5 Jun
2012

HAARP, GUTURAI ŞI MIOPIE

Ce să mai facă bietul român? Între mici, pîine, sac şi suta de lei, ce să aleagă în sezonul estival al pomenilor electorale? Şi aşa totul e la apă, în sensul că apele se umflă şi barcagiii părăsesc barca pentru a se salva. Numai americanii fac de strajă cu mîna pe butoane la porţile democraţiei. De ce plouă de trei săptămîni într-una? De ce inundaţiile au distrus zeci de case şi gospodării? Păi, s-a dat comandă. Am primit în dar tehnologie HAARP şi ne bucurăm de diversele ei aplicaţii: producerea de fenomene meteo artificiale, cum ar fi ploi, tornade, secetă, furtuni, cutremure, temperaturi extreme, atacuri psihotronice. Legumele, fructele şi grînele noastre compromise de efectul binefăcător al „prieteniei” şi acordurilor militare, sînt înlocuite an de an cu importuri mutante. Nişte amărîte de diguri în calea apelor nu s-au putut ridica. În schimb, au fost tăiate panglici de miliarde de euro la telegondole, săli de sport în cătunele de bătrîni, pîrtii de schi şi proiecte fără finalitate. De la oul de sub găină la fondurile destinate prevenirii calamităţilor naturale, incompetenţii şi corupţii au produs sute de tragedii în satele româneşti.

Am luat plasă 22 de ani. La fel cum, recent, au luat recent investitorii feisbuc (sic). Uite cum mă încearcă plînsul pentru ei şi pentru suferinţa producătorilor de medicamente şi a farmaciilor, mai dese decît staţiile de autobuz, adică poartă în poartă! Gata cu dansul pe muzica lor în piaţa românească. Pentru că au nesocotit acest privilegiu şi au scos pe furiş profituri uriaşe, buzunarele cu sens unic ale producătorilor de medicamente vor fi supuse clauzei claw-back. După modelul companiilor de detergenţi, au invadat spaţiul public cu reclame virulente în sprijinul consumului de medicamente, devenind o industrie grea, care vinde tuturor, inclusiv oamenilor sănătoşi.

 

Nu ştiu cînd ne vom învăţa minte că nu toţi embrionii fertilizaţi în capitalism şi crescuţi în spaţiul virtual, la fel ca feţii din poveşti, sînt uşor de îmblînzit şi de hrănit, precum cele peste 41 de bănci de pe teritoriul ţării noastre. Unde se duc banii împrumutaţi de ţările sărăcite de la organismele financiare mondiale? În buzunarele băncilor. Cum li se face rău de foame, hop, la reanimare, unde li se injectează botox achitat de clasa medie a statelor respective. Băncile Greciei au fot recapitalizate cu 18 miliarde de lei. Să nu uităm că cinci din filialele lor se află în România, hrănite din banii naţiunii. Bietele bănci!, ajutaţi-le, vă rog, să nu falimenteze! Ar fi bun un fond de solidaritate tot de la popor, ca să ajutăm bancherii. Dacă băncile dispar, cine îi mai împrumută pe români cu dobînzi de 50%, cu dobînzi uriaşe la dobînzi şi la comisioane cam tot atît? Cine mai ia casa, maşina, grădina, oile, vacile şi curcile românului? BNR botează şi cunună pe marii finanţatori ai lumii şi tot bietul român plăteşte „funcirea”. Banii încap tot pe mîna celor care au regizat criza, datoriile colosale fiind plătite de sclavii popoarelor. „Principiul dominoului” spune că epidemia expulzată în lume de organismele financiare a afectat, în mod inevitabil, toate statele. Economia americană a avut un guturai teatral, cea a lumii – o comă indusă. Însă, dacă va strănuta China, economia americană va face cancer pulmonar. Cam aşa stau lucrurile. Ungaria bătrînă şi neliniştită o caută cu lumînarea prin cenuşa poetului extremist. Găsind mai mereu pricină popoarele învecinate, visează să refacă Imperiul Austro-Ungar. De parcă nici n-ar simţi în spinare prezenţa celui franco-german. Va rămîne cu buza umflată din poftele luxoase.

 

Garniturile trenului românesc au fost recent schimbate, dar la clasa I circulă mulţi paraziţi fără bilet. Nu trebuie să te osteneşti să-i depistezi pe conductorii miopi, semnalizează ei singuri. Oare va mai supravieţui vreun flutur de noapte în jurul becului de pe stîlpul central, în urma deratizării şi dezinsecţiei organismelor care au pus stăpînire, mai rău ca boierii, pe soarta românilor şi pe banul public? Mă refeream la nănaşul „gripei aviare” şi la toţi profesioniştii tupeului şi jocurilor meschine. Premierul încearcă să extragă silicoanele şi implanturile din structură, operaţiune extrem de complexă, pentru care are nevoie de nişte mîini de chirurg mai bune decît ale celui care le-a băgat. Tare mi-e teamă că, deşi mintos, e cam mititel pentru astfel de războaie.

 

Maria Diana Popescu, Agero

www.agero-stuttgart.de

2 Jun
2012

PELERIN

Peste câteva ore, Vasile Andru îşi lansează, la Bookfest, Yaatra Jurnal în India, ediţia a doua. E vineri. Acum trei zile, la Colocviile de Marţi, ne povestise, ca pe sârmă, pelerinajul său ortodox în Kerala sau Karnataka. Cu o săptămână înainte, împlinise 70. Incognito, în rugăciune? Oricum, ubicuu, bucovinean, guru atonit, de ashram. Aveam la mine titlul său, împrumutat de la Osip Mandelştam, Veacul meu, fiara mea (2011).
Nu demult, îl aşteptasem să împărtăşească duhovnicia arhimandritului Cleopa, acum se gândea la părintele Pârâianu, la umăr cu episcopul dintre oceane. Altădată, ne întreţinuse asupra rugăciunii inimii, Ananda, Ulpius, Baudelaire, Gasparic, Alina Diaconu. Vedeţi-l pe you tube, filmat de Ben Todică, şi puneţi-vă în locul copiilor de români care renasc în limba mamă sub clopotul acţionat de scriitor în Melbourne. Ca şi în Athos-Himalaia.
Are scris drept, ca Galaction sau Coşbuc, dar mai strâns, cât să-l strecoare printre slovele tipărite deja, pe sinonimia tapas-askesis, aducând, de mână, tradiţia carpatică – „Dacă n-ar fi existat sufletul, asceza l-ar fi inventat” – lângă tradiţia indiană, de tipar: „Cele trei lumi: Pământ, eter, cer – au rezultat dintr-un tapas cosmic…” Cărţile sale sapienţiale ar putea fi reducţii scrise ale puterii cuvântului rostit după un gong cartezian, pe definiţii-trăiri, de prozator-antropolog-religios.
Mereu în pelerinaj, mai degrabă interior, pe decorul locurilor sfinte de pretutindeni, metoda şi a pelerinului o vedem literară, a nu fi concurând pe Max Weber, nici pe Mircea Eliade, dar a se proiecta purtat mantric de nesfârşite nuanţe ale rugăciunii inimii proprii, perpetuu metarfozate spiritual şi ancestral. Chiar fixând, deliberat, cu Jung, un „document psihologic”: „Fotografia este document chimic. Pe mine mă interesează mai întâi documentul psihologic. Uneori desenam sau făceam schiţe cu peisaje, chipuri. / Maestrul intonează ‘Tatăl nostru’ sanscrit, dă tonul: ‘Asato ma sat gamaya / Tamaso ma jotir gamaya / Mritior ma amritam gamaya.’ / În româneşte: ‘Doamne, condu-mă de la nefiinţă la fiinţă. Condu-mă de la întuneric la lumină. Condu-mă de la moarte la nemurire’. Când terminăm de intonat, chiar în acest moment, soarele s-a arătat în întregimea lui. Roşu întreg.” (Yaatra, Allfa, 2002, p. 130).
Îşi începe notiţele de călătorie iniţiatică sub „karma scrisului”, spre a se adânci în dharma, ca într-o seducţie preştiut divină, adept ad hoc al spiritualităţii hinduse, oricum, dacă nu slăvitor, admirator karmic. Cititorul îi e comanditar, auscultător, este el însuşi învederând la fine: „ne apropiem de Rameshwaram ca de o margine de pământ de unde omul are o mai bună vedere spre cer” (ibidem, p.233).
George Anca
2 Jun
2012

Rusaliile – “Pogorârea Sfântului Duh”

Eu voi ruga pe Tatăl, şi alt mângâietor va da vouă,
ca să fie cu voi în veci, adică Duhul adevărului

(Ioan XIV, 16, 17)

“Slavite sunt, iubitilor, darurile, care ni le-a comunicat astazi Dumnezeu cel plin de dragoste, daruri, a caror marime nu o poate descrie nici o gura omeneasca.

De aceea sa ne bucuram toti, sa marim si sa proslavim pe Domnul nostru, caci ziua de astazi este o sarbatoare de bucurie si de desfatare. Precum timpurile anului urmeaza regulat unele dupa altele si se schimba unele cu altele, asa si în biserica cu totul regulat o sarbatoare urmeaza alteia, si de asemenea trece de la una la alta.

Asa cu putin mai înainte noi am serbat ziua mortii lui Hristos, apoi Invierea Sa, dupa aceea Inaltarea Sa, iar astazi am ajuns la vârful tuturor darurilor harului lui Dumnezeu, si am ajuns la împlinirea fagaduintei date de Hristos. Adica ca Hristos a zis: “când ma voi duce, voi trimie voua alt mângâietor, si nu va voi lasa sarmani (Ioan XVI, 7,14,16,18).

Cunoasteti îngrijirea cea mare a Domnului?

Vedeti negraita lui bunavointa catre oameni?

Inainte cu câteva zile S-a înaltat la cer, a luat în stapânire tronul împaratesc, si a sezut de-a drepta Tatalui; iar astazi ne da El cu milostivire pogorârea Sfântului Duh, si cu aceasta da omenirii nenumarate bunuri ceresti. Sau spune-mi nu ni s-a comunicat oare prin Sfântul Duh tot, ce înfaptuieste spre fericirea noastra? Prin el ne-am mântuit noi de robia pacatului, ne-am chemat la slobozenie, ne-am facut fii a lui Dumnezeu si ne-am transformat în oameni cu totul noi; înca putem prin el a arunca de la noi sarcina cea grea si înfricosata a pacatelor.

Prin Sfântul Duh dobândim noi sirul preotilor si pastorilor nostri sufletesti.

De la el curg descoperirile si darurile cele de tot felul ale harului; si tot ce serveste de podoaba a bisericii lui Dumnezeu, curge din acest izvor, adica de la Duhul Sfânt. Aceasta ne-o vesteste Sfântul Pavel în cuvintele: “Toate acestea le lucreaza unul si acelasi Duh, împartind îndeosebi fiecaruia, precum voieste” (I Corint. XII, 11).

El zice: “precum voieste,” nu: “cum i s-a poruncit”, caci Sfântul Duh este însusi împartitorul, nu împartitul, el lucreaza de la sine, si nu atârnat de la cineva. De acea Apostolul Pavel prescrie aceeasi putere si stapânire, pe care le însuseste Tatalui, înca si Sfântului Duh, si precum zice el despre Tatal: “este un Dumnezeu care lucreaza totul întru toate” (I Cor. XII, 6), tot asa zice el despre Sfântul Duh: “Toate acestea le lucreaza unul si acelasi Duh, împartind fiecaruia, precum voieste”.

Vezi, cum Sfântul Duh are aceeasi desavârsire, putere ca si Tatal? Fireste fiindca amândoi sunt deopotriva dupa fiinta, trebuie sa fie asemenea înca si dupa domnie, si fiind ca ei sunt deopotriva în cinstire si în vrednicie, trebuie sa fie deopotriva si în putere si stapânire.

Prin Sfântul Duh am dobândit si iertarea pacatelor noastre, prin el ne-am curatit de toate petele pacatelor, prin darurile sale, oamenii, care se povatuiesc de harul sau, se fac îngeri, nu prin aceea, ca îsi schimba firea, ci, ceea ce este mai minunat prin aceea ca ei, desi ramân oameni, dar se poarta asa de curat si sfânt, ca îngerii.

Asa de mare este puterea sfântului Duh!

Precum focul cel pamântesc preface lutul cel moale într-un vas vârtos, apa si focul Sfântului Duh, când cuprinde un suflet binegânditor, îl face mai tare decât fierul, desi el înainte era mai moale decât lutul, asa ca pacatul nu mai poate vatama pe sufletul cel acum întarit.

Iar omul, care cu putin mai înainte era patat cu întunecimea pacatului, prin harul Sfântului Duh se face mai luminat si mai stralucit decât soarele. Aceasta ne învata Apostolul Pavel, când scrie: “Nu va înselati, ca nici curvarii, nici slujitorii idolilor, nici precurvarii, nici malachii, nici Sodomenii, nici furii, nici lacomii, nici betivii, nici ocarâtorii, nici rapitorii, împaratia lui Dumnezeu nu vor mosteni” (I Corint. VI, 9, 10).

Dupa ce el a numarat toate felurile de pacate, si ne-a învatat, ca acei ce sunt cuprinsi de aceste pacate, sunt pierduti pentru împaratia lui Dumnezeu, a adaugat îndata: “Si asa erati unii dintre voi; dar v-ati spalat, v-ati sfintit, v-ati îndreptat” (I Cor. VI. 11). Cum si în ce chip? La aceasta raspunde el îndata: “în numele Domnului nostru Iisus Hristos, si prin Duhul Dumnezeului nostru”. Vedeti, iubitilor, puterea Sfântului Duh? Vedeti, cum Sfântul Duh a departat toate aceste pacate, si pe aceia, care înainte cu totul se înjosisera prin nelegiuirile lor, repede i-a ridicat la cea mai înalta cinste?

Dar sa ne întoarcem acum la alt punct, la o cercetare, care merita întradevar a ne ocupa. Adica eu trebuie, iubitilor, sa va lamuresc, pentru ce Hristos nu îndata dupa înaltarea Sa la cer ne-a dat duhul Sfânt, acest izvor de asa multe bunuri si daruri, ci a lasat pe ucenicii sai sa-l astepte un timp îndelungat, si apoi le-a trimis darurile Sfântului Duh.

Acesta s-a facut nu din întâmplare si fara pricina. El stia, ca oamenii nu admira îndeajuns bunurile, pe care le au la îndemâna, nu pretuiesc dupa cuviinta marimea si gingasia lor, daca ei n-au fost lipsiti de Dânsele un timp îndelungat.

Sa va aduc un exemplu: Cine este cu totul vioi si sanatos; – nu simte si nici nu poate sti tocmai cât de pretioasa este sanatatea daca el niciodata n-a suferit de vreo boala.

De asemenea nu s-ar pretui dupa cum se cade lumina zilei, daca noi n-am cunoaste si întunecimea noptii.

Dar mai bine învatam noi a cunoaste pretul bunurilor, de care ne îndulcim, când le pierdem pe un timp îndelungat.

Asa ucenicii Domnului au petrecut zilele lor cu multa placere, pe cât ei s-au, îndulcit de prezenta Lui, si petrecerea lor cu dânsul le aducea mii de bucurii. Toata Palestina se uita la ei, ca la niste stele stralucitoare, atunci ei înviau mortii, curateau leprosii, alungau duhurile cele necurate, tamaduiau bolile si savârseau multe alte minuni.

Fiindca ei erau asa de renumiti si slaviti, de aceea a îngaduit Dumnezeu, ca ei pe un timp sa piarda puterea, prin care ei lucrau toate acestea, pentru ca ei tocmai prin aceasta pierdere sa vina la cunostinta, cât de mult datorau ei a multumi milostivei Lui prezente si tocmai prin aceasta recunostinta sa se faca mai poftitori de a primi darurile harului Sfântului Duh.

Aceasta i-a mângâiat, când ei jeleau si suspinau pentru ducerea de la ei a învatatorului lor, a luminat pe cei descurajati cu lumina sa, a ridicat iarasi pe cei ce erau aproape cazuti, a împrastiat norii mâhnirii lor si a alungat supararea din sufletul lor.

Când Domnul zisese odinioara catre dânsii: “mergeti si învatati toate popoarele” (Mat. XXVIII, 19), atunci ei erau înca nestiutori, cum sa înceapa aceasta, si încotro sa apuce fiecare, spre a propovadui cuvântul lui Dumnezeu. Acum însa s-a pogorât peste ei Sfântul Duh în chip de limbi, i-a povatuit la tot adevarul, i-a învatat si i-a luminat, si prin limbile, ce a dat fiecaruia a vorbi, le-a aratat tarile, care erau încredintate învatamântului lor.

Duhul Sfânt însa de aceea a venit în chip de limbi, ca sa aminteasca de o întâmplare de demult a vechiului testament. Adica, când odinioara, oamenii, umflati de mândrie, voiau sa zideasca un turn, care sa ajunga pâna la cer, a despartit Dumnezeu prin amestecarea limbilor aceasta pacatoasa unire a popoarelor.

Acum din contra s-a varsat Duhul Sfânt în chipul limbilor, pentru ca lumea cea dezbinata întru sine iarasi sa se aduca la o unire (mai înalta), adica la împaratia lui Dumnezeu, la credinta si la dragoste. Cu aceasta s-a savârsit ceva neobisnuit si nou.

Oarecand limbile au dezbinat lumea si au sfarâmat unirea cea pacatoasa, iar acum limbile cele de foc iarasi au adus unirea în lume si cei dezbinati iarasi s-au legat unii cu altii.

Aceasta a fost pricina, pentru care Sfântul Duh s-a aratat în chipul limbilor.

Dar limbile s-au parut a fi de foc, caci multi spini ai pacatului crescusera în noi. Precum un pamânt bun si roditor, daca nu se lucreaza, produce multa palamida si spini, tot asa se întâmpla si cu noi oamenii.

Plecarea firii noastre, desi este buna si proprie a produce roadele faptei bune, însa daca ea nu se lucreaza cu plugul cucerniciei, si nu se seamana cu samânta cunostintei de Dumnezeu, ea produce o întreaga padure de pacate. Si precum adeseori nu se poate vedea pamântul unui ogor din pricina multimii palamidei, a spinilor si a buruienilor, asa multa vreme nu s-a putut cunoaste si privi nici nobletea sufletului nostru, pâna ce a venit Sfântul Duh, a lucrat ogorul sufletului nostru, l-a curatit cu focul Duhului, si l-a facut propriu de a primi samânta cea cereasca.

Pentru toate acestea, si înca pentru nenumarate alte bunuri avem noi sa multumim zilei de astazi.

De aceea va sfatuiesc, sa praznuim aceasta sarbatoare într-un chip vrednic de aceste bunuri, nu numai cu stralucirea si cu podoaba din afara (Sfântul Ioan continua aceasta si mai departe, si din cuvintele lui noi vedem ca atunci, ca si astazi, la cincizecime, se împdobeau casele si ulitele cu flori, arbori etc.), ci prin aceea ca sa împodobim sufletele noastre, si sa ne îmbracam în hainele cele stralucite ale faptei bune.

In felul acesta, vom dobândi si noi darurile Sfântului Duh, si ne vom face partasi rodurilor, celor ce vin de la Sfântul Duh.

Dar care este oare rodul sfântului Duh?

Sa ascultam pe Apostolul Pavel, el ne spune, “roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea”. (Gal. V. 22). Ia aminte, cât de întocmai se rosteste Apostolul si în ce mare legatura stau cuvintele lui, el pune dragostea înainte, apoi vorbeste despre urmarile ei. El începe de la radacina, si apoi arata roadele. El pune întâi piatra fundamentala, si apoi aseaza zidirea. El face începutul cu izvorul si apoi vine la râu.

Intr-adevar, noi nu putem simti bine bucuria mai intai pana ce nu socotim norocirea altora ca pe a noastra, si binele aproapelui nu il privim ca pe al nostru.  Aceasta insa nu se  poate face, daca mai întâi nu a domnit dragostea întru inima noastra.

Adica dragostea – radacina si izvorul si mama a tot binelui. Ea, asemenea unei radacini, produce mii de ramuri ale faptei-bune, se varsa ca un izvor în nenumarate pâraie, si asemenea unei mame îmbratiseaza pe toti cei ce scapa la dânsa. Fiindca Sfântul Apostol Pavel foarte bine stia aceasta, a numit-o rod al Sfântului Duh.

Dar într-alt loc ii da el o numire asa de mare, încât o numeste plinire a legii. “Dragostea, zice el, este plinirea legii” (Rom. XIII, 10).

Chiar Hristos, Domnul lumii, declara avutia dragostei, ca dovada cea mai adevarata, ca cineva este ucenicul sau, când zice: “întru aceasta vor cunoaste toti, ca ai mei ucenici sunteti, de veti avea dragoste între voi” (Ioan XIII, 35). De acea sa alergam la dragoste, sa ne lipim de ea si cu dânsa sa praznuim aceasta sarbatoare.

Caci unde este dragostea, de acolo lipseste micimea sufletului; unde este dragostea, de acolo pier patimile cele nebune ale inimii, caci dragostea, zice Apostolul, “nu se trufeste, nu se îngâmfeaza, nu se poarta cu necuviinta,, (I Cor. XIII, 4, 5). Dragostea nu pricinuieste aproapelui nici o vatamare, si unde domneste dragostea, acolo nu se vede nici un Cain si ucigas de frate.

Astupa izvorul neiubirii, mai ales al pizmei, pârâul pacatelor îndata se va usca; scoate radacina, atunci ai stârpit si roadele. Aceasta o zic, nu spre folosul celor pizmuiti, ci spre folosul pizmasilor, caci acestia sunt cei care au mai multa paguba dintru aceasta, si ei însisi îsi pregatesc pieirea.

Din contra pentru acei ce sunt pizmuiti si sufera aceasta cu rabdare, sunt gatite cununi si rasplatiri slavite. Gândeste la Abel, totdeauna el va fi proslavit ca un drept, în toate zilele se va vesti lauda lui, si tocmai uciderea lui i-a adus asa de mare slava, înca si dupa moarte glasul lui nu a amutit, si de-a pururea pâraste el pe ucigasul sau.

Cain a ramas în viata si a secerat rodul faptei sale, caci si-a petrecut zilele sale întru frica si cutremur, Abel însa zacea pe pamânt sugrumat, dar vorbea dupa moartea lui cu mai mare curaj decât acela. Precum pe Cain pacatul l-a facut atât de nenorocit, încât ducea o viata mai amarâta decât moartea, asa pe Abel fapta cea buna l-a facut înca si dupa moartea sa mai slavit si mai renumit decât înainte.

Asadar, pentru ca noi atât aici, cât si în cealalta viata, sa avem o încredintare tare, si sa seceram fericita bucurie ca rod al acestei sarbatori sa aruncam hainele cele necurate ale sufletului, dar mai ales pizma sa o departam!

De am avea mii de însusiri bune, toate nu ne ajuta, întrucât ne schimonoseste aceasta urâta meteahna. Dea Dumnezeu, ca noi toti sa fim slobozi de dânsa! Inchideti deci Satanei intrarea din toate partile, pentru ca voi, plini de încredere si de veselie, sa iesiti întru întâmpinarea Imparatului cerului. Când El va veni, spre a va face partasi de bunurile sale cele negraite pe aceia care au petrecut viata lor cu fapte bune si cu cucernicie, întru Hristos Iisus Domnul nostru caruia se cuvine cinstea si slava, acum si în vecii vecilor! Amin.”

(din “Predici la duminici si sarbatori”, Sfantul Ioan Gura de Aur)


2 Jun
2012

“P 77, program unic pe planetă”

‘Domnul Gheorghe Iovu este denumit de majoritatea oamenilor “doctor de suflete”. Muzica creata si interpretata de Domnia Sa este de inspiratie divina, dupa afirmatia multora dintre beneficiarii ei. In afara României, Gheorghe Iovu a sustinut concerte in America, Germania, Spania, Italia, Franta.

Pina in prezent a editat 11 albume, ultimele doua, Best Of si Meditatie fiind imprimate la New York. Are emisiuni la televiziune si nu exista simpozion sau congres de terapii complementare unde Domnia Sa sa nu fie invitat. Cinta cu aceeasi bucurie atit intr-o sala de spectacol, pentru sute de oameni, cit si pentru unul singur. Muzica domnului Gheorghe Iovu i-a ajutat pe multi sa-si gaseasca calea, sa-si doreasca sa traiasca, sa creeze la rindul lor. Dupa melodiile sale au fost scrise povesti, poezii, s-au pictat tablouri, dar, poate, cel mai important este faptul ca omul, ascultind aceasta muzica, se recunoste asa cum este: fiinta divina.

Ce inseamna muzica pentru dvs. si cum v-ati dat seama ca are efect miraculos asupra oamenilor?


Muzica este calea cea mai simpla de comunicare cu Dumnezeu. Efectul l-am simtit, in primul rind, pe propria-mi piele. In cei peste 20 de ani de cind compun si interpretez muzica, am primit marturisiri despre efectele ei. De exemplu, anul trecut, invitat fiind la un simpozion de la Constanta, am sustinut un concert. La final, deosebit de emotionata, o doamna mi-a spus ca i s-a intimplat un miracol. In urma cu mai mult de 30 de ani avusese un accident, mina i-a fost operata, iar de la aceasta intimplare nu a mai putut intinde mina, nici rasuci, si nici desface palma. In timpul concertului insa, a simtit furnicaturi pe antebrat, a incercat sa intinda mina si… a reusit. A putut desface palma. Uimita, ne spunea ca pina atunci nici macar “restul de la piine” nu-l putea primi. Si exemplele sint numerose, iar in astfel de cazuri prefer sa-i las pe oameni sa vorbeasca. In lume, exista clinici unde se asculta muzica zilnic, iar in unele dintre ele chiar in timpul operatiilor, inclusiv a nasterilor. Avem o prietena, asistenta medicala in Germania, care ne-a povestit ca, pina la iesirea din spital, micutii asculta incontinuu muzica. O doamna care locuieste la Londra povestea ca a nascut ajutata de aceasta muzica. La noi in tara, sint minastiri unde, de dimineata pina seara, in afara slujbelor, se asculta CD-urile si, de asemenea, in multe centre de terapie.

Am citit ca muzica dvs. are efect asupra remodelarii moleculei de ADN, ceea ce s-ar traduce ca o posibilitate de vindecare o oricarui sistem viu.


Cind ai sufletul deschis si mintea eliberata de griji si poveri, drumul catre vindecare este usor de gasit. Muzica terapeutica potoleste mintea si usureaza sufletul. Am vazut copiii venind sa asculte muzica, tragindu-si parintii de miini, cind aveam spectacole in parcuri… am vazut si tineri, si batrini plingind ascultind-o, am vazut oameni dansind, facind hore in jurul meu, in timp ce cintam… S-a intimplat chiar sa mi se ascunda cite o pisicuta intre bagaje. Am vazut flori ofilite puse pe orga, care, dupa citeva ore de muzica, erau proaspete de parca atunci ar fi fost culese.

Psihologii si cercetatorii vorbesc despre importanta ascultarii unei muzici ca a dvs., atit acasa, cit si in salile de curs. Rezultatele sint ex­traordinare, însufletindu-i pe elevi, facindu-i mai creativi, imbunatatindu-le memoria si comunicarea, educindu-le si dezvoltindu-le inteligenta emotionala.


Asa este, dar, aici un rol deosebit de important il au si parintii. E bine sa existe comunicare intre generatii, iar cind aceasta e dificila, muzica poate fi unul dintre “lianti” si in mod precis stresul ar fi mult mai mic. La turneele pe care le-am avut in SUA si Germania, anumite persoane de specialitate au fost uimite de aceasta muzica, pe care au considerat-o unica si pe care nu o poti compara cu nimic, astfel incit, daca ar fi mai bine promovata, România ar avea numai de cistigat.

Impreuna cu sotia dvs., dna Miruna, de profesie medic stomatolog, aveti un cabinet la Timisoara.


Da, este primul cabinet din Europa unde tratamentul medical se impleteste cu muzica terapeutica. Aici se uita de frica, deoarece muzica le creeaza pacientilor o stare speciala, mai ales ca interpretarea este live. Au fost pacienti care, ascultind muzica, au adormit, in timp ce sotia mea le facea tratamentul. De asemenea, muzica e foarte importanta in traversarea fricii. Tot la acest cabinet, in fiecare zi de miercuri, de la ora 18, organizam gratuit sedinte de meloterapie.

Stiu ca sustineti concerte atit in tara, cit si peste hotare, aducind liniste si bucurie, nu numai pe scene, ci si in alte locuri.

Sustin concerte in sali de spectacol, dar am si un gen de intilniri ale sufletului, de neuitat, in case de copii, spitale, azile de batrini, parcuri, si in care, de multe ori, am avut-o alaturi pe Geta Heimerl, psiholog, autor si interpret de povesti cu totul speciale.

Ne puteti spune ceva despre un anumit proiect al dvs.?


Se numeste Programul P77 si a inceput deja, in urma cu citeva luni, intr-o prima faza la New York, care, probabil, nu se va sfirsi niciodata. Este cel mai puternic program de structurare a propriului sine, dar si o comunicare a tuturor fiintelor, a viului din intregul Univers, armonizind energiile intr-un echilibru perfect. La primele teste facute la New York, specialistii in domeniu si persoane cu abilitati recunoscute au spus ca acest program este unicat. P77 reprezinta un program de echilibrare a microcosmosului din sinea noastra cu macrocosmosul din jurul nostru, de armonizare si integrare a lor, impreuna, in Unitatea Suprema – Dumnezeu.

Va dorim succes si, pe masura ce acest proiect se dezvolta, speram sa ne instiintati si pe noi despre rezultatele lui.

 

Va multumesc si doresc sa urez echipei revistei Lumea misterelor, precum si tuturor cititorilor dvs., un Paste luminos si un infinit fericit.”

Liliana Alexandru

(Sursa : Lumea misterelor, 15 aprile-19 mai 2011)

 

31 May
2012

„Şoptind Suspine Mute” – a doua carte a poetei Hedir Al-chalabi şi încă o treaptă spre consacrare

Poeta Hedir Al – chalabi  şi-a lansat, ieri, cea mai recentă carte – „Şoptind Suspine Mute”, apărută de curând la David Press Print. Evenimentul a avut loc la sala Clio a Complexului Muzeal . În deschi­dere au vorbit scriitoarea Mariana Gurza din Timişoara şi criticul Dan Lăzărescu fiind prezent şi compozitorul Gheorghe Iovu care a susţinut un recital.
„Şoptind Suspine Mute” este cea de-a doua carte a autoarei. Ilustrațiile sunt realizate de Ioana Șimon-Vlad, concepția copertei aparține lui și Mariei Luiza Grecu, iar tehno-redactarea de . „Avem convingerea că «Şoptind Suspine Mute» este o carte de re­ferinţă a secolului în care trăim şi că este doar începutul prin care autoarea va rupe toate gratiile care o despart de o consacrare reală”, afirmă jurnalista Graziela Bârlă în prefaţa cărţii.
Lansarea volumului „Şoptind Suspine Mute” face parte din proiectul Grundtvig „Art-terapia în penitenciare”. Parteneri sunt Penitenciarul Arad, Liceul de Artă Sabin Drăgoi, Penitenciarul Szeged, Casa de Corecție Radece și Penitenciarul Verona. Facem menţiunea că la eveniment au fost prezenţi, pe lângă apropiaţi şi admiratori ai tinerei autoare şi reprezentanţi ai instituţiilor menţionate. La final scriitoarea a acordat autografe.

Cristina Lazurca

http://glsa.ro/cultural

http://www.trilulilu.ro/muzica-clasica/recita-ben-todica-poezii-de-hedir-al-chalabi

 

31 May
2012

Clipe de tăcere, clipe de lumină: cum se poate trăi veşnicia în 17 petale

Domnica Pop este în aparenţă un om ca noi, de tot obişnuiţi: poartă geantă, râde, se tocmeşte la piaţă pe o legătură de păstârnac sau dă cu spray contra ţânţarilor. Nimic mai fals! Domnica Pop este reprezentanta terestră – înveşmântată în carne şi piele – a sensibilităţii, etericului şi sensurilor vieţii.
Spun acest lucru după ce i-am citit a treia sa carte, „Clipe de tăcere“, Editura „Concordia“, , 2011. Cartea despre care fac vorbire este o culegere de poeme haiku, pe care autoarea le pune la dispoziţia celor amatori de idei fulgurante, de tic-tacuri sufleteşti fragile şi de frumosul ce se odihneşte în cuvinte. Poezie de format fix, haiku provine din cultura japoneză şi este cunoscută europenilor pe la sfârşitul secolului al XIX-lea. Întrucât limba japoneză este una silabică, europenii – deci şi românii – au adaptat-o limbilor vorbite aici, cunoscând rapid succes. În limba română s-a convenit unanim ca haiku să conţină 17 silabe, repartizate pe trei versuri.
Acum, că ştim în linii mari ce este un haiku, haideţi să vedem ce face Domnica Pop cu acesta. Jenant de sensibilă, poeta observă uşor ce alţii observă greu sau deloc, simte lumea din jur cu ochi fascinaţi. Ea este la mijloc, lucrurile bântuie în jurul ei înlănţuind-o cu gheare de foc sau de aer: „Totul e în cerc,/ceva-n jur la ceva-/cătuşe de aer.“ Nu se lasă, căci „Liniştea clepsidrei-/curge pe limbă/gustul înserării.“ iar suferinţa este un mod de a trăi, este un peşte în acvariu (iarăşi spaţiul limitat de convenţii). Poeta îşi caută identitatea scotocind prin cotloanele universului, ale aerului: „Sunt o pasăre,/într-o lume de muchii-/despicând zborul.“ Sau, „Am ceva în comun/cu stelele:/îmi clipesc existenţa.“ Chiar dacă refuză umbra simţurilor, căutând luciditatea, realul, poeta suferă până la cruzime în neputinţa concretului: „Creierul nu înţelege;/îmi creşte iubirea/până doare.“ Pentru Domnica Pop poezia este ţelul suprem, este riscul îmbolnăvirii iremediabil de arta cuvântului, de care nu scapă uşor: „Scriu un poem;/hârtia albă,/ ca halatul unui doctor.“ Dar poeta nu scrie doar pentru ea, căci „Este nevoie/de toată lumea-/să scrii o poezie.“ este, deci, un om în agora.
Iată doar câteva cuvinte despre cartea de poeme haiku „Clipe de tăcere“ a poetei Domnica Pop. Cuvinte  care sper că vă vor incita să citiţi o carte care vorbeşte depre câteva clipe de eternitate.

Notă: Tocmai când am terminat de scris aceste rânduri, am aflat că Domnica Pop a primit o diplomă de onoare de la Societatea Română de Haiku, în cadrul unui concurs organizat de Revista Kaiku. Să fie primit!

Petre Don

29 May
2012

“Colocviile de Marţi” CINCIZECIME: MINTE, INIMĂ ŞI LITERATURĂ

Marţi, 29 mai 2012,  a avut loc evenimentul cultural

“Colocviile de Marți ” CINCIZECIME : MINTE, INIMĂ ȘI LITERATURĂ

la Centrul pentru Activităţi Recreative şi Inovare Ocupaţională
Str. J.L. Calderon nr.39


Apropiindu-ne de Rusalii/Cincizecime/Pogorârea Duhului Sfânt, auzim, în limbile neamurilor, cuvintele lui Hristos: „Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe care Tatăl Îl va trimite întru numele Meu, Acela vă va învăța toate și vă va aduce aminte de toate cele ce v-am spus Eu” (Ioan 14.26). „God is the perfect poet” a grăit Robert Browning, bicentenar (7 mai 1812 – 12 decembrie 1892). Serbăm şi doi bicentenari români. George Bariţiu (4 iunie 1812 – 2 mai 1893) a întemeiat, în 1838, Gazeta de Transilvania (Braşov) şi Foaia pentru minte, inimă şi literatură (Blaj). Costache Negri (11 mai 1812 – 28 septembrie 1876) a fost unul din cei mai nobili bărbați ai românilor, care reprezintă nu numai cel mai curat patriotism și caracterul cel mai dezinteresat, dar și o capacitate extraordinară, căreia-i datorăm, în bună parte, toate actele mari săvârșite în istoria modernă a românilor. (Mihai Eminescu). „Cel slab repetă cuvintele celui puternic prin Domnişoara Iulia şi alte personaje ale lui August Strindberg (22 ianuarie 1849 – 14 mai 1912 – centenarul morţii).

Invitaţi: Sorana Gorjan, Elisabeta Isanos, Elena Liliana Popescu, Viorica Vatamanu, Passionaria Stoicescu, Doina Boriceanu, Isabella Alexandrescu, Gabriela Tarabega, Mariana Gurza, George Astaloş, Puşi Dinulescu, Vasile Andru, Nicolae Nicolae, Florin Costinescu, Ion Andreiţă, Petru Costinescu, Nicolae State-Burluşi, Noni Cristea, Cornel Berbente, Constantin Patraulea, Deepak Maheshwari, Vasile Boji, Ben Todică, Florentin Smarandache, Cristian Moţiu, Romeo Tudor, Dan Mateescu, Sorin Stratilat, Mihai Stan, Matei Ladea, Sebastian Văduva

Amfitrion: Dr. George Anca

Intervenţii:
  • George Anca: Între extenica paradoxistă (Florin Smarandache) şi numerologia ramayanică (Om Gupta)
  • Vasile Andru: Anul acesta în Kerala m-a furat Ortodoxia
  • Doina Boriceanu: Acei minunaţi moldoveni şi gusturile lor înflăcărate
  • Claudiu Popescu: Nicolae C. Paulescu, omul de ştiinţă şi teologul
  • Deepak Maheshwari: Citindu-l pe Gandhi în România
  • Puşi Dinulescu: Marea proză rusească

·         Florin Costinescu: Baladă cu Isaac Peltz  
Ben Todică: Despre violenţă  
Neculai Hilohi: Fum de jertfă

În recital: Viorica Vatamanu, Cristian Moţiu, Romeo Tudor.

Lansări de carte:
  • Elena Liliana Popescu: Hymn to the life, Taiwan; El color de la vida, Spania, 2012; Ora amurgului de Lee Luei-Shien (Taiwan), trad., Pelerin, 2012; Visul Apei de Ana Maria Vieira (Chile), Pelerin
  • Sorin Paliga: Între Cucuteni şi macarale, Meteor press, 2012
  • Silvian Floarea: Tramvaiul spre Steaua Polară, teatru
  • Passionaria Stoicescu: Arca lui Noe, Ravex, Bucureşti 2011
  • Marinela Preoteasa (ed.): Românul care l-a contrazis pe Einstein, CuArt, Slatina, 2012

 


La eveniment au participat scriitori, artişti, ziarişti şi  membrii Centrului.

George Anca

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii