20 Mar
2015

Camelia Cristea: M-am logodit

M-am logodit

 

M-am logodit cu verdele pădurii,
Pe frunze capul uneori mi-l plec,
Învăț să dau curaj rostirii
Să las frumos pe unde trec.

 

Copacii toți îmi sunt alături
Pe vreme bună și furtuni,
Am prins în zbor un stol de fluturi
Și i-am rugat să-mi fie nuni!

 

Cu fir de rouă țesem haina,
Altarul-l străjuim cu rugi
Te-am prins de braț cu a mea iubire
Nu cred că poți acum să fugi.

 

Culorile se strâng în coșuri,
Brândușele – au pavat alei,
Solistele fac vocalize
Ascultă-ți inima de vrei.

 

Cuprinde-n cerul tău seninul,
Măcar un petec, un crâmpei
M-am logodit doar cu pădurea…
De azi sunt toată doar a ei…

 

Camelia Cristea

19 Mar
2015

Prof. univ. dr. Ilie Bădescu: Europa de azi în lumina profeției Wilson-iene

Acel 1918 românesc și european…

Într-un cadru ceva mai larg, precum este acela al U.E., ceea ce se întâmplă într-o țară europeană precum România pare a fi un altfel de test al vulnerabilităților edificiului european. Un test a fost și furtuna mulțimilor urbane în Grecia. Așa numitul „război politic” românesc al ultimilor ani se dovedește astăzi a fi fost deopotrivă efectul factorilor interni și urmarea, oricât de mijlocită, a indeciziei mai marilor europeni în privința formulei politice pentru Europa de azi și de mâine. Indecizia care-a urmat referendumurilor din Franța, Olanda, etc. s-a fixat într-un sindrom de amânare numit Tratatul de la Lisabona. Europa de azi încă nu și-a amintit pe deplin că edificiul ei actual a fost zidit în lungul Ev Mediu pe stratul renovator creștin și fără de amintirea aceasta, europenii nici nu știu cine sunt. Cea mai teribilă carență a Tratatului este carența unei amintiri: amintirea de Dumnezeu. Nici memoria veacului nu pare prea bună. Astăzi, Europa spirituală se află parcă într-o poziție încă mai sensibilă decât era la momentul unui alt val de căutări pentru reșezarea structurilor europene, cunoscute mai cu seamă prin tentativa de reformă central europeană al cărei nucleu era constituit, la vremea aceea, de un binom diplomatic interesant, bănățeanul Aurel C. Popovici și unul dintre cele mai interesante vlăstare ale ramurii habsburgice, singurul care ar fi putut scoate mașinăria imperiului central-european din mlaștina gospodăriei dualiste, ducele Ferdinand al Austriei. Oamenii aceia au fost repede măturați de pe scenă după asasinarea lui Ferdinand și marea șansă a Europei a fost formula sa de rezervă etnoistorică și noopolitică numită ordine trianonică, ordinea numită mai apoi „Europa națiunilor”.

La pragul noii Europe, dincolo de Atlantic privea departe, spre Bizanț, un mare vizionar, un profet al Europei etnopolitice numit W. Wilson, cu echipa sa de 200 de specialiști, coordonată de Isaac Bauman, mare geograf politic, care, în tot cursul ultimilor doi ani de război mondial măsuraseră arealurile etnopolitice ale vechiului continent, cartografiaseră etnogramele Europei, alcătuiseră tabulograme, verificaseră izobarele marilor densități etno-spirituale din care se vor naște națiunile politice moderne ale Europei interbelice, ale luminosului Versailles. A rezultat acea capodoperă geopolitică numită ordinea trianonică, un tip de ordine confirmativă pentru ceea ce deja se fundamentase prin Pacea de la Westphalia, din 1648, care preînchipuise, tot profetic, prima geografie a unei păci europene bazate pe rețeaua statelor-națiuni, nu a imperiilor. Nimic nu va mai abate Europa din linia aceasta destinală, astfel că megaciclul westphalian își vădea roadele prin acest consens în care se odihnea deja gândirea strategică și pacea marelui spațiu euratlantic, reprezentată la Versailles de către marii exponenți ai lumii noi, în frunte cu președintele W. Wilson. În aceeași unitate de gând se regăseau președintele Wilson, savantul Isaac Bauman, marele geograf cultural Emilie de Martonne, într-un cuvânt o lume nouă care va triumfa la Trianon cu tot cu vârfurile ei de inteligență și de sensibilitate. A venit peste acea Europă urgia rostogolirilor revizioniste care-au adus cele două mari invazii de păgânism, comunismul și nazismul, ale căror vlăstare negre au fost holocaustul evreiesc și holocaustul roșu, bolșevic, al popoarelor creștine ale Răsăritului, despre care, din păcate nu se mai vorbește, iar, în România s-a făcut și prima tentativă de reinterpretare printr-un document care combină sferturile de adevăr cu falsificări ca cele referitoare la Generația Labiș și la raportul dintre statul comunist și Biserica Ortodoxă Română. Acest mod de lucru ne amintește reflecția lui Iorga: un sfert de adevăr este mai ticălos decât o minciună. Asemenea bâlbâieli ne livrează unei anxietăți geopolitice.

Europenii par că nu știu ce vor și aici intervine valoarea testului românesc: acesta devoalează deficitul energetic al elitelor. Un deficit de viziune dublat de un deficit de voință. Mai marii Europei nu știu ce vor pentru că nu vor să știe. Nu vor să știe ce Europă doresc. Vor ei, oare, o Europă a națiunilor, o Europă a noilor Cortine de fier, o Europă a panregiunilor, o Europă a unui nou imperiu? Din păcate, astăzi, noi europenii nu mai avem nici măcar prototipul vizionarilor de la startul veacului trecut. Nu știu să existe astăzi cineva care să răspundă „prezent” în dreptul marilor dispăruți de la startul secolului trecut ca să ne putem închipui cu gândul și cu vizionarismul de atunci cum ar arăta Europa reformată de populari, de pildă. Din păcate nici Franța nu-i mai are pe J. Ancel sau pe E. de Martonne, iar un savant de talia lui Foucher psalmodiază melodii pe motivul „Europei minorităților semnificative” (Geopoliticianul francez desenează o „hartă a minorităților semnificative” sub întrebarea retorică: Ialta a căzut, pe când Trianonul?). Cum ar fi aceasta? Ce ar mai fi atunci Europa majorităților etnice semnificative? Cât privește intelectualii români și atitudinea lor, vae victis! Vocea marilor lucizi nu se aude. Iar unii nici nu mai sunt printre cei vii de pe pământ cu toate că sunt printre cei vii din ceruri. Mă refer aici la un vizionar sceptic precum Florin Constantiniu.

Woodrow Wilson, al 28-lea Președinte al Statelor Unite (1913-1921)

Speranța pe care și-o pun elitele politice și intelectualii din România în instituțiile de model occidental este un element definitoriu pentru baza logistică a instituționalismului românesc după 1989. Această speranță este un indicator de psihologie politică și un simptom prin care putem „citi” tăria și slăbiciunea etosului managerial al claselor politice postdecembriste. Dorința de imitație a Occidentului este prea puternică, iar reputația modelului occidental este și ea tot atât de puternică încât putem citi într-o atare psihologie imitativă deopotrivă un tip de putere dar și o teribilă slăbiciune de clasă și o creativitate mult prea diminuată.

Baza logistică a genezei și consolidării instituțiilor își are dinamismul ei propriu. Mai presus de orice altă observație, trebuie spus că această bază nu poate fi exclusiv opera politicienilor, ci a unui întreg corp logistic al societății, din care fac parte savanți, scriitori, artiști, filosofi, strategi etc., adică un întreg aparat chemat să lucreze la reînnoirea unei societăți și deci la relansarea procesului de creștere a instituțiilor sale. Corpul logistic al societății franceze la începuturile modernității sale nu era compus numai din corpul legiștilor, ci, dimpotrivă, din moraliștii secolului al XVII-lea, din Pascal și Descartes, din Napoleon și ofițerii acestuia, din salonulliterar extrem de important în secolul al XIX-lea, după marea criză provocată de încordarea la care fuseseră supuse energiile etnice ale Franței de războaiele napoleoniene.

Din celebrul salon literar al Mathildei, verișoara lui Napoleon al III-lea, a ieșit marea literatură franceză și, într-un fel, a renăscut spiritul francez. Cine-și poate imagina acest spirit redus la Descartes, fără Balzac și Flaubert? Aceștia au avut un rol uriaș în restructurarea logistică a societății franceze și europene. Un intelectual pe deplin conștient de însemnătatea logisticii instituționale în cadrul războiului social de clasă, ca Marx, a înțeles lucrul acesta de vreme ce-a mărturisit că de la Balzac a înțeles atâta economie capitalistă cât n-ar fi reușit să înțeleagă de la sute de economiști de școală. Cât îl privește pe Descartes, un mare filosof român îl consideră părintele democrației parlamentare, socotind că toate principiile noului câmp instituțional au ieșit din cartezianism și deci din mintea lui Descartes. Oricât ar părea de eseistic, trebuie spus că fără „cohortele” de artiști, literați, filosofi, evoluția societăților europene este de neimaginat. Lor li se datorează această evoluție tot atât de mult ca și marilor savanți ori marilor generali: cele trei corpuri împreună – artiști, oameni de știință și generali – reprezintă primul eșalon al logisticii instituționale a unei societăți. Imediat după ei vin politicienii și staff-ul societății respective. Din această pentadă se alcătuiește corpul logistic al unei societăți și acea societate care nu reușește să se folosească de acest corp este condamnată la înfrângeri logistice, cele mai primejdioase forme de înfrângere.

În cadrul societății românești, este greu să ne imaginăm ce-ar fi fost aceasta fără corpul logistic al pașoptiștilor ori fără contribuția logistică uriașă a grupului de la Junimea (junimiștii maiorescieni), acela care a făcut educația întregii clase liberale românești. Fiindcă, precum remarcabil spune un mare filosof român, P. Țuțea, statul românesc a fost făcut de cațavenci, dar marea educație a acestora, și deci a burgheziei române, este opera Junimii. Cum putem să ne imaginăm, de pildă, desfășurarea acelui curent de eroism extraordinar care-a fost hrana spirituală a primului război mondial fără uriașa personalitate profetică a lui Nicolae Iorga? Pe bună dreptate s-a spus că Iorga a fost axul întregii societăți românești și fără personalitatea acestuia nu ne putem imagina logistica instituțională a Marii Uniri. Dimensiunile spiritului lui Iorga erau de tip suprafiresc. Într-un moment în care guvernul era mut și nici un glas de orientare nu se ivea în „vuietul infernal al marii catastrofe” a retragerii în Moldova, a vorbit N. Iorga și discursul său a fost afișat în tot restul de țară rămasă. Iată ce scrie unul dintre intelectualii-voluntari ai acestui război de întregire: „Cineva l-a citit cu glas tare. E cel mai mare cuvânt ce mi-a fost dat să-l aud în viață. Iorga leagă tragedia noastră de azi cu întreaga existență tragică a neamului acestuia. […] Nu e un discurs, ci un poem epic de-o întunecată și încruntată măreție, în care suflul istoriei vântură sufletele și le scutură de pleava țepoasă a deznădejdii. Nu făgăduiește demagogic biruința, ci îndeamnă la moarte căci numai prin moarte va birui voința celor de după noi. Cuvântul lui Iorga a fulgerat în bezna dezastrului […]. Pe temeliile lui morale a reorganizat rezistența sufletească și – de ce n-am spune-o? – rezistența militară însăși. Din acel moment și până la sfârșit, N. Iorga a devenit axa morală a războiului. N-a mai existat nici guvern nici nimic. Era absolut indiferent cine cârmuia. N-a existat decât cuvântul lui Iorga, tipărit zilnic în  «Neamul românesc» de la Iași […]. Ziarul se lipea pe ziduri, sorbit de mii și mii de oameni civili și soldați de-a valma…[1]. Ce voci se aud acum? Cine să scoată România reală din descurajare? Vocea unui mare istoric patriot precum Acad. Dan Berindei nu este ascultată, cum n-au fost ascultate nici altele. Nici vocea lui Pătru cel Scurt, extraordinarul „scutier” mutat din pagina satului în pagina marii literaturi, ca să fie mărturisitor al unei epoci, de către marele scriitor al veacului, Dinu Săraru. Despre alți intelectuali, putem folosi metafora lui Mao: sunt figuri de carton. Înalții funcționari și strategi europeni înșiși nu știu ce vor pentru că nu vor să știe. Vor, oare, românii, mai mult decât europenii zilei, să știe ceva pentru petecul lor de cer? Nu se pare, deși fronturile politice sunt agitate, zona sensibilă a vieții intelectuale este și ea agitată spre incendii și cutremure.

Ce-ar fi fost practica statului român, după Marea Unire, de pildă, când o uriașă sarcină apăsa pe umerii noilor elite – sarcina creației unei noi mașini de stat capabilă să răspundă unei formidabile presiuni interne și externe – fără de contribuția marilor grupări culturale și a marilor școli de știință care au apărut atunci?! S-a continuat spiritul Sămănătorismului, au apărut noi specii de naționalism, încă necercetate, s-a afirmat țărănismul sociologic și economic, apărea marea Școală a lui Gusti care înălța haretismul la alți parametrii, apăruse „Sburătorul” lui Lovinescu, cerut de logistica încorporării occidentale a zonei răsăritene etc., etc. Fără toate acestea, societatea românească și instituțiile ei n-ar fi ieșit niciodată din pseudodisputa coanei Zoițica cu Cațavencu, iar concepția despre stat la români n-ar fi trecut de teoria lui Conu Leonida, după care statul n-are alte „trebi” mai înalte decât să achite lefurile. Din păcate, astăzi, greii, cei ce-ar trebui să compună gândirea logistică a unei națiuni, de talia unor Nicolae Iorga, de pildă, sunt difluenți ori lipsesc de-a dreptul. Niciodată România n-a traversat o criză intelectuală așa de profundă. Prea multe grupuscule de „intelectuali” preferă alinieri politice în locul unei alinieri naționale. Politicienii nu se sfiesc să-și ceară, care mai de care, țara înapoi. Voiește intelectualul român să dorească el lucrul acesta, cu aceeași patimă ca și politicienii? Oare n-ar trebui, mai întâi, acesta să-și ia țara înapoi, țara de gândit, țara de iubit, țara de slujit?! Această țară, mai nimeni în afara omului simplu, nu se arată doritor s-o ia înapoi cu sufletul, cu mintea, cu brațul și cu slujirea. De țară au nevoie mulți, dar nu ca s-o slujească, ci ca s-o folosească, nu s-o iubească ci s-o dispețuiască. Până când politicienii români nu se vor vindeca de maladia politicianismului, România nu va putea să treacă testul european, adică să fie mai presus de tablele dlui Barosso și ale altora ca dânsul. Aceasta este urgența clipei: să ne luăm înapoi țara de gândit, țara de iubit, țara de slujit. Aceasta este comanda clipei. Aceasta ar trebui făcut. Ca să putem mărturisi cu poetul nepereche și tot în chip nepereche hulit de intelectualii zilei, Mihai Eminescu, cel din debara și totuși de pe cerul României și al lumii: Ce-ți doresc eu tie, dulce Românie,// Țara mea de glorii, țara mea de dor?// Brațele nervoase, arma de tărie,// La trecutu-ți mare, mare viitor!// Viață în vecie, glorii, bucurie,// Arme cu tărie, suflet românesc,// Vis de vitejie, fală și mîndrie,// Dulce Românie, asta ți-o doresc!

————————————–

[1] Nichifor Crainic, Zile albe, zile negre (Memorii), vol. II, p. 121.

 

Prof. univ. dr. Ilie Bădescu 

19 Mar
2015

Virgil Maxim: Poeme inedite

Dar de nuntă

 

Am căutat în toată lumea un dar
Să Ţi-l aduc, la nuntă, pentru Fiul Tău…
Şi n-am găsit Stăpâne, la nimeni…, nicăieri.
Un dar mai scump în lume, ca al meu…

 

De-aceea,
pe mine însumi m-am adus Stăpâne
Dar-Viu-de-Nuntă pentru Fiul Tău…
Pe mine însumi m-am adus în dar
Şi lasă-mă la urmă, de voieşti,
Să fiu surpriza celor de sub Har
Şi bucuria Oştilor-Cereşti…

 

Pe mine însumi m-am adus în Dar…

 

           Jertfă

 

Ca bobul din spic Te-ai copt, Cuvântule,
în holda neamului…
şi aşteptăm,
doar Ziua hotărâtă plinirilor,

 

Plinirii-n veşnicie…
………………………………….
Ne bucurăm când Secera-i aproape
Şi ne plecăm cu spicul greu de roadă
pe mâna’ndemânatecă şi bună
a îngerului rânduit s-adune
din cele patru margini ale lumii,
în Jitniţa Stăpânului, doar grâul…

 

Prescură vrem să fim!

 

Belşug de dar,
pe Masa-Sfântă-a Punerii-înainte,
frângerii ne dăm!…

 

O, Sfântă Liturghie…
„Ale Tale dintru ale Tale“…
„Luaţi, mâncaţi“,

 

căci suntem Astăzi,
în Trupul lui Hristos,
Flămânzilor,
împărătească Hrană…

 

„Se frânge şi se împarte,
se risipeşte şi nu se desparte”…

 

Stăpâne, în Iubirea Ta,
Neghina
arde-n Focul propriei osânde…

 

       La crucea purtată

imn
Cu ocazia sfinţirii monumentului de la Aiud

 

O, cruce a Domnului Hristos crescută-n noi
ca pe un Copac al cunoştinţei şi al Vieţii
te-am adăpat cu sânge cald şi tânăr şi cu ploi
de lacrimi revărsate-n psalmii dimineţii.
Suntem cu Simon Cireneul toţi sub tine
izbăvitoarea noastră din temniţele morţii.
Ne-am răstignit pe tine surâzând
durerile răsfrânte-n prăbuşirea dorinţelor de viaţă vinovată şi păcat.
Purificaţi sub har
durerea noastră am preschimbat-o în iubire
şi i-am iertat
pe cei ce-n amăgirea lor din cuget
ne-au junghiat.
Credeau în biruinţa lor de ceas pătat
şi ne-am sculat din giulgiul morţii
la ceasul rânduit de Cel Prea-înalt
să fim acelaşi leat cu Domnul nostru în lumină
la judecata lumii.
La marea şi sfânta
şi singura prea dreapta
înfricoşătoarea Judecată
din Valea Iosafat…
O, cruce a Domnului Hristos crescută-n noi!
Să te purtăm ca pe-un stindard biruitor
în veacul de acum
şi-n veacul de apoi.
Amin, amin, amin, în veci amin, amin.

 

       Cocori de Slavă

 

în fiecare dimineaţă
Şi-n fiecare seară
privesc,
în depărtări cum trec cocorii…
Şiraguri nesfârşite de-amintiri,
Speranţe înşelate
de ieri
de azi
de mâine, poate…

 

În fiecare dimineaţă
şi-n fiecare noapte privesc
din depărtări, cum vin cocorii…
Zădărnicii, bătând acelaşi drum
pe care ieri,
S-au scuturat petale moarte…

 

E scris în cartea vieţii noastre
Să alergăm spre culmi de soare pline
Şi obosiţi de-atâta alergare
Să ne-ndoim sub bulgării ţărânii?!…

 

Ci, Noi,
Cocori ai unei Vieţi-de-Slavă
şiraguri nesfârşite de lumini
ne-om ridica pe Aripi-de-Nădejde
Slavoslovind în Cor de Heruvimi…

 

Virgil Maxim

…………………….

 

,,Despre Virgil Maxim (+19 Martie 1997): S-a născut în ziua de 4 decembrie 1922 şi, începând din 1942 şi până în 1964, a fost deţinut politic al regimului antonescian şi al celui comunist. Ceilalţi doi fii ai unei familii de ţărani au fost, unul, condamnat la peste douăzeci de ani de închisoare, iar celălalt, membru al grupului de rezistenţă al maiorului Dabija din Munţii Apuseni, executat de securişti. Între 1966 şi 1985, anul pensionării sale, a fost silit să lucreze ca zidar. Frate de cruce, deţinut politic, zidar şi poet, Virgil Maxim este mai întâi de toate un martir, adică un mărturisitor.

Întunericul iadului închisorilor comuniste i-a dezvăluit lui Virgil Maxim lumina cea neapropiată, iar suferinţele îndurate l-au întărit în umanitatea şi credinţa sa. Cei 22 de ani de recluziune l-au apropiat de condiţia de monah, nedepărtându-l însă nici de statura de poet care-şi interzice orice porniri telurice şi care îşi înţelege arta ca pe o continuă rugăciune având ca ţel, spre bucuria celor care ajung să aibă în faţă versurile sale, aşezarea cuvintelor omeneşti sub puterea Cuvântului lui Dumnezeu.

Nici un dicţionar de literatură română nu îl include pe Virgil Maxim şi e firesc să fie aşa: pentru ca lucrurile să stea altfel va fi nevoie nu ca poezia lui să fie alta, ci ca felul în care este preţuită poezia la noi să se schimbe.”

Sursa: http://manastirea.petru-voda.ro/2015/03/19/virgil-maxim-poezii-inedite/

http://www.cuvantul-ortodox.ro/2015/03/19/virgil-maxim-inedit-audio-vocea-poezii-suferinta-minuni-inchisoare/


 

19 Mar
2015

Anatol Covali: Pânã când?!…

Pânã când?!…

 

Tãcerea mea-i o torţã în care ard intens
cuvintele ce nu-şi mai aflã rostul
de când domnesc trufaşe prostia şi anostul
şi prea puţin din toate are sens.

 

M-apucã disperarea când vãd atâta vid.
E doar un râs stupid ce-mi face greaţã
şi mã apucã plânsul când vãd cã intrã-n viaţã
nu omul, ci un jalnic individ.

 

Lumina, cât mai este, se-ndreaptã în exod
spre zãri în care sorii ard feeric,
pentru cã-aici, de-o vreme, e tot mai întuneric
şi orice drum e plin numai de glod.

 

Se va alege praful de toate în curând
fiindcã tãcerea-absurdã e totalã.
Toţi dorm adânc şi nimeni din somn nu se mai scoalã
sã urle cu revoltã: Până când?!…

 

Anatol Covali

 

19 Mar
2015

Dorina Stoica: Întrebări

Intrebari

 

Ce vină are ziua că-i plină de lumină?
Îar omul are vină că se întoare-n tină?
Ce vină are pomul că s-a umplut de flori?
Ce vină are cerul când se adună nori ?
Ce vină are ploaia că-i plină de rodire,
Iarba care creşte,  flori mirositoare,
Freamătul pădurii în prag de înserare…
Ce vină au acestea de nu le preţuim
Şi pentru acestea toate de ce nu mulţumim?

 

Ce vină are luna când luminează nopţi?
Îar toamna e vinovată că strugurii sunt copţi?
Ce vină are râul ce se revasă-n mare
Şi soarele ce vină îi găseşti că tot răsare?
Iar cântecul de păsări cu ce e vinovat?
De omul pe-aste toate le umple de păcat?
În dar le avem pe toate spre a noastră folosire.
Atunci de ce avem ură şi n-avem doar  iubire!

 

Dorina Stoica

 

19 Mar
2015

Dorina Stoica: Te caut

Te caut

Te caut

 

Caut in zi, caut in noapte.
Caut in rugaciuni spuse in soapte.
Caut in cei ce-au plecat dintre noi,
Caut in mine si caut in voi.

 

Caut chiar si in cautare.
Te caut Doamne , cu disperare.
Te caut cu foame,Te caut cu sete
In toate icoanele atarnate in perete.

 

Te caut in oamenii plini de pacate,
Te caut in talhari si in desfranate.
Te caut in oameni credinciosi, cuminti
Te caut in preoti, Te caut in sfinti.

 

Te caut in cel nou nascut, in batran
Te caut in omul cel rau si-n cel bun.
Te caut in cel neiertat, neiubit.
Te caut in cel alungat si in cel prigonit.

 

Te caut in cel ce nu poate ierta,
Te caut in mine si in dumneata.
Te caut in cel ce barfeste si spurca,
Te caut in cel ce zideste, in cel care urca.

 

Te caut in ingerii aparuti din lumina,
Te caut in cer si te caut in tina.
Si obosita de atata cautare
Caut odihna in cautare.

 

Esti cel ce Esti si Cel ce va veni
Esti Tot ce ma poate surpa sau zidi !
Esti plinul ce umple golul din mine
Esti sensul cuvantului BINE!

 

Nu te-as cauta daca nu te-as fi gasit
Intre cei doi talhari din inima mea RASTIGNIT.

 

Dorina Stoica

Publicata in “Daruri”, Editura Cronica, 2009

19 Mar
2015

Harry Ross: Gânduri rebele (7) – Despre timp

  • Timpul umblă hai-hui şi niciodată nu se rătăceşte.
  • Pentru lucrurile vitale, mereu ne lipseşte timpul.
  • Risipa de timp pare fără sens. Dar risipa de bani are vreun sens?
  • Unii drămuiesc timpul de parcă ar fi pietre scumpe.
  • Viaţa nu-ţi zâmbeşte decât din timp în timp.
  • Parcă timpurile vechi erau mai bune decât cele de azi.
  • Anii vin călare pe timpuri.
  • Fiecare necaz la timpul său.
  • Nu alegi tu timpurile, ci ele te aleg pe tine.
  • Doar geniile pot depăşi timpul în care trăiesc.
  • Gonim după bogăţii de parcă viaţa s-ar termina mâine.
  • A face totul la timp e, o calitate rară.
  • Săracul n-are timp nici să moară.
  • Timpul nu stă într-o gară la un fum de ţigară.
  • Timpul nu se vinde şi nu se cumpără, doar se socoteşte.
  • Timpul e o comoară fără preţ.
  • Oftăm adesea după timpurile pe care le-au consumat înaintaşii…
  • Timpul te mângăie la faţă şi te roade în adânc.
  • Fii demn de timpul tău.
  • Din timpii pierduţi am putea construi multe catedrale.
  • Singurii iubiţii trăiesc în afara timpului.
  • Omul este robul timpului.
  • Leneşul toacă timpii morţi.
  • Un călău aduce ceasul rău.
  • Încă nimeni nu a reuşit să oprească timpul, dar timpul  a îngropat pe mulţi.

 

 

Harry ROSS

20 februarie 2015

Israel

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii