11 Apr
2015

Boris David: E Paşti…

E Paşti…

 

E Paşti şi bucuria Învierii,
Nu pare azi ca altădată…
Mă-ntreb: ce s-a-ntâmplat deodată?
Ce-i calea asta a însingurării?

 

Răspunsu-ntârzie, sau, îl ascund în parte?
E greu să te-ntâlneşti cu moartea!
Să fie-a vieţii mele ”partea”,
Ce ne revine din păcatul ce se-mparte?!

 

Mă-ntreb: ce a fost Eva pentru Tine?
O, Doamne! N-a fost fiica mult iubită?!
Chiar de-a greşit, de ce a fost hulită,
Şi alungată c-un blestem, în loc de bine?!

 

Oricât ar fi purtarea-i vinovată,
Eu îi voi da ce am mai bun în mine…

 

Hristos a înviat!

 

”Hristos a înviat! ”..”Adevărat a înviat! ”
Sunt vorbe ce le spunem de milenii-
Legende însuşite de mirenii
Ce clerul îl urmează ne-ncetat.

 

Din Biblii ştim de prorocirea,
Cea care, spune Testamentul, s-a-mplinit;
Mesia s-a născut şi a murit-
Când va veni, salva-va omenirea.

 

Credinţa-n Înviere şi-n Apoi,
Hrăneşte ce numim speranţa-
Avea-vom, oare, cutezanţa,
De-a crede suferind în noi?!

 

Nu ştiu – prea multe întrebări purtăm-
Răspunsuri vom primi, peste milenii…

 

Boris David

11 Apr
2015

Anatol Covali: Rugăciune în Sfânta şi Marea zi de Sâmbătă din Săptămâna Patimilor

Rugăciune în Sfânta şi Marea zi de
Sâmbătă din Săptămâna Patimilor

 

Mormântul Tău a fost pecetluit
de cei ce de-nvierea Ta au groază
şi stau ostaşii lângă el de pază
ca nu cumva din el să fii răpit.

 

Trupul bătut stă-n giulgiul îmbibat
cu smirnă şi aloe,parcă doarme,
în timp ce Duhul Tău s-a dus să sfarme
cu slava-i sfântă iadul blestemat.

 

Sau bucurat strămoşii proslăvind
pe cel pe care-L aşteptau să vină
să-i mângâie cu sfânta lui lumină
de viaţă şi-mpăcare strălucind.

Şi raiul a vibrat triumfător
că s-a întors în sînul său iubirea,
care-a salvat prin sânge omenirea
ca Dumnezeu şi ca Mântuitor.

Ce pace al meu suflet a cuprins
ştergând din mine orişice durere,
în timp ce-aştept sublima înviere
a Celui care moartea a învins !

 

Anatol Covali

 

10 Apr
2015

Pastorala de Sfintele Paşti – ÎPS Ioan, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului

† IOAN,
Din mila lui Dumnezeu,
Arhiepiscop al Timișoarei și
Mitropolit al Banatului

Iubitului nostru cler, cinului monahal
şi drept-credincioşilor creştini, har, milă şi pace
de la Dumnezeu Tatăl, iar de la noi,
părintească binecuvântare.

„Să se scoale Dumnezeu și să se risipească vrăjmașii
Lui și să fugă de la fața Lui cei ce-L urăsc pe El.” (Ps.67, 1)

Hristos a înviat!
Iubiţi fraţi și surori în Domnul,
Cu ajutorul Bunului Dumnezeu am săvârșit în pace calea postului, la capătul căreia am găsit mormântul gol al Mântuitorului nostru Iisus Hristos.
Oare, aceasta să fie răsplata celui care postește?! A celui care se luptă cu patimile sale?! A celui care iubește și iartă, mângâie și hrănește pe cel sărman?!
Aceasta va fi cununa luptei cu păcatul și cu patimile?! Un mormânt gol și un giulgiu zăcând?!
Ce vom răspunde semenilor și fiilor noștri?
„Mamă, după atâta nevoință- îți va spune fiul tău- doar cu atât ai fost răsplătită? Cu un giulgiu zăcând?”.
O, fiul meu!
O, fiii mei duhovnicești! Darul pe care l-am primit este Învierea lui Hristos, învierea noastră, veșnicia noastră.
Dacă în urma păcatului lui Adam s-a dezlegat la moarte, prin Învierea lui Hristos s-a dezlegat la viață.
Învierea este darul acestui mare Praznic.
Acesta este Praznicul unui nou răsărit, al zilei a opta, cea care are doar răsărit.
Hristos ne-a scos din mormânt și din moarte și ne-a dus cu El în acest răsărit veșnic. Pentru noi s-au stins soarele și luna și a răsărit unicul Soare- Hristos.
Hristos este Luminătorul acestei zile neînserate, ziua a opta.
O, soare! De acum tu poți să te odihnești, căci a răsărit un nou Soare Care va lumina veșnicia și așa vom trece de la heliocentrism la hristocentrism.
Iubiți credincioși,
Cum vom prețui acest scump dar- Învierea?!
Pentru unii, acest dar înseamnă revărsarea iubirii lui Dumnezeu peste noi, este întoarcerea la Tatăl, în tainicul Rai al iubirii lui Dumnezeu.
Alții, ar fi dorit ca mormântul să fi rămas pecetluit și lespedea de piatră să închidă pentru totdeauna Iubirea, Cea Care S-a jertfit pentru noi.
Însă n-au știut că Iubirea lui Dumnezeu răsare și rodește chiar și din piatră.
Omul a semănat Iubirea – pe Hristos – în piatră, știind că tot ce se seamănă în piatră moare.
S-a înșelat, căci Iubirea lui Dumnezeu copleșește orice stâncă, iar stânca, decât să lăcrimeze, mai bine crapă.
Din stânca de pe Golgota, unde a fost semănat Hristos Domnul, a răsărit Soarele dreptății.
O, tu, stâncă a Golgotei, cât de mult L-ai iubit tu pe Hristos!
L-ai primit în tine pe Bobul de Grâu cel Dumnezeiesc, de unde a răsărit, dând pacea și lumina veșnică acestei lumi.
În Rai, Adam a fost oprit să mănânce din pomul vieții. Noi suntem chemați azi să mâncăm din rodul Crucii, cea care L-a rodit pe Hristos Euharistic, căci Crucea a rodit Viața.
Iubiților,
Hristos este Lumina la care vedem creația lui Dumnezeu.
Lumina soarelui este doar o palidă umbră a luminii Învierii lui Hristos.
Învierea este darul lui Dumnezeu făcut omului, este darul iubirii desăvârșite a Preasfintei Treimi. Este darul vieții veșnice și al nemărginitei responsabilități.
Învierea înseamnă iubire, dar și responsabilitate.
Cei care refuză iubirea și responsabilitatea ar fi dorit să găsească astăzi mormântul străjuit de ostași.
Dar Iubirea nu poate fi pusă sub strajă. Ea nu poate fi înlănțuită sau întemnițată.
Iubite frate creștine, dacă ai primit astăzi darul Învierii, păstrează-l ca pe cel mai scump odor, căci în el se află nimbul vieții veșnice.
Responsabilitatea veșniciei este greu de dus și de împlinit.
Pentru unii, iubirea este cea mai mare povară din viața lor. Dar, pentru cei ce se împărtășesc din iubirea lui Hristos, iubirea înseamnă viața și bucuria în Duhul Sfânt.

Frați creștini,
Moise a lovit cu toiagul în stâncă și a izvorât apă, salvând astfel poporul lui Israel în pustie: „Zis-a Domnul către Moise:«Treci înaintea poporului acestuia, dar ia cu tine câțiva din bătrânii lui Israel; ia în mână toiagul cu care ai lovit Nilul și du-te. Iată Eu voi sta înaintea ta acolo la stânca din Horeb, iar tu vei lovi în stâncă și va curge apă din ea și va bea poporul.» Și a făcut Moise așa înaintea bătrânilor lui Israel.” (Ieșire 17, 5-6).
Hristos a lovit și El în stâncă, din care a izvorât lumină și viață veșnică.
Doamne, lovește și în stânca inimii mele și fă să izvorască din ea iubirea față de Tine și față de frații mei!
Învierea izvorăște din jertfă, jertfa izvorăște din ascultare, iar ascultarea din iubire.
Tatăl L-a trimis în lume pe Fiul Său, Unul Născut, ca s-o izbăvească și s-o scoată din întunericul păcatului: „S-a smerit pe sine, ascultător făcându-Se până la moarte și încă moarte pe cruce. Pentru aceea și Dumnezeu L-a preaînălțat și I-a dăruit Lui nume care este mai presus de orice nume.” (Filipeni 2, 8-9).
După Înviere, contemporanii lui Iisus nu-I mai pronunțau în acest fel numele, ci-I spuneau: Înviatul din Nazaret.
Pilat a poruncit să se scrie pe o tăbliță vina lui Iisus: „Iisus Nazarineanul, Regele iudeilor”
(Ioan 19, 19).
Oare, după Învierea lui Iisus, n-a dat poruncă unui scrib să dăltuiască în piatra de deasupra mormântului: Aici a fost pentru trei zile mormântul Înviatului din Nazaret?!
Așa I-a rămas în popor numele: Înviatul din Nazaret.
Înviatul din Nazaret ne-a lăsat și nouă darul Învierii, dar, pe care unii îl primesc cu bucurie, iar alții încă mai stau și azi în cumpănă.
Însă aripa veșniciei i-a atins și pe ei. Rămâne doar mila lui Hristos care să răstoarne piatra de pe inima lor.
O, inimă de sub piatră, greu și cu amar vei plânge odată!
Iubite frate creștine, nu lăsa ca, la umbra vieții tale, să crească doar nostalgii.

Iubiți frați și surori,
Era primăvară la Ierusalim și pe Golgota înfloriseră trei cruci.
Hristos, pe Cruce, Și-a întins mâinile celor doi tâlhari. Voia să Se împace și cu ei, să-i tragă și pe ei la Tatăl, dar numai unuia nu i-a fost rușine să-I întindă mâna Răstignitului. Pe acela, în acea zi, l-a trecut în Paradisul pierdut de Adam. Un tâlhar a căzut pe cruce, altul s-a mântuit pe cruce.
Ce mare taină! Iubirea deschide șirul sfinților cu un tâlhar.
Iată ce poate face iubirea dintr-un tâlhar care se pocăiește: un sfânt!
Doamne, în iubirea Ta și tâlharii pot ajunge sfinți!
Iubite frate creștine, chiar dacă ai făcut păcate precum tâlharul de pe cruce, prin spovedanie cu lacrimi și adâncă pocăință, și tu poți fi azi cu tâlharul în Rai.
Oare, de ce ne este greu să dăm mâna cu Răstignitul?! Pentru că este plină de sânge și străpunsă de piroane?!
Numai rănile și sângele lui Hristos ne pot vindeca rănile noastre.
Ostașul a împuns cu sulița coasta Sa, ca din ea să ne recreeze Hristos, așa cum din coasta lui Adam a făcut-o pe Eva.
Din coasta Sa ne-a hrănit Hristos cu apă și sânge, ca să nu mai fim pradă morții.
Erau apa și sângele vieții veșnice.
Veniți, iubiților, și gustați din acest izvor ce curge din coasta lui Hristos!
Hristos ne-a lăsat fiecăruia dintre noi o cruce ca să răstignim pe ea patimile și păcatele noastre.
Crucea ne însoțește și la mormânt. Ea dă mărturie despre noi că am fost oameni ai Crucii, ai jertfei.
Oare, ce va spune trecătorilor crucea ta, iubite frate creștine?!
Crucile, într-o zi, s-or face stele și vor avea îngerii grijă de ele.
Va fi o mare galaxie în univers, Galaxia Crucii.
Nu le luați copiilor, iubite mame, darul Crucii!
Iubită mamă creștină, nu uita că patria începe pe brațele tale.
Brațele mamei sunt cea mai dulce patrie. Lăsați-i să trăiască o clipă în acest sfânt pridvor al veșniciei.

Iubiților,
Hristos, pe Cruce, a atins infinitul durerii omenești, pe care l-a frânt pe Golgota.
Hristos ne arată că moartea nu este ultima speranță a omului. De acum, moartea a fost scoasă afară din infinit.
De azi, viața aparține veșniciei, iar timpul nu mai stinge veșnicia.
Omul își trăiește viața pe pământ între două dangăte de clopot: între timpul istoric și veșnicie, între naștere și Înviere.
Învierea este dangătul ce ne trece prin moarte la veșnicie.
Moartea este locul pe unde noi scăpăm din această viață în veșnicie.
Nu-i altă cale pentru a trece de aici „dincolo”. Aceasta este cărarea pe care a călătorit și Hristos.
În calea Sa spre Tatăl, Hristos S-a întâlnit cu moartea care nu voia să-L lase să Se întoarcă la Tatăl.
Dar a lovit-o cu sabia Jertfei, cu Crucea Sa, învingând-o, ca să putem trece și noi la Tatăl, peste moarte călcând.
Astfel, moartea a căzut din infinit.
Iubiților, grăiți în aceste zile de sfântă prăznuire, în cuvinte duhovnicești, presărate cu vestea care a întors lumea din întuneric la lumină.
Iubite mame, creșteți-vă pruncii în lumina Învierii lui Hristos și nu-i lăsați pe seama celor care încă nu s-au trezit din noaptea minții, căci cei ce se luptă cu Dumnezeu au o gândire cu sumă zero. Ei vă îndeamnă să evadați din lumină.
Iubite surori, duceți copiilor, de aici, din fața sfintelor altare, vestea cea bună pe care au auzit-o și femeile mironosițe: „Hristos a înviat!” (cf. Marcu 16, 6).

Iubiții mei fii duhovnicești,
După Înviere s-a creat în lume un nou alfabet de gândire.
Cuvântul „Înviere” creează noi catedrale ale duhului, în care Se prăznuiește Dumnezeu Cel în Treime lăudat.
Binecuvântat să fie Dumnezeu că, și în graiul nostru românesc, a pătruns vestea Învierii lui Hristos!
Dumnezeu a binecuvântat limba noastră română din care a făcut un sanctuar, unde nu putem intra decât cu smerenie și respect.
Pe Golgota, Hristos a început rezidirea lumii întemeind, pe Cruce, Biserica Sa ca spațiu binecuvântat al veșniciei.
Rămâneți, iubiți fii și surori în Domnul, în Biserica zidită de Hristos pe Golgota, căci pe aceasta „nici porțile iadului nu o vor birui” (cf. Mt.16, 18).
Femeile mironosițe sunt în fața unei minuni- ele găsesc mormântul gol și le cuprinde teama.
Ungerea cu mir era un gest de iubire. Astfel, vedem că iubirea nu moare niciodată.
Iubiților, să nu vă fie teamă de marile minuni pe care ni le pregătește Dumnezeu.
Femeile mironosițe L-au căutat pe Hristos la mormânt și nu L-au găsit. Totuși L-au găsit printre lacrimi.
Nu vă căutați, iubiților, părinții în cimitire, că n-o să-i găsiți, ci căutați-i în Împărăția lui Dumnezeu.
Sărută crucea maicii tale la mormânt, dar n-o mai căuta acolo. Ea este în Împărăția bucuriei lui Dumnezeu.

Iubiți frați și surori,
Spuneți celor care s-au jertfit pentru libertate aici, în fața acestei catedrale, că, deși Timișoara a fost fără țară în decembrie ’89, dar n-a fost nicio clipă fără Dumnezeu. Hristos a biruit și moartea lor.
Iubiților, să împărtășim azi semenilor noștri lumină din lumina Învierii lui Hristos, iubire din iubirea lui Hristos, milă din mila lui Hristos.
Să ne aducem aminte și de cei răstigniți cu Hristos, să le aducem și lor vestea Învierii lui Hristos și nădejdea că și pentru ei S-a jertfit Hristos.
Mângâiere și celor de pe patul suferinței. Hristos să vindece ale lor răni cu scump Sângele Său.
Pruncilor, bună creștere și înțelepciune, iar celor în vârstă, nădejdea plină de bucurie a întâlnirii cu Hristos Cel Înviat.
Tuturor vă doresc să aveți parte în aceste zile, de bucuria pe care a avut-o Maica Domnului când L-a văzut pe Fiul Său Înviat.

Hristos a înviat!

Al vostru, al tuturor,
de tot binele voitor,
† Ioan
al Banatului

Sursa http://mitropolia-banatului.ro/pastorala-de-sfintele-pasti-ips-ioan-arhiepiscop-al-timisoarei-si-mitropolit-al-banatului/

10 Apr
2015

Anatol Covali: Rugăciunea de Vineri

Rugăciunea de Vineri

 

Tu ai fost pe cruce răstignit
de-ale mele josnice păcate,
care-apoi,cu-atâta răutate
suferinţa Ţi-au batjocorit.

 

De aceea în genunchi îţi cer
să mă pui în locul Tău pe cruce,
viaţa mea aşa alt drum s-apuce
preschimbând pământul meu în cer.

 

Vreau în locul Tău să fiu bătut
şi să urc cum ai urcat Calvarul,
vreau să beau până la fund paharul
de dureri pe care L-ai băut.

 

Poate-aşa cândva voi fi iertat
pentru-a mea nemăsurată vină,
când cu ură cruntă, pe Lumină
sufletu-mi bezmetic a scuipat.

 

Uită, Doamne, că Ţi-am făcut rău
când am fost o vreme în derută,
fruntea-nfierbântată mi-o sărută,
strange-mă cu drag la pieptul Tău.

 

Anatol Covali

 

10 Apr
2015

Anatol Covali: Rugăciune în Sfânta şi Marea zi de Vineri din Săptămâna Patimilor

Rugăciune în Sfânta şi Marea zi de
Vineri din Săptămâna Patimilor

 

Cu sufletul zdrobit, cu umilinţă,
şi-adânc cutremurat de jertfa Ta,
privesc, Iisuse, marea suferinţă
prin care ai trecut spre-a ne salva.

 

Cât de umilitoare şi ce multe
au fost cele ce blând le-ai îndurat :
scuipări, batjocuri, palme şi insulte
şi biciuirea trupului curat.

 

Cununa Ta de spini o simt pe frunte,
piroanele mă ard îngrozitor,
şi ale Tale suferinţe crunte
îmi curg în suflet, Doamne, şi mă dor.

 

Te-au pus între tâlhari, ca să-njosească
menirea pentru care ai venit,
însă lumina Ta dumnezeiască
a lor cumplită ură-a biruit.

 

Te văd murind şi sufletu-mi îngheaţă,
privesc plângând cum în mormânt eşti pus
şi dacă nu aş şti că Tu eşti viaţă,
aş cădea mort, de moartea Ta răpus.

 

Anatol Covali

 

10 Apr
2015

Ligia-Gabriela Janik: Semnificația sărbătorii pascale la creștini

Perioada care debutează cu prima zi a săptămânii în care Domnul Iisus a intrat în Ierusalim, călare pe un măgăruş şi până la înviererea Sa din morţi, în mod tradiţional, această săptămână a fost numită Săptămâna Patimilor sau Săptămâna Mare a Paştilor. În această perioadă, ne aflăm în cea mai măreaţă, binecuvântată şi cea mai minunată perioadă a anului, indiferent de programarea ei calendaristică sau de acceptarea ei între Marile Religii ale Lumii.

Au trecut aproape două mii de ani şi an de an, ne aducem aminte că Domnul Iisus, întrupat de la Tatăl prin Fecioara Maria, a venit şi a locuit printre oameni, S-a făcut Om ca să înţeleagă nevoile şi problemele noastre, ca apoi, să fie răstignit pe o cruce, un stâlp de tortură, ca să aducă oamenilor, celor care cred în jertfa şi învierea Lui, mântuirea. Faptul că tradiţia acestei sărbători nu s-a întrerupt până în zilele noastre sau nu s­-a „ pierdut ” undeva în timp, dovedeşte clar că Iisus Christos nu a fost vreun mit, invenţie sau vreo teorie născocită de preoţi sau agnosticii din aceea vreme, ci REALITATE.

Pentru iudei, sărbătoarea pascală are cu totul o altă semnificaţie, chiar dacă poartă în ea profeţia morţii şi a înviereii Domnului Iisus. Cu mii de ani în urmă, Dumnezeu, prin Moise,  a salvat poporul evreu din robia egipteană, prin sacrificarea unui miel de parte bărbătească, fără cusur. Cu sângele mielului sacrificat, evreii ungeau uşiorii caselor, pentru a fi recunoscute de îngerul Domnului care trecea pe lângă casele israeliţilor, stropite cu sânge, lovind în acelaşi timp casele egiptenilor. Noaptea aceea, a fost numită de către israeliţi, Noaptea Salvării sau Sărbătoarea Pascală, sărbătoare în amintirea evenimentului, dar şi a animalului sacrificat, care prin sângele său a salvat familiile evreilor de la moarte.

O lecţie împortantă, pe care o avem cu toţii de învăţat de la Sărbătoarea Pascală a iudeilor, este că, ceea ce faci aproapelui tău, la rândul tău, la fel ţi se va face. Evreilor li s-au omorât întâii născuţi de parte bărbătească, iar Dumnezeu a aplicat acelaşi tratament poporului egiptean, omorând  întâii născuţi. Familiile egiptene au simţit aceeaşi durere pe care le-au provocat-o evreilor. Şi ori de câte ori neîndreptăţim pe cineva, într-o zi vom simţi şi noi aceeaşi durere pe care o pricinuim semenilor noştri. Dar totodată, ştim că există sângele unui „miel pascal” ,nevinovat, care ne poate salva de la pedeapsă şi moarte, atât timp cât vom sta ocrotirea acestuia.

Niciodată să nu crezi că vei fi scăpat de răul pe care îl faci altora. De aici şi zicala românească: „Cum faci, la fel ţi se va face!” (Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face!) Vei fi judecat, după cum ai judecat. Iar dacă ai avut milă pentru aproapele tău, dacă l-ai iertat când ţi-a greşit, la rândul tău, în ziua judecăţii, vei fi judecat cu milă şi iertat de faptele tale, prin sângele Mielului Pascal.

Sărbătoarea Pascală evreiască poartă amprenta salvării din robie de sub puterea egiptenilor. Acesta a fost primul Paşte profetic din Biblie, pentru că mai târziu avea să vină pe lume Adevăratul Miel Pascal, trimis de Dumnezeu – Tatăl. Perioada cuprinsă între Intrarea Domnului Iisus în Ierusalim şi Învierea Sa, se numeşte Săptămâna Patimilor şi este plină de evenimente semnificate pentru creştinii din lumea întreagă.

În Sfânta Scriptură, în cartea apostolului Ioan 12: 1, citim: „Cu şase zile înainte de Paşti, Isus a venit în Betania, unde era Lazăr, care fusese mort şi pe care îl înviase din morţi”. Simţind că I se apropie Ceasul, Iisus a dorit să mai petreacă câteva zile în casa prietenilor săi, Maria, Marta şi Lazăr. În timp ce era aici, Maria i-a uns picioarele cu mir de nard, un parfum mirositor de mare preţ, ca un act al smereniei şi al adoraţiei ei pentru Fiul lui Dumnezeu. Această manifestare plină de dragoste, a dovedit devotamentul Mariei faţă de Iisus şi bunăvoinţa de a-L sluji. Ungerea lui Iisus de către Maria, era un act de mare sacrificiu deoarece mirul era foarte scump, dar ea ştia că posibilitatea de a-şi exprima devoţiunea faţă de El, va dispărea curând. Astfel, Maria s-a folosit de ocazia care s-a ivit atunci. Credinţa ei în Domnul Iisus şi devotamentul faţă de El, sunt exemplul cel mai înalt pe care îl doreşte Dumnezeu în noi. Din acest motiv, a spus Domnul Iisus că gestul ei de dragoste va fi spus oriunde se va propovădui Evanghelia. Gestul Mariei a fost expresia profundă a devotamentului şi slujirii faţă de învăţătorul ei.

Credinţa creştinilor, învăţăm din exemplul Mariei, înseamnă mult mai mult decât a lucra pentru Hristos. Este în primul rând o slujire personală a Lui. Învăţăm că devotamentul nostru sincer şi iubirea noastră pentru Hristos, constituie cele mai preţioase aspecte al relaţiei noastre cu El. În ziua următoare, pentru că era sâmbătă, iar legea poporului evreu cerea ca ziua a şaptea, sâmbătă, să fie o zi de odihnă, rămânând în casa prietenilor săi din Betania, Domnul Iisus a petrecut ziua în mod tradiţional, respectând ziua de Sabat. În prima zi a săptămânii, duminica, Iisus a călătorit spre Ierusalim călare pe un măgăruş. Când Domnul Iisus a intrat călare în Ierusalim, după cum era obiceiul poporului evreu, mulţi credeau că Mesia va restabili pe Israel ca naţiune şi va domina peste popoarele din jurul Iudeii, în sens politic.

Nici până în ziua de astăzi, mulţi iudei nu au înţeles că scopul venirii lui Iisus în lume, nu era ca să domnească peste vreo ţară anume. Deşi El îşi exprimase cu claritate scopul Său, zicând: „ Împărăţia Mea nu este din lumea aceasta” şi făcuse atâtea minuni printre ei. Dezamăgiţi, aceeaşi mulţime care îi strigase „Osana!”, va striga mai târziu: „Răstigneşte-l!” constantând că nu este Mesia pe care şi-l dorise. (oare, de câte ori nu suntem şi noi dezamăgiţi când planurile noastre nu sunt în concordanţă cu cele divine?)

…Domnul Iisus mergea călare spre Ierusalim… Prin intrarea Sa pe măgăruş, Iisus da mărturie public, că El este împăratul lui Israel şi Mesia cel profeţit de proroci. Această intrare triumfală, a fost profeţită cu mulţi ani în urmă de către proroocul Zaharia 9:9: „Saltă de veselie, fiica Sionului! Strigă de bucurie, fiica Ierusalimului! Iată că Împăratul tău vine la tine. El este neprihănit şi biruitor, smerit şi călare pe un măgăruş, pe un mânz, pe mânzul unei măgăriţe.”

Intrarea smerită în Ierusalim, este un act simbolic menit să arate că Împărăţia Sa nu este din lumea aceasta şi că El nu a venit să domnească asupra lumii prin forţă şi violenţă. Refuzul Său de a se compara cu un învingător militar dovedeşte că Împărăţia Lui este spirituală. Dar noi? Lăsăm noi slava acestei lumi pământeşti pentru cea a lui Iisus sau negăm existenţa Mântuitorului pentru diferite ocazii şi câştig personal?

…A doua zi, luni, Domnul Iisus s-a intors la templu. Găsind curtea templului plină de negustori şi schimbători de bani (zarafi) care realizau un mare câştig din schimbarea monedelor evreieşti pe banii păgânilor, Isus i-a alungat biciuindu-i pe negustori răsturnând mesele lor pline cu mărfuri de negoţ şi monede. Aceasta este a doua oară când Isus a intrat în Templu curăţindu-l de necurăţie. Cei ce poartă numele lui Iisus Christos, trebuie să ştie că făţărnicia, lăcomia, interesul personal, imoralitatea şi necuviinţa în Casa lui Dumnezeu şi în inimile noastre, va aduce judecata şi dreapta lui indignare.

Cristos este Domnul Bisericii Sale şi cere ca ea să fie o Casă de Rugăciune, un loc în care credincioşii să se întâlnească cu El, în devoţiune spirituală, rugăciune şi închinare. De aceea, Casa lui Dumnezeu nu trebuie profanată, transformată în mijloc de propăşire socială, de câştig bănesc sau divertisment. Inima noastră poate deveni o locuinţă pentru Duhul Sfânt cât timp în ea nu domneşte imoralitatea, făţărnicia, interesul personal, necuviinţa sau alte lucruri care nu aduc cinste numelui Său. Ori de câte Casa lui Dumnezeu, ( Biserica )şi inima noaastră sunt folosite în  astfel de scopuri, atunci ele devin „ o peşteră de tâlhari” De ce Iisus a ales să biciuiască neguţătorii în templul Său? Acest gest este urmat de o serie de motive.

– Cea mai mare grijă a lui Cristos este sfinţirea noastră şi sinceritatea plină de evlavie în Biserica Sa.

– Închinarea în Biserică trebuie să fie în „Duh şi-n Adevăr”, deoarece Biserica este un loc al rugăciunii şi al comunicării cu Dumnezeu. Iar El, nu se prezintă într-un loc unde se fac tot felul de tâlhării şi mârşăvii profanând astfel Sfânta Sfintelor, unde prezenţa Lui era simţită de către preoţii din vechime. Oare câţi slujitori ai lui Dumnezeu şi câţi preoţi mai pot spune în ziua de azi că simt prezenţa lui Dumnezeu în timpul slujirii?

– Christos va osândi pe toţi cei care folosesc Biserica, Evanghelia sau Împărăţia Sa pentru câştig, slavă personală sau auto-promovare, indiferent din ce confesiune provin aceştia.

– Christos doreşte ca dragostea sinceră pentru Tatăl Ceresc şi scopul Său mântuitor pentru oameni, să nască o dorinţă mistuitoare în inimile noastre pentru Casa şi Împărăţia Lui. Cu alte cuvinte, asemănarea noastră cu Cristos, implică intoleranţă faţă de păcatul din Biserică şi din viaţa noastră personală.

În urma acestui act făcut de Iisus în Templul Său, mulţimea începuse să cârtească, căutând un motiv ca să-l pârască „ mai Marilor Preoţi ”

Ziua de marţi a fost ziua controverselor şi a pildelor. Evanghelistul Ioan scrie: Într-una din aceste zile, când Isus învăţa norodul în templu şi propovăduind Evanghelia, au venit deodată la El, preoţii cei mai de seamă şi cărturarii, cu bătrânii” ( Ioan 20:1). Aceşti preoţi, cărturari şi bătrâni, au venit la Domnul Iisus ca să-L ispitească şi să-I găsească vreo vină. Dar pentru că Iisus era sfânt, în el nu s-a putut găsi nicio vină. Aceştia, ştiind că este Fiul lui Dumnezeu şi, pentru că nu vroiau să aibă pe cineva mai înţelept decât ei, pierzând astfel influenţa poporului, au căutat un motiv ca să-l omoare.

În Ierusalim, Iisus a evitat capcanele întinse de preoţi şi de farisei. Dar în aceea zi, pe muntele care predomină Ierusalimul, Muntele Măslinilor, El a vorbit în pilde şi a prevenit poporul de farisei. Fariseii erau oamenii care mărturiseau cu gura credinţa lor în Dumnezeu, dar în inimile lor nu simţeau nimic pentru El şi mântuire. Tot pe Muntele Măslinilor, El a prevestit distrugerea Marelui Templu al lui Irod şi a vorbit ucenicilor despre evenimentele viitoare şi revenirea Sa. Domnul Iisus a spus ucenicilor:„Vegheaţi dar în tot timpul şi rugaţi-vă, ca să aveţi putere, să scăpaţi de toate lucrurile acestea care se văd şi să puteţi sta în picioare înaintea Fiului Omului”

Domnul Iisus a vrut să spună că cei care îl urmează pe Christos, trebuie să se păzească de păcat şi să se roage ca dragostea lor faţă de El şi Biserică să nu se micşoreze. Astfel, vor putea primi har şi putere pentru a înainta în credinţă. Doar prin credinţă şi stăruinţă vom putea scăpa de toate lucrurile îngrozitoare care vor veni în zilele din urmă, peste lume. Fariseii şi preoţii auzind aceste lucruri, au hotărât între ei să-L omoare pe Iisus, ademenind pe unul din ucenicii Lui.

În ziua de miercuri, în timp ce Iisus se odihnea, în curtea Sinedriului ( consiliul bisericesc), preoţii stabileau cu Iuda Iscarioteanul, preţul trădării. Un preţ de numai treizeci de arginţi. În momentul de faţă, mă întreb: „Oare, pentru câţi «arginţi», pentru câte lucruri pieritoare şi nefolositoare, trădăm deseori pacea, dragostea şi bunătatea lui Dumnezeu?” Aceşti arginţi pot deveni idoli în viaţa noastră, punând preţ mai mult pe lucrurile materiale, ignorând Jertfa Mântuitorului şi Învierea Sa.

Joi, pentru că a simţit că a sosit ceasul morţii Sale, Iisus a vrut să servească ultima cină de Paşti împreună cu toţi ucenicii Săi. În casa unui prieten, într-o cameră de la etaj, numită în Evanghelii „camera de sus”, în timpul servirii Cinei, Iisus S-a pregătit pe Sine şi pe ucenici pentru evenimentul morţii Sale. Totodată, Iisus descoperă pe trădătorul Său, zicându-i: „Fiul omului, negreşit, se duce după cum este scris despre El, dar vai de omul acela, prin care este vândut Fiul omului. Mai bine ar fi fost pentru el, să nu se fi născut”

Iisus judecă şi apreciază viaţa dintr-o perspectivă spirituală şi veşnică. El spune că mai bine ar fi pentru cineva să nu se nască, decât să nu-L primească pe El ca Domn şi Mântuitor, alegându-şi singur să îşi petreacă veşnicia în Iad. „După ce a spus Domnul Isus aceste cuvinte, ucenicii se uitau unii la alţii şi nu înţelegeau despre cine vorbeşte”. Este atât de interesant că, deşi au umblat ca fraţii timp de trei ani şi jumătate, ei nu au putut observa dublul rol pe care îl juca Iuda Iscarioteanul. Rolul de trădător al lui Iisus dar şi ucenicul Său, mascându-şi făţărnicia cu multă iscusinţă.

Unele persoanele care nu poartă in inimă teama faţă de Divinitate, au capacitatea de a-şi ascunde faţă de oameni, adevăratul caracter, înşelându-i pe cei din jurul său. Şi încă un amănunt foarte important, memorabil: Iuda Iscarioteanul umblase împreună cu Cristos. Fusese prezent la minunile şi predicile Sale, totuşi, dragostea de bani şi lăcomia, l-au împiedicat să vadă în Iisus Fiul Lui Dumenzeu. Chiar şi astăzi există în Biserică oameni din aceea care apar neprihăniţi în ochii altora, dar în inima lor găseşti multă răutate şi făţărnicie. Prin aceasta, Iisus ne învaţă că nu mersul la Biserică, (deşi este foarte important să te întâlneşti cu Domnezeu în Casa Lui), nici ritualurile vreunui cult nu îţi mântuie sufletul, dacă inima ta nu crede cu adevărat în El.

În seara de joi, Christos a dat mesei de Paşti o nouă semnificaţie. Pâinea şi Potirul au reprezentat trupul Său care avea să fie curând sacrificat şi sângele său care avea să fie vărsat, astfel a instituit Legământul Cel Nou, Legământ făcut prin Insăşi jertfa Sa. Sângele lui Iisus Christos a curs pentru noi ca să ne aducă iertarea păcatelor şi mântuirea. Moartea Lui pe cruce a încheiat un nou legământ între Dumnezeu şi toţi aceia care îl primesc ca în viaţa lor personală. Cei care se lasă de păcate şi se întorc la Dumnezeu, prin credinţă în El, vor fi iertaţi şi eliberaţi de sub puterea lui Satan. Aceia vor  primi o viaţă spirituală nouă, vor fi făcuţi copii ai lui Dumnezeu, vor fi botezaţi în Numele Sfintei Treimi şi vor avea trecere oricând înaintea Lui pentru a primi milă, har, putere şi ajutor în nevoi.

Dragostea Tatălui Ceresc pentru omenire, l-a împins până într-acolo încât să îşi dea singurul Fiu ca să fie răstignit. Există sute de religii în lumea întreagă şi respectăm religia fiecărui om. Dar niciodată nu am auzit de o dragoste atât de mare, încât cineva să privească cu durere sfâşietoare cum fiul său moare în chinuri groaznice pentru salvarea unei vieţi. În agonia morţii, Christos ar fi putut să coboare de pe cruce. Dar nu a coborât, tocmai ca noi astăzi să îi înţelegem dragostea-I minunată. Preţul neascultării noastre a fost plătit acolo, sus, la Calvar, prin vărsarea sângelui sfânt pe cruce. Ce facem noi astăzi, cinstim sângele Lui cel sfânt sau îl călcăm în picioare ignorându-l?

***

Vineri…. Creştinii au dat numele acestei zile de vineri şi „ Vinerea Mare” sau „ Vinerea Patimilor lui Christos”. Pentru că în această zi, Cerul, Pământul şi Adâncul au fost martorele celei mai groaznice bătălii din istoria omenirii. Oricâte lupte, războaie, bătălii umane, crucificări au existat de-­a lungul anilor, despre niciunul istoria nu pomeneşte atât de mult. Şi la niciunul nu s-­a întunecat Cerul de durere în mijlocul zilei, devenind dintr­-o dată, întuneric.

Despre niciun război din lume nu se vorbeşte atât de mult, cât se vorbeşte despre bătălia spirituală care a avut loc pe Dealul Golgotei. Niciun cutremur de pământ, nicio catastrofă sau uragane, erupţii ale vulcanilor, nu au înspăimântat Iadul aşa cum a făcut-­o jertfa lui Iisus. La jertfa Sa, nu doar pământul a fost zguduit din temelii, ci întreg Cerul a fost zguduit  de durerea Fiului celui Sfânt. Dar mai mult, locuinţa morţilor şi adâncul s-­au cutremurat, s­-au înspăimântat. Sunetul ciocanului care au bătut cuiele în crucea de pe Calvar, a răsunat nu doar pe întreg pământul, ci l­-au auzit şi morţii din morminte şi chiar demonii şi­-au dus ghearele la gură de furie şi frică, recunoscând în fiul dulgherului din Nazaret, pe Însuşi Fiul lui Dumnezeu. Durerea morţii Sale a fost simţită nu doar de Maria, mama Domnului Iisus sau de către prietenii Săi apropiaţi. Durerea morţii a fost simţită de inima de Tată a lui Dumnezeu, dar şi de cei care au „adormit” cu speranţa că într-­o zi vor fi scăpaţi din locuinţa morţii. Atât de tare au răsunat cuiele pe Golgota, încât patriarhii „trezindu­-se” din somnul lung, au recunoscut în El pe Mesia, Fiul lui Dumnezeu.

Nu au existat vreodată torturi mai mari ca cele de pe Golgota. De aceea, ziua morţii lui Christos a fost numită de către Părinţii Bisericii, „Vinerea Mare” sau „Vinerea Patimilor”. Oricât am încerca să înţelegem evenimentele care au avut loc cu două mii de ani în urmă, tot nu vom putea înţelege pe deplin. Ziua de vineri a fost ziua marilor evenimente care au fost numite de către teologi, stadii ale suferinţei Domnului Iisus. De exemplu: În cartea Evanghelistului Matei, citim: „ Iisus a început să se întristeze” ( Matei 26:37)

Tristeţea lui Iisus reprezintă primul stadiul al suferinţelor Sale. In noaptea de joi spre vineri, Domnul Iisus a mers cu o parte din ucenicii Săi în Grădina Ghetsimani ca să se roage. Aici, sufletul lui a atins o stare maximă de întristare, încât la un moment dat a spus: „Tată, dacă este cu putinţă, îndepărtează acest pahar de la mine. Dar totuşi, nu cum voiesc Eu, ci voia Ta să se facă.” Ştiind că va fi dat pe mâna judecătorilor, bătut şi crucificat, omul Iisus Christos, pentru o clipă se văzuse neputincios de a „bea paharul”. Însă, nu s-­a opus cu nimic Tatălui, care l­-a trimis cu un scop bine determinat pe pământ. Dacă Omul Iisus ar fi refuzat să urce Calvarul, Satan ar fi avut de câştigat, întreg Iadul, ar fi jubilat că l­-a învins pe Mesia făcându-­l să renunţe la planul de salvare al omenirii. Şi aceasta aştepta Satan. Să-­l vadă pe Iisus învins. Însă Iisus a fost ascultător, acceptând să îşi ducă crucea până la moarte.

Dacă copiii noştri ne­-ar ruga să le împlinim o anumită dorinţă, probabil că noi, părinţii, la început reflectăm asupra dorinţelor copiilor noştri. Însă când copilul începe să insiste şi să plângă, rugându­-ne cu glas atât de duios, desigur că inima celor mai multi părinţi, cedează îndeplinind până la urmă rugămintea fiului sau fiicei lor. Oare cât de mult a trebuit să sufere Dumnezeu văzându-­şi Fiul rugându­-se cu lacrimi amare în Grădina Ghetsimani, iar El a trebuit să îşi întoarcă faţa de la el ca să nu-­i îndeplinească această rugăminte, lăsându-­l să-­Şi bea paharul suferinţelor?

Noaptea de joi spre vineri, El a fost prins de către ostaşi şi dus înaintea Marelui Preot Caiafa. Acolo este legat la ochi, batjocorit de nenumărate ori, scuipat, lovit peste faţă şi îmbrâncit. În curtea lui Caiafa, Iisus trăieşte al doilea stadiu al suferinţelor Sale. Şi câte încă avea să mai îndure până la Înviere?

De la Caiafa, l-­au dat pe mâna dregătorului Pilat din Pont. În ziua de Paşti, Pilat avea obiceiul să elibereze câte un întemniţat. Pe atunci, aveau în lanţuri un tâlhar numit Baraba, care a ucis, a jefuit şi toată lumea se temea de el. Pilat a cerut poporului să aleagă între Cristos şi Baraba. A lăsat poporul să hotărască pe cine să condamne la moarte. Poporul orbit de răutate şi sub influenţa preoţilor, a cerut să-­l elibereze pe Baraba, iar  Iisus cel sfânt, cel neprihănit, cel nepătat, care vindecase multe boli şi binecuvântase multe chipuri de copii, a trebuit să fie condamnat la moarte. Condamnarea lui Iisus la moarte este numită al treilea stadiu al suferinţelor Mântuitorului.

Al patrulea stadiu a fost punerea Sa la stâlpul infamiei şi bătut. Biciuirea fiind cel mai oribil lucru. Istoricii susţin că neputinţa lui Iisus de a­-şi purta crucea, s-­a datorat desigur, acestei crude pedepse. Prorocii din vechime, au spus: „Dar el era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre, pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste El şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi.”

Probabil că cineva se va întreba: „Ce păcate a făcut un nou născut sau un copil ca să fie iertat şi apoi mântuit?” Indiferent că eşti copil, tânăr sau bătrân, toţi ne naştem cu un păcat în noi”. Acel păcat Adamic despre care Apostolul Pavel spune că: „În păcat m­-a zămislit mama mea şi în păcat m-am născut”. Purtăm în noi păcatul neascultării. L­-am moştenit din generaţie în generaţie şi îl transmitem copiilor, copiilor noştri. Oricât de mult vom nega că nu avem păcat, nu este decât o mare minciună şi o înşelătorie diavolească. Pentru acest păcat al omenirii, dar şi pentru propriul nostru păcat din viaţa noastră personală, Dumnezeu şi­-a trimis Fiul să poarte crucea pe care urma să fie răstignit.

Lăsându­-se zdrobit de liderii bisericeşti şi politici, răstignindu-­se pentru păcatul omenirii, pentru păcatele noastre, Domnul Iisus ne-­a acordat mântuirea, salvarea sufletului nostru de la moarte veşnică. Desigur că se vor găsi destui atei sau persoane care împărtăşesc alte convingeri spunând că după moartea fizică, sufletul intră şi el în descompunere sau anihilare şi că după moarte nu mai există nimic.

Al cincilea stadiu al suferinţelor  a constat în aceea că I s-­a dat să îmbrace o haină stacojie, I s-­a înfipt o cunună cu spini pe frunte şi I s-a dat o trestie în mână, bătându­-şi joc de El. Mulţi încă, în zilele noastre mai repetă această bătaie de joc la adresa Mântuitorului, chiar dacă unii dintre ei se numesc creştini. Oare, câte înjurături, câte ocări şi câte defăimări nu aducem la adresa lui Dumnezeu, ori de câte ori planurile noastre nu sunt după cum vrem noi? Când suntem supăraţi, când suntem nervoşi, alegem mai degrabă să Îl înjurăm decât să-­L chemăm în ajutorul nostru. Deseori, prin comportamentul nostru, punem într-­o lumină rea Numele lui cel Sfânt, bătându-­ne astfel joc de El.

Răstignirea este al şaselea stadiu al suferinţelor lui Iisus. A fost pus să urce pe drumul pietros şi prăfuit, numit Via Dolorosa. Lemnul greu al crucii fusese prins de umărul Lui, iar el, încet, încet îşi croia drum printre mulţime, spre Golgota, unde trebuia să aibă loc răstignirea. La un moment dat, povara grinzii de lemn şi istovirea fizică îl doboară. Încearcă să se ridice, dar cade din nou în ţărână. Şi iar încearcă să se ridice, dar nu reuşeşte. Atunci, din mulţime, este pus un bărbat din Cirena, pe nume Simon, să îi ducă crucea. Când simţim că uneori problemele noastre devin din ce în ce mai grele, când povara noastră devine imposibil de dus, când simţim că uneori de prea multă durere ne prăbuşim, atunci El trimite ajutorul Său, iar noi numim aceşti „Simoni din Cirena” simplu: Îngerii lui Dumnezeu.

Ajunşi pe Golgota, crucea este lăsată jos, iar Iisus este aşezat deasupra grinzii de lemn. braţele îi sunt întinse şi, cu câte un cui gros, bătut adânc, I se străpunge mâna. Aceasta este una din cele mai groaznice lupte din câte au existat vreodată sub cer şi reprezintă al şaptelea stadiu al luptei lui Christos. După ce ambele mâini au fost străpunse, Christos este ridicat cu frânghii, partea transversală a crucii este legată sau bătută în cuie de cea verticală, pe care în cele din urmă se fixează un mic suport pentru corp, străpungându-­i picioarele amândouă. Ridicat în bătaia soarelui, însetat, bătut, şiroind de sânge, acoperit de răni şi expus privirilor mulţimii, Iisus oferă o privelişte sfâşietoare. El trăieşte ceasuri întregi de durere a întregului Său trup. Braţele îi sunt vlăguite, iar noianul de crampe simte cum îi rupe muşchii, pielea de pe spate simte rupându-­I­-se. Apoi, dintr-­o dată, începuse un alt chin. O durere cumplită în adâncul pieptului, pe măsură ce sângele începe să comprime inima. Christos este torturat de o sete cumplită, fiind conştient de batjocura celor care trec pe lângă cruce.

Şi oricât de mult aş încerca să descriu durerea lui Iisus, tot nu ar fi deajuns. Au încercat poeţii, scriitorii, actorii prin filmele lor să descrie o parte din suferinţele Domnului, dar cu tot efortul lor, tot nu au reuşit să redea îndeajuns. Pentru că niciun poet din lume, nici un scriitor, actor nu au stat în locul lui ca să lupte nu doar cu durerea fizică, dar mai ales cu durerea spirituală. În momentele acelea, Domnul Iisus s-­a confruntat cu al optulea stadiu al suferinţelor Sale.

„Eli, Eli, Lama Sabactani?” este strigătul plin de durere al domnului Iisus. „Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-­ai părăsit?” este al nouălea stadiu din şirul lung de suferinţe suportate de El într­-o singură zi. Cuvintele acestei întrebări exprimă momentul culminant al patimilor Sale pentru o lume pierdută. Strigătul Său, „Eli, Eli, Lama Sabactani?” exprimă despărţirea de Dumnezeu în locul omului păcătos şi instituirea Noului Legământ. Aici, durerea, suferinţa ating cel mai înalt grad al suferinţelor Sale, El este zdrobit pentru fărădelegile noastre, dându­-se pe Sine ca preţ de răscumpărare pentru omenire. Moare părăsit de noi, ca noi să nu mai fim niciodată părăsiţi de El. Astfel, noi suntem izbăviţi de păcatele noastre prin suferinţele Lui.

Al zecelea stadiu al suferinţelor, este acela când Iisus a strigat iarăşi, rostindu-­şi cuvintele cu glas tare: „S-­a isprăvit!”. Acest strigăt reprezintă sfârşitul patimilor Sale şi desăvârşirea lucrării Lui mântuitoare. Datoria pentru păcatul nostru a fost plătită din plin, iar planul de salvare şi-­a aflat temelia după ce rosteşte o ultimă rugăciune: „Tată, în mâinile Tale îmi încredinţez Duhul.”

Acestea au fost patimile Domnului Iisus Christos, care a venit în lumea noastră să se răstignească pentru noi. Toate aceste evenimente au avut loc în ziua de vineri. De aceea, creştinii au numit această zi, „Vinerea Patimilor” şi „ Vinerea Mare a Paştilor”.

Trupul lui Iisus, după ce a fost luat de pe cruce de către Iosif din Arimateea, a fost pus în mormânt vineri seara, înainte de apusul soarelui, când începea Sabatul şi toate activităţile încetau. Trupul Său a stat în mormânt pe tot timpul Sabatului. Duminică devreme, femeile, mergând la mormânt, au văzut că piatra care acoperea intrarea mormântului fusese dată la o parte. Speriate, au crezut că soldaţii îi furaseră trupul sau grădinarul îl pusese în altă parte. Dar un Înger, le­-a spus că Iisus nu era acolo. Înviase precum a spus. În aceea dimineaţă, femeile care mersese la mormântul Domnului, primiseră cea mai importantă misiune care existase până atunci. Ele trebuiau să ducă cel mai important mesaj. Erau aducătoare de cea mai minunată veste. Să meargă în cetate şi să spună ucenicilor că Iisus era viu.

Învierea lui Iisus este unul din cele mai însemnate adevăruri centrale ale Evangheliei. Importanţa învierii lui Christos, pentru cei care cred în El, dovedeşte că El este Fiul lui Dumnezeu. ( Romani 1:4). Învierea este dovada judecăţii viitoare a celor care nu cred în numele Lui. Ea este temelia dată de către Christos, a Duhului Sfânt şi a vieţii spirituale a credincioşilor Săi, ca şi pentru slujirea Sa cerească. Învierea Domnului Iisus face accesibilă prezenţa lui Christos şi a Duhului Său asupra păcatului în viaţa de zi cu zi. Învierea lui Iisus a fost reală, a fost în trup şi a fost o înviere unică. Au mai existat cazuri când sufletele s­-au reîntors în corpul pe care abia îl părăsise. Dar nicio înviere din lume nu a avut semnificaţia şi unicitatea învierii lui Christos.

Dumnezeu ne iubeşte atât de mult, încât nu vrea să pară niciunul dintre noi. Ci fiecare să creadă în jertfa mântuitoare pentru salvarea sufletului Său. Credinţa şi mântuirea sunt  personale. El nu forţează pe nimeni să creadă în El. Iar cei care cred, nu au dreptul să facă din aceasta un motiv de laudă deşartă sau să-­şi privească pe aproapele său cu mândrie.

În această zi şi nu doar astăzi, sărbătorim şi noi împreună cu ucenicii şi femeile care au fost la mormânt, învierea Domnului Cristos. Dumnezeu şi­-a arătat harul şi mila asupra noastră, de aceea L-a trimis pe Fiul Său să pătimească pentru nelegiuirile noastre ca să avem viaţa veşnică crezând în jertfa Sa.

 

Christos a Înviat !

————————————-

Bibliografie:

Biblia sau Sfânta Scriptură, traducere după preotul Dumitru Cornilescu

Prelegeri de Teologie Sistematică de Henry Clarence Thiessen

Dicţionar Biblic, 1995, SMR- Oradea

Biblia cu explicaţii, SMR- Oradea

 

Ligia-Gabriela JANIK

Aldingen, Germania

Vierea Mare, 10 Aprilie 2015

 

10 Apr
2015

Simona Culea: Dăruiește muzica !

Prietenii se întâlnesc din când în când să depene amintiri, să afle noutăţi, să asculte împreună o muzică bună şi să viseze frumos la planuri de viitor. Ca fiecare dintre noi să găsească zi de zi o astfel de ocazie am creat un proiect românesc unic: „Enciclopedia Muzicală a României” ce şi-a propus să reunească în portalul www.abcMuzical.ro toată istoria muzicii româneşti dar şi prezentul şi planurile de viitor ale compozitorilor, interpreţilor, orchestrelor şi trupelor româneşti chiar dacă activează în România sau oriunde în lume şi indiferent de genul muzical abordat. Important este că românii de pretutindeni să găsească aici informaţiile necesare despre muzicienii îndrăgiţi, să le asculte muzică şi să afle noutăţi despre melodii, albume sau concerte şi chiar să cumpere melodiile sau albumele preferate din magazinul on-line al Enciclopediei.

Pentru a fi în contact cu tot ce înseamnă muzica românească, prietenii noştri pot urmări cele mai noi ştiri şi pe Facebook, pe pagina Enciclopedia Muzicală sau pe grupul Ştiri din muzica românească ce a depăşit de curând pragul de 11.000 de membrii şi creşte pe zi ce trece, ceea ce ne face mândri dar ne şi responsabilizează pentru a aduce în fiecare zi, în prim-plan, tot ce este mai bun în muzică românească, cu decenţă, perseverenţă şi încredere că lucrurile bune vor dăinui în timp.

Pentru a avea cât mai aproape comunitatea artiştilor avem grupul ArtistGrup Enciclopedia Muzicală care este dedicat numai muzicienilor romani (cântăreţi, interpreţi, instrumentişti, compozitori, dirijori, aranjori, formaţii, grupuri şi ansambluri muzicale), indiferent de genul muzical.

Pentru toţi cei ce simt româneşte dar sunt departe de casă am creat, tot pe Facebook, Grupul Asociaţiile Româneşti din Diaspora care îşi propune să promoveze cultura şi artiştii români şi, în special, muzica românească. Toţi românii sunt bineveniţi iar cei care doresc să anunţe evenimente importante despre artiştii noştri o pot face cu mare drag.

Îi aşteptăm pe toţi românii din afara graniţelor ţării să ne calce pragul… virtual şi să ne anunţe concerte, spectacole sau alte evenimente ale artiştilor romani astfel încât să le distribuim tuturor membrilor din comunitatea noastră virtuală care este, de fapt, o oglindă a comunităţilor în care trăim fiecare dintre noi şi putem crea, astfel, legături puternice pe toate meridianele.

Pe toţi artiştii din diaspora care fac parte din această lume minunată a muzicii îi aşteptăm să ne contacteze pentru a se putea înscrie în Enciclopedia Muzicală a României unde putem crea o pagină dedicată pe www.abcMuzical.ro cu biografie, poze, albume, melodii, videoclipuri, ştiri şi evenimente. Pe lângă acestea oferim şi pachete de promovare integrată (on-line, radio şi TV) printr-o serie de abonamente astfel încât muzica artiştilor romani să fie cunoscută şi apreciată peste tot în lume.

De asemenea, toţi artiştii înscrişi în Enciclopedia Muzicală a României pot fi invitaţi să cânte la evenimentele din diaspora. Asemenea evenimente pot fi organizate în comunităţile româneşti şi de către echipa Enciclopediei, cu artiştii înscrişi în portalul www.abcMuzical.ro, astfel încât romanii de pretutindeni să aibă ocazia de a-i vedea pe soliştii lor preferaţi.

Vă aşteptam cu drag şi vă urăm Paste fericit!

Echipa Enciclopediei Muzicale a României

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii