiscating their children and placing them in three foster families, in two different cities, at great distances from home, all this nightmare because of radical Christianity and religious indoctrination!

February 16th though, was also an important day, a day of joy as well as sadness and sorrow. It was joyous because for the first time in three months, Marius and Ruth were together with all five children at the same time, in the same place. It was such a happy reunion, for everybody had so much to say: Naomi couldn’t stop talking; Ioan, the two years old boy had learned a few more words and had a lot to say also. Baby Ezekiel was happier than ever. Naomi was determined to point – as Eliana had done in a previous visit – to the surrogate mother that she is the one who kidnapped them!

They talked, they played and then, they sat at the table to eat, but only after they prayed and sang a little prayer-song they used to sing before eating. This time though, Matei said that he forgot the song.

Amongst other things, Marius told them that he cooked the rooster and made soup. Eliana was relieved, because she wouldn’t have to repeatedly say to Barnevernet that she fears the rooster. Who would press her to say that she fears the rooster?! When would they stop all these manipulations and lies by which Barnevernet tries to destroy this family, planting in the gentle minds of these children another image replacing their happy life in their blessed home before November 16th, 2015?!

Naomi said something worrisome to the parents, that she doesn’t want them to die so soon, because she still has many things to learn from them. Who would put such things in the minds of children?! Where is the superior interest of the children when terrorizing them with the thought that their parents would die?! The day was a mixture of joy and sorrow, for after three hours had passed, they had to part again. The children cannot understand why they can’t stay with their parents but, instead, have to go to strangers…

The parents are preparing for the court trial, in which they are contesting the decision to take away their children, and at the same time they are getting ready for the administrative hearing at which Barnevernet wants to take away their parental rights, for not admitting to their false accusations. For this process, it is essential that an authorized psychologist is involved, who’s evaluation and conclusions are determinative in the final decision by the regional court.

Barnevernet wants to impose their psychologist and it is evident why: being paid by Barnevernet, it is assumed to be unfavorable to the parents. Even though the parents have the right to any authorized psychologist of their choosing, the prosecutor denied their first proposal. Interesting?! The same prosecutor is to busy to attend a court hearing before the end of May and Barnevernet thinks this is in the superior interest of the baby…

We don’t understand this prosecutor, a man with prior troubles with the law, having more say than the defense lawyers, the parents and even the law.

It is more clear by the day that in spite of their official smiles and the assurances that they are looking for the good of the family and the superior interest of the child, Barnevernet’s goal is to permanently keep the children, as it already happened with the Nan family. They never looked to help the family – if, let’s say there was a problem – because what they want is to take away the children, regardless of their wish, this is the superior interest of Barnevernet!

We would like to thank everyone for fasting and prayers! May God bless and reward all those participating at protests! We are grateful to those that were generous with the family! Our words cannot fully express our gratitude!

We now prepare for the great day of international pro Bodnariu, anti Barnevernet protest on April 16th! We will not give up! With God we will prevail!

https://popaspentrusuflet.wordpress.com

 

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii