11 Sep
2013

Zile cumplite

Zile cumplite

 

 

Ce zi cumplită pentru omenire

Când răul s-a dezlănţuit

„Gemenele” plângând s-au prăbuţit

În focul bine asmuţit.

Păsările negre de pradă

S-au năpustit feroce.

În numele cui vor face,

Ca alte ziduri să cadă?

Ce gânduri mârşave de pieire

Bântuie azi omenirea

Când este dorită pacea

Nu alţi morţi şi răzbunare?

(„Războiul sfânt”ce aberaţii!)

Când vrem mai mult ca niciodată

Linişte şi-o viaţă adevărată,

Nu morţi, nu alte execuţii.

Am dovedit ce slabi putem fi

Când răul fără scrupule

Îngroapă oamenii de vii

Servind serviciile oculte.

Nu putem noi tolera

Un terorism apocaliptic,

Fiind creştini, în spirit biblic,

Vom ştii cum ne vom apăra.

Îi plângem pe cei duşi.

Încă nu ne-am revenit,

Prea mulţi au fost ucişi

În chip dement şi satanist.

 

Mariana Gurza

11.09.2001

(Mariana Gurza din vol. Lumini si umbre, Editura „AUGUSTA” , Timisoara, 2001)

 

 

 

10 Sep
2013

Mihaela Markus: Semne de toamnă

                    Semne de toamnă

Pășesc peste iarba arsă de soare,
Privesc spre pământul a cărui culoare,
Din verde arămiu se schimbă ușor,
În cel străveziu cu chip pământiu…

E rece afară și soarele pare,
Că stă cam pitit, ascuns la-ntâmplare,
Refuză de zile să arunce spre mare,
Căldura din raze, sclipiri și visare…

Grabită e toamna să vină la noi,
Încep iar să cada frunze și ploi,
Se schimbă natura din verde vioi,
În culori pamântii și flori argintii..

Mihaela Markus

10 Sep
2013

Maria Diana Popescu :”Nu câinii, ci escrocii ar trebui „eutanasiați”! “

,,O atmosferă demnă de Războiul Rece a personificat summitul G20 de la Sankt Petersburg. În drum spre locul său, Putin a trecut prin faţa lui Obama fără să scoată un cuvînt. Dacă tot s-au întîlnit de florile mărului greii planetei (adică degeaba, în traducere populară), fără să găsească soluţii de stopare a războiului civil din Siria (se ştie, Rusia şi China au păreri comune în apărarea lui Bashar al-Assad şi se opun, cum e şi firesc, intervenţiei militare în Siria), măcar au făcut la final o fotografie de familie cu zîmbet publicitar, care a invadat rapid lumea virtuală. Revenind la cîinii străini aciuaţi în ograda Ţării, bancherii din băncile-mamă, simţind că li se strînge cordonul în jurul gîtului, au retras într-un an şi jumătate cam 5 miliarde de euro din filialele româneşti. Drum bun! Adio şi n-am cuvinte! Băncile sînt veriga toxică din lanţul slăbiciunilor financiare! Unele se duc pe copcă, altele sînt înghiţite de rechini. Doar cîteva mai plutesc cu vesta de salvare. Oare să se descotorosească de ele atît uşor strategul benere, cel care în 1985 scria în presa comunistă articole antiimperialiste, împotriva mecanismului spoliator al dobînzilor variabile?

Cotrobăind prin presa vremurilor apuse, Lucian Isar a dat jos praful de pe un articol trăsnet: „Ţările în curs de dezvoltare – jefuite de zeci de miliarde de dolari datorită inechităţilor din relaţiile economic internaţionale”, semnat, „Mugur Isărescu, Institutul de Economie Mondială, 1985”. Ia uite domnule, unde era patriotul de alaltăieri! „Săracii sînt constrînşi să facă daruri bogaţilor”, continuă în articol economistul, pe atunci Mugur pe creanga finanţelor. Devenit acum strateg neînfricat, într-o analiză cu privire la „greşelile făcute în economia românească”, a lăsat să-i scape de sub haina academică o formulă magică: „iar o frecăm!”. Aceasta şi multe alte perle fiind, probabil, pîrghii de lucru în politica monetară. Ce să înţelegem din sintagma de podgorie? Că benere practică aceeaşi metodă a „frecatului” la fel ca şeful ei, şi că e atît de suverană, încît a ajuns să controleze la buzunar statul român. Oare intrarea pe poarta Academiei s-a făcut cu astfel de formule magice? Cred că trebuie să îl scuzăm din moment ce îi are pe cei şapte ani de acasă şi se exprimă deseori la fel cum i se vorbea în copilărie.

Bun, mergem mai departe. O directivă U.E. scoate din piaţă 90% din ţigările produse în România, iar Guvernul şi-a dat cu stîngul în dreptul prin aprobarea proiectului de lege care reglementează exploatarea minereurilor din perimetrul Roşia Montană. În 1848 au murit 40.000 de familii de români transilvăneni, ca să ne lase moştenire – printre alte comori naţionale – munţii auriferi pe care străinii de neam şi de Ţară i-au acostat pe spagă şi vor să-i dinamiteze, ca să ne ia aurul şi să lase în schimb otrava. Firma implicată se aşteaptă la profit de cel puţin două miliarde de dolari. Deci, care e meseria de bază a politicienilor români? Exportatori de profituri şi naţionalizatori de pierderi. Protestele pentru Roşia Montană s-au înteţit în toată ţara, numai specialistului în revoluţii şi în calcan cu năsturei la grătar nu prea-i mai pasă de nimic, din moment ce scoate cu furculiţa din cap rime cu tigăi şi proţapuri. Pe şleau, îl doare la bască! Ce? Mai e el de rangul românilor care protestează în stradă pentru Patrie? Lovitura de stat l-a căptuşit cu fermă, conac şi cu alte zeci de acareturi scumpe. Care scriitor mai e căpătuit ca el? Într-un sistem economic falit din start, într-un sistem politic care a plantat toţi ticăloşii, escrocii şi analfabeţii pe funcţii de răspundere, e firesc să avem parte doar de catastrofe. O corupţie înfricoşătoare  care durează de 24 de ani! Cu toate că avem suficiente rezerve pentru a fi independenţi energetic, sîntem o ţară vîndută, împrumutată, în categoria cerşetorilor U.E. Mulţi nu vor să audă adevărul, aşa că te atacă, te fac conspiraţionist, dar asta nu schimbă deloc adevărul. Privatizarea în ghilimele a întregii industrii şi economii româneşti trebuia dusă la capăt. Era, nu-i aşa, un morman de fiare vechi, potrivit lui Nea Petrică, revoluţionarul lui peşte, şi vai, nevoie mare, să scăpăm de ea prin învîrtelile şi mişmaşurile guvernanţilor din 1990 şi pînă acum. Ne-au scăpat de industrie, adică de fierul vechi, de agricultură. Nu mai avem aproape nimic, sîntem „curaţi. Ne-au scăpat şi de resursele energetice, iar acum stăm cu mîna întinsă la alţii, ca să nu îngheţăm de frig iarna în case. De aici înainte ne vor scăpa de aur, argint, uraniu, wolfram şi alte elemente din tabelul lui Dmitri Ivanovici Mendeleev. Depozitul de aur de la Roşia Montană este estimat la cca. 300 de tone de aur şi 1600 tone de argint. Ca să nu mai vorbim de tehnologia poluantă cu cianuri, ce va transforma zona în pustiu, de jaful pe care îl prevede contractul demarat de un venetic mafiot, de locul încărcat de istorie şi de vestigii ale civilizaţiei noastre.

Cînd vorbim de Roşia Montană, unde după publicarea datelor tranzacţiei, pierderea statului român este la nivel de miliarde, ne amintim de Rompetrol şi C.F.R. Marfă, ambele avînd în comun scuza de „presiune exogenă„  în care statul este prejudiciat de beneficiile economice. C.F.R. Marfă a fost privatizată, vezi, Doamne, la presiunea Fondului Monetar, iar în tranzacţia Rompetrol statul pierde sute de milioane de euro sub pretextul unui proces, care ar fi fost pierdut (în realitate, suspendat chiar de partea română). La Roşia Montană, scuza este ameninţarea cu procesul din partea investitorilor, decidenţii anticipînd în scop manipulativ pierderea, cunoscut fiind faptul că una din modalităţile de escrocare a statului este pierderea proceselor intentate de companiile private. Foarte simplu, avocatul statului nu se prezintă ori susţine cauza prin vicii care garantează pierderea. Lovitură după lovitură, vorba proverbului, cînd ai barosul în mîini peste tot vezi piroane de răstignit naţiunea. Să nu creadă măriţii capitalişti români că dacă au lansat pe piaţă diversiunea cu eutanasierea cîinilor, ca să distragă atenţia (şi moartea copilului de 4 ani pare o regie, taman cînd se puneau semnături pe captura de aur românesc), noi ne vom lua ochii, inima şi atitudinea de pe Roşia Montană. Unde sînt domnule strateg şef aproape 200 de tone de aur românesc? În 1989 aveam 296, 5 tone de aur din care mai avem 103. În niciun caz nu s-au vîndut ca să se dea pensiile şi salariile  românilor, precum a afirmat preşedintele Ţării! În 1992 B.N.R. a refuzat să mai cumpere aur de la minele româneşti, care, din această cauză, au falimentat. Aţi închis minele şi le-aţi pus cîte un bloc de beton la intrare, argumentând că nu mai există resurse! Minciuni gogonate. Aţi interzis accesul specialiştilor români la bogăţiile subsolului românesc, în schimb veneticilor le-aţi dat mînă liberă pentru prospecţiuni şi exploatare. Nu cîinii, ci escrocii ar trebui „eutanasiaţi”! “

Maria Diana Popescu, Agero

www.agero-stuttgart.de

10 Sep
2013

Maria Rugină: Izvor previu

I z v o r  p r e v i u

 

Se nasc, din neputință, vise care sorb apele din noi,
Lăsându-ne, în focul vieții, uscați, ai nimănui și goi…
De gratiile lor ne prindem, implorând cerul să deschidă
Măcar o rază de speranță, în nepăsarea lor perfidă.

 

Și tocmai când, privind în sus, ne mutăm datu-n datorie,
Simțim că oaza e în noi—izvor previu de Poezie.
Covorul fermecat ne poartă deasupra lumilor pierdute,
Spre visul neamăgitor al imbatabilei redute!

 

De ce-am împovăra pe alții cu ce n-avem, dar ne dorim,
Când moleculele din noi sunt rezervoare de sublim?!
Nicio ATINGERE nu este mai vie și adevărată
Ca cea A VIULUI din tine CU NESFÂRȘIREA, ca durată!

 

MARIA RUGINĂ

9 Sep
2013

“Viaţa Sfinţilor, drepţilor şi dumnezeieştilor părinţi Ioachim şi Ana”

(9 septembrie)

“Sfîntul şi dreptul Ioachim a fost din seminţia lui Iuda, trăgîndu-şi neamul din casa lui David împăratul în acest chip: din neamul lui Natan fiul lui David s-a născut Levi, iar Levi a născut pe Melhie şi pe Pamfir; Pamfir a născut pe Varpafir, iar Varpafir a născut pe Ioachim, tatăl Născătoarei de Dumnezeu. Acesta petrecea în Nazaretul Galileii, avînd soţie pe Ana din seminţia lui Levi, din neamul lui Aaron, fiica lui Mathan preotul care a preoţit în zilele Cleopatrei şi ale lui Casopar, împăraţii Perşilor, mai înainte de împărăţia lui Irod, fiul lui Antipater. Iar Mathan avea femeie pe Maria din seminţia lui Iuda din Betleem şi a născut cu dînsa trei fiice: pe Maria, pe Sovia şi pe Ana.

Deci, s-a măritat cea dintîi Maria, în Betleem, şi a născut pe Salomeea. S-a măritat şi Sovia, cea de-a doua, de asemenea în Betleem, şi a născut pe Elisaveta, maica lui Ioan Înainte Mergătorul. Iar a treia, Sfînta Ana, maica Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu, a fost precum am zis, soţia lui Ioachim în pămîntul Galileei, din cetatea Nazaret. Această însoţire de neam mare, Ioachim şi Ana, vieţuind după lege, drepţi au fost înaintea lui Dumnezeu; iar fiind îndestulaţi cu bogăţia cea materialnică, mai presus de toate aveau pe cea duhovnicească. Şi aşa, cu toate bunătăţile se înfrumuseţau ei, umblînd în toate poruncile Domnului fără de prihană. Iar la tot praznicul deosebeau din averile lor două părţi, din care o parte o dădeau lui Dumnezeu la bisericeştile trebuinţe, iar cealaltă parte la săraci. Şi atît au plăcut lui Dumnezeu, încît i-a învrednicit pe ei să fie născători Fecioarei celei fără de prihană, pe care mai înainte a ales-o Lui spre maică.

Din aceasta esta cunoscută viaţa lor cea sfîntă, plăcută lui Dumnezeu şi cinstită, că li s-a dat lor fiica cea mai sfîntă decît toţi sfinţii şi decît heruvimii mai cinstită, care mai mult decît toţi a plă-cut lui Dumnezeu. Că nu era în acea vreme pe pămînt, între oa-meni, mai bine primiţi lui Dumnezeu decît aceşti doi, Ioachim şi Ana, pentru viaţa lor cea neprihănită. Astfel că un dar ca acesta nu li s-ar fi dăruit lor dacă nu ar fi prisosit dreptatea şi sfinţenia lor mai mult decît a altora. Ci, precum singur Domnul avea să se în-trupeze din Preasfînta, Preacurata Maică, aşa se cădea ca şi Maica Domnului să se nască din părinţi sfinţi şi curaţi. Căci, precum şi împăraţii îşi fac porfirele lor, nu din postav simplu, ci din pînzeturi ţesute cu aur, aşa şi Împăratul ceresc a voit să aibă pe Maica Sa cea Preacurată, întru al cărei trup ca într-o porfiră împărătească avea să se îmbrace, nu din neînfrînate însoţiri, ca din nişte postav prost, ci din părinţi curaţi şi sfinţi, ca dintr-o ţesătură de aur. Maica Domnului de demult a fost preînchipuită prin sfîntul cort, despre care a poruncit Dumnezeu lui Moise să-l facă din postav mohorît, roşu şi din vison, întrucît cortul a simbolizat pe Fecioara Maria în care, sălăşluindu-se Dumnezeu, după cum este scris, avea să petreacă cu oamenii. “Iată cortul lui Dumnezeu este cu oamenii şi El va locui cu dînşii” (Apoc. 21, 3).

Deci, materialul mohorît si roşu, precum şi visonul din care s-a alcătuit cortul închipuiau pe mama Maicii lui Dumnezeu, care din curăţie şi din înfrînare s-a născut.

Dumnezeiasca voinţă, mai întîi, a ţinut multă vreme însoţirea acestor sfinţi fără de fii, ca prin zămislirea şi naşterea unei fecioare ca aceasta să se arate şi puterea darului lui Dumnezeu, şi cinstea celei născute, şi vrednicia părinţilor ei. Pentru că a face să nască pîntecele cel neroditor şi sterp, aceasta este puterea darului dumnezeiesc, fiindcă aici nu firea, ci Dumnezeu Cel ce biruieşte firea dezleagă legăturile nerodirei. A se naşte din cei neroditori şi stră-ini, aceasta este cinstea celei născute, care a ieşit nu din părinţi care s-ar fi sîrguit la fapte trupeşti, ci din cei înfrînaţi, fiind ei la bătrîneţe; pentru că petrecuseră în însoţire, neavînd fii, cincizeci de ani. Se arată şi aici vrednicia părinţilor Maicii Domnului, că după lunga lor nerodire au născut pe bucuria a toată lumea. În acest lucru Sfinţii Ioachim şi Ana s-au asemănat Sfîntului Patriarh Avra-am şi soţiei lui, cinstitei Sara, care la bătrîneţe a născut pe Isaac, după făgăduinţă. Iar noi zicem că mai mult decît Avraam este aici, că pe cît este mai mare Fecioara Maria decît Isaac, pe atît mai mare este vrednicia lui Ioachim şi a Anei, decît a lui Avraam şi a Sarei. Dar la această vrednicie nu au ajuns pînă ce nu au rugat pe Dumnezeu în amărăciunea sufletului lor şi în mîhnirea inimii, cu mult post şi cu rugăciuni. Că înainte merge mîhnirea şi apoi vine bucuria. Şi înainte mergătoare a cinstei este necinstea şi povăţu-itoare spre cîştigarea celor bune este cererea, rugăciunea cu lacrimi către Dumnezeu.

Cînd se mîhneau ei mult şi se tînguiau pentru nerodirea lor, a adus Ioachim daruri Domnului Dumnezeu în biserica Ierusa-limului la un praznic mare, în care toţi fiii lui Israel aduceau daru-rile lor lui Dumnezeu. Iar Isahar, arhiereu fiind atunci, n-a voit să primească darurile lui Ioachim şi l-a defăimat cînd le-a adus, ocărîndu-l pentru nerodire: “Nu se cade a primi din mîinile tale daruri, că eşti fără de fii, neavînd dumnezeiasca binecuvîntare, pen-tru oarecare tăinuite păcate ale tale”. Asemenea şi un oarecare evreu, din seminţia lui Ruvim, aducînd darurile sale cu ceilalţi oa-meni, a ocărît pe Ioachim, zicîndu-i: “De ce apuci înaintea mea, aducînd darul lui Dumnezeu? Nu ştii că eşti nevrednic să aduci cu noi daruri, de vreme ce nu ai lăsat seminţie în Israel?”

Acestea auzindu-le Ioachim s-a mîhnit şi s-a dus de la biserica Domnului foarte întristat, ruşinat şi defăimat şi i s-a întors lui praznicul acela în plîngere şi bucuria praznicului aceluia în tînguire. Şi nu s-a întors atunci la casa lui, de mîhnirea cea mare, ci s-a dus în pustie, la păstorii turmelor sale, şi acolo a plîns pentru două lucruri: pentru nerodire şi pentru defăimare şi ocară. Apoi, adu-cîndu-şi aminte de Sfîntul Avraam strămoşul, căruia i-a dat Dumnezeu fii după ce îmbătrînise, a început a se ruga Domnului cu dinadinsul, ca şi el de aceeaşi binecuvîntare să se învrednicească, ca auzit şi miluit să fie, ca să se ridice ocara lui dintre oameni şi să se dea rod însoţirei lui la bătrîneţe, precum oarecînd lui Avraam, ca să poată a se numi tată de fii, iar nu ca un neroditor şi lepădat de Dumnezeu să rabde de la oameni ocară. Şi a adăugat la rugăciune post, patruzeci de zile, nevrînd să guste pîine. “Nu voi da – zicea – gurii mele hrană, nici mă voi întoarce la casa mea, ci lacrimile me-le să-mi fie mie hrană şi pustia aceasta casă, pînă ce va auzi şi mă va cerceta pe mine Domnul Dumnezeul lui Israel”.

Asemenea şi Ana, femeia lui, în casă şezînd şi înştiinţîndu-se că arhiereul nu a vrut să primească darurile lor, ocărîndu-i pentru nerodire, şi că bărbatul ei, de mîhnire, lăsînd-o pe ea, s-a dus în pustie, plîngea cu nemîngîiate lacrimi. “Acum – zicea – sînt mai ticăloasă decît toţi: de Dumnezeu lepădată, de oameni defăimată şi de bărbat lăsată. Deci de care lucru mai întîi voi plînge? Oare pentru văduvia mea sau pentru nerodire? Oare pentru sărăcia mea sau că nu m-am învrednicit a mă numi maică?” Şi se tînguia cu amar în toate zilele acelea. Iar o slujnică a ei, anume Iudit, o mîn-gîia pe ea, dar nimic n-a sporit, pentru că cine putea să o consoleze pe dînsa?!

Odată, tînguindu-se, a intrat în livada sa şi, şezînd sub un co-pac de dafin, a suspinat din adîncul inimii. Şi ridicîndu-şi cu lacrimi ochii săi spre cer, a văzut în copac un cuib de pasăre avînd pui mici. Şi de acolo, luînd pricină de mai mare durere a inimii, a înce-put a striga: “Vai, mie, celei lipsite! Că eu singură sînt mai păcă-toasă între fiicele lui Israel! Eu singură decît toate mai defăimată între femei. Toate îşi poartă rodul pîntecelui pe mîinile lor, toate de fiii lor se mîngîie, iar eu singură sînt străină de acea mîngîiere. Vai, mie! Că toate în biserica lui Dumnezeu se primesc cu darurile şi au cinste pentru a lor naştere de fii, iar eu singură de la biserica Dumnezeului meu sînt lepădată. Vai, mie! Cine mai este ca mine? Nici cu păsările cerului nu m-am asemănat, nici fiarelor pămîntului, pentru că acelea sînt roditoare înaintea ta, Doamne Dumnezeule, iar eu neroditoare mă aflu. Nici pămîntului nu m-am asemănat, căci acela răsare şi-şi creşte seminţele sale şi, roduri aducînd, Te binecuvîntează pe Tine, Tatăl cel ceresc, iar eu sînt singură şi fără de fii pe pămînt. Vai mie, Doamne, Doamne! Eu, păcătoasa, singură am sărăcit de facerea de roade. Tu, Cela ce ai dat Sarei oa-recînd, la bătrîneţele cele prea adînci, fiu pe Isaac; Tu, Cela ce ai deschis pîntecele Anei, mama lui Samuil, proorocul tău, caută acum spre mine şi ascultă rugăciunile mele! Adonai Savaot! Ştii ocara nerodirii, deci singur să-mi dezlegi durerea inimei mele şi să deschizi jghiaburile pîntecelui şi pe cea neroditoare să o arăţi rodi-toare, ca pe cea născută în dar să o aducem Ţie, binecuvîntînd, cîntînd, şi cu un gînd slăvind milostivirea Ta”.

Unele ca acestea cu plîngere şi cu tînguire grăindu-le, iată în-gerul Domnului i s-a arătat ei, zicîndu-i: “Ano, Ano, s-a auzit rugă-ciunea ta şi suspinurile tale au străbătut norii, iar lacrimile tale au ajuns înaintea lui Dumnezeu şi, iată, vei zămisli şi vei naşte pe fiica cea prea binecuvîntată, pentru care se vor binecuvînta toate semin-ţiile pămîntului. Printr-însa se va da mîntuire la toată lumea şi se va chema numele ei Maria”.

Deci, auzind aceste cuvinte îngereşti, Ana s-a închinat lui Dumnezeu şi a zis: “Viu este Domnul Dumnezeu, că de voi naşte prunc, îl voi da pe el spre slujba Lui, ca să fie slujind şi lăudînd nu-mele Lui cel sfînt ziua şi noaptea, în toate zilele vieţii sale”. Apoi, umplîndu-se de negrăită bucurie, Sfînta Ana a alergat la Ierusalim cu sîrguinţă, ca acolo mulţumita şi rugăciunile sale să le dea lui Dumnezeu, pentru cercetarea Lui cea milostivă.

În acelaşi ceas, acelaşi înger s-a arătat lui Ioachim în pustie, zicîndu-i: “Ioachime, Ioachime, a auzit Dumnezeu rugăciunea ta şi a voit să-ţi dea ţie darul Său că, iată, femeia ta, Ana, va zămisli şi va naşte ţie o fiică, a cărei odrăslire pe pămînt la toată lumea va fi bucurie! Şi acesta să-ţi fie ţie semnul adevăratei mele bune vestiri: să mergi în Ierusalim la biserica Domnului şi acolo vei afla, la porţile cele de aur, pe soţia ta Ana, căreia aceeaşi bucurie i s-a vestit”. Deci, se mira Ioachim de această bună vestire îngerească şi preamărea, mulţumind lui Dumnezeu cu inima şi cu gura de o milostivire ca aceasta a Lui. Apoi a alergat degrabă, bucurîndu-se şi veselindu-se, la biserica Domnului şi, precum i-a zis îngerul, a aflat pe Ana la porţile cele de aur rugîndu-se lui Dumnezeu, căreia i-a spus de buna vestire îngerească. Asemenea şi ea i-a spus lui că a văzut şi a auzit de la înger spunîndu-i pentru zămislire. Deci, proslăviră pe Dumnezeu Cel ce a făcut cu dînşii o milă ca aceea, Căruia, închinîndu-I-se în sfînta biserică, s-au întors la casa lor. Şi a zămislit Sfînta Ana în ziua a noua a lunii lui decembrie, iar în septembrie, la opt zile, a născut pe fiica cea preacurată şi bine-cuvîntată Fecioara Maria, pe începătoarea şi mijlocitoarea mîntuirii noastre, de a cărei naştere cerul şi pămîntul s-au bucurat.

Şi a adus Ioachim lui Dumnezeu daruri mari, jertfe şi arderi de tot şi s-a binecuvîntat de arhiereu, de preoţi, de leviţi şi de tot poporul că s-a învrednicit de binecuvîntarea lui Dumnezeu. Deci a făcut Ioachim ospăţ mare în casa sa şi toţi se veseleau, lăudînd pe Dumnezeu.

Apoi, crescînd Fecioara Maria, o păzeau părinţii ei ca lumina ochilor, ştiind din descoperire dumnezeiască că va să fie lumină a toată lumea şi înnoire a firii omeneşti. Deci o creşteau pe ea pre-cum se cădea aceleia care avea să fie mamă a Mîntuitorului nostru, nu numai iubind-o pe ea ca pe o fiică dorită de mulţi ani, ci şi cin-stind-o ca pe o stăpînă a lor, pentru că-şi aduceau aminte de înge-reştile cuvinte cele zise pentru ea şi înainte vedeau în duh cele ce erau să fie întru dînsa. Pentru că Fecioara, fiind plină de harul lui Dumnezeu, de acelaşi har şi pe părinţii săi în taină îi îmbogăţea, nu într-alt chip, ci precum soarele cu razele sale luminează stelele ce-rului, împărţindu-le lor lumina sa. Aşa Maria cea aleasă, ca un soare strălucea pe Ioachim şi pe Ana cu razele darului celui dat ei, încît erau plini de duhul lui Dumnezeu şi cu dinadinsul credeau împlinirea cuvintelor îngereşti.

Apoi, cînd era de trei ani, prin dumnezeiască poruncă au dus-o pe ea cu slavă în biserica Domnului, petrecînd-o cu făclii, şi au dat-o pe ea lui Dumnezeu ca dar precum se făgăduiseră. Iar după ducerea ei, trecînd cîţiva ani, Sfîntul Ioachim a trecut din aceste de aici, avînd vîrsta de optzeci de ani, iar Sfînta Ana, fiind văduvă, a lăsat Nazaretul şi a mers la Ierusalim şi acolo petrecea aproape de fiica sa cea prea sfîntă, rugîndu-se în biserica lui Dumnezeu. Petrecînd în Ierusalim doi ani, s-a odihnit în Domnul, avînd şaptezeci şi nouă de ani.

Deci, o, cît de binecuvîntaţi sînteţi, sfinţilor părinţi Ioachim şi Ana, pentru cea prea binecuvîntată fiică a voastră! Încă îndoit sîn-teţi binecuvîntaţi pentru Domnul nostru Iisus Hristos, în Care s-au binecuvîntat toate neamurile şi toate seminţiile pămîntului. Cu drept cuvînt v-au numit pe voi Sfînta Biserică părinţi ai lui Dumnezeu. Pentru că pe Cel ce S-a născut din fiica voastră cea prea sfîntă, Dumnezeu Îl cunoaştem, Căruia acum, în cea cerească îna-inte stare aproape fiind, rugaţi-vă ca şi noi să nu fim depărtaţi de bucuria voastră care petrece în veci. Amin.

Unii zic cum că Mathan, tatăl Sfintei Ana şi moşul după ma-mă al Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu, ar fi născut pe Iacov, tatăl lui Iosif teslarul. Dar aceasta este o greşeală, care mi se pare a fi ieşit de acolo că la evanghelistul Matei, în cap. I, se pomeneşte Mathan, tatăl lui Iacov, aşa: Eleazar a născut pe Mathan, iar Ma-than a născut pe Iacov, iar Iacov a născut pe Iosif, bărbatul Mariei. Oarecare socotind că acelaşi Mathan este tatăl lui Iacov şi tatăl ce-lor trei fiice – Maria, Sovia şi Ana, au scris că nu Mathan au născut pe Iacov şi pe cele trei fiice; ci altul este acesta şi altul acela. Pentru că acesta a fost din seminţia lui Levi, din fiii lui Aaron, preot, iar altul cel de la Evanghelie. Acela era din seminţia lui Iu-da, din casa lui David împăratul, al douăzeci şi treilea de la neamul lui David şi al lui Solomon, pe care Sfîntul Epifanie, în cuvîntul la naşterea Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu şi Sfîntul Ioan Da-maschin în cartea 4, cea pentru credinţă, în cap. 15, scriu aşa: “Din seminţia lui Solomon, fiul lui David, s-a născut Mathan. Acesta a născut pe Iacov, tatăl lui Iosif, şi a murit, şi a luat Melhi pe femeia lui, pe mama lui Iacov, din seminţia lui Natan, fiul lui David, fiul lui Levi, fratele lui Pamfir, care a fost tată lui Varpafir şi moş lui Ioachim, iar strămoş era Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu. Şi a născut Melhi, din mama lui Iacov pe Ili, şi era Iacov din sămînţa lui Solomon, iar Ili era din sămînţa lui Natan. Deci, şi-a luat femeie şi a murit fără de fii. Iar după dînsul Iacov, care era fratele lui de o mamă, dar nu de un tată, i-a luat pe femeia lui, deoarece legea poruncea: De va muri cineva neavînd fii, să ia fratele lui pe femeia lui şi să ridice sămînţă fratelui său. Deci, după acea lege, a luat Iacov pe femeia fratelui său şi a născut pe Iosif teslarul, logodnicul Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu; şi era Iosif fiul amîndorura; al lui Iacov după fire, iar al lui Ili după lege. Pentru aceasta, Sfîntul evanghelist Luca, scriind de neamul lui Hristos, a pus lui Iosif pe Ili tată, grăind pentru Hristos: Fiind precum se părea, fiu al lui Iosif, al lui Ili, al lui Mathan. Pe Ili îl pune în locul lui Iacov. Iar cum că Mathan, preotul, cel ce a născut trei fiice, nu acela era pe care Evanghelistul în neamul lui Hristos îl pomeneşte, din aceasta se arată cu dinadinsul. Sfîntul Evanghelist Luca scrie pentru Zaharia, tatăl Înainte Mergătorului Ioan, aşa: A fost în zilele lui Irod, împăratul Iudeii, un preot, anume Zaharia, şi femeia lui din fiicele lui Aaron, numele ei Elisaveta. Iar pe Elisaveta a născut-o Sovia, fiica lui Mathan preotul şi era Mathan moş Elisavetei după mamă. Deci, de ar fi fost Mathan unul şi acelaşi cel din cartea neamului lui Hristos, apoi n-ar fi zis evanghelistul, “femeia lui din fiicele lui Aaron”, ci cu adevărat ar fi zis, femeia lui din fiicele lui David, de vreme ce Mathan cel din cartea naşterii era pus nu din casa lui Aaron, ci din a lui David, din sămînţa lui Solomon. Dar de vreme ce acest Mathan preotul, altul era de cel din cartea naşterii, nu din David, ci din Aaron trăgîndu-şi seminţia sa, pentru aceea evanghelistul Luca, de nepoata lui, de Sfînta Elisaveta, femeia lui Zaharia a scris: “Femeia lui era din fiicele lui Aaron!”

De aici se dovedeşte că altul este Mathan cel din cartea naş-terii, care a născut pe Iacov tatăl lui Iosif, şi altul este Mathan acesta preotul Domnului, care a născut cele trei fiice: pe Maria, pe Sovia şi pe Ana, maica Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu. Aceasta se înştiinţează şi de Sfîntul Mucenic Ipolit, pe care Nichi-for Calist în cartea 2, cap. 3, îl aduce mărturie. Acela, scriind de neamul Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu, pomeneşte pe Ma-than preotul, moşul după mamă al Preasfintei Născătoarei de Dumnezeu, că a născut trei fiice. Iar nu pomeneşte că acel preot ar fi născut pe Iacov, tatăl lui Iosif, ci numai fiicele, iar fiu nici unul. Şi încă să mai ştim şi aceasta, că seminţia lui Iuda şi casa lui David nu erau preoţi, ci numai seminţia lui Levi şi casa lui Aaron.

Arătat este deci că altul era tatăl lui Iacov, şi altul, tatăl celor trei fiice.

Nu fără trebuinţă mi se pare să ştim şi aceasta că în aşezămîntul cel vechi a poruncit Dumnezeu să nu-şi ia lor femei din altă seminţie, nici femeile să nu se mărite în altă seminţie, ci fiecare în moştenirea sa să se însoare. Drept aceea aici se va mira cineva, de ce Mathan preotul şi-a luat femeie din altă seminţie, din seminţia Iudei? Asemenea şi Sfîntul Ioachim, fiind din casa lui David, a luat pe Sfînta Ana din fiicele lui Aaron. Oare n-a greşit, călcînd porunca Domnului? N-a greşit! Că deşi altor seminţii ale lui Israel le-a fost poruncit ca fiecare în al său neam să se însoare şi să se mărite, însă, precum Sfîntul Epifanie mărturiseşte, nu era oprită seminţia Iudei ca să se unească cu a lui Levi; casa cea împărătească să fie rudenie cu casa cea preoţească, la care lucru începător a fost cel mai dintîi arhiereu Aaron, care a luat pe Elisaveta, fiica lui Aminadav, sora lui Naason, care atunci era domn în Iudeea. Asemenea şi Iodae, arhiereul cel ce a luat pe Iosavet, fiica lui Ioram, împăratul Iudeii, sora lui Ohozie.

Aceasta s-a făcut cu rînduiala lui Dumnezeu, ca Preacurata Fecioară să fie fiică şi împărătească şi arhierească, fiindcă avea să nască pe Hristos, împăratul şi arhiereul.”

 ***

O zi insemnata pentru fiica mea, Ioana!

9 septembrie 2012

LA MULTI SI FERICITI ANI!

8 Sep
2013

Un alt dar de suflet. Întrebări… de Boris David

Întrebări

 

Mă plimb ades’ pe stradă şi caut

La întrebare să dau răspuns –

Ce-i oare mai frumos sub soare

Din ce nu este-ascuns.

 

E floarea oare care natura a-nzestrat-o

Cu două dintre cele mai falnici calităţi –

Parfumul şi culoarea ce umplu viaţa toată

Şi chiar şi după moarte pe om îl însoţesc?

 

Sau poate că e cerul albastru infinit

Căci omu-ntotdeauna spre el a tot privit

Când căutând Puterea, când vrând a fi el Totul

Zburând înspre planete pentru-a privi de sus?

 

Dar apa mări-ntinsă cu spume de crystal

Atunci când adierea aduce valu-n mal

Nu-i oare o minune a lumii nesfârşite

Ce face ca şi cerul să vină s-o sărute?

 

Sau poate că frumosul e undeva tot sus

Pe munţi, pe creste dalbe, unde e greu să uric

Acolo unde numai îndrăgostita floare

Sălăşluieşte-n marea-i regească izolare?

 

Ori poate că minunea, frumosul, suntem noi?

Noi oamenii ce facem ca totu’ să-nflorească

Şi din iubire sfântă copilul să se nască

Creaţia supremă, al vieţii unic sens.

 

Da! acesta e frumosul, cel mai frumos din lume

Copilul ce se naşte dintr-o durere-a mumii

Răsare ca o floare şi cere alinare

Iar când deschide ochii şi îi aruncă-n zare

Taie în carne vie iubirea părintească

Iubind un alt cu care visează să trăiască

Nepoţi să dea luminii şi ţie desfătare

Adăugând verigi la a vieţii cale.

 

Maputo 21 iulie ’77  Apropo de ce va sa vie!…

 

8 Sep
2013

Un dar…Gând de noapte din partea unui prieten – Boris David

Matusalemici ani…

 

Matusalemici ani am adunat

Zâmbind la orice ”La Mulţi Ani!”

Dar amintirile îmi spun

Că nu prea multe-am învăţat.

 

Utopic în tot ce-am visat

Nu m-am oprit şi hoinărind

Printre tentaţii de tot fel

M-am strecurat pe săturat.

 

Cum n-am ştiut să mă opresc

Mă las cuprins de tot ce-i dor

Ce-n vis mi-apare şi-l doresc

Ştiind că mâine, poate, mor…

 

8 septembrie 2013

Boris David

 

P.S. Multumesc dragul meu prieten Boris David!

 

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii