28 Jan
2015

General (r) Dr. Mircea Chelaru: Identitatea naturală şi suveranitatea simbolistică

Mutilarea identităţilor

 

„Un naţionalism nu devine universal renunţând la formele lui specifice şi încercînd o „înţelegere” cu alte forme – ci devine universal cînd izbuteşte să valorifice într-un mod propriu viaţa, creînd un sens nou al existenţei”. (Mircea Eliade, Vremea, ediţia de Paşti, 1937).

Nu-mi fac probleme asupra a ceea ce vor zice patronii noii ordini despre ceea ce urmează a vă spune în acest minunat Altar de Cultură. Şi mai ales în această „Urbe Condita” a Timpului Nostru Ancestral. Nu pentru că nu aş ţine serios cont de aserţiunile lor, fie şi dintr-o prudenţă ştiinţifică, ci pur şi simplu pentru că nu vreau să mă complic cu explicaţii inutile. Inutile deoarece tot ceea ce noi, identitarii – cum îmi place mie să ne alintăm – aducem ca argumente sănătoase în favoarea ideilor care prevestesc falimentul megasistemelor sociale, sunt incinerate de cuptoarele fahrenheit ale ideologiştilor globalişti. Cu atât mai puţin, nu încerc să mă substitui nici marilor incantori ai versetelor ultraşe populiste, din care nu rămâne decât zgomotul obositor şi cel mai adesea dezgustul pentru profanarea ideii de Identitate a Naţiunilor, în chiar esenţa sa. Îmi repet cu obstinaţie ceea ce am spus acum nai bine de 20 de ani la Târgul Mureş, după evenimentele sălbatice din martie: „naţiunea nu se iubeşte răcnid cu furie despre Ea, ci lucrând cu sârguinţă şi smerit, pentru Ea.” Sub această paradigmă, când m-am decis să abordez acest inconvenabil subiect, am luat în calcul nevoia de reconsiderare a unor fantoşe comerciale exhibiţionate pe la mai toate posturile de televiziune şi tranşate de nişte măcelari ai vorbelor academice gargarisite. Mă refer, desigur la problema devenită problematică, a naţionalului, a identităţii unei naţiuni şi criminala încercare de convertire a acestora la numitorul comun al globalismului.

Am pronunţat fără echivoc, şi rămân constant în afirmaţe, că subţirimea spirituală se explică, cel mai adesea, prin lipsa intelectului creator. Iar lipsa intelectului creator explică, constant şi indubitabil, apariţia şi exersarea unui comportament eminamente primitiv pe care l-am definit ca fiind „mimetic”. Dezvoltarea ipotezelor în jurul mimetismului a reuşit să identifice şi modelul de guvernare xeroxat al reţelei subliminate de avantajele diluţiei identitare. Verdictul de astăzi vine de la sine: corciturile politice au compromis virtuţile conceptului globalizării, atâtea câte ar fi fost ele, pentru că au atentat la identităţile naturale ale umanităţii. Au generat diferenţieri artificiale, din premise falsificate cu murdară ştiinţă, pentru a produce opozabilităţi, pentru a-şi genera argumente de lucru permisive utilizării forţei şi amestecului brutal în treburile interne ale suveranilor. Eu însumi admit conceptul de globalizare şi existenţa efectelor sale benefice, pe suficiente şi importante planuri. Dar am simţita convingere că trebuie să avem măsură. Şi criterii multiple, „omnia cogitur”.

Pentru mimeţii zilei, globalizare înseamnă numai americanizare, europenizare, Bill Gates sau Mc.Donald, iar mai nou, chinezăreală; numai imagine superfluă, numai superficialul propagandei predilecte de contracultură. Am adoptat numai consumismul post-capitalist vestic, luând cu voluptate multe din racilele sale, dar foarte anapoda şi doar câte foarte puţin din calităţile profunde şi eminente ale societăţii apusene tradiţionale. Am luat numai formele superficiale în detrimentul substanţei, numai jargonul vulgar peste expresia românească, numai cântecele răcnite peste cele româneşti, numai fasoanele „de superioritate” ale unor făcături nobiliare sau regale ce-şi poartă bagajele anatomice pe la noi, adăugate la moftangismele româneşti; dar nu preluat, fie şi „pe de rost” tocmai pragmatismul, eficienţa, munca şi inteligenţa organizatoare a unei civilizaţii material-macanice obligatoriu de luat în seamă. Reversul a venit de la sine, societatea nostră contrafăcută, uitînd tocmai occidentul cultural.

Filosofia carteziană, dialectica lui Hegel, metafizica lui Heideger sau nihilismul lui Nietzsche, dar şi modele de societate ale lui Thomas Morus utopicul, Thomas Hobbes umanistul, St. Simon socialistul creştin, J.J. Rousseau contractorul social, axiologia meritului promulgată de Vilfredo Pareto, operele muzicale ale lui Wagner, Debussy, de Falia, Berlioz sau Beethoven, şi lista continuă a fi deschisă domnii mei şi alese doamne, au rămas doar sursă bibliografică sau anemică încercare de falangster, în cel mai fericit caz, şi atât!. Spre firava lor consolare unii oficiali de azi, sau de mai de-ună-zi, se raportează la aspecte similare de prin aproprierile noastre: bulgari, unguri, ori ceva greci! Cică aşa trebuie să se întâmple atâta timp cât am aderat la structuri integrate, la spaţii comune, la obligaţii asumate. Asemenea bezmeticii auzim la tot pasul. Se pedalează pe condiţionări care nu au fost impuse de nimeni, tocmai pentru a-şi acoperi mizeria morală, sterilitatea unor gândiri, dacă ele există cumva, incapabile de renovare şi construcţie proprie. De altminteri, continentalizarea sau globalizarea instituţiilor nu a cerut niciodată desfiinţarea specificităţii regionale sau locale. Dimpotrivă.

Nu trebuie să renunţăm la valorile noastre de diferenţiere specifică. Nimeni nu ne-a cerut să-l îngropăm pe Nae Ionescu sau să-l conservăm în debaraua cadavrelor pe Eminescu. Nu ni s-a interzis să-l recitim pe Cantemir, (intervenţie liberă pe 300 ani de la primirea în Academia de la Berlin) Eliade, Barbu, Culianu sau Petriceicu Haşdeu. Nu ni l-a scos nimeni pe Sadovenu sau Goga din manualele de limbă şi literatură română, şi nici nu a existat directivă europeană de anatemă contra ilustrului Ioan Vodă Cuza pentru imaginara vinovăţie de a fi secularizat averile nemeritate a acelor bisericilor nepământe, ci dimpotrivă, atârnate altor ierarhii şi interese. Ei, domesticii de aici, indobitociţii în cele slugarnice, au făcut toate aceste nevolnicii! Râd de noi şi cei din Zimbawe. Căci proasta guvernare, generată nu atât de incompetenţă ci de reaua credinţă, substituie regulile corecte şi le perverteşte învocând numele poporului. Dar poporul, despre care se face atâta vorbire, neputând să aibe o conştiinţă a timpului-eveniment, nu poate reacţiona, fiind asemenea unui bolnav perpetuu, anesteziat pe o masă a chirurgiilor politice, de la care nu se aşteaptă decât malpraxisul ucigaş! Şi totuşi, acest popor adesea pedepsit cu hulă, este sieşi, marele giuvaer. El nu a renunţat niciodată la memoria inalterabilă care transcede toate vicisitudinile, toate otrăvirile de dinăuntru sau de dinafară.

Pentagrama sacră a identităţii se păstrează în taine şi astăzi, aşa cum numai basmul şi balada le pot ţine minte. Aici (!) au încercat, unii alogeni mintali să ne lovească cu perfidie. Şi, deloc liniştitor pentru noi, fraţi şi surori ale mele întru credinţă şi dragoste de neam, încă se screm „în forţaj”, să le iasă. Şi dacă verbul meu este nervos este explicabil şi pentru faptul că, prin educaţie şi proprie trăire nu am acceptat niciodată toleranţe pe acest subiect. Pentru că cele cinci elemente specifice, ele însele nu pot fi negociate vreodată: steagul, cântecul, portul, limba şi datina.

Steagul este locul la care te aduni când eşti în primejdie. Steagul este simbolul puterii tale pe un teritoriu care nu doar că îl administrezi, dar care este proprietate de ţară! Steagul este expresia obârşiei istorice care te-a consacrat în conştiinţa universalităţii. Steagul este expresia suverană a unei puteri legitime şi pe care îl pui în faţa Ta la tratative, la negocieri, la „summit”-uri sau pe cortul de campanie din pustiurile afgane, sau ţi se ridică în semn de omagiu suprem la olimpiadele lumii, sau ţi se înfăşoară pe catafalc atunci când cazi secerat sub El, pentru El!. Ca nimeni altul, El, Drapelul Naţiunii dă sensul luptei tale, dă putere numelui tău, te face egal în faţa celor de-o seamă cu tine! Am început „noua eră” post socialistă cu o gaură în steag. Prea bine, vor spune unii, am smuls simbolul comuniştilor! Dar ce am pus în loc? Cine suntem şi de unde venim? Ce este cu steagul nostru de astăzi? A rămas orfan de trecutul său. A rămas cu aceeaşi gaură revoluţionară în piept aşteptând ca fiii lui de atunci să-i umple din nou sufletul. Steagul meu şi al tuturor românilor a rămas fără inimă! Şi pentru că este aidoma celui din Ciad se merge la cacialma, de către unii. Ori nu-l mai pun deloc ori pun alte steaguri, de ale lor, locale. Ba, chiar pe ale altora de prin vecini, cu semne secuieşti, sârbeşti, ucraineşti, cu semilună, cu vulturaşi, cu cruci teutone. Şi-l ridică şi cînd echipa noastră naţională de hochei joacă meciuri internaţionale, în deplasare la Miercurea Ciuc! Pe la diferite primării steagul nostru este interzis sau,de ziua lui, i se pune doliu. Pieţele Tricolorului din reşedinţele de judeţ se populează doar la ordinul prefectului, odată pe an. Şi cu cine! Cu cei care fac din acest moment o simplă bifă în calendarul activităţilor publice. În rest, stă atârnat pe câte un catarg de sector, sau primărie de cătun, zdrenţuit de vânt şi ucis de nepăsare… El, curcubeu dacic coborât din tăria timpurilor străvechi, ne priveşte îngăduitor pentru că este legat prin jurământ să nu ne lase. Chiar şi atunci când dintre noi îl părăsesc ticălos pentru simbrie străină.

Cântecul nostru este izvorât din cele şapte note eterice combinate în regula terţelor sacre şi a cvintelor dătătoare de viaţă. Fraza noastră muzicală este consonantă cu vibraţia cosmică producând armonia apollinică şi desărvârşirea rugăciunii. Oriunde ai fi în lume nu poţi confunda nici jocul Ciuleandrei, nici Căluşarii, nici balada lui Ciprian! Oriunde ai fi în această lume buciumul din Apuseni, hăulita de la Gorj sau ţâpurita din Oaş nu sunt repetabile pe nici o altă paralelă. Dar iată că se perfuzează o otravă cu gust de manea în ateneul nostru interior şi mii de sunete scâncite, hăhăituri de patruped schilodit ne invadează teritoriul nevăzut al sufletelor. Tipul de partitură este linear, strident şi primitiv. Asemenea aranjamete muzicale, cândva comandate la funeraliile faraonilor, produc o stare de amnezie imediată, o trăire frustă fără conţinut, care simplifică viaţa în binar. Efectele psihomentale sunt derivate ale trăirilor instinctuale primare cu trimitere doar la reproducere şi ingurgitare! Nu ar fi o nenorocire prea mare dacă asemenea decadenţe ar avea clienţi doar dintr-o anume etnie. Nici nu am avea vre-o temere asupra unor mofturi ocazionate de petreceri private. Dar când totul se manelizează, când jurii cu pretenţii trimit la Eurovision expresia uşuratecă a ceea ce se vrea a ne reprezenta, atunci nu mai este nimic de tolerat! În Europa nu se aude minunata rapsodie a românilor ci maneaua cu gust de „salam”.

Portul nostru este marama Cerului cu care se acoperă Mama Geea. Dar nu am să mă opresc prelungit, în acest discurs, asupra portului nostru. Este nevoie de o dezvoltare de sine stătătoare pentru că straiul românilor, dar şi la alte popoare plecate din aceiaşi matcă, reprezintă însăşi povestea Creaţiei. Ar fi nedrept să expediem un asemenea subiect în termeni etnografici pentru a schiţa doar conturul temei. Oricum nu mă despart de această taină fără a produce următorul enunţ: straiul din străbuni îl face pe Român să fie aidoma Coborâtorilor din Cer!

Limba şi rolul ei în devenirea unei naţiuni este deja ceva axiomatic şi nu necesită nici o altă argumentaţie pretins savantă. Structura limbii române, modelul de gândire care stă în spatele logicii verbale şi creaţiei cuvintelor, reprezentarea noţiunilor şi organizarea frazelor au o diferenţă proximă ireductibilă la alte limbi. Puţine popoare şi-au conservat în astfel de parametri limba, ştiut fiind că majoritatea au suferit prelucrări de cabinet şi în laboratoare lingvistice care au fost apoi impuse de elitişti în circulaţia de masă. Orice limbă este supusă propriilor limite pe care le depăşeşte prin acumulări referenţiale compatibile din limbile de contact. Domeniile nou apărute produc noţiuni noi, dezvoltă pachete de termeni intraductibili şi este evidentă nevoia de preluare în limbajul tehnic şi ştiinţific a acestora. Limbajul informatic, spre exemplu, este deja universal şi valoarea sa de numitor comun al umanităţii este o realitate. A te opune este ilogic iar a refuza este o aberaţie. Dar a surclasa propria limbă cu cuvinte cosmopolite pentru a da greutate unor spuse personale, şi mai ales în spaţiul public academic, şi mai grav în mass media culturală, este o abjecţie. Un studiu furnizat de regretatul profesor Pruteanu arată că în mai puţin de zece ani, vocabularul curent a fost invadat cu peste 400 de cuvinte străine, în majoritatea covârşitoare, englezisme. De la mii de reclame frivole până la replici casnice curente. Generaţia juvenilă a fost cea mai infestată fiind, evident şi cea mai vulnerabilă din lipsa experienţei lingvistice consolidate. Cool, naşpa, nice, free, workshop, fashion, shoping, live, driver, mini sau super market, platza, room service, organizer, chief manager, p.r. adică public relations, open space, call center, şi cred că nu este cazul să extindem exemplificările, sunt folosite cotidian intrând deja în automatismele de exprimare publică. O limbă este expresia spiritualităţii unui popor. O limbă trebuie apărată de barbarismele externe şi nu numai…

Limba română are suficientă resursă de exprimare semantică pentru a reda sensurile cuvintelor invadatoare, păstrându-le autenticitatea. Uzurparea limbii este un atentat la autenticul etnonim şi duce la diluarea identităţii prin expresie. Nu doar agramatismele devenite cronice sunt trotilul de sub noi ci şi această frenezie a simplificării gândului în care te-ai născut. Simplificarea expresiei nu este doar lene intelectuală ci şi simplism logic ceea ce sărăceşte profilul uman al individului. Pledoaria pentru apărarea identităţii prin prezervarea expresiei lingvistice nu este doar o problemă de mândrie naţională ci o chestiune de existenţă istorică. Cei care o masacrează zilnic, mai ales în „talk-show”-uri cu vedete analfabete şi „businessman”-i agramaţi, sunt cariile podoabei ce ne-a fost lăsată de ctitorii de neam şi obşte. A ne apăra de asemenea invazie subculturată este o obligaţie a întregii naţii!

Modelul de viaţă, datina sau traiul. Poate că revenind la modelul nostru cultural vom putea într-o măsură mai mare să înţelegem propria valoare prin comparaţie activă. Adică, să punem în antiteză ceea ce reprezintă constanta noastră perenă cu ceea ce este variabilă uşoară în viaţa popoarelor europene. Şi, poate atunci vom fi mai atenţi cu tot ce este al nostru şi vom evita capcana unor miraje trecătoare…vom şti cum să preţuim zestrea întregii umanităţi evitând eclipsele temporare politice sau ideologice. Cum spre exemplu, negăm prin omisiune marele depozit de înţelepciune a culturii ruse, a spiritualităţii vechiului Bizanţ, a marilor creaţii a lumii arabe sau a milenarei culturi chineze. Recuzarea idologică este o boală a lumii pozitiviste, a sistemelor de gîndire exclusiviste şi dornice de hegemonie nemeritată. Cultura popoarelor fac împreună zestrea de aur a umanităţii. Iar umanitatea nu se compune doar din „Coca-Cola”, „Mc-Donalds” „Schnaps” sau „Moullin Rouge”. Umanitatea şi diversitatea sa de existenţă este esenţa Logicii Sacre a Creatorului.

Aş fi vrut să opresc discursul aici. Se cuvenea să lăsăm apoteotic un cadru optimist şi încurajator. Însă este dificil să accepţi o realitate contrară, mai ales când ea se exersează fără perdea în chiar prispa casei tale. Şi mi-am amintit una din conversaţiile mele cu eminetul dramaturg, cu enciclopedicul Paul Everac. Prin anul 2003, dezbătând criteriile de fondare a Mişcării Naţionale Române avea să riposteze intenţiei mele de a trata diferenţiat mecanismele globalizării. Şi spre respectul memoriei sale doar am să redau şi varianta care a fost cu adevărat practicată la români: „la noi, dragă generale, a fost mult mai simplu. Dumneata ai darul de a te complica pe lucruri simple. Globalizarea sună cam aşa: “ieşi tu din uzina cu utilaje competitive, ca să intru eu; dă-te tu la o parte de pe piaţa internaţională (eventual te şi falimentez chiar dacă eşti performant) ca să încapă mărfurile mele; nu-ţi cinsti eroii tăi şi istoria ta decât dacă te autorizez eu; nu relaxa impozitarea pe beneficiul re-investit dacă nu vreau eu; şi în general nu face nici un pas decisiv fără avizul consilierului meu, instalat în locul celui sovietic de abia plecat. Altfel îţi închid uşa în nas. „Un asemenea stil nu se cheamă globalizare, dragă, şi în consecinţă nu-l putem accepta. Dar împărtăşim aspiraţia către o lume mai integrată, mai solidară, mai dreaptă. Nu ne este indiferent, însă, prin ce modalitate şi cu ce preţ urmează să împlinim aceste aspiraţii sincere. Nu mai trebuie să ne facem preş de dragul vrabiei din gard!” . Aşa a fost atunci. Oare astăzi mai este la fel? Dumneavoastră ce ziceţi!?[1]

———————————————–

[1] A.O.S.R., ART-EMIS, A.C.M.R.R.-S.R.I., Sesiunea de Comunicări Ştiinţifice, ŞTIINŢĂ-ISTORIE-INTELLIGENCE, Râmnicu Vâlcea-Prundeni, 20-22 iunie 2014, Râmnicu Vâlcea, Rottarymond, 2014,

Sursa: Revista ART – EMIS

27 Jan
2015

Camelia Cristea: poeme

Alinare

 

Când sună din bucium târziul

Şi dealul e – ascuns în ninsoare,

Pe buze de nori se preumblă

Cerneala ca-n rând pe scrisoare.

 

Şi-n neguri de fum se îmbracă

Castelul cu trepte de ceară,

Domniţa se roagă să treacă

Un înger s-o scape de fiară.

 

În lanţuri se zbat vârcolacii

Când clopotul cântă o rugă

Şi toaca trosnește toţi dracii,

Cu flăcări îi pune pe fugă.

 

Din ceruri arhangheli tămâie

Cu smirnă şi nard din căţuie,

Blestemul se pune pe fugă

Doar braţul de par să-l ajungă!

 

Tăciunii aprind iarăşi vatra

Când gerul se crapă de ziuă

Pe fir de fuioare lumina

Alungă din lume neghina.

 

 

Îmbrățișări

 

File îgălbenite rup din calendar

Peste ger și iască picură amnar,

Troienite nopți intonând furtună

Fur o crizantemă pentru vreme bună.

 

Și aprind gutuia ca un lampadar

Fluturii odăii nici nu au habar,

Îți ascult colindul cu o floare dalbă

Înspre dimineață am s-o pun în salbă.

 

Mă prind de iluzii ca de un cârd de miei

Nu îmi lua nadejdea, dorul să mi-l ei,

Mă lovesc de piatră și încep să sânger

Plânge ochiul minții parcă-ar fi un înger.

 

Când un viscol mușcă rama de la geam

Întețesc și focul cu tot ce mai am.

Merele înroșite de lungi așteptări

Îmi rescriu povestea cu îmbrățișări.

 

 

Trecător

 

Trecător prin vama vieţii

Mă îmbăt ca toţi poeţii

Pun doar miere în cuvinte

Şi o lacrimă fierbinte.

 

Trec prin ziduri uneori

Şi din pietre culeg flori,

Paşii mei de pe hârtie

Vreau s-aducă bucurie.

 

Când povara-mi este grea

Pun genunchii ca să stea

În pridvorul  rugăciunii

Cum m-au învăţat străbunii.

 

Tai din noduri gordiene

Şi alerg doar prin poiene

Iar prin ochiul dimineţii

Văd doar frumusețea vieţii.

 

Dintr-o scoarţă de copac

Simt cum ramurile tac,

Iar din muguri de lumină

Cum se naşte-o rădăcină.

 

Pe aripă de cocor

Gândul meu e călător.

Zbor prin clipe efemere

Să dau ceasului putere.

 

Plâng în doine şi balade

Când tarâna parcă arde,

Mă preling într-un izvor

Ca să scap de al meu dor.

 

Aud clopotul tăcerii

Prevestind ziua Învierii

Mă botez în duh şi apă

Doar lumina ne mai scapă.

 

Văd o flacără plăpândă,

Clipa asta-i muribundă

Mă înclin că toţi poeţii

Când din cer ne vin profeţii.

 

Camelia Cristea

 

 

 

 

27 Jan
2015

Denisia Codrea: poesis

Incolor
Mi s-a așezat un praf
pe haina ființei mele
strigând întruna
s-a șters,
dar nu și din durere
ce arde-n soba veche,
mocnește, nu s-aude,
se vede
cum strălucesc în negru
pare
că zămislesc câte-o cărare
spre un neant artificial
același dormitor
c-un pat
de lângă geam.
Terestru de sinistru
mă simt
plutind într-o saltea și amăgind
un vers sălbatic,
neastâmpărat,
o rană dulce
demult mi-ai croșetat.
Îl las să zboare cu aripi
incolore
să doarmă-n aburi
suflând spre un apus
ce a răsărit
de mâine când te-ai dus.

 

 

Zile singure
zilele au rămas singure
ei au plecat departe
le savurează-n altă parte
unde se delectează cu minuni
străine
de lumea asta
unde se înfruptă amorul
și se fumează fiorul.
Zilele-s tot însingurate
se scurg în pagini într-o carte
suflă una peste alta
crește iuțeala
fug
nu știu unde se grăbesc
„mai e timp”, spune una
„era”, rostește alta
demult
când lumea nu se stingea devreme,
iar becul lumina
fără ca ei să-și facă grji
cât vor plăti în lumea de apoi
acolo
factura-i mare
minunile-s ca-n basme
petrecerea-i în toi
flăcările dănțuiesc
nu se mai opresc până-n dimineața în care
rămâne doar cenușa
zilelor la fel de singure.

 

Denisia Codrea

 

27 Jan
2015

Olguța Luncașu Trifan: Introspecție nocturnă

Introspecție nocturnă

 

 

O idee
îmi zâmbește
din spatele
gândului obosit,
trecând dincolo
de adevărul absolut.
Tăcerea-mi
curge prin vene,
vorbindu-ți
de iubiri albastre
ce au pictat
cândva cerul,
despre
ramuri tremurânde
ce au inventat vântul
și despre Soarele
ce a desenat
umbra.
Doar timpul
își pierde secundele
în genele răsfirate
ale nopții de catifea,
într-o zare
de lumină tăinuită,
ca o naiadă
ce-și poartă
tumultul vieții
spre un țărm îndepărtat.
Dincolo de orizont,
…Eu privesc în mine.

 

Olguța Luncașu Trifan

26  Ianuarie  2015
Iaşi

27 Jan
2015

George Anca: JANTAR MANTAR 17x17x17

 

JANTAR MANTAR 17x17x17

 

ci ti rea

 

acrostihurile orizontalizate se vor regăsi pe

verticaă în poemele subsecvente 17x17x17

silabe versuri haikuburi

 

 

citirea și numai s-ar contopi pardosul zidarilor

dacă mă liberez zend chiorăiala mațelor de sete

măsor spre șaptespre zece aure zorile zozile

valize din cea da indiană partenza Romania

de nu se va opune chemarea ori soarta hai ku bu lui

hai ku de hai ku buri alt fel joc de șah plus nul aur în cub club

mă desfac aripi de-andoasele cu efectul fluturelui

mai apoi m-oi încontra neantului îndrăgostit lulea

deșert palmieri din plastic dezamăgirea vieții noastre

îmi împiedic vânatul să mă vâneze ca în replică

voi încheia în haikuburi ceea ce sucub nu fusese

dacă e prea devreme de nedezlipit corneea de vis

mira pășită nenaționalizată pe după ruși

ce începusem de dimineață nu spun nimănui secret

voi scrie formatului de a nu te fi italianit

haikub a ne petrece bună voia metru mandakranta

din trei solarități arcul m-o săgeta Rama rotonda

 

 

cimbru

 

ci_mbru împrumutând regelui suedez de-l adusese

ti_hărie pușcăria Tihar Phulan Devi ucisă

rea_cția întoarsei entorse la mai înfrigurare

și noi creanței pe scăzământ ceasornic scot în gară ring

nu_triile lui Ladea în gara din Glasgow Ecuador

mai dau cartier creștem până ne scapără călcâiele

sar_azin masonilor împrumutător al turnirului

con ci a chema cu ale mării albine albul balului

top_tan concrescut corn african lipit pe timbre sudice

pi_ctură cu tinctură pe pielea maratonistului dus

par_titură gâtul păsării nevăzute de maimuțe

do_dii oricând haikub kuberic Fuji filmat taifunului

sul_tan absent haremului neîntrunit molimă dalbă

zi_cală de-o glastră cu pătratul neînflorind pătrate

da_mbla cleștarul străpungându-se undei ozon Ozana

ri_sc horbota horei de licurici himalaieni Romulus

lor eu peceneg arian celt din fundul hinduismului

 

 

dania

 

da_nia scade nu ți-o da pumnul pe umăr băiețește

că_mătarul te apreciază finalmente seului

mă_duva cancerului aniversară macabritate

li_nia ascunderii nicio sănătate târziilor

be_nignitatea altui început de sfidare reală

rezistență de împrumut evlavios poruncit leagăn

zend avesta la rând pe literele lui Hamurabi lavră

chi_ostro ghioagă fiori fiorentini ne înțlegem coada

ră_mas mai bun neplecându-te plecării în India-ne

ia_sca nepăscută iarba noastră nici de piatră

la_rra diagonală șașie orizontală tala

ma_sca sacului de furat stârvul regimului ambiguu

țe_vărie vărărie nemaipreferințe mamelor

lor ca Lawrence ne completasem fiii cu îndrăgostiții

de_stra mai degrabă oricum viața ni se combină

se ara conubiu zarzărul nealb căruntă amnezie

te_andros ardhanarishwara eu și cu tine amândoi

 

 

măcăne

 

mă_căne pidosnicia domestică paleostanța

sor_b instanța pierderii în nerecunoașterea creșterii

spre presă bal cismar în curți pe câmp zi însorită pleacă

șap_ca mustață acum doi ani în Iraq cu nevastă-sa

tesp_res vizavi pe Orzari cu valetul deschizând poarta

re_gală afabilă palațialitate și copil

ze_n ori vorba cu amfitrionul cismarul vrea natură

ce_r rousseauist pe filosofie că și preoții chit

a_raldică ospitalieră palațialitate

u_rare tacită de bun-venit quasi-uraniană

re_spingere inimaginabilă de-o vecinătate

zo_na și fetei și mamei sesizându-le-o nu știurăți

ri_tm holywoodic viță peste masă cu struguri naturali

le-murul îmi șoptește fur din spate trei boabe mari sâmburi

zo_har zobian nici islam nici Cristos nici măcar comunism

zi_d pe chelia sosiei avocatului poporului

le_andru pe străzi intimitate putifariană Iosif

 

 

vaca

 

va_ca păscându-ne înconjurul dintr-un corb într-un haikub

li_căr într-o capitală de țară natală valizelor

ze_ro încăpător de infinitate o cobză bozul

din_te Parisul aniversării azi personal mamele

cea ce Medeea povestea necunoștinței de paradox

da_r firav de sine conci fără sunet de o tremurare

in_vers ceea ce altei existențe chiar octogenară

di_amant peduncular în inelul lui Saturn pe coturn

a_rtha armatului inanalizabilă delicateței

nă_clăit concediu de generali și colonei indieni

par_că șeful ți se prevalase finlandez american

ten-ta tentației atente când li s-o face de lume

za_rca pusă la scris în avion memoriu gondolfier

Ro_ma de la Florența ori direct voluntariatului

ma_rmoră siderată oniric pe sete despărțirii

ni_meni cantautorul plictisindu-l tăcere de aur

a_mar canar animal canal încurate cămilele

 

 

derma

 

de_rma lui Mihai Theodor filosofie nemuririi

nu_mit Gonsalves nici rasele în teacă de ikebana

se_va strugurilor nemaiartificiali din palmieri

va_ra contesă pe servagiu cine să mai stăpânească

o_ra chineză minutul american secunda hindu

pu_ma sumară de-o junglă tot africană în rană

ne_pal opal ce dedicat sculptor catrință semănându-te

che_nar pioasei excrescențe a nu mai opera genunchi

ma_ur de-o seamă mamei urii Medeei nenăscându-ne

rea_zem de specie scăpătând pilulă avortată pont

ori_gami în etimologie organ original

soar_be coropișnița oul de primăvară a cânta

ta_ur la jug în fotografie stricată de eunuc

hai_mana mănoasă numindu-mă hayvadana acasă

Ku_bera săsăcind în aurul de pe ultimul ton

bu_buruz procreativ indicativ zbura te-o mărita

lui rea ei eirea lui pronominalitate hindu

 

 

haina

 

hai_na mâncată a soacră renumăr porție fetelor

ku klux klan de-a muzica familiilor fără nisipuri

de_ns nevrotic stomacul cu cancerul ibi postludeu

hai tăiată până nici cancerul că mai rămăsese

ku_ravas de bătrâni de ei mă întorc la boală lungă

buri în corn pe accidente și mai tragic condimentate

alt cui făcut și norii pe cine petrecem de e ființă

fel în vast petal controversa picăturilor de țiței

joc pe a sângelul caravană aură boreală

de_dalic dacic veston a dezbrăca otrăvire visul

șah incinerat pe umiditate în cântec de cioară

plus puls impuls hora maimuțelor cuibul gata să zboare

urs curs recurs la curtea supremă agoniei o chică

nul aur centaur în gelozie piramidei odă

în_tru caracatița rară până aseară poimâine

cub cobor carburant barbarizeze cremă cremaționez

club ulb sucub bolborositoare bursă

 

 

măr

 

mă_r păr mango tamango de n-ai mai slăbi tuberculoză

des_ime delăsată dionisienelor urare

fac_tum tăiate orații apolloniene Zalmoxis

a_rta Cișmigiului politehnica India racul

ripi_nol nu ți-am găsit protecția terorizându-ne

de-an_iversarea pedagogului filosofilor tehno

doa_ră conversia pe zece milioane șomerilor

se_cară nu secure ciroză nu diabet pe când sec

le gură leg gura păcătosului peste bot papă tot

cu_bicul niciun bic în cub cu Noe hai cu mine haiku

e_lf tolkeinian nelipsit din nicio poză de elefant

fec_undă undă iucundă secundă spațio-timpului

tul_si hindus cruce creștină în curtea casei de castă

flu_iditatea fulminanței pe o paralizie viu

tu_b dinozaurul excrescență ființa cantilenă

re_st arest ce-mi tulbur de-o cânepă și ultima partidă

lui pui ei mei ciugulească trei contrinuabili puradei

 

 

maica

 

mai_ca oricând amurgul renăscându-l nouă priveghere

a_rca noirii nemainoești nici cu Manu vorbim luni yoga

poi_ene recente secerate de secetă uitarea secată

m_oira mioara chiar Arghir neîndrăgostit nu-n dodii

în alt renunțător adăpare urecheată bâldâbâc

cont_ino parpaghen raidu curgând dosare țigănește

ra_bd bulevard cuminec morți ce-mi mai povestește gheena

ne_am pe diftongizare sării săptămâna lui Sergiu mort

an_unț de naștere mâine la cei cincizeci și nouă de ani

tu_scany e Toscana tu ai scana o poză cu mine

lui și monitorul preamintindu-mă expoziție

înd_reptare de titluri bibliotecii județene Vâlcea

ră_mân român că n-ar mai fi voie nici așa teleiraq

gos_pel câte americanizări la negru iude-crist

tit_an of course pe ecran mendelevian genomanie

lu_ntre nemțească auzul de fiară ne desființară

lea Marița vacile cine-i paște paștele florile

 

 

dentiția

 

de_ntiția dunelor munților să ne rumege vaca

șert șart recunoașterea alergătorilor din paradis

pa_lid un amor de-o constituție hermafroditică

mi_ma netuberculoasă pe zâmbetul cu al vecinei

eri erai latineai înnodare pe-o parte bonaparte

din_adins atins întins în tunica tunisianului

plas de sanie războiul a mai trecut șenil

tic peltic mai dă-ne ceva noaptea amândorura frate-meu

de_mos de moși zemoși ghemoși pre demonstrația moaștelor

za_dar altădată zadă razadă altădată zadar

mă_rar vezi corvezi te pui cu cin te-ncurci așa ne trebuie

gi_nere securiști senatori în camarantină la start

rea_cția hiat Hyatt cum ai preda aefonetică

vie_nez haitei venete vinete musacaua mască

ții_toare cuvântătoare sintactic grisipitoare

naost_ra fereastra arthashatra cine când unde ți-a dat-o

re_presiune aproape elegantă prin comparație pe loc pe loc

 

 

îmi

 

îmi imaginez imigrația foamei în măruntaie

îm_preună fără adormire jocului de șahinșah

piele colorată peste sânge ultimatul soarele

dic_teu de-o unică rasă până la cap sinucigașă

vâ_nt cuvânt pranayama om kar cascadă

na_ra scrisorii ne respiră dinainte scrisă nouă

tri_nic clopot conch de scoică doi că doică ba trei că troică

să_răriu solnițiu salt-cellar instinctul morbidității

mă_gărită amintirea singurei aventuri la furat

vânăt carnasier bătut de vânt într-un cuvând de nespus

ne_rv apăsat depresia mai las-o lasoul laș săpași

ze_iță crăiță criță pestriță Lilit litografa

ca_mera miracolului introdus filosoficește

în_tru m-ai înțeles în vitrină la Eminescu ce vrei

re_tevei recunoscutei librărese tușul mătușul

pli_ant folder ne-om dicționariza și toate cele est

că_mila palmieri păscând cocoașele iluziilor

 

 

voile

 

voi_le nevoile berevoile nevoiește-le

în_că brâncă poruncă mă mănâncă telefonia

che_mare nejucată octogenar franciscani din Roman

ia_sca amnarul cariere împecinginându-se ars

înainte înapoi cât să repetăm moaca mutului

hai să trăiești hai cu tata hai că nu murim nu trăim ku

ku_maon pahari vedere într-o referință pete

bu_rire aburire amestecându-ne estetica

ce_ață cetatea aței și acului mai coase-ne soartă

lo_pata patimii el pătimitul petei romantice

ce_r bice jocul în cerbicia autosomnolenței

su_pra bici bus adormitor ce-mi vizionasei bătrânii

nu_n consoane sacre de cine pleci renaștere te paște

fu_m concrescut aprinderilor de creieri întâmplătoare

se_te se teme de testemelul Vasilicăi Tastaman

se_re eretice înflorească ne ereți petrecăreți

 

 

damigeana

 

da_migeana tulbure de astă-toamnă până-n India

că nu indienii bașca americanii huhurezii

e de necitit vechi part-time nu mai e presă caloria

prea predator grupat ireneic deșteptăciunii bombă

de_vla climatizată antum delirului paravane

vre_j haina aerului deșertic arbore de tămâie

me_reu pe Mehrauli ori templu jain apoi indirist

de cădere fulguită fractalic în Tomis Medeea

ne_buloasa caznei canalizată biochimic album

dez_membrare cu datul datei neutralizat pe zi

lirica replicilor decarice karma cărăriei

pi_tar pitic pituitara incomensurând avatar

cor_poralitatea personalismului îmblânzind leul

ne_vasta mai bună slăbise îngrașă-te imediat

a_man amin alah vahah conclav de-a valma valmikin

de_cembrie de neîntâmplat consecință consecvență

vis_are conotată cantată pe acrostih hai cucu

 

 

milady

 

mi_lady commonwealth pe răbojul tropicului patriot

ra_sa cnversă din paradis alungată și înapoi

pă_lăria nepurtată reconstituit pălărier

și_ndrila ne-o luneca ploaie neantului matricial

tă_mâia tăului tăinuit aleluia taina

ne_hărțuită conivență pe bucurie disparent

na_maste nama nume comarnic harnic

ți_par în gigă toți peștii înconjurându-l amețitor

o pasăre pe ram Ram Ram în geam aș deschide soarelui

na_va ne va evapora cu mările smulse taifune

li_ber hiper cu cine să discuți haikub de război doi boi

za cu za cușcă împușcă dinamita grohotișului

tă_cere moartea n-o întreba de sănătate rusește

pe_tarda retardată în capul meu dintotdeauna azi

du_duiam hindus pe-un palmier dvi tri chatur vedi vidi

pă_r smuls magnific timpului tras pe roata morilor de vânt

ruși am invocat nu la proces instanța te poate vinde

 

 

ce

 

ce închingare extravertibilă ce prietenie

în postumitate fiu-său rămas fără tată german

ce_p în pacostea repopulării satelor șase moldove

pu_tere până la unsprezece săsoaice rădăcină

sem_nal numai semn semen consemnului nemurind deodată

de a încheia Yan râsul visului tău celt doi pe ecran

di_mândarea părintească un story cu un erou rouă

mi_re Marco pentru ce viză a se mai bate-n Rovine

nea_m neamț înconjur alb pe o flexiune inclusivă

ță_ran de integramă în haikub antigenealogic

nu te-o îmbrățișa cititul în profunzimea plumbului

spun Braille identificându-mă cu buricul degetului

ni_setru vezi țiparul cu cap tăiat pe a nemuririi

mă_lai tot acolo casa părintească ne-ar mai crește mal

nui_t en francais drace pricomigdalele pricolicilor

sec_tar secretar de paraclis scufundar hindus nambardar

ret_ragere comandă patrusprezece șaptesprezece

 

 

voi aștepta

 

voi aștepta cu pătratele negre de șah copilăresc

scri_soare nor aprilie nemaitropical măselelor

e măgarul răchiților de acum până de Florii

for you Lawrence in Florence din Berceni într-o măselariță

ma_ma ne-o vizita napolitana hrănindu-l pe Dante

tu n-ai chilim chelit cu mine tunde tundrele imunde

lui nu-i concavizează oroarea nicio cracă petardei

ne are ostatici preparatorului predestinat

a mă ține precum cu Ashok silențiozităților

nu te ferești din calea indo_italo-românilor romi

te lași vorbită idioției preferențiale home

fi-rențe trențe fie-ta reverențe inverse cadențe

i_am clan aglutinat etrusc și niciun aryan fobios

ta_cla margaretiană incipit instigaționul

li_la culoare văduvei asasinatului Lie Lala

an convex ne ducă nucă nici frunză verde încă tropic

it_alic praștia pe coate cataractelor bahtice

 

 

haită

 

hai_tă contaminată milimetric sep ten tri o nal

kub cub cu cu ne flu ie răm liniște-n Po ciova liș te

a por ții noi vi ți ca vie țu in du-ne ne vi ți ca să

ne cla mo rea ză alarma ba de lui din Al lah ha bad

pet_ar da Di wa li Ali da Va li zre lin du-ne

re_ac ți e pro cras ti na tă law ren cian Cris ti no ta tă

ce mai vi ne Gi gel de la big să ne sfătuim sosire

bu_ra si la be lor o ri zon ta li za te suflării kub

nă_lu ca a bo na men tu lui la Vatra din Târgu-Mureș

voluntară în Florența mea târziu de seară

ian_tra mantra de-un căpitan Arthashastra securitate

met_an două mii cu nevasta-n Iraq mai acum în Tunis

ru_dar de Stupărei și nu-ți covârșeai văduvia zâmbră

man_tra yantra tot o securitate lui Kamanita

da_rvar de la roman singurătate Tomi

kran_iu de-a doua toți toate perversiunea voastră sadică

ta_ta mama ci mai târziu în represiune de sine

 

 

dinar

 

din_ar împușcat copilului pat numai generalului

trei miei viței mânji o mănăstire cadrilul promulelor

so_reața cangur de Florii învârtecuș totalizator

la_ur congruu Prayag Allahabad brad valah Ahmedabad

ri_turi ștampilate sub fiece haikub palermitanei

tăți tăte în Agrigento ori pe tren in giro Etna na

ar_d cran arminden puruș mi-s coriandru Anaximandru

cul_eg semințele veninului neînfățișărilor

m-o_mi mămi ca mumii sadagure de tine Vasile

să_sesc dublu svastic benevolenței sacroconstructului

ge_me patogene Ene pe la gene prune agene

ta_ur vezi otrava bourului în coridă tăișul

Ra rana capete fixe calamburului generații

ma_ur de-un război întors coif duna du Dunăre Jamuna

ro_ur crant mandakcrant vagrant amarant Rembcadabrant

ton sila samodiva cancer dancer tangoul de demult

da goni zeii piezii yama yamuna du-ne dune

 

 

George Anca

 

27 Jan
2015

Mugurel Pușcaș: Cabana iubirii

CABANA IUBIRII

În zori, e timpul să-mi revăd iubita…
E vremea să mă-ntorc, din nou, în munţi,
Să bat cu pasul drumuri neumblate,
Să redeschid ale vieţii punţi.
M-aşteaptă munţii codrilor sihaştri…
M-aşteaptă puşca atârnată-n cui,
Cabana neştiută a iubirii,
În prag, iubita mea şi-a nimănui.
Vechi călător să calc vremelnicia,
Să redevin din nou învingător,
Să-mi curgă peste plete reci cascade
Şi iarba să-mi tresară sub picior.

M-aşteaptă fiarele fără odihnă
Să repetăm scenariul ancestral…
Să-mi pun pe umeri blana aburindă,
Fad, mirosind a sânge animal.

Cu carnea-n tolbă, împrăştiind căldură
Să plec înspre cabana mea de foc,
Iubita mea aşteaptă-nfometată…
Voi repeta al cărnii dulce joc.

Ca fiarele, mereu, fără odihnă,
Ne vom iubi frumos şi clandestin,
Vom transpira sub pături de zăpadă,
Vom degusta al trupurilor vin.

Apoi…Din nou…Mai singur decât moartea,
Voi face loc tristeţii între noi
Şi voi pleca din munţi, spre mai departe,
Mereu pribeag…Drumeţ, spre alte zori…

 

DIMINEAŢA

Aşa frumoasă eşti de dimineaţă,
Îmi vine să te-nvălui într-un nor…
Să-ţi dăruiesc o toamnă, ca prefaţă,
Cu dragoste, apoi, să te-nconjor.

Pe coapsa ta se profilează jaruri,
Corăbii vechi se-ntorc dinspre zenit…
E vară, încă, pe-ale tale maluri,
Aş vrea să fie aşa la infinit.

E doar un vis…E timpul…Nu ne iartă…
Dar tu, frumoasă, ştiu, mereu vei fi,
Iubirea noastră, tandru punct pe hartă,
Va încălzi ale vieţii sihăstrii.

Apoi…Târziu…Pleca-vom mai departe…
Ne-aşteaptă cele cotidiene, vechi,
Vom depăna în pagini vechi de carte,
Corăbii, trupuri, suflete-perechi.

 

Mugurel Puşcaş
(vol.”Cabana de foc”)
(Liga Scriitorilor din România)

27 Jan
2015

Maria Diana Popescu: Consilierii, cititul de pe hîrtie şi feisbucul îl vor face cnocaut pe Preşedinte

Preşedintele nostru şi-a început mandatul cu tot felul de gafe şi cu o incompatibilitate clasată – o soluţie similară fiind dată şi în cazul lui Băsescu, la urcarea pe tron. „Dosarul Flota” s-a pierdut în ceaţă şi pluteşte acum în ape necunoscute, precum „Olandezul zburător”, iar pentru pagube… „Turcu’ plăteşte”, adică, tot românul. Oare dacă Iohannis nu era preşedinte, care ar fi fost sentinţa în dosarul de incompatibilitate? Adăugăm pe tort şi declaraţia războinică referitoare la Roşia Montană, care a stîrnit discuţii şi a atras antipatii. În campania electorală se pronunţase împotriva proiectului, iar în recenta intervenţie publică îl vedem aliniat la poziţia lui Boc şi Băsescu, sugerînd o resuscitare a proiectului minier Roşia Montană. Alegătorii, dezamăgiţi, chiar şi unii din afara graniţelor, au constatat că s-au fript cu votul, fiindcă preşedintele ales a schimbat macazul după înscăunare, aşa că „Istoria unei plăcinte” a lui Costache Negruzzi strigă în gura mare, să audă tot românul: „Cu iaurt, cu gogoşele/ Te făcuşi vornic, mişele!”.

Preşedintele ignoră Constituţia şi faptul că un preşedinte nu poate avea puteri sporite

Negocierea de contracte cu un investitor privat nu face parte din prerogativele funcţiei de preşedinte, domnule Iohannis, iar „Roşia Montană” este o afacere mîrşavă,care întrece mult afacerea „EADS-Microsoft” sau „Dosarul Retrocedărilor” ilegale! Cred că a sosit momentul ca poporul să nu mai stea cu mîinile în sîn şi cu gura căscată la ecranele tembelizoarelor. Cu orice preţ trebuie stopate afacerile unor guvernanţi care vor să vîndă şi viitorul copiilor noştri. Prezentul şi viitorul nostru l-au licitat deja! Credeţi că Victoria Nudelman a venit pînă în România doar să-l vadă pe Iohannis şi să dea mîna cu el? Nu bătea, drăguţa de ea, atîta drum degeaba! Altfel,ne-ar fi tras o înjurătură straşnică.Cum toţi preşedinţii postdecembrişti ne-au vrut „binele”, dovedit în fapte de-a lungul sfertului de veac, pregătiţi-le, vă rog, cîte un bust din ipsos – marmura e prea scumpă şi, vorba ceea, nu stricăm orzul pe gîşte, şi, în plus, un piedestal gol pentru preşedintele în exerciţiu. Cum să nu aibă cîte o statuie, cînd România nu mai poate fi salvată nici de trei preşedinţi la un loc, nici de trei guverne deodată. Staţi puţin, m-am răzgândit: fără piedestal! Direct pe sol, să fie mai aproape de cetăţeni. „Preşedintele cititor”, cred că aşa va rămîne în istorie, strigă pe toate canalele că nu poate respira aerul de la vîrf fără un guvern P.N.L. Fără partidul care l-a propulsat la Palat. Iohannis ignoră în acest fel Constituţia şi faptul că un preşedinte nu poate avea puteri sporite, şi nu îi este permis să opteze pentru o anumită culoare politică a guvernului, ci spre un guvern benefic României. Nu poate schimba cînd vrea un guvern. Nu poate numi sau destitui după pofte un ministru, ci numai atunci cînd situaţia corespunde condiţiilor constituţionale. Doar nu sîntem în Liechtenstein!

Poftiţi în bancă şi învăţaţi Constituţia „pas cu pas”!

De asemenea, domnule Preşedinte, nu mai umpleţi feisbucul cu dregătoriile Ţării, şi acestea percepute în mod eronat de către dumneavoastră, cum a fost şi cazul primului referendum pe care l-aţi lansat pe această reţea. 90% dintre băştinaşii platformei virtuale, domnule Iohannis, n-au habar cu ce se mănîncă acel C.S.A.T., darămite să mai aibă cunoştinţe în cauză ca să decidă dacă Procurorul General ar trebui sau nu să intre în C.S.A.T. Vă daţi seama că s-au îngrămădit ca oile să dea răspunsul copiindu-se unul pe celălalt, ca şi în cazul ridicol, „je suis Charile!”. Sau, probabil, pe acest aspect mizaţi? Pe efectul de turmă! Mă aşteptam ca de la alegeri pînă acum să fi învăţat şi dumneavoastră Constituţia Ţării, „pas cu pas”! Dacă aţi fi ştiut-o ca pe „Tatăl nostru”, v-ar fi oprit Art. 1, alin.(4) să purcedeţi la o întrebare ilogică pe feisbuc, articol care spune că „Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor-legislativă, executivă şi judecătorească, în cadrul democraţiei constituţionale.” Aţi fi ştiut că acest C.S.A.T. este parte a Administraţiei publice centrale de specialitate (Cap. V, secţiunea 1, Art. 119). Aţi fi ştiut că Ministerul Public face parte din Autoritatea Judecătorească (Cap. VI, sec a 2-a). Aţi fi ştiut că Art. 80 alin. (2) stipulează că „Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la funcţionarea optimă şi legală a autorităţilor publice.” Veghează doar, adică nu aţipeşte în front, nu dă ordine cu ochii închişi. Propunerea făcută de dumneavoastră ca Procurorul General să facă parte din C.S.A.T. trădează faptul că vă sînt străine prevederilor constituţionale! Acum se naşte întrebarea? Cum vegheaţi dumneavoastră la respectarea Constituţiei, cînd nu vă sînt cunoscute capitolele de lege asupra cărora trebuie să vegheaţi cu sfinţenie? Vă invit, aşadar, poftiţi în bancă! Trebuie să cunoaşteţi Constituţia României cu ochii închişi, nu s-o citiţi, frunzărind-o, ca pe o publicaţie de can-can. Încă ceva, domnule preşedinte: se pare că aţi înlocuit site-ul oficial al Preşedinţiei României cu pagina personală de feisbuc. Este, în egală măsură, grotesc şi periculos, domnule preşedinte, să lucraţi Ţara pe o astfel de reţea! Cred că vă doriţi să fim mîndri că nu mai avem un preşedinte jucător, ci unul cititor, care doreşte să conducă România prin intermediul feisbucului, o uriaşă magazie virtuală cu lucruri stricate şi silicoane, cu obsedaţi şi obsedate, cu torturi, lumînări şi înmormîntări, cu politicieni puşcăriabili, plăcinte, fetiţe, criminali, manele, surcele, prostituţie, politică, anunţuri matrimoniale şi de sinucidere, un talcioc cu un număr extrem de mare de tarabe cu chilipiruri umane, spălătorii de rufe, lenjerii intime pe sîrmă, la vedere, o magazie ticsită cu lucruri bălţate, aruncate halandala: de la data naşterii, oliţa de noapte cu mînerul în interiro şi prima relaţie sexuală, pînă la numărul de la pantof. O reţea creată special pentru a manipula mintea şi timpul celor cu un fond de natură descoperit.

V-a poruncit duduia Victoria Nudelman să repuneţi pe tapet Roşia Montană şi regionalizarea?

Am pătimit destul un sfert de veac! A sosit timpul să ne primim înapoi demnitatea de om şi bunăstarea! În concluzie, rolul preşedintelui este descris negru pe alb de articolul 80 din Legea fundamentală a Ţării: „Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate.” Chiar dacă nu aveţi memoria lui Nicolae Iorga şi talentul său oratoric, apreciez că nu-i prea dificil să ţineţi minte cîteva fraze, doar sînteţi profesor, nu? – pe care să le aplicaţi în folosul Ţării. Nici pentru un copil de grădiniţă n-ar constitui o greutate!

Perle prezidenţiale

Domn’ Preşedinte, dacă dumneavoastră aţi gîndit, rău aţi gîndit. Dacă sfetnicii v-au pus să citiţi bazaconii, rău au făcut. Scăpaţi-vă de ei şi ordonaţi-le să-şi ia cu ei şi perlele citite de dumneavoastră cu prilejul aniversării Poetului Nepereche şi Unirii Principatelor, pe care le redăm: „Învăţătura pe care au oferit-o moldovenii şi muntenii la 1859 este una importantă pentru zilele noastre […] renunţarea la centralism este până astăzi una din restanţele societăţii româneşti, care va trebui să fie ameliorată cu calm, cu chibzuinţă şi într-un timp rezonabil”.[…] Principiul descentralizării a fost agreat inclusiv în divanurile ad-hoc, dar nu a fost niciodată pus în practică”[1]. V-a poruncit Mrs. Nudelman să repuneţi pe tapet „regionalizarea”, rămasă la naftalină de pe vremea lui Cuza, şi Roşia Montană? Rău procedaţi dacă-i urmaţi „recomandarea”! Bogăţiile Patriei nu mai sînt de vînzare de aici înainte!

Dumneavoastră, dragi români poftiţi în vagoane! Dar să nu aţipiţi! Vegheaţi asupra haltelor înşelătoare şi asupra haitelor de la clasa a I-a, gata să trageţi semnalul de alarmă, la cea mai mică strîmbătate în front! Fiindcă trebuie să acţionăm de aşa manieră, încît să ne redobîndim demnitatea de români, cu tot ce e al nostru, cu avuţie naţională, această redobîndire fie ea şi “pas cu pas”.

——————————————-

Maria Diana Popescu

http://www.art-emis.ro/editoriale/2711.html

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii