18 Dec
2016

Dorina Stoica: Poezia în care “umbra se face litanie” – Dumnezeu și umbră de Mariana Gurza

Mariana Gurza este fără doar și poate o poetă ce a ajuns la maturitatea scrisului său. O poetă creștină ce mânuiește cu măiestrie cuvântul spre zidire, îndemn la cercetare lăuntrică a fiecăruia dintre noi, în raport cu cei din jur. Ne-o dovedește volumul bilingv “Dumnezeu și umbră” apărut în toamna anului 2016, la Editura Singur în condiții grafice deosebite, așa cum sunt toate cărțile apărute la această editura, în colecția “Scrisul de azi’’, prin grija scriitorului editor Ștefan  Doru Dăncuș. Un plus de valoare este dat cărții prin traducerea în limba engleză de către renumitul scriitor specializat în indianistică, traducător şi eseist privind literatura sanscrită, literatura antropologică, prof. dr. George Anca. Acesta,  în   cuvântul de întâmpinare “Frumoasa doamnă între Dumnezeu și umbra” sesisează “singurătatea poetei de neam și nemaineam”, purtând rezistența prin logos, înviere la înviere”. Poemele se caută liturgic și “au mai mereu dimensiunea rugăciunii Tatăl Nostrusubliniind și că, în versurile poetei, ”umbra se face litanie.”

Umbra este de fapt omul, ființă minunată dar căzut prin luciferică mândrie, perdant al raiului. Dacă în poezia Marianei ar fi vorba despre umbra propriu-zisă, lucrurile ar fi un pic mai simple, dar această alăturare, Dumnezeu – umbră poate crea o adevărată filosofie în mintea celui ce încă nu a deschis cartea. Umbra este zona de graniță între amintire și uitare. Un titlu foarte ispirat și plin de înțelesuri teologico-esoterice. Lucrurile pe care vrem să le uităm le punem întâi în umbră, iar într-un final ele ajung în întuneric. Umbra creează secretul. Fiecare om este un secret. Lumea în care trăim este un mare secret, pentru că nimic nu este dezvăluit în totalitate, “//Totul e un simulacru/ de moarte/ E doar o șaradă//” (Iubitule voi fi umbra ta). Sau “Am crezut că ştii/ cine sunt/ şi umbra şi fiinţă./ Până când mi-am dat seama/  că-n oglinda timpului/ nu  eram mai mult decât/ un strigăt,/ un hohot de râs,/ o rochie alba,/ o flacără de lumânare,/ un ou roșu,/ o bucățică de prescură,/ un ochi de lumină//.( Spune-mi cine sunt)

Putem vorbi de o poezie lirică filozofică în care poeta își pune unele probleme în legătură cu existența omenească. Se poate vorbi de un universul poetic firesc, a unui cotidian trist o durere nu atât persoanală cât pentru cel aflat în suferință, un dor de părinți, de bunici, grija pentru fii, nepoți,  amestecate cu multă dragoste și cu nădejde în Dumnezeu, în sfinți și în Maica Domnului.

Poeta are conștiința imperfecțiunii lumii în care trăiește. Ea visează o lume plină de iubire, de compasiune și ne mărturisește simplu, fără subtilități, frumos : // ”Spre infinit m-aș duce/ cu un cântec de dor păgân,/ și-n lacrimi tremurânde,/ aș semăna iubiri;/  m-aş prinde printre stele/ cu mâinile de flori,/ și-aș îngenunchia o lume, / o lume plină de erori”(Speranță)

Durerea pe care o simte pentru suferințele semenilor este la fel de puternica ca durerea persoanală. Ea suferă pentru acei care și-au pierdut serviciile, pentru copilul orfan, dar și pentru acei îndestulați care trăind în opulență uită de semenii lor . //”Trecătorule/ privește în jurul tău/ și spune-mi ce vezi./ Cum arată ochii copiilor,/ ai bătrânilor..”//( Indiferență). Mariana Gurza crede că omul este viu prin puritate și curățenia gândului, iertare și iubire:  //“Lăsați-mi gândul neîntinat/ Dogorind în iubiri pierdute,/ Lăsați-mi sufletul curat/ Și visele plăpânde”//(Manifest pentru viață)

Înțelepciunea conținută de majoritatea poemelor rezultă din cunoașterea și trăirea credinței. Totul însă este dozat, discret, subtil, smerit: //”Am reușit să-mi zăresc  îngerul/ rătăcit în mine,/ căutându-mă/ în gestul meu de umilință.”//(Cerul plânge în inima mea).

Poezia Marianei Gurza trebuie citită de mai multe ori, o primă lectură nu-ți dezvăluie decât parțial mesajul profund creștin. Ei îi pasa! De oameni, de lume, de sufletele care se pierd, de copiii care se nasc într-o lume poluată moral și spiritual, globalizată.

Ea face parte din categoria poeților exegeți care cred într-o lume mai bună ce ar putea fi posibilă dacă oamenii s-ar schimba prin credință și dragoste. //“Deschid geamul și simt/ Răceala stropului de lume/ plâng și eu, nu pot să tac,/ dar simt/… și simt că mi-e stăpân/ doar Domnul cel ceresc.”

Parafrazându-l pe N. Steinhardt, conform căreia Omul însuși e mister (adică o Taină), poeta Mariana Gurza prin poemele sale, se destăinuie pios prin reflecție, ajungând la esenţa umanului, în strânsă legătură cu esența Dumnezeirii. “Nihil sine Deo”!

 

 

Dorina Stoica

18 decembrie 2016

 

18 Dec
2016

Mihai Suvalcu: Tu, iubirea mea Mădălina !

Mihai Suvalcu cu soția sa Magdalena Bicer Suvalcu

 

FRUMOASA  MEA

 

Motto:

                    N-am să mai iubesc, își spuse

                    Biata-mi inimă naivă

                    Dar văzându-te pe tine

                    A căzut în recidivă

 

 

 

Iubito, ești chiar minunată?

Poate doar ochii mei te văd

Pentru mine ești perfecțiunea  întruchipată

Ești o zeiță coborâtă din alte sfere…

 

Mă doare dragostea pentru tine

Și aș dori ca această durere să nu o simți

Atunci când sufăr, eu încerc să par fericit

Și am o obsesie: DRAGOSTEA PENTRU  TINE.

 

Și cred că par un bătrân caraghios

Inima mea e bolnavă de dragoste

Sau de o boală reală? oricum mă doare…

Și cred că mai mult dragostea e de vină…

 

Am plecat prea departe și te rog

Să mă ierți dacă nu cred suficient în tine.

 

AȘ VREA SĂ FIU BUN

 

Aș vrea să fiu așa bun

Ca fiecare om să rupă o bucățică din mine

Și să se hrănească…

 

Aș vrea să fiu așa de bun

Ca fiecare om să bea o picătură din mine

și să-și potolească setea…

 

Aș vrea să fiu așa de bun

Ca fiecare om să rupă o bucățică din creierul meu

Și să devină bun.

 

Dar sunt un om obișnuit

Și nu pot face nimic din toate acestea…

 

EU TE IUBESC

 

Eu te iubesc

Dar tu, de ce îți bați joc de mine?

Sunt un naiv și-n veci te voi iubi

Aștept să iasă dragostea din mine

Ca să rămân imaculat

Unei mai mari iubiri.

 

Și te doresc mai pură și naivă

Și te doresc numai a mea să fii

Dar gândul meu nu e deajuns să-ți spună

Tot ce simt eu și ce doresc să-ți spun.

 

Iubita mea, din vis tu te-ai născut

Eu mi-am făcut din tine o himeră

Dar ce folos că eu te-am cunoscut

Tu pentru mine ai rămas tot un mister.

 

Și te-aș iubi până la infinit

Dar viața mea este atât de scurtă

Și nu doresc decât să-ți spun

Că te iubesc, dar nimeni nu m-ascultă.

 

 

Mihai Suvalcu

Suceava

 

 

Nota mea

Iubirea nu are vârstă, nu dispare niciodată. Mihai Suvalcu și Magdalena Bicer Suvalcu, un cuplu de excepție. După plecare lui Mihai, soția a rămas cu inima sângerândă. Nici lacrimile nu-i mai alină dorul! De Sfântul Nicolae  primise un dar neașteptat…Aceste poeme rătăcite, scrise de Mihai pentru ea, soția sa Mădălina. Un mesaj astral de mângâiere, de dragoste, de alungare a singurătății iubirii vieții lui…Un semn divin sau iubirea a rămas la fel de vie ca-n prima zi?

Dumnezeu să-i aline suferința Măgduței și pentru Mihai, acolo unde este, odihnă veșnică…

Mariana Gurza

 

18 Dec
2016

Boris David alias Daris Basarab: Pentru oraşul meu drag, Timişoara!

16 Decembrie

 

Ce-a rămas din ziua-n care
Într-un Recviem scriam
Că la-a Domnului Putere
Eu smerit mă închinam.

 

Şi-l rugam să pedepsească
Pe acei ce-au îndrăznit
Să ucidă oameni paşnici
Ce cu slove au ieşit.

 

Au scos piepturile goale
Să oprească un măcel
Dar sub haina ostăşească
Se-ascundeau trimişi de el.

 

El, sau Ea, sau Camarila,
Pentru noi nu mai conta –
Au scuipat cu jar în piepturi
Şi i-au ars spre-ai îngropa.

 

Au stropit cu sânge roşu
Chiar şi scara unui Dom –
Chiţăind ca şobolanii,
Comanda un pretins om.
Şi senin pleca spre casă
Unde-o fată-l aştepta! –
Un copil, ce un părinte,
A-l privi, nu îndrăznea.

 

Celor ce-au sculat poporul
Aste rânduri eu le-nchin –
Ei se plimbă-acum prin Ceruri
Unde totul e senin.

 

Boris David

(Pseudonim literar – DARIS BASARAB)

16 decembrie 2013

18 Dec
2016

Mioara Hususan: Scrisoare către Moș Crăciun

Moș Crăciun…

Te rog să mă ierți că nu ți-am mai scris
de multă vreme, poate de pe vremea copilăriei cu miros de brad nins și de sărbătoare…
Îți scriu însă acum, când văd că, lumea e pe zi ce trece, este tot mai rea și mai bolnavicioasă.

Datorită acestui fapt te rog să aduci câte un sac de bunătate oamenilor răi și câte un sac de sănătate,
fiecarui om bolnav.

Pentru mine nu știu ce să-ți cer. Ți-am cerut dragoste cândva…și mi-ai adus.
Mă tem ca să ti-o cer din nou, ti-aș cere sufletul geaman mie.
Sufletul pereche…dar cine știe dacă ochii dumitale bătrâni și obosiți
de lumina crudă a zăpezilor cu care te lupți an de an, ca sa ne aduci tuturor bucurie,
nu se vor înșela din cauza furtunilor de ceață argintie ?!?

Ți-aș cere liniște și pace sufletească, dar știu că sunt atâția oameni zbuciumați și atâția copii bătrâni
înainte de vreme, care au nevoie de asta, încât nu îndrăznesc să le vreau pentru mine.

De aceea, dacă nu m-ai uitat și dacă crezi că încă  mai merit un cadou, fă doar ca lacrima 
să-mi fie iarași limpede, iar ochii, ochii mei, te rog, mai fă-i măcar o dată să strălucească așa cum
străluceau când ne-am întâlnit prima oară…

Apoi, dacă vrei, adu-mi un brad fermecat, te rog, pe care să-l împodobesc cu vise
în care zâmbetele nu se pierd, iar lacrimile, prizoniere fără glas nu mai strălucesc, dar nici nu dor!

Un brad pe care să așez îmbrățișări fără sfârșit, care nu dor când brațele trebuie să se descleșteze.
Da, asta vreau !


Printre cadourile răsturnate sub brad, nici nu ma uit, deoarece știu că mi-ai păstrat deja ceea ce este al meu…
Te aștept… ȘTIU că vei veni …


PS:  Hornul cel vechi al castelului de cleștar în care stau, să știi că l-am curățat… Atâta cât am putut.
Atunci, în acea zi , nu era nimeni acolo ca să mă ajute….

Mulțumesc  pentru  zâmbetul tău !  Sărbători frumoase ție,   om drag .

 

 

Mioara Hususan

Sursa – http://bucuriesiarmonie.blogspot.ro/

17 Dec
2016

Vavila Popovici: Joy of the Season (Bucuria sezonului) – 2016

„Trebuie să jertfești, trebuie necontenit să jertfești artei toate nimicurile vieții.”

–  Ludwig van Beethoven

 

   13 decembrie 2016, în statul Carolina de Nord, a fost o zi în care toamna plecase, lăsând iarna să-și readucă regatul, cu frigul și cu surprizele ei. Redescoperisem în aceste zile farmecul lunii decembrie, lună care își croiește drumul spre puritate, în așteptarea frigului, a fulgilor de zăpadă și a celor mai frumoase sărbători ale anului.

   Mașina gonea și prin mintea mea treceau versurile poetului român George Bacovia, cel care mărturisea că mai întâi a făcut muzică și „după strunele viorii a făcut versuri”; cel care a redat sentimentul iubirii culcușit în odaie, apărat de frigul iernii, poetul burgului Bacău din țara mea România, unde zăpada se așterne curând în straturi mari: Te uită cum ninge decembre…/ Spre geamuri, iubito, privește -/ Mai spune s-aducă jăratec/ și focul s-aud cum trosnește./ Și mână fotoliul spre sobă,/ La horn să ascult vijelia,/ Sau zilele mele – totuna -/ Aș vrea să le-nvaț simfonia./ Mai spune s-aducă și ceaiul,/ Și vino și tu mai aproape, -/ Citește-mi ceva de la poluri,/ Și ningă… zăpada ne-ngroape./ Ce cald e aicea la tine,/ Și toate din casa mi-s sfinte, -/ Te uită cum ninge decembre…/Nu râde… citește- nainte…

   Întunericul serii apăruse destul de brusc, orice melancolie a naturii fugise, dar sufletele noastre căutau atmosfera caldă, frisonantă din sălile de concert ale orașului Raleigh din Carolina de Nord. Nevoia de muzică, în special în aceste zile premergătoare Sărbătorii Nașterii Domnului, o simțeam ca o certitudine a vieții noastre spirituale.

   Posibilitatea de a asimila o fărâmă din marile valori sonore ale culturii universale, dezlănțuite cu farmecul trăirii în sălile de spectacole, ne-a determinat să căutăm în aceste zile programul Master Corale și să ne procurăm bilete pentru concertul din acest an – Joy of the Season (Bucuria sezonului), unul din seria concertelor acestei formații, din 2016-2017, concert  cu care ne-am obișnuit, el fiind programat în preajma Sărbătorilor Crăciunului.

   La orele 19:30 ne îndreptam deci spre „Duke Energy Center for the Performing Art” (Centrul artelor performante) din orașul Raleigh, statul Carolina de Nord, pentru concertul „Joy of the Season” , în sala numită „Meymandi Concert Hall, cu 1700 de locuri.

   Programul a fost extrem de bogat, susținut de coruri unite: Master Chorale, prescurtat NCMC (North Carolina Master Corale), cor tradițional, având peste 70 de ani de activitate, din 2015 luând numele de Corul Rezident al Simfoniei din Carolina de Nord. alcătuit din soprane, altiste, tenori, bași și Chamber Choir (Corul de Cameră) alcătuit din 20 tipuri de voci diferite, precum și Orchestra Camerei – Carolina Brass – formată din instrumente de suflat și de percuție: trompete, corn, trombon, tubă, pian și orgă. La pian a cântat renumita pianistă Susan Mc Claskey Lohr. Au fost interpretate colinde, piese clasice și multe aranjamente, cu piese noi ale compozitorilor contemporani.

   Concertul a fost dirijat de Directorul muzical Alfred E. Sturgis, devenit dirijorul acestei orchestre din 1993,  la care am remarcat, ca și în anii trecuți, aceeași energie, talent și bună dispoziție, reușind, ca de fiecare dată, să ne emoționeze și să ne aducă bucuria în suflete.

   Concertul a cuprins multe piese interpretate cu virtuozitate. Din prima parte menționez piesa Hark! The Herald Angels Sing  a compozitorului Felix Mendelssohn și The Holly and the Ivy – Jonathan Willcocks, interpretate de Corală; Resonet in Laudibus – aranjament Robert Sieving, interpretată de Corul de cameră NCMC; minunata piesă Serenity (O Magnum Mysterium) – Ola Gjeilo, interpretată de Corală; God Rest Ye Merry, Gentleman – aranjament  Rob Roy McGregor; My Spirit Be Joyful – Johann Sebastian Bach; O Little Town of Bethlehem – Lewis Redner, interpretată de Carolina Brass; vesela piesă Ding Dong! Merrily on High – Thoinot Arbeau, interpretată de Corală; Ave Maria – Tomas Luis de Victoria, interpretată de Corul de Cameră NCMC, cântată în versiunea latină:

„Ave Maria, grația plena, Dominus Tecum./ Benedicta tu in mulieribus,/ et benedictus fructus ventris tui, Jesus./ Sancta Maria, Mater Dei,/ ora pro nobis peccatoribus,/ nunc et in hora mortis nostrae. Amen.” (Bucură-te Maria, cea plină de har, Domnul este cu tine,/ binecuvântată ești tu între femei,/ și binecuvântat este rodul pântecelui tău, Iisus./ Sfântă Maria, Maica lui Dumnezeu,/ roagă-te pentru noi păcătoșii,/ acum și în ceasul morții noastre. Amin.)”.

   În încheierea primei părți s-a cântat tradiționala piesă Angels We Have Heard on High, interpretată de Corală.

   După pauză au urmat piesele interpretate de Corală: A Christmas Carol – Leslie Bricusse și Sing Noel – piesă compusă de Directorul muzical Alfred E. Sturgis,  Dream as an Innocent Child – Brian Pappal; vesela piesă Gingle Bells – James Pierpont, Silent Night – Joseph Mohr; We Wish You a Merry Christmas – aranjament Thomas Parriott, piese interpretate de Carolina Brass; The Man with the Bag and Santa Baby – aranjament Paul Langford; Have Yourself a Marry Little Christmas – Hugh Martin; The White World of Winter – Hoagy Carmichael, piese interpretate de Corul de Camera NCMC; Go Tell It on the Mauntain –interpretat de soliștii: Amanda Watson Bailey, Christina Waldo și Steven Brooks.

   Către final Corala a interpretat Festival First Nowell – English Carol,  iar Ansamblul combinat, tradiționala piesă Joy to the World. Împreună cu Ansamblul de pe scenă, au cântat și toți auditorii. S-au auzit cele două strofe:

„The first Nowell the angels did say was to certain poor shepherds in field as they lay;

In fields whwre they lay keeping their sheep, on a cold winter’s night that was so deep:

Nowell, Novell, Novell Nowell, born is the King of Israel.

Then let us all with one accord sing praises to our heav’nly Lord

That hath made heav’n and earth of naught, and with his blood manking hath bought.

 Nowell, Novell, Novell Nowell, born is the King of Israel.”

   Impresionant! Am plecat cu convingerea că este minunat a cuceri lumea cu muzică, e ca și cum ai cuceri-o prin dreptate, bunătate, frumusețe și adevăr.

 

Vavila Popovici – Carolina de Nord

 

 

 

17 Dec
2016

Valeriu Dulgheru: Isteria antiunionistă

Naţiune, nu dormi! Frunţile înguste se-ngrămădesc la rampă”.

(Fl. Dudiţă. Machiavelisme)

Scriam ceva mai înainte că isteria antiunionistă declanşată de acest pretins „preşedinte al tuturor” I. Dodon este foarte periculoasă. După declaraţiile rasiste ale lui Dodon că el îi va lichida pe unionişti în toiul campaniei electorale la una din emisiunile postului său de televiziune Accent TV un ins dodonist declara că dacă i se va da o armă el personal îi va împuşca pe câţiva ca restul să se teamă. Deunăzi însuşi Dodon a declarat că „…cei o sută de mii de susţinători aşteaptă ordinul…”, sunt gata să invadeze Chişinăul. „Nu vă jucaţi cu focul” a urmat ameninţarea insului. Este un curs periculos, pe care-l promovează acest Pavlic Morozov pre nume Dodon. Nu a fost încă investit în funcţia de preşedinte dar câte a reuşit să strice acest dregător kremlinez. În luna august curent Dodon a lansat cu mare pompă opusul unor pretinşi istorici gen Nazaria & C aşa numita „Istoria Moldovei” tocmai în trei volume editată într-un tiraj mare (socialistul are bani, este bogat!!!) „care vor fi distribuite gratis în toate şcolile”. Acum, fiind înscăunat în jilţul de preşedinte, asta va face fiindcă altceva nu ştie să facă. Economistul cu trei studii superioare şi un doctorat fals a demonstrat acest lucru în cei peste 5 ani de aflare în funcţii înalte în guvernele lui Voronin. O foarte simplă analiză a celor trei broşuri pretins istorice pline de falsuri şi jigniri în adresa poporului român arată că conform lor moldovenii au apărut din secolul al XI-lea (aceasta este perioada cu care începe vol. 1 al istoriei dodoniste). Ei bine dar până atunci strămoşii acestor moldoveni, care încă nu se numeau moldoveni, nu au existat? Să înţelegem că primii moldoveni ai lui Dodon au coborât direct din copaci? Oare nu este aceasta o insultă adusă unuia dintre cele mai vechi popoare ale Europei. De fapt trebuie să-l înţelegem pe acest Dodon. El îşi merită solda. Săpând puţin mai adânc ar fi dat de slavii ruşi care au apărut prin secolul IX, dar moldovenii nu pot fi mai vechi ca slavii (ruşii) „de la care am provenit” – vă mai amintiţi probabil despre aceste teorii smintite din perioada sovietică.

Analizând perioada istorică cuprinsă în aceste făcături pretins istorice se observă totuşi un „progres”. La început „istoria adevăraţilor moldoveni” ai lui Dodon începea cu 1812. Apoi pentru ai da mai multă greutate moldovenismului primitiv au încălecat numele marelui domnitor Ştefan cel Mare (de-ar şti marele Domnitor ce face Dodon cu numele lui înde-i stau picioarele iar sta capul). Dar tocmai Ştefan cel Mare era un unionist convins de necesitatea unirii celor trei principate române pentru a contracara presiunea otomană tot mai mare. Ştefan cel Mare, Iancu de Hunedoara şi Vlad Ţepeş au creat în sec. XV frontul antiotoman. Încercări de unire au făcut, de asemenea, domnitorii Petru Rareş (1541) (în această perioadă transilvăneanul Nicolaus Olahus (Valahul) scria despre „…unitatea de neam, origine, limbă şi obiceiuri a românilor din cele trei principate româneşti”) şi Ioan Vodă cel Viteaz (1574). Realizarea acestui vis de secole al tuturor românilor, fie şi de scurtă durată, a fost făcută de marele Mihai Viteazul la 1600. ”…Unire pe care cu armele în mână au dorit să o săvârşească Ştefan cel Mare şi Mihai Viteazul…” spunea mai târziu M. Kogâlniceanu. Chiar şi acţiunile concertate ale lui Dimitrie Cantemir (domnitorul Moldovei) şi Constantin Brâncoveanul (domnitorul Munteniei) la 1711 aveau acelaşi scop, drept că miza pe ruşi a lui D. Cantemir a fost una greşită „…Cu mâna altuia şarpele din bortă să scoţi ai vrut şi pre mine cleşte împotriva jăraticului m-ai făcut” avea să spună despre ţarul Petru I cu amărăciune marele cărturar mai târziu.

Iată că acum mercenarii istorici au primit învoirea să se adâncească până în sec. XI. Ce contează pentru aceşti scribi plătiţi adevărurile incontestabile despre vechimea de peste 6000 de ani a Neamului (spuse de străini!) cu „…cea mai veche scriere din lume – cea de la Tărtăria”, despre minunata civilizaţie cucuteniană (care a cuprins şi teritoriul actualei Republici Moldova!!!), despre populaţia de la gurile Dunării – pelasgii, creatorii limbii pelasgice – „prisca latina”, despre spaţiul carpato-dunărean „drept vatră a vechii Europe” (M. Gimbutas).

Ei, bine, revenim la subiectul isteriei antiunioniste de astăzi. Spuneam ceva mai sus că îndemnurile rasiste ale lui Dodon nu vor rămânea fără răspuns. Pe lângă cele pe care le are deja se vor găsi destule lichele („mama lichelelor în Basarabia este veşnic însărcinată”) care vor veni în slujba satanei. Deunăzi graţie unui prieten primesc un articol cu o denumire „academică” (de fapt unul din seria de articole care vor urma!) „Introducere în „teoria unionismului convenţional”” semnat cu un nume inventat (nu au măcar curajul să-şi semneze „operele” cu propriul nume!) Benedict Ciubotaru (luând în consideraţie cui îi slujeşte articolul mai corect ar fi fost Benedikt Benediktovich Sapojnikov), având genericul „Scoaterea la iveală a vicleşugurilor sectei unioniste ( bună sectă care întruneşte aproape o jumătate de populaţie!)” şi îndemnul unui statalist pre nume Dinu Mihail „…De acum încolo (se referă la începutul „domniei” lui Dodon!) trebuie să ne aşternem pe muncă pentru a construi Ţara Moldovei. Toţi de la Vlădică pînă la Opincă. Fără rabat şi excepţie”. Iată că îndemnul ia fost auzit. Lichelele s-au înrolat în grabă şi s-au pus pe muncă. Nu mi-a fost greu (internetul face minuni!) să găsesc publicaţia în care a fost publicată această pretinsă „teorie”. După cum mă aşteptam este Moldova Suverană, oficiosul „Moldova Soţîalistî” de altă dată – un ziar antinaţional în perioada puterii sovietice, rămas antinaţional şi în perioada de aşa numită independenţă. Scribi de la acest ziar iau slujit pe Moţpan, Lucinschi, Voronin, şi acum au trecut în slujba lui Dodon (natural: cine plăteşte acela comandă muzica).

Voi încerca să mă opresc la unele erezii dea dreptul halucinante care nu pot fi atribuite unui intelectual, misiunea căruia este să-l lumineze nu să-l buimăcească pe moş Ion, căruia îi este dator pentru ascensiunea pe spinarea lui. „Prăpastia morală, spirituală şi culturală dintre noi, moldovenii, şi aşa-numiţii „români” din România europeană poate fi înlăturată numai şi numai dacă unioniştii o vor umple cu cadavrele noastre sub care să îngroape întreaga moştenire a Ţării Moldovei şi a Munteniei” ne ameninţă scribul. Pentru a nu se întâmpla acest lucru autorul pseudonim cere probabil umplerea lor cu cadavrele unioniştilor.

Unioniştii s-au lepădat de toate tradiţiile istorice, au îmbrăcat hainele străine ale legilor europene homosexuale, antinaţionale, înrobitoare faţă de străini… Din 1859 în România sînt stăpîni străinii, nicidecum românii (până în 1859 erau stăpâni „adevăraţii români” turcizaţi, grecizaţi, rusificaţi!!!). Şi în această fermă de dobitoace din care este o singură ieşire spre abator ne cheamă unioniştii să ne integrăm, să ne unim!?” scrie în continuare „savantul”. Desigur, fermele de dobitoace (a se vedea gulagurile siberiene!) construite de Stalin inclusiv pentru sutele de mii de români basarabeni, dintre cei mai buni români, marea majoritate dintre care nu s-au mai întors, sunt mai bune decât  „ferma de dobitoace europeană”, în care se trăiește decent (chiar în România pensiile, salariile, bursele studenţilor sunt de peste 5 ori mai mari decât în citadela ortodoxă construită de socialistul satan Dodon, nemaivorbind de ţările avansate europene unde sunt de zeci de ori mai mari). Cât despre sodomism şi alte isme scribul ar face bine, înainte de a scrie astfel de nerozii, să se documenteze mai bine, vizitând zecile de mii de sate din Rusia, unde se promovează adevăratul sodomism, homosexualism, alcoolism ş.a. isme, lucru recunoscut chiar de ruşii treji la minte.

Unionismul „românesc” a devenit atât de primitiv încât nu mai corespunde vreunei ştiinţe (dar cine pretinde acest lucru?), ci nici nu ajunge la nivelul de ideologie cum ar fi liberalismul, comunismul, democraţia sau capitalismul”. Doamne, ce avalanşă de noţiuni „savante” aduse pentru ai da greutate „teoriei” inventate. Cum poţi aduce unionismul în categoria unei ideologii? În primul rând unionismul este în afara oricărei ideologii de clasă. Unionismul este o racordare a intereselor politice, naţionale, sociale la un singur ideal – cel naţional. Unirea provinciilor italiene a fost realizată de regele Victor Emanuel al II-lea şi revoluţionarul Garibaldi! (1866, finalizată la 1918). Unificarea Germaniei a început cu liberalismul la 1848, continuând cu Germania Mică în 1866 şi a finalizat cu realpolitikul lui Bismarck şi regalismul lui Vilhelm (1871). Unirea celor două principate româneşti începută la 1859 de liberalul moldovean A.I. Cuza susţinut de conservatorul Sturza şi finalizată la 1918 prin votul liberalilor P. Halipa, I. Pelivan, Şt. Ciobanu ş.a., socialiştii I. Inculeţ şi C. Stere, ţărănistul T. Bârcă ş.a. Unirea a fost realizată de oameni cu diferite opţiuni politice, având însă un liant – dragostea de neam. Este la mintea cocoșului că un neam unit este mai puternic.

…În unionism îşi caută un reazem cei ajunşi la ananghie pentru neputinţa lor socială, mintală sau morală, idioţii…Pentru a ocroti minţile celor încă neinfectaţi de această molimă necruţătoare (involuntar recunosc derbedeii puterea unionismului- n.n.) vom arăta mai jos minciuna şi ticăloşia principalelor mantre unioniste, pericolul acestei cvazi-religii antinaţionale şi antiumane…”. Rânduri scrise de un alienat mintal. Cât de înălțătoare sunt recunoscute ideile naţionale unioniste ale marilor înaintaşi ai diferitor popoare (Garibaldi la italieni, Bolivar în America latină dar şi ale rusului Dm. Donskoi ş.a.) şi cât de josnice le califică pretinsul „savant”.

Ce doresc totuşi să construiască aceşti moldovenişti primitivi antiunionişti? Un stat moldovenesc puternic? L-au construit timp de 25 de ani cu ajutorul lui Moţpan, Sangheli, Lucinschi, Voronin, Tarlev, Dodon, Greceanîi, Plahotniuc ş.a. Şi ce am obţinut? Un stat falimentar cu o vistierie golită de hoţii miliardului (printre care şi Dodon şi Greceanîi care au provocat criza BEM prin modificarea cadrului legislativ, care a permis transformarea Republicii Moldova într-o spălătorie de bani, eliminând impozitul pe profit pentru persoane juridice, preluarea Investprivatbank de către BEM), cu o guvernare coruptă care prin adoptarea legii privind liberalizarea capitalului şi stimularea fiscală încearcă să legalizeze furtul miliardului, cu 1/3 din bugetul aprobat recent (apr. 11 mlrd. lei) planificate din inserţii financiare din afară, cu o politică legislativă bolnavă (a se vedea graba cu care guvernarea actuală încearcă să adopte legi cu o politică antiumană de pensionare (cum poţi supravieţui cu o pensie de 500-700 lei (22-32 Euro), dar majoritatea au astfel de pensii, atunci când în „ferma de dobitoace europeană” cele mai mici pensii depăşesc o mie de euro. Chiar şi în sărăcita Grecie premierul A. Tsipras a decis să-i ajutoreze acum în ajun de anul nou pe pensionarii greci cu cele mai mici pensii de 840 euro! Cine să-i ajutoreze pe bieţii noştri pensionari aflaţi la limita sărăciei?

Ne aşteaptă o luptă grea cu aceşti monştri ai politicii moldovenişti, o muncă grea de desintoxicare a lui moş Ion buimăcit de imperiul mediatic ruso-dodono-plahotniucist. Vom reuşi doar dacă vom fi uniţi. Liderii partiduţelor de dreapta ar trebui să înţeleagă acest lucru şi să purceadă de urgență la unificarea dreptei.

Pentru realizarea acestui vis frumos de Reunire, pentru a contracara atacurile dodoniştilor şi plahotniuciştilor, trebuie să ne unim.

Valeriu Dulgheru

 

16 Dec
2016

Dr. Viorel Roman: Antiintelectualismul protestant și ortodox

Antiintelectualismul protestant si ortodox

 

au dominat recentele alegeri prezidentiale din SUA si cele parlamentare din Romania. Impotriva tuturor prognozelor, asteptarilor intelectualilor mondialisti aserviti politic corect establishment-ului, samsarul de case d-ul Donald Trump, d-ul si d-na Bombonica Dragnea au iesit invingatori. In America si Romania exista o veche traditie antiintelectuala. Vezi Richard Hofstadter: Anti-intelectualism in American Life, NY 1970, 434 p.

Dictatura de dezvoltare ortodoxo-comunista, 1949-1989, a proletariatului eliberat de exploatare, era prin definitie antiintelectuala. Aceasta componenta a mai multor generatii de oameni noi, cu origine sanatoasa, muncitoreasca, a partidei ortodoxe moldo-valahe – PMR, PCR, FSN, FDSR, PDSR, PSD – este sustinuta discret si de Biserica nationala ortodoxa, revoltata si ea de lipsa de unitate crestina, de incompatibilitatea cooperarii si coordonarii activitatii social-politice cu occidentul fara intermediari evrei, maghiari, masoni etc.

Mai ales preponderenta intelectualilor evrei in satul global, in economia fara granite, pe care o slujesc in mod firesc inca din antichtate, printr-o diaspora globalizata, omni prezenta si mult mai bine pregatita profesional decat autohtonii, genereaza pe langa antisemitismul religios unul antimodernizator si antiintelectual. Daca la protestanti exista insa o simbioza anglo-mozaica, jumatate din familia Trump sunt israeliti, la ortodocsi antisemitisnul este si o forma discreta de antioccidentalism religios.

Lumea moderna, dinamica, genereaza nesiguranta pentru masele largi marginalizate, care nu pot sau nu sunt ajutate sa tine pasul cu schimbarile tehnologice rapide ale inteligentiei artificiale. Iar daca modenitatea actuala, globalizarea, e numai in folosul unei minoritati, rezultatul alegerilor populiste antiintelectualiste e o consecinta cat se poate de fireasca.

Pentru cei fara multa scoala intelectualul e si el slujbas, care foloseste mai multe cuvinte decat e necesar ca sa spuna mai mult decat stie. De aceea tendinta alegerilor anti politic corect, antiintelectuale, antiestablishment, vor continua dupa Anglia, America si in Franta, Germania, Olanda etc.

Link: http://melidonium.ro/2016/12/12/viorel-roman-romania-2017/

http://www.viorel-roman.ro/admin/modify.php?id=315

http://www.viorel-roman.ro/admin/modify.php?id=316

http://www.viorel-roman.ro/admin/modify.php?id=231

https://arhivaepoca.wordpress.com/►voci-eretice/■-viorel-roman-germania/

www.viorel-roman.ro

viorel-roman-bremen.over-blog.de

Bangkok la 16 decembrie 2016

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii