25 Apr
2015

Dorel SCHOR: Arta africană, o prezentare succintă

   Sub denumirea de arta africana ni s-au prezentat adesea lucrări de artă plastică cu caracteristicile specifice, dar aparţinând unor pictori europeni sau americani. Este şi aceasta o categorie  largă care merită luată în consideraţie, pentru că subliniază influenţa artei continentului negru. Mai ales în sculptură, regăsim personaje cu tresături tipice, esenţializate ca şi în statuietele africane care parcă au pătruns în curentele moderne, in cubism şi expresionism.

   Deşi apar şi in arta de la sud de Sahara unele influenţe (europeană, egipteană, indiană, arabă), arta africană şi-a păstrat caracteristicile de câteva sute de ani. Reprezentativă este, cum am scris, sculptura care reduce tresăturile neimportante, sugerând o clară intenţie de stilizare şi esenţializare. Lucrările sunt realizate de obicei în lemn, adesea de abanos, dar şi în fildeş şi în bronz. Accentul se pune pe capul  tatuat al personajului, pe arme, podoabe şi mai puţin pe corp.

    Pictura africană a fost mai puţin răspândită, fiind legată mai ales de cultul morţilor, de unele evenimente sau preocupări importante în viaţa triburilor, cum ar fi vânătoarea, animalele, luptătorii, dansurile. Si acestea se disting prin subtilitate şi eleganţă chiar dacă nu au fost creeate iniţial numai pentru raţiuni estetice.

    Prin artă africană se înţelege de obicei arta populaţiei negre din centrul Africii, de pe platourile Camerunului, din teritoriul fostului regat Benin, din Kenia, din Niger, de pe coasta estică şi de pe cea vestică a continentului. Păstrându-şi caracteristicile tradiţionale, mai ales statuetele şi măştile (o categorie specifică care s-a dezvoltat şi păstrat în virtutea unor obiceiuri folclorice specifice fiecărui trib sau populaţii), ele au devenit obiecte de interes artizanal, răspândindu-se miraculos în toată lumea, prin turiştii de toate categoriile.

    Voi incerca să ilustrez toate acestea, cu lucrări care prin unitate în diversitate şi stilul qvasi-folcloric (păstrat de europenii care s-au inspirat de modelul băştinaş) menţin o tradiţie artistică cu o formă de expresie tipică, in zona figurativului.

 

Dr. Dorel SCHOR

Tel Aviv, Israel

25 aprilie 2015

25 Apr
2015

Boris David: Tu, ce-ai fost…

Reverie Nicolae Otto Kruch

Tu, ce-ai fost…

 

Tu, ce-ai fost cândva prin preajmă-mi
Faci, ce faci și-mi ieși în cale
Noaptea-n vis, se re-nfiripă
Ce-a-nceput pe-o lungă Vale

 

Hoinăream de unul singur
Pe o Vale, Chei numită
Tu stăteai pe-n mal de apă
Și-urmăreai nedumerită

 

Cum o umbră jucăușă
Se juca pe apa dusă
Cu un zgomot, susur dulce
Umbra-n față-ți sta supusă

 

Te-ntrebai ~ cum de nu pleacă?~
Ne-ndrăznind să cați în spate
Am făcut un pas ‘nainte
Și m-am așezat, măi frate

 

M-ai privit nedumerită
La așa o îndrăzneală
Am pus degetul la gură
Să nu-nceapă vreo sfădeală

 

Era dulce de poveste
Chip de zână pământeană
Nu-mi luam ochii de frică
Să nu pierd o Cosânzeană

 

M-am întins s-o prind cu brațul
N-am simțit vreo tresărire
A zâmbit cum râde Luna
Într-o scenă de iubire

 

Am sărit ca la comandă
Sus ne potriveam în toate
A săltat un pic pe vârfuri
Eu am prins-o pe sub coate

 

Un sărut ca de-mpăcare
Nu c-ar fi fost supărată
Temător fiind din fire
Am mai strâns-o înc-o dată

 

M-a-ntrebat de cred în basme
De se-ntâmplă chiar pe bune
Dar n-am apucat răspunde
A-nceput de sus să tune

 

Și i-am spus pentru-a convinge
Tunetul adună, știe
Să aleagă-ntr-o clipită
Doi ciudați căzuți în vrie…

 

Boris David

19 aprilie 2015

25 Apr
2015

Dorel SCHOR: Fumio Kitaoka – gravură în lemn

Am cunoscut-o în Tel Aviv pe Mariana Kitaoka, o bună cunoscătoare a artelor plastice. Ea mi-a relatat, apropo de un articol al meu despre pictura pe mătase apărut în revistă, că ruda ei Fumio Kitaoka a lucrat mult şi pe mătase, dar mai ales gravură în lemn. La întrebarea mea dacă are vreun tablou de acesta, mi-a răspuns că are mai multe. Este un bun prilej de a vă prezenta acest gen deosebit de artă.

   Fumio Kitaoka este un nume foarte cunoscut în Japonia şi nu numai. E unul din maeştri japonezi ai gravurii in lemn, care îmbină vechea gravură tradiţională japoneză, colorată, cu gravura occidentală, de preferinţă realizată în alb – negru. Lucrările lui sunt în majoritate figurative, dar nu se refuză abstractului. El are calitatea de a se adapta la expresionismul european, mai ales datorită faptului că după ce a absolvit Academia de Arte Fine din Tokio, a urmat cursurile celebrei Ecole Nationale des Beaux Arts din Paris.

   Cucerindu-şi notorietatea, Kitaoka este invitat apoi să conferenţieze în America. Şi-a imbogăţit mereu opera cu tehnici ale artiştilor occidentali, a contribuit cu noutăţi în percepţie şi perspectivă, s-a remarcat cu o originală direcţie spre abstract şi expresivitate, dar structura sa intimă, individuală rămâne profund niponă. Artistul japonez a revoluţionat arta tradiţională din ţara sa, păstrându-i caracteristicile, dar îmbogăţind-o cu elemente ale cubismului francez şi ale expresionismului german. El a adus în domeniul graficii în lemn din patria soarelui răsare noutatea suprarealismului dinamic pe care l-a combinat cu stilul contemplativ şi ambianţa metafizică japoneză.

    Fumio Kitaoka (1918 – 2007) este bine reprezentat nu numai în muzeele din ţara lui natală, ci şi în numeroase instituţii de artă din lume. Se remarcă în mod special Muzeul de Artă Modernă din New York, Muzeul de Arte Fine din Boston, Muzeul de Arta din Chicago, Muzeul National din Varşovia şi Muzeul Japonez din Israel.

 

Dr. Dorel SCHOR

Tel Aviv, Israel

25 aprilie 2015

24 Apr
2015

Emilia Ţuţuianu: Ziua Cărţii la Secţia împrumut carte pentru adulţi, Biblioteca Roman

Sărbătorind astăzi Ziua bibliotecarului şi Ziua cărţii, avem prilejul prezentării recentului număr al revistei Societăţii culturale George Radu Melidon, revista Melidonium.

Cel mai recent număr al revistei Melidonium este ofranda dăruită iubitorilor de arte, ale scrisului şi vizualului, pe care îi dorim să fie cât mai mulţi, mai entuziaşti şi cu credinţă în puterea cuvântului scris – de a lumina cât mai multe conştiinţe.

Aşa cum am menţionat şi în mesajul nostru din Ziarul de Roman, revista tipărită a ajuns la al şaselea număr – după un drum plin de dăruire, muncă şi credinţă în fapte ziditoare pentru comunitate, revista promovând creatori autentici, fie că vorbim de poeţi, eseişti sau artişti plastici, din cultura romaşcană.

Totodată, anul acesta sărbătorim şi 130 de ani de la înfiinţarea primei biblioteci apartenente oraşul Roman, fapt ce îl datorăm donaţiei de carte din anul 1885 a intelectualului romaşcan George Radu Melidon.

În ce priveşte activitatea omului de cultură George Radu Melidon, dorim să aprofundăm studierea arhivelor privind viaţa şi opera ilustrului romaşcan: în acest sens am consultat documente de la Arhiva din Piatra Neamţ, unde în înscrisurile primăriei Roman din perioada 1885 am găsit indicii noi privind donaţia de carte şi anume: donaţia probabil a fost făcută în mai mulţi paşi, primul fiind făcut odată cu intenţia donării celor 216 cărţi de către intelectualul Melidon, în 2 aprilie 1885, un al doilea pas îl reprezintă ziua de 11 aprilie când Consiliului local, al comunei, pe atunci, Roman şi primarul Pandele Grigorescu aprobau înfiinţarea unei biblioteci publice la Roman.

Dar corespondenţa dintre George Radu Melidon şi Primăria Roman, legată de acest subiect, există şi în lunile noiembrie – decembrie, ceea ce ne face să credem că biblioteca a devenit funcţională probabil la finele anului 1885, din ziua de 17 noiembrie, existând o scrisoare de mulţumire din partea primăriei Roman datată 2 decembrie către distinsul intelectual Melidon, care certifică data de 17 noiembrie ca dată la care, au fost, citez: ,,cărţile specificate, fotografia, aşezate într-un dulap special, primindu-se cu petiţiune ce mi-aţi adresat la 17 noiembrie” după cum arată documentele de arhivă (am menţionat aceste aspecte importante şi în articolul prezentat în recentul număr al revistei Melidonium).

Am o benefică colaborare cu scriitorul Ion Filipciuc, membru al Uniunii Scriitorilor din România, care a studiat documente din arhivele Bibliotecii Academiei din Bucureşti, şi ne îmbogățeşte cu informaţii şi documente inedite despre publicistul George Radu Melidon. Împreună cu alte materiale puse la dispoziţie de mine, dorim să publicăm un studiu despre viaţa şi opera a doi intelectuali romaşcani, Grigorie şi George Radu Melidon, care se va numi Fraţii Melidon – Scrieri literare, o lucrare de aproape 160 de pagini, ilustraţii şi text, care va sublinia importanţa acestor doi cărturari moldoveni, studiu care va apărea la Editura Muşatinia, cel mai probabil la finele acestui an.

Societatea Culturală, înfiinţată în anul 2009, care poartă cu onoare numele intelectualului romaşcan George Radu Melidon, s-a străduit, în pofida aportului a puţini colaboratori, să aducă cel puţin o pată de culoare pe harta culturală a oraşului şi poate mai mult, credem noi – prin port drapelul Societăţii, revista Melidonium.

Aşa cum odinioară fusese numită, de către însuşi intelectualul romaşcan George Radu Melidon, donaţia de carte dăruită comunei Roman: ,,Această colecţiune va purta neschimbat numirea de Melidonium spre veşnica pomenire a numelui familiei mele,, revista Melidonium, care poartă numele donaţiei şi de care suntem convinşi că distinsul om de cultură romaşcan ar fi mândru, a ajuns a fi cunoscută prin intermediul internetului tuturor românilor interesaţi de cultură, arte, tradiţii, credinţă, istorie, educaţie, împărtăşind astfel zestrea culturală, trecută şi prezentă, a aşezării noastre romaşcane.

Este o datorie de onoare pentru Societatea Culturală George Radu Melidon de a aduce mărturii noi din arhive despre viaţa şi activitatea omului de cultură romaşcan George Radu Melidon, al cărui nume cu cinste şi obligaţii morale de păstrare a tradiţiilor culturale îl poartă asociaţia culturală romaşcană.

Totodată vă prezentăm şi versiunea tipărită a Calendarul cultural al evenimentelor anului 2015, realizat şi prin contribuţia colegelor de la secţia adulţi a bibliotecii Roman: Doina Enea şi Silvia Rojniţă.

Emilia Ţuţuianu

Mai multe Aici:    http://melidonium.ro/2015/04/24/emilia-tutuianu-ziua-cartii-la-sectia-imprumut-carte-pentru-adulti-biblioteca-roman/#more-39552

24 Apr
2015

Octavian D. Curpaş: ,,Portrete din cioburi” de Ligia Seman – un roman complex despre existenţă

În ,,Portrete din cioburi” Ligia Seman reia teme din cărţile sale precedente şi compune un roman arborescent, în două volume. Cartea sa este o analiză a eşecului şi triumfului în dragoste, o poveste despre convertirea la Dumnezeu, o istorie de familie, dar şi fresca unei lumi, a societăţii româneşti de dinainte şi după momentul Decembrie 1989. În construcţia sa, romanul “Portrete din cioburi” îmbină componente de roman creştin, roman de dragoste, de moravuri, politic, etc. Romanul poate fi privit şi drept unul intelectual.

Ligia Seman şi lumea din romanele sale

Ligia Seman este o prozatoare română creştină de valoare. Ligia debutează  în anul 1995 cu romanul “Funiile dragostei”, urmat de “Handicapul conştiinţei” (1999), “Tragedie şi triumf” (2004) şi  “ Domnind peste împrejurările vieţii” (2006) – ultima, un volum de eseuri cu adresabilitate feminină, îmbinate cu psihoterapie, propunând soluţii biblice. Primele două cărţi menţionate prezintă pe lângă experienţa creştină a personajelor, şi o poveste de iubire bine conturată, ce aduce un plus de umanitate şi dă o notă romantică naraţiunii.

„Dincolo de experienţa umană limitată este divinitatea”

„Dincolo de experienţa umană limitată este divinitatea”, afirma cândva, scriitoarea. Acest adevăr este exploatat şi în „Portrete din cioburi”. Aici, Ligia Seman ne demonstrează cu talent că în labirintul ameninţător şi plin de tentaţii înşelătoare al lumii, a rămâne de partea binelui, adevărului şi purităţii reprezintă un act plin de eroism, un test al credinţei şi loialităţii faţă de Dumnezeu. Atât la vârsta adolescenţei cât şi a maturităţii, spiritul de compromis ne încearcă continuu, oferindu-ne ocazii de realizare materială, dar sacrificând idealurile înalte ale curăţiei de suflet, de caracter.

O istorie de viaţă

Una din temele romanului  “Portrete din cioburi” ar putea fi atingerea fericirii prin iubire. Pe parcursul acţiunii, Gabriel, fiul lui Emil, ajunge să repete istoria de viaţă a tatălui său. Povestea se repetă cu cele două iubiri ale sale, Stela şi Isa. Autoarea pune foarte mult accent pe aceste idile, încadrându-le perfect în conjuncturi socio-politice specifice. Experienţa trăită de Gabriel cu Stela şi Isa ne arată latura realistă a eroului, însă pe cea şi sentimentală. Aceste relaţii îi determină lui Gabriel, destinul. Iată cum descrie autoarea lupta interioară a lui Gabriel, alături de Isa. „Când opiul trupului nu mai acţiona, în tot mai multe seri, în urma unei beţii a cărnii, Gabriel, obosit şi nervos, răsuflând lângă ea în întunericul dormitorului – îi scăpa printre degete. Trupul îi era lungit lângă ea, dar sufletul lui se îndepărta de ea, se întorcea mereu spre obsesia lui fixă, spre familia ce o părăsise. Stătea nemişcat şi ea la început credea că doarme, dar apoi a înţeles că ochii lui erau deschişi şi realiza la ce se gândeşte el. Era  chinuitor gândul că poate nu va mai putea face nimic să-l păstreze.”

În căutarea sensului propriei existenţe

Personajele principale, Emil şi Gabriel, tată şi fiu, vor afla în cele din urmă, prin intermediul experienţelor trăite, sensul propriei existenţe, dar şi sensul existenţei lui Dumnezeu. Din cauza acestor experienţe, inclusiv cele amoroase, cei doi îşi vor schimba, pe măsură ce trece timpul, concepţia despre viaţă, familie şi Divinitate. Emil şi Gabriel sunt personaje complexe şi ocupă poziţii înalte în societate. Cei doi sunt capabili de trăiri interioare profunde, devastatoare. Gabriel este tipul omului filosof, comtemplativ, un intelectual. “Aluziile lui Gorică la faptul că Gabriel e natural înzestrat pentru a urca în vârful piramidei, urmând pilda tatălui său, care în timpul studenţiei fusese secretar al Uniunii Tineretului Comunist, mult timp iscară în sufletul băiatului sentimente şi gânduri contradictorii.”

Credinţa în Dumnezeu, singura forţă pentru supravieţuire

Gabriel, tipul de intelectual care încearcă să se autodepăşească, trăieşte într-o realitate crudă.  “Dorinţa uriaşă din interiorul lui de a-şi depăşi propria condiţie, de a se ridica deasupra oamenilor obişnuiţi, se lupta cu aversiunea faţă de armele care îi erau oferite – fuziunea cu teoriile materialismului dialectic. Nu putea accepta această filosofie în primul rând pentru că ea reprezenta fundaţia pe care se clădise viaţa tatălui său. Eşecul acestei vieţi îi adusese atâta suferinţă şi frustrare, încât se ferea de orice ar putea prevesti o istorie asemănătoare. În al doilea rând, politica bazată pe această filosofie excludea credinţa în Dumnezeu, despre care el nu ştia prea multe, dar care fusese totuşi singura forţă ce o ajutase pe mama lui să supravieţuiască şi să vadă un sens în tot ce îndurase.”

Moravurile unei societăţi

Romanul Ligiei Seman  “Portrete din cioburi” poate fi considerat şi un roman politic. În paginile cărţii, autoarea evocă societatea socialistă vazută prin ochii unor intelectuali, tată şi fiu, Emil şi Gabriel. Autoarea prezintă moravurile acestei societăţi, falsitatea regimului politic. Însă niciodată nu s-a putut inventa o cale sigură de adormire a conştiinţei atunci când ai avut ocazia să cunoşti chemarea Cuvântului divin. Nu există nici linişte şi nici odihnă pentru cei care aleg să lase deoparte frumuseţea inocenţei de copil al lui Dumnezeu pentru plăcerile şi realizările de o clipă ale compromisului şi păcatului. Nimic nu se compară cu o conştiinţă curată faţă de sine şi faţă de ceea ce este bine şi drept, fiindcă indiferent cât de mult suntem minţiţi de societatea în mijlocul căreia trăim, totuşi Dumnezeu există şi noi am fost creaţi pentru El.

„O stea veşnică pe firmamentul Universului”

Tema iubirii de Dumnezeu este omniprezentă în carte, în roman, ea înglobându-le pe cele amintite mai sus. Iubirea, dragostea de Dumnezeu este singurul lucru care îl ţine în viaţă pe Gabriel. Ea a fost singura care i-a menţinut aprinsă flacăra vieţii. El nu a încetat niciodată să creadă în Dumnezeu, indiferent de circumstanţe şi asta l-a definit ca om. Chiar dragostea sa pentru soţie se circumscrie şi se realizează ca urmare a dragostei pentru Creator. „Dragostea profundă dintre un bărbat şi o femeie, cu siguranţă sunt simbolul  Celei mai mari opere de Iubire şi Răscumpărare, iar reflectarea acestei iubiri în vieţile celor din jur o stea veşnică pe firmamentul Universului, deosebită de orice altă stea a lumii acesteia.” În roman, dialogul are un rol foarte bine determinat si foarte important. Autoarea se face uşor înţeleasă şi exprimă totul în fraze simple, pe un ton familiar. La fel ca şi în celelalte romane, şi în “Portrete din cioburi” stilul Ligiei Seman este clar şi concis. Un alt lucru care o apropie pe autoare de cititorii săi este tonul degajat pe care acesta îl foloseşte. Limbajul utilizat demonstrează că Ligia Seman este o bună observatoare a realităţii. Concluzia care se desprinde din romanul “Portrete din cioburi” este că nici negura comunismului, nici tentaţiile bunurilor lumeşti nu pot să stingă dorinţa după Dumnezeu ce ia naştere atunci când ajungi să cunoşti Cuvântul Său. Preţul compromisului este amar şi plin de suferinţă, o cărare ce te aruncă în abisul disperării fără întoarcere. Totuşi, farmecul iubirii divine se revarsă pe drumul celui ce ajunge să învingă, chiar şi în urma multor greşeli, amăgirile unei lumi lipsite de repere morale autentice.

 

Octavian D. Curpaş

Phoenix, Arizona

24 Apr
2015

Liviu Florian Jianu: Tablou natal

Tablou natal

 

Pe drumul de costise, ce duce catre tara,

Cu sparte gropi, pazite de guardia locala,

Sa nu se fure-nuntru, ce s-a turnat afara,

O vesnica taraba, de cum te duci din scoala –

Cu Prometei ce focul i-aduc, sa nu o doara –

Si zei, ce-i asomeaza cu daruri, hamesitii –

C-ai vrea s-ajungi departe, in alta primavara,

Sa nu mai vezi desteptii, mai prosti decat militii –

Trecea, pe bicicleta, bunicul – din pietrisul

Soselei, rasarise in zeci de ani, asfaltul –

De-ar fi stiut ce scump e, spre tara lui, suisul,

Pamantul, catre casa, l-ar fi batut cu pasul –

Ce era nou acolo, de-un secol, si mai bine?

Doar drumul, si doar ziduri, ceva mai zugravite –

Gunoaie autohtone, gunoaie – si straine,

Si-un dig pentru sperante, din matca lor, iesite –

De cand vedea bunicul, migratia – cum ii pleaca

Copiii – de acasa, nepotii – mai departe,

Pe balta lui secata, el naviga in barca,

Spre Polul unde n-are nici primavara, moarte –

De-ar fi avut in curte comori si califate,

Ce lesne-ntreg avutul  l-ar fi-mpartit, pe-un caine,

Si viata celor care, in nesinguratate,

I-au dat si amintirea istoriei de maine –

Stia ca multi privi-vor, cand nu vor avea vreme –

Nimic nu vor pricepe – cand nu va fi rabdare –

Si-atunci, in miez de noapte, el pescuia poeme,

Si le lasa pe valuri, sa-alunece pe mare –

Si el fusese tanar, si el venea acasa –

Cu schijele in minte, olog, pierzand putere –

Un mar pe jumatate, un ou, felii, pe masa,

Putea sa puna, inca, si altuia ce piere –

Si un ulei, sa-si roage, iubirile sa nasca –

Si-n asfintit, sa-si cante iubirile, sa spere…

 

Liviu Florian Jianu

26 – 27 martie 2015

 

24 Apr
2015

Dorel SCHOR: Leacuri pentru răceală (schiță umoristică)

Imagini pentru dorel schorÎn compartimentul de tren eram şase persoane. Ne aştepta o călătorie lungă şi plictisitoare, ca toate călătoriile din zilele reci şi cenuşii ale începutului de iarnă. Mi-am privit tovarăşii de drum. Erau oameni obişnuiţi, preocupaţi cu ale lor, care nu aveau nimic în comun în afară de dorinţa de a ajunge mai repede şi fără probleme la destinaţie. Până când fără să vreau, am strănutat tare şi am pronunţat pe nas:

–  Ei, fire-ar să fie, se pare că am răcit…

Bărbatul cel gras care ocupa un loc lângă fereastră a constatat firesc:

– A început sezonul. Cum ajungi acasă, dragă domnule, bagă-te sub plapumă, ia  vreo doua aspirine şi bea mult ceai verde, chinezesc…

– De ce verde şi de ce chinezesc?

Femeia care vorbise ştia ceva pentru că era foarte categorică:

– Nimic nu-i mai eficient decât ceaiul de flori de tei. Ajută şi la tuse, e bun pentru sudaţie şi în plus e calmant şi sedativ. Trebuie băut încet, încet, dacă se poate fierbinte, ca să determine sudaţie si transpiraţie. Indulcit cu miere de albine de anul trecut, sau cu zahăr brun, sau melasă, face minuni.

– Eu, dacă-mi permiteţi, interveni un bărbat uscăţiv care părea a fi un fost militar de carieră, socot că nimic nu ajută mai repede şi mai bine decât un pahar de vin fiert cu scorţişoară. Ba chiar mai multe pahare, dacă crezi că ai răcit mai tare. Vinul te face să uiţi de toate simptomele şi, după ce tragi un pui de somn corespunzător, te trezeşti absolut sănătos şi cu nasul roşu, dar uscat.

– Poate că e bun şi tratamentul cu vin şi scorţişoară, confirmă un domn în vârstă, dar nu toată lumea are voie… Există persoane care suferă de hipertensiune, sau care iau medicamente pentru altă boală şi atunci medicamentele astea se contrazic sau, mai rău, pot provoca o reacţie în lanţ cu un final nedorit. Eu vă spun, din proprie experienţă, că cel mai bun lucru este un masaj cu oţet, sau cataplasme cu muştar, prişniţe cu comprese umede şi calde, băi de picioare cu apă aproape fierbinte. Răceala se manifestă la cap, dar credeţi-mă că ea vine întotdeauna de la picioare…

– Cel mai mult ajută să întăreşti organismul cu vitamine, spuse o doamnă care ascultase cu bunăvoinţă toate opiniile. Vitamina ce din fructe, cum ar fi lămâile şi ardeiul iute, vitamina be din brânză de capră, vitamina de din iaurt patru la sută şi zeamă de varză, plus pateu de ficat şi un muşchi în sânge te face mai sănătos decât erai… Zău aşa,,,

Se părea că totul a fost spus. În compartiment se lăsase o linişte stânjenitoare, mai ales pentru că eu, cel care provocasem avalanşa de sfaturi binevoitoare, tăceam.

– Ei, ce spui dumneata, întrebară deodată mai multe glasuri curioase. Dumneata cum crezi că trebuie tratată răceala?

– Eu, hîm, nu am nici o părere. Eu sunt medic…

 

Dorel SCHOR

Tel Aviv, Israel

16 aprilie 2015

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii