9 Oct
2015

Vasilica Grigoraş – Micropoeme nipone

din vorbă-n vorbă

c-un prof în drum spre şcoală-

curg castanele

x

indiscreţie-

în miez de noapte luna

printre pomii goi

x

bilanţul toamnei-

vântul numărând frunze

la capra podului

x

sezon estival-

pe val sonate-ncântând

doar papagalii

x

balul bobocilor

pe rochia decoltată

ochiul boului

 x

siguranţă-

sigiliu pe broasca uşii

pânza de păiang

x

starea vremii-

la fântâna seacă şi

ciutura-ntr-o doagă

x

ogor pârjolit-

de-o vreme în vechiul jgheab

nicio stea tremurând

x

teatru de război-

graurii-nconjoară-n zori

sperietoarea

x

cer acoperit-

stelele-aprinse doar în

merii din deal

 x

vii pline de-artişti-

în ropot de-aplauze

spre altă scenă

 x

la scaldă în râu-

fiorul clipei-mpletit

cu veşnicia

 

Vasilica Grigoraş

9 Oct
2015

Harry Ross: Lirice

 

 

Nebunie, patimă și poezie

 

 

În tinereţea-mi zvăpăiată,

M-am îndrăgostit de o fată,

Era înaltă, cu pistrui

Unde mai pui,  avea şi ochi verzui,

Pas de căprioară, miros de gutui.

Ne-am avut un an şi o vară,

Toamna, sîmburii iubirii se uscară.

Apoi  alte amoruri în cale ieşind,

M-am văzut mereu  gonind

Şi tot aşa, vânam cîte o zână

Tinerică şi divină

Pînă  m-am însurat,

Crezînd că astfel totul s-a încheiat.

Nu! După ani şi ani, am divorţat,

Dar nici asta n-a durat

Şi  iarăşi  m-am însurat,

De astădată cu o frumoasă brunetă,

Alta ca ea  nu era pe planetă

După ani şi ani, încă o ador

Deşi s-au stins  nopţile noastre de amor.

 

 

Ochiul mai caută împătimit

Fiorul iubirii neciuntit.

Căci dragostea e un vis  neîmplinit:

Foc  ce pîrjoleşte,

Atingere ce topeşte,

Privire ce zdrobeşte,

Trup ce arde şi doreşte

E nebunie,  patimă şi poezie.

Toate astea date mi-au fost  mie.

 

 

Dali

 

 

Dali nu mai trăieşte

A murit de mult

El însă vorbeşte

Prin poemele sale

În linii şi culori

Vezi chipuri  fugare

Neclare

Femei trupeşe, dezgolite

De veşminte

Peisaje neîncleiate

Pete aruncate în ţinte-neţinte

Nimic solid

Totu-i slobod şi candid

Doar tuşe împrăştiate în vînt

Idei  arzînd în gînd

O lume ce se naşte în fiori

Ameţitor de poetic

Din fantezie şi petice

De culori

 

 

Căutând ce?

 

 

Sunt paşi înainte şi paşi înapoi

Sunt priviri înainte şi priviri înapoi

Ne balansăm între astăzi şi ieri

Căutînd ce?

Un petec de lumină,

O felie mai caldă de pâine

Un prieten, o femeie nurlie

Un arbore cu crengi de aur

Un vis ameţitor

Mereu vrem ceva

Ce n-am avut şi nu  vom avea

Pentru că hotarele fericirii

sunt prea înguste

 

 

Viaţa  nu stă pe loc

Mintea n-are tihnă

Sufletul nesătul e de joc

 

 

Suntem bătrâni

 

 

Suntem bătrâni

şi gândul încă ne stă la nebunii

mai vrem să colindăm zările neştiute,

să dansăm tangoul de demult

mai vrem să alergăm pe funii de mătase

parcă ne-am şi muta undeva

departe, pe o stea

destul cu plânsetele,

cu vaietele şi durerile

 

 

Vrem o nouă tinereţe

mai sublimă decât cea care a fost

flori, viraje periculoase

zboruri spre nebuloase

 

 

Ce frumos e să visezi

viaţa în culori s-o pictezi

să uiţi de riduri

de tristeţile din a sufletului pliuri

să mergi  înainte cu fruntea în sus,

dar de unde, Doamne, putere

când puterile toate  s-au dus?

 

 

Marea

 

 

O mare de apă tăcută

privirii plîăcută

nuanțe nesfârșite de argintiu-bleu

valuri ce gonesc spre maluri,

stârnind acorduri de Brams

În fond, nimic spectaculos

dimpotrivă, o atmosferă pioasă,

demnă de rugă și meditație

ca-nfața unui mit,

o tulburătoare natură ne răscolește ființa:

mare- apă, culoare,

Extaz în doze umane

Te desparți de un miracol sublim

și de neînțeles

Aa cărui umbre te urmăresc,pas cu pas,

Într-o adâncă  taină

 

 

Halte și gări

 

 

Am trecut prin ele

Alergând

Sau în pas de melc

șigreu mi-ar fi să revin

așa din senin

tot ce mi-aduc aminte că în multe din ele

bătea un vânt al inerției

un aer stătut din vremuri imemoriale

am aruncat priviri nedumerite

peste lume și ziduri ascorojite

ici-acolo  am uitat o ochiadă

caut și azi prin amintiri

fețe, festuri, trigăte, lacrimi

și fîlfîiri de batiste

Atâtea halte și atâtea gări

Brăzdează viața

Apoi totul se șterge

De neviață

 

 

Harry Ross, Israel

 

9 Oct
2015

Vasilica Grigoraş – „Cineva şi-a uitat aripile pe masă”, spune poetul Dorel Sibii în „Spre ţărm, (poezii 1979-1994)”

„Ce uşor putem fi ademeniţi seara / (mai ales când murim de câteva ori la rînd) / convertirea noastră pentru zborul nocturn / stă la îndemîna fiecărui gînd. / Ce uşor putem fi ademeniţi seara / cînd cineva şi-a uitat aripile pe masă, le încercăm bătaia cu stîngăcie / apoi zburăm departe de casă.” – spune arădeanul Dorel Sibii în poemul „Cineva şi-a uitat aripile pe masă”, însă „Sădiseră flori” de-a lungul vieţii.

Nu l-am cunoscut pe scriitorul, poetul şi jurnalistul Dorel Sibii şi nici nu citisem nimic din opera sa. De curând am primit de la distinsa doamnă Dora Sibii, soţia regretatului scriitor, un exemplar din volumul Spre ţărm, o antologie de versuri scrise între anii 1979-1994.

Astfel am aflat că în septembrie 2015, la Săvârşin a avut loc a 17-a ediţie a Festivalulului de literatură „Dorel Sibii”, s-au comemorat 17 ani de la plecarea prematură la cer a scriitorului, la 17 septembrie 1998. Cu această ocazie a fost editat şi lansat volumul de versuri Spre ţărm, la Editura Mirador din Arad, cu sprijinul financiar al unor localnici iubitori de literatură. Tot în amintirea scriitorului arădean, a fost dezvelit în centrul localităţii bustul acestuia, realizat de sculptorul Mihai Păcurar.

Câteva repere biobliografice. Dorel Sibii s-a născut la 12 decembrie 1943 în Petroşani, dar a copilărit în sătucul Hălăliş, care aparţine reşedinţei regale a Săvârşinului. A absolvit cursurile Facultăţii de Educaţie Fizică din Timişoara, specialitatea Cultură fizică medicală. A îmbrăţişat carierea didactică, funcţionând ca profesor în diferite şcoli speciale din judeţul şi oraşul Arad. După anii ’90 şi-a extins sfera preocupărilor intelectuale ca jurnalist de televiziune şi presă scrisă (revista Arca).

A început să scrie din tinereţe poezie, proză, teatru, dar și literatură pentru copii. Publică mai multe cărţi: Cum am găsit-o pe Ileana Cosânzeana, proză pentru copii, Editura Facla, Timişoara, 1979; Ofranda vocalei, poeme, Editura Facla, Timişoara, 1979; Însemnele de rouă, poeme, Editura Eminescu, Bucureşti, 1982; Prin ţara lui Abecedar, roman pentru copii, Editura Facla, Timişoara, 1982; Fotografiile mai vechi, Editura Eminescu, Bucureşti, 1985; Poveste din poveste, proză pentru copii, Editura Facla, Timişoara, 1985; Gardă de corp pentru fluturi, poeme, Colecţia revistei Arca, Arad, 1994; Răstigniţi pe umbre, proză, Colecţia revistei Arca, Arad, 1996; Vine melcul pe cărare în viteza cea mai mare, poezii pentru copii, Editura Viaţa Arădeană, Arad, 2000 (postum). O parte din textele dramatice pentru copii au fost puse în scenă: Lăudărosul, Teatrul de păpuşi Craiova, 198; Prietenii lui Moş Martin, Teatrul de marionete Arad, 1982; Zâna Alună cea bună, Teatrul de Stat din Arad, 1986, O poveste cu mult haz la o margine de iaz, Teatrul Naţional de Radiodifuziune, 1995; Cum a scăpat Chiţ-Pitichiţ de sughiţ, Teatrul Radio Bucureşti, 1995.

Dacă în literatura pentru copii, descoperim un Dorel Sibii aureolat de spirit ludic, gata să se „copilărească” oricând cu uşurinţă şi sensibilitate, pus pe şotii alături de micile şi drăgălaşele sale personaje – copiii şi vieţuitoarele, în poezie se dezvăluie cititorului ca fiind o personalitate complexă, creatorul talentat şi visător, intelectualul instruit şi profund, omul mărinimos şi iubitor. Iscoditor în ale cunoaşterii, discret simţitor şi fin observator al stărilor sufleteşti articulează cu blândeţe versul, însă deplin şi curat. Neodihnit şi frământat îşi exprimă cu francheţe trăirile care se balansează cu eleganţă între speranță și melancolie, între liniște și tremur. „Propun să lustruim speranţele din noi / şi să ieşim cu ele la plimbare, / le vom purta cum poartă veteranii de război / strălucitoare decoraţii-n sărbătoare. / Iar seara le vom pune înapoi / în oasele cu frică tapetate / chiar dacă vom trăi în vis / coşmarul că ne-au fost furate”. (Să lustruim speranţele, p. 5)

În viziunea lui Dorel Sibii, omul este „Plutitor pe ape”, (p. 31), trăieşte într-o agitaţie continuă, trecând printr-o plajă largă de stări contradictorii, contrastante, fie „pârjolit”, ori „îngheţat”: „Vine o seară, ori foc, ori îngheţ, / ne macină fiinţa şi lemnul de-aproape, / învăţăm să cioplim un trup de catarg / căzut peste noi plutitor peste ape.”

Este mereu în căutare de sensuri, rosturi şi înțelesuri, simte o nevoie acută de confirmări ale faptelor, gesturilor, gândurilor. Punându-şi întrebări, caută cu înfrigurare şi, uneori găseşte răspunsuri, care dau aripile atât de necesare zborului fiecăruia dintre noi. „Întrebări şi răspunsuri de atâta apropiere / se aprinseră / înălţînd flăcări acolo unde sfîrşesc lucrurile. / Palmele ridicate întru slăvire, / ne fulguie cenuşă în jur. / Nespus de tîrziu / se desfăşoară aripi pe trupuri / şi pentru a mia oară ne înălţăm de sub noi. / În vrejul zborului, / nu mai auzeam suferinţa paşilor care coborau încă”. (Întrebări şi răspunsuri, p. 13)

Singuratic şi interiorizat, totuşi dornic să cunoască lumea şi pe semeni, Dorel Sibii, plonjează din când în când într-un sălaş tainic găsind de cuviinţă să facă un Popas în strigătul ochiului „În strigăt mi-am făcut popas,/ în mal înfipt mi-e ochiul viu,/ mă voi trezi ca sub un batiscaf / acoperit de pleoapă mai târziu. / Iar cei ce-mi populează pupila mişcătoare, / unul pedestru, altul zburător, / îşi primesc aripi şi tălpi / în ochiul meu scormonitor”.( p. 61)

Chiar şi acolo unde nu mai sunt speranţe, poetul este optimist, cu o atitudine pozitivă, un visător prin excelenţă, dornic să învăţe a zbura. „..Rostogolirea era tot mai evidentă / chiar dacă mai părea a fi mers, / aripile acelea nu dădeau rezultate / ba uneori efectul era invers. / Aşa că mai mult se adîncea / zadarnic lovind aerul cu înverşunare, / cu toate încă mai credea / că în curând va reuşi să zboare”. (Încă mai credea, p. 64.)

În Ca luminile rătăcite (p. 19), poem închinat poeţilor, „specie” aparte în conglomeratul unei lumi atât de pestriţe, autorul realizează unul dintre cele mai fidele portrete ale acestora. Şi dacă sunt singuratici, retraşi ori vulnerabili, ei sunt sensibili şi hărăziţi să surprindă lucrurile tăcute, nerostite şi neînţelese de alţii, să le de-a glas şi culoare îmbrăcându-le în cuvinte înţelepte şi adânci. Ei sunt creaţi în lumină şi transmit lumină. Ei sesizează amănuntul şi-l ridică la rang de simbol: „Să auzi cum ţipă o frunză în cădere / şi mai presus de toate să o vezi plângînd, / aceasta-i proba ce ţi se cere / când vrei să scoţi cuvintele închise-n gînd. / Numai poeţii – fiinţe vulnerate, / ca luminile rătăcite peste cîmpuri / aud sfîrşitul frunzelor în toamnă / şi pot elibera cuvintele din gînduri.”

Pentru toate acestea şi multe alte calităţi, în opinia lui Dorel Sibii „…pământenii au încheiat recensământul / concluzionând că poeţii nu mor” („Voyager” priveşte în urmă, p. 65), ci poeţii trăiesc, intră în eternitate prin poemele lor, prin cititorii acestora.

Dorel Sibii iubea lumea, viaţa, oamenii, empatiza cu semenii în nevoie: Venind cu trupul, p. 32: „Am pribegit ca lemnul sfânt / pe marea ce-mi era stăpînă,/ muream cînd orice pasăre murea / dar trupul nu-mi lăsam din mână.”

Rădăcinile bine înfipte în pământul sfânt al satului românesc în care a văzut lumina zilei şi educaţia primită în familie, îi sunt călăuze spirituale poetului Dorel Sibii. În deplină comuniune cu sacrul, Nimic miraculos (p. 36) nu i se pare, ci mai degrabă astfel înţelege firescul, naturalul vieţii: „Nimic miraculos n-ar mai putea să fie / cînd între dealuri noapte se desjugă, / când satul a legat de turlă / şi cînd o ploaie suliţe de foc mă udă. / Nimic miraculos n-ar mai putea să fie / cînd creierul arborescent tresaltă, / cînd ştiu că ţeasta de pe umeri / înfiptă-i în clopotniţa înaltă.”

Îl preocupă problemele majore ale omeniriii, precum şi problemele esenţiale ale individului, ale naturii umane, trecător prin timp şi spaţiu, purtător de dureri ori de bucurii, cu sufletul pigmentat de lacrimi ori lumini ancestrale; că uneori mai sunt şi minuni – O minune cu un pescăruş violet (p. 98): „…Căzut de-acum pe punte / plutea între viaţă şi moarte / împlora cerul să trimită zburătoarea aceea / să îl ia de aici şi cu ea să îl poarte… / Şi acum mai planează cu el lin / este iar în putere s-ar putea spune / ochii însă nu-i mai deschide / să nu spulbere această minune”.

Pentru Dorel Sibii viaţa fiecăruia, asemenea un „bal” se desfăşoară Pe scena cu decorul ştiut (p. 79), însă împortant este faptul cum fiecare descoperă, învaţă şi interpretează paşii propriului dans: „Spectacolul de mult s-a terminat / pentru cei prezenţi în această sală / doar o persoană a mai rămas în scaunul pluşat / împietrită şi albă ca o cală… / M-am simţit ca la un mare bal / la care am venit de cînd m-am născut / pluteam amîndoi în pas de cadril / pe scena cu decorul ştiut”.

Poezia lui Dorel Sibii vibrează asemenea poetului pe „aripi” deschise într-un „zbor” existenţial şi metafizic, în aceeaşi măsură, în care „strigătul” din „umbră” dorindu-şi ecou în „lumină”, pentru a întâlni „revelaţia”, fie şi în „amurg”. Pe întreg parcursul „cadrilului” terestru, în tangajul umbrelor şi luminilor, al florilor şi vrejurilor, poetul se simte răsfăţat adunând un bagaj plin cu amintiri, din care Îmi voi alege o amintire (p. 26): ”Mă voi întoarce într-o amintire, / ca altădată voi trăi în ea / veţi fi alăturea de mine / purtaţi de mine-n amintirea mea. / Veţi crede că aşa mi-a fost scris, / voi trăi din nou te miri ce lovitură / va fi iar forfota din trecut / veţi spune că-mi doream o aventură. / Nu-mi voi explica ce se întîmplă / de ce sufăr în mijlocul acelei amintiri, / mă voi mira că staţi în preajmă / că vreţi să m-ajutaţi doar din priviri. / Mă voi topi cu amintirea / posibil într-o zi ploioasă, / vă veţi vedea din nou de treabă / spunând că amintirea mea a fost frumoasă”.

Membru al Uniunii Scriitorilor din România, Filiala Arad, Dorel Sibii primeşte mai multe premii literare: Premiul Naţional de dramaturgie (secţia teatru de păpuşi) pentru piesa Salvăm pe Ileana Cosânzeana, 1980; premiul de poezie al Filialei Arad a Uniuni scriitorilor oentru volumul Gardă de corp pentru fluturi, 1994; Premiul Naţional de dramaturgie „Camil Petrescu” pentru piesele O poveste cu mult haz la o margine de iaz şi Cum a scăpat Chiţ-Pitichiţ de sughiţ, 1995.

Scriitorul, poetul şi dramaturgul Dorel Sibii rămâne o amintire vie în sufletele tuturor, iar opera sa o pagină de seamă a literaturii române. Este „unul dintre cei mai fermecători şi talentaţi scriitori din ultimele trei decenii, al cărui umor ingenios şi trăsnit părea inepuizabil…” cuvinte consemnate de Vasile Dan, iar în opinia lui Gheorghe Mocuţa, Dorel Sibii este „Poet al fiinţelor fragile, proiectate într-o lumină diafană, el nu evită tonul elegiac sau poza naiv-tragică, pe fondul unei confruntări inevitabile cu neantul”.

Vasilica Grigoraş

 

7 Oct
2015

Camelia Cristea: N-am să uit

N-am să uit

 

N-am să uit mâna ce mi-ai întins
Când căzută eram în țărână,
Nerostiri se rodeau dinandins,
Rămăsese din mine o fărâmă.

 

N-am să uit cum ai ferecat
Lacătul fricii în noaptea tăcerii,
Stropii de rouă m-au picurat
Risipind în neant povara durerii.

 

Un vulcan a erupt de atunci
Gândul – lavă încă mai arde,
Nu găsesc un cuvânt potrivit
Să mă scriu cu sânge și carne…

 

Cerul tău de lumină e plin
Eu mai sufăr de foame și sete,
S-au cules trandafirii cu spini,
Zorii timpului să nu-i mai înțepe…

 

La porțile toamnei se scriu amintiri,
Rugina pășește grăbită pe frunze,
Târziul aleargă cu vântul nebun
Și-n cerul lumină o lacrimă plânge!

 

Camelia Cristea

4 Oct
2015

Petre Coropceanu – Odă prieteniei: Jurnal de călătorie în Noua Zeelandă, de Vasilica Grigoraş

De curând Editura „Oscar Print” din Bucureşti a publicat Jurnalul de călătorie în Noua Zeelandă al scriitoarei şi documentaristei Vasilica Grigoraş, autoare a mai multor lucrări de referinţă, între care: Fragmente de spiritualitate

Românească (dicţionar al personalităţilor culturale din zona Vaslui) – lucrare ce acoperă în mod strălucit o mare parte din viaţa spirituală şi istorică a acestui ţinut străvechi românesc şi cu remarcabile contribuţii la istoria culturală a României.

Coautoare la lucrările: Anghel Rugină – omul şi savantul şi Anghel Rugină – Petre Iosub: Corespondenţă prin care se aduc contribuţii de substanţă asupra vieţii şi activităţii ştiinţifice a marelui finanţist al lumii, care a lucrat în America până la stingerea din viaţă la conturarea noii revoluţii economice în teoria şi practica mondială.

Alături de aceste lucrări se înscriu alte două consacrate vieţii şi activităţii prof. dr. Petre Iosub: Petre Iosub – un destin exemplar şi Reflecţii filosofice – convorbiri cu Petre Iosub, lucrări care s-au bucurat de aprecieri elogioase din partea mediului academic, a publicului din ţară şi din Australia unde au fost recenzate la Postul de radio 3zzz, de către românul australian Ben Todică.

Jurnalul de călătorie în Noua Zeelandă vine să dezvăluie o nouă faţă a creaţiei Vasilicăi Grigoraş, şi anume aventura lirico-sentimentală trăită cu mare intensitate în călătoria printr-un spaţie mirific din Emisfera sudică – acolo unde natura s-a întrecut pe sine în „realizarea” unor construcţii geologice de-a dreptul fantastice.

Obişnuită cu peisajul splendid al României, care configurează, practic, structurile geologice ale Europei, autoarea Jurnalului va trăi, oniric, un altfel de timp cosmic printre „capcanele” vizuale de peisaj şi civilizaţie ale Noii Zeelande. Este ca şi cum s-ar afla într-o lume paralelă şi ar descoperi o nouă planetă. Prima impresie este de înmărmurire! Apoi curiozitatea o împinge temerar în a descoperi şi a-şi explica sieşi şi cititorului tot ceea ce impresionează memoria vizuală.

Descrierea parcurge un drum ascendent – de la imaginile şocante la trăirea calmă şi meditativă a realităţii naturale şi umane care năvălesc prin toate simţurile şi se constituie, prin decantare meditativă, în simboluri ce poartă încărcătura de conţinut a unei existenţe reale. Astfel apar paginile de un lirism profund cu care autoarea va aureola descrierea acestui colţ de lume. Aici soarele şi oceanul devin zeităţi parcă încercând mereu să comunice cu oamenii. Aceeaşi umanizare se pare că dobândesc peisajele împădurite cu palmieri, dar şi vieţuitoare care aproape formează o comuniune cu oamenii. Iată că suntem într-un spaţiu în care, chiar dacă natura a creat fabuloase forme, uneori destul de şocante pentru vizitator, totul pare să existe şi să convieţuiască în deplină armonie şi echilibru.

Pe lângă descrierile de fineţe şi de mare rafinament artistic dăruite peisajului geologic, autoarea va „capta” în memoria proprie şi a timpului numeroase aspecte din viaţa, activitatea şi comportamentul oamenilor, din tradiţiile ancestrale ale băştinaşilor maori, dar şi ale populaţiei europene şi asiatice care a „invadat” acest spaţiu.

Ochiul atent, dar mai ales sufletul autoarei nu vor scăpa nimic din ceea ce este nou şi specific locului. Ea va învestiga în amănunt tot ceea ce oferă viaţa şi natura în această ţară, făcând un adevărat „pelerinaj” prin parcurile şi rezervaţiile naturale cu plante şi păsări exotice, prin saunele şi piscinele cu ape termale la mare căutare pentru sănătatea oamenilor, dar mai ales prin lăcaşurile de cult, bibilioteci şi şcoli publice pentru a descoperi comorile spirituale ale maorilor şi bagajele culturale care susţin viaţa spirituală a noilor locatari neozeelandezi.

Credem că cititorul care va avea bucuria să parcurgă acest minunat Jurnal, care este şi un imn al prieteniei înălţat către românii, dar şi ceilalţi locuitori din Noua Zeelandă, îşi va întregi imaginea miniaturală a Planetei Albastre şi va gândi că acolo unde este Omul totul se umanizeză.

 

Petre Coropceanu

3 octombrie, 2015

4 Oct
2015

Camelia Cristea: Lacrimă de toamnă

       Lacrimă de toamnă

 

Lacrima iubirii mele a înflorit mărgăritar,
Într-o lume care-i strâmbă… dragostea n-are hotar!
Dimineața-mi bate-n geam cu-n mănunchi de viorele,
Pleoapele zidesc lumina chiar de-s vremurile grele!

 

La amiaz când cerul plânge obosit de întâmplare,
Un bujor îmi ține calea să-mi aducă alinare!
Curcubeul crește-n zare în culori multicolore,
Cerul tot e-un șevalet zugrăvit cu multe role.

 

Seara-și scutură cortina, stele privesc în lac,
Visele îmi stau aproape vor să-mi facă iar pe plac
Ascult inima cum cântă o vioară-și poartă struna
Răvășită și uimită mi-a intrat pe geam și luna.

 

Din a caselor căciulă, fumegă un horn păreri
A rămas în urma ziua… vorbim astăzi despre ieri.
Rugăciunea-și poartă pașii înainte de culcare
Chiar în brațele icoanei, lângă inimioara Mamei!

 

Ochii caselor se-nchid, le-a cuprins pe toate somnul,
Cu o mână nevăzută le învelește însuși Domnul!
Noaptea-și trage pelerina peste lume și veghează
Până cântă-n zori cocoșul și un prunc ușor ofteaza…

 

Bruma a căzut pe frunze, dă de veste că e Toamnă,
Vremea trece dar și vine tot la braț cu câte-o Doamnă…

 

Camelia CRISTEA

 

4 Oct
2015

Harry Ross: Aforisme

Despre lumea naivilor

Niavul are un suflet pur. Dar nimeni nu dă două parale pe el.

X

Naivul crede orice, chiar și ceea ce este incredibil.

X

O lume naivă este tot ce poate înghite balivernele lumii civilizate.

X

Naivii se îndrăgosec și de o frunză de  stejar.

X

Naivilor le lipsește simțul umorului.

X

Trăind  deasupra norilor, naivul nu știe că de fapt este un sărman pământean

X

Doi naivi pot trăi alături o sută de ani, fără să se observe unul pe altul.

X

O lume a naivilor ar fi pentru gangsteri paradisul. Ar sustrage și  dinții de aur din gura proștilor.

X

Omul naiv este întruchiparea credibilității totale

X

Între un naiv și un  prost singura deosebire e că primul are uneori îndoieli.

X

Naivul e o ființă fericită: înghite toate brașoavele fără să le mestece.

x

Civilizația modernă este cel mai bun antidot împotriva naivității clasice.

Naivul are carte, dar n-o ține minte.

X

De orice treabă imposibilă te apuci, e bine să ai o doză de naivitate.

X

Cei mai mulți naivi sunt în partidele politice. Acolo nu se cere judecată decât aferență  oarbă în sloganuri.

X

Arta naivă e produsă de naivi, admirată de specialiști.

X

Ghiocelul mai naiv a țâșnit de sub troienele nemiloase?

X

Hoțul naiv crede că toate zăvoarele se deschid cu același speraclu.

X

În lumea naivilor orice gâsculiță poate să-și de aere de prințesă..

Harry Ross

Israel

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii