4 Jul
2013

Friedrich Schiller: Nänie – Versiune de George Anca

Johann Christoph Friedrich von Schiller (n.10 noiembrie 1759, Marbach am Neckar, Baden-Württemberg – d. 9 mai 1805, Weimar), înnobilat în anul 1802, a fost un poet și dramaturg german, considerat unul din „prinții poeziei germane”.

 

                                  Nänie

 

Auch das Schöne muß sterben! Das Menschen und Götter bezwinget,

Nicht die eherne Brust rührt es dem stygischen Zeus.

Einmal nur erweichte die Liebe den Schattenbeherrscher,

Und an der Schwelle noch, streng, rief er zurück sein Geschenk.

Nicht stillt Aphrodite dem schönen Knaben die Wunde,

Die in den zierlichen Leib grausam der Eber geritzt.

Nicht errettet den göttlichen Held die unsterbliche Mutter,

Wann er am skäischen Tor fallend sein Schicksal erfüllt.

Aber sie steigt aus dem Meer mit allen Töchtern des Nereus,

Und die Klage hebt an um den verherrlichten Sohn.

Siehe! Da weinen die Götter, es weinen die Göttinnen alle,

Daß das Schöne vergeht, daß das Vollkommene stirbt.

Auch ein Klagelied zu sein im Mund der Geliebten ist herrlich;

Denn das Gemeine geht klanglos zum Orkus hinab.

 

                                                   Friedrich Schiller

 

                          Nänie

 

Însăși frumusețea va să se stingă! Robit-a oameni și zei,

N-atinse însă pieptul de aramă al stygianului Zeus.

O singură dată iubirea îmblânzi zeul umbrelor,

Dar, netrecut pragul, hotărât, își retrase darul.

Nici Afrodita nu poate alina rana băiatului,

Gingaș trup în care se prefcu fiorosul mistreț.

Nici sacrul erou nu-și salvează mama eternă,

Când prăvălit în fața porții soarta își împlinește.

Dar ea se înalță din mare cu toate fetele lui Nereus

Și pornește un bocet pentru slăvitu-i fecior.

Uite! Plâng zeii și plâng și zeițele toate,

Ce e frumos veștejește, cel desăvârșit va să moară.

Asemenea plâns lied pe buze pentru iubire glorifică,

Pe când cei de rând neștiuți se coboară la Orcus.

 

                                                              Versiune de George Anca

3 Jul
2013

Maria Diana Popescu: “Poporul la terapie intensivă, aleșii în vacanță”

După atîtea cantonamente, malversaţii, antrenamente eşuate şi faulturi în teren, parlamentarii au aruncat problemele Ţării în vestiare şi pe-aici ţi-e drumul, de la 1 iulie pînă la 31 august. Două luni de zile i-am pierdut de pe radar! Nereperaţi de nimeni, ca nişte şoareci echipaţi cu senzori conectaţi la spaţiul intern şi extern, prin care vor să afle pînă la ce punct viitorul lor pe distanţe lungi se adaptează condiţiilor de imponderabilitate. În plus se pot îmbia şi combina în strategii, alianţe şi permutări lăutăreşti. Dar cu onoarea „nereperată” a poporului cum rămîne? Îndrăzneşte careva să le strice socotelile? Sînt în timpul liber, doar. Obosiţi de jugul guvernării la care au tras unul hăis şi altul cea, vor zburda pe imaşuri exotice, după care se vor reîntoarce să desăvîrşească opera de tracţiune în hău. Să fii deputat sau senator în România este, se ştie, cea mai miraculoasă slujbă, după cea de europarlamentar! Slujbe de vis! Cine nu şi-ar dori să vină cîteva ore la serviciu, două-trei zile pe săptămînă şi să aibă buzunarele şi conturile pline din bani publici. Nu de puţine ori televiziunile au surprins scaunele goale în sălile de şedinţe ale comisiilor. Aceste comisii permanente şi speciale înseamnă, de fapt, cheltuieli foarte mari cu şoferi, secretare, consilieri şi protocoale.

Seriozitate ioc! Chiulangeală cît cuprinde! Chiar au nevoie de două luni de vacanţă, precum şcolarii, maeştrii aceştia în arta neisprăvirilor, pe care noi i-am ales, noi îi plătim şi le suportam fărădelegile şi deciziile oneroase? Codul muncii nu-i valabil şi pentru ei? Un simplu angajat are, după un an de trudă cu 12 ore de lucru pe zi, cel mult trei săptămîni de concediu, plătit cu cîţiva amărîţi de gologani. Care-i cea mai slab cotată instituţie din Ţară? Pardon, dispreţuită? De ce vor românii reducerea numărului de parlamentari. „Mînăstire-ntr-un picior, ghici ciupercă ce-i?” Cînd vor veni din vacanţă cu minţile şi mai „odihnite”, de ce se vor apuca oare să mai dărîme? Poporul e deja la terapie intensivă. Mai în glumă, mai în serios, cum ar fi oare, să fie scoşi în şuturi din fotoliile de pluş ale democraţiei originale? Pentru că după 23 de ani de libertăţi amăgitoare ne-am ales cu constituţionalizarea dreptului de a face ce vor muşchii lor, şi cu dictatura privilegiului politic. Trăiască şi înflorească arta interesului de trib! Datoria nobilă de membru al celui mai înalt for al statului este văzută  de ei ca o glumă. Mandatul trece, leafa barosană le merge, procentul pentru pensia lor se ridică la cer. În plen trag cîte un pui de somn, în pauze se plimbă pe holuri, îşi aranjează ploile. Mai nimeni nu citeşte cap-coadă proiectele de lege propuse spre aprobare. Votează ca oile la un îndemn, ridică mîinile în cor şi habar n-au ce implică acţiunea lor. Minimum treizeci la sută din ei absentează cu tot felul de motive puerile, care n-ar trebui aprobate. Aş putea scrie un roman de motive care să demonstreze că aleşii noştri lipsiţi de conştiinţă, care se grăbesc acum spre destinaţiile de lux ale vacanţei, au devastat Ţara ca nişte zburătoare verzi şi n-au adus nimic bun societăţii. Pînă nu vom avea o clasă politică responsabilă, din trupul slăbit al României se vor hrăni în continuare termitele autohtone şi străine, care nu produc nimic în afara propriilor movile de bogăţii.  Gîndiţi-vă un pic la venitul acestor frecători de hîrtii virtuale, multe multe depăşind înţelesul lor, care umilesc şi batjocoresc poporul, oferindu-i un nivel de trai sub cel minim de civilizaţie, chiar sub cel ceauşist, şi comparaţi-l cu venitul unuia individ care munceşte efectiv fizic sau intelectual, dar cinstit.

Odată cu vacanţa aleşilor, se scumpesc şi gazele. „Liberalizarea preţului la gaze, e un principiu european, şi România trebuie să-l respecte”, zice premierul. Dar salariilor românilor şi nivelul de trai cînd vor deveni principii europene, dom’ premier? Luaţi o cîtime din preţul energiei şi-l creşteţi pe cel al gazelor. Bună mutare! Poporul tot la terapie intensivă, spuneam, iar peste el „vin scumpiri pe bandă rulantă! Cum se vor descurca oamenii cu venituri modeste? Nu răspunde nimeni, parlamentarii pleacă să se odihnească, obosiţi de atâta inactivitate; pleacă dar își iau drepturile bănești în perioada vacanţei. Vin scumpirile asemenea jocului de domino. Pe cine interesează? Cei care ar trebui să alcătuiască proiecte de legi care, aprobate și aplicare, ar mai echilibra o stare  de criză ce pare fără sfârșit, pleacă în vacanţă. Cei care i-au ales îndură, pe mai departe: scumpiri, șomaj, batjocura infractorilor, indiferența mai-marilor …Vine domino-ul scumpirilor! Ei și? Vacanța alesului să trăiască! (prof.Maria Diaconescu)

Statul livrează încă o gură de aer bancherilor-cămătari, amînînd denunţarea clauzelor abuzive din contractele de credite, care fraudează milioane de români. BNR s-a opus iniţiativelor legislative şi a făcut lobby pe lîngă Guvern şi F.M.I. pentru a nu valida actele normative, pe motiv că pierderile băncilor s-ar ridica la 1 mld. Euro. Dar cu pierderile românilor fraudaţi de bănci, ale românilor săraci lipiţi pămîntului, cum rămîne, domnule guvernator anti-român? Aveţi puţină demnitate! Stingeţi lumina, închideţi uşa, luaţi-vă şlapii şi halatul de pensionar şi fugiţi departe de haosul financiar pe care l-aţi creat şi moşit, pînă nu e tîrziu! E mai sănătoasă umbra podgoriilor de Drăgăşani! Premierul a susţinut că nu e prieten cu bancherii, dar a convenit asupra amînării. Cum să nu! Fraţii întru arme se ajută la nevoie. Astfel de aprobări sînt tipice mentalităţii servile a celui mai slab în faţa celui puternic, a celui care renunţă la propria  identitate pentru a se exprima în identitatea celui dominant. Iată-i şi pe americani, cît de frăţeşte vin în ajutorul Irakului, după ce le-au adus în bătătură războiul de cucerire şi apoi, la conducere, un guvern care să spună doar „yes”. Îşi trimit bancherii să-i escrocheze pe bieţii „eliberaţi”. De asta aveau nevoie. De noi teritorii unde să-şi extindă pelagra ocupaţiei şi sclaviei prin îndatorare, şi de noi pieţe de desfacere a gunoaielor. Banca „Citi” devine prima bancă americană cu sediul la Bagdad, după ce a primit avizul preliminar al Băncii Centrale a Irakului. E doar începutul unor operaţiuni bancare diversificate, ce vor face din irakieni milioane de sclavi. Din nefericire pentru omenire, cei mai mulţi dintre guvernatorii ei sînt nişte ciocli cu haine de demnitari.

Maria Diana Popescu, Agero

www.agero-stuttgart.de

3 Jul
2013

Dante Alighieri / Vasko Popa – Versiune de George Anca

Durante degli Alighieri (Dante Alighieri) (n. 29 mai 1265, Florența – d. 14 septembrie 1321, Ravenna) a fost un poet și filozof italian, om politic florentin, cel mai mare scriitor european din Evul Mediu. Autor al „Divinei Comedii”, capodoperă a literaturii universale, Dante este primul mare poet de limbă italiană, Sommo Poeta („poet în cel mai înalt grad”).

           Un dì si venne a me Malinconia

 

Un dì si venne a me Malinconia
e disse: <<Io voglio un poco stare teco>>;
e parve a me ch’ella menasse seco
Dolore e Ira per sua compagnia.

E io le dissi: <<Partiti, va via>>;
ed ella mi rispose come un greco:
e ragionando a grande agio meco,
guardai e vidi Amore, che venia

vestito di novo d’un drappo nero,
e nel suo capo portava un cappello;
e certo lacrimava pur di vero.

Ed eo li dissi: <<Che hai, cattivello?>>.
Ed el rispose: <<Eo ho guai e pensero,
ché nostra donna mor, dolce fratello>>;

                                        Dante Alighieri

 

 

Într-o zi veni la mine Melancolia

 

Într-o zi veni la mine Melancolia

și zise: „Vreau să stăm de vorbă puțin”;

ci-mi păru că adusese la cin

Durerea și Ura să-i țină compania.

 

Și eu îi zisei: „Pleacă, va via”;

și ea îmi răspunse grecin:

eu, gândind într-o doară latin,

mă uitai și văzui Amorul che venia

 

în haină nouă din pânză tare,

de pe cap o capelă scoate;

e cert, cu adevărată lăcrimare.

 

Îi spusei: „Ce ai, răutate ?”

îmi răspunse: „Necaz, când îmi pare

că domana noastră muri, dulce frate”.

 

                          Versiune de George Anca

 

 

               Stih

 

Nas dan je zelena jabuka
Na dvoje presecena

Gledam te
Ti me ne vidis
Izmedu nas je slepo sunce

Na stepenicama
Zagrljaj nas rastrgnut

Zoves me
Ja te ne cujem
Izmedu nas je gluvi vazduh

Po izlozima
Usne moje traze
Tvoj osmeh

Na raskrsnici
Poljubac nas pregazen

Ruku sam ti dao
Ti je ne osecas
Praznina te je zagrlila

Po trgovima
Suza tvoja trazi
Moje oci

Uvece se dan moj mrtav
S mrtvim danom tvojim sastane

Samo u snu
Istim predelima hodamo

                    Vasko Popa

 

                 Stih

Ziua ni-i măr verde

Tăiat în două

 

Mă uit la tine

Tu nu mă vezi

Între noi soare orb

 

Pe scară

Frânți ne sărutăm

 

Sună-mă

Nu te aud

Între noi surd văz-duh

 

Vitrinele

Buzele mele

Îți urmează surâsul

 

La răscruce

Ne sărutăm și trecem

 

Îți dau o mână

N-o simți

Lacună îmbrățișarea

 

Pe străzi

Lacrima ta

Îmi caută ochii

 

În seara zilei morții mele

Ziua morților îți răspunde

 

Doar un vis

Aceleași drumuri le-am călcat

 

                               Versiune de George Anca

 

3 Jul
2013

Boris David: Tot alergând…

              Tot alergând…

 

Tot alergând după-un apus –
Împins de ce-a fost Micul Prinţ –
M-am pomenit de vreme dus
Departe de al meu trecut
Pe care-oricât eu l-aş scruta
Nu-l pot întoarce, repeta,
Căci mă orbeşte al meu Apus
Pe care l-am ajuns, fără a vrea.

De ce se-ntâmplă-aşa ceva
O spun cu vorba altcuiva:
Nu cerceta!…e inutil –
Nu-i om să poată explica –
Căci orice drum are-un sfârşit
Aleatoriu, din păcat,
Ce nu-i făcut a-l controla
Un om ce-ncearcă a visa.

Căci visul nu-i ceva finit
El trece peste orice zid
Crezând că şi-unde nu-i sfârşit
Visarea-i parte-n infinit.
Sună cumva prea optimist?!
Nu, e luat chiar din trecut
Ce-l însoţeşte fără a vrea
Chiar de-l orbeşte-al său Apus…

 

Boris David

3 iulie 2013

2 Jul
2013

Mihaela Markus: Dor de tine…

     Dor de tine…

                   de Mihaela Markus

Dor de tine,dor de noi,
Lacrimi pure,paşi în doi,
Rugăminţi ce par a fi ,
Lacrimi pure zi de zi.

Dor de cerul înstelat,
Dor de-al tău sărut furat,
Dor de zâmbetul ceresc,
Ce ma face să iubesc.

Dor de nopţile sub lună,
Dor de şoapte de amor,
Dor de inima ce-mi bate,
Doar rostind cuvântul Dor.

 

02 iulie 2013 – Timișoara

2 Jul
2013

Mihaela Markus: Priveşte-te-n oglindă!

                       Priveşte-te-n oglindă!

                                           de Mihaela Markus

Nu te minţi într-una, căci nu există oameni,
Să-ţi fie lumină,credinţă şi dor,
Ci măşti negricioase,cu zâmbet de fiară,
Ce-n faţa-ţi zâmbeşte,şi-n spate te-omoară.

Aruncă-ţi departe imagini în care,
Zâmbeşti,străluceşti,în vaste culori,
De nu vrei să fii urât chiar de moarte,
Aruncă-le departe,în mlaştini,noroi.

Aruncă cuvinte zadarnic frumoase,
Aruncă-ţi şi zâmbet pe valuri tristeţi,
De nu,invidia şi ura de moarte,
Te face nebun ,chiar de nu eşti.

Dar cei ce te fac bolnav peste noapte,
De ură, blestem ,invidie şi scrum,
Oferă-le-n schimb în dar o oglindă,
Să-şi vadă doar chipul străin, plin de fum.

2 Jul
2013

Vasilica Grigoraș: “O, Românie tristă şi însingurată”

“O, ROMÂNIE TRISTĂ ŞI ÎNSINGURATĂ”, Vaslui, Editura Thalia, 2013,  de Petre Iosub

 

Cunoscut ca o personalitate distinctă, cu o vastă cultură românească şi universală, şi în acelaşi timp, creator de cultură şi educator incontestabil al multor generaţii de tineri, iubitor al gliei şi neamului, prof. dr. Petre Iosub simte că mai are multe de spus şi făcut pentru binele României. Şi pentru a-şi împlini misiunea divină pe acest pământ românesc drag, cum ar putea mai bine să procedeze decât apelând la ceea ce îi este mai la îndemână, harul şi darul scrisului.

Autor al mai multor volume din varii domenii, filosofie, publicistică, poezie, mai adaugă operei sale o carte intitulată deosebit de sugestiv şi dureros în aceeaşi măsură, “O, Românie tristă şi însingurată”, Editura Thalia, 2013.

Cartea impresionează prin analiza riguroasă a societăţii vremurilor pe care le trăim. Metoda de analiză este incizia, operaţia adâncă în carnea vie a societăţii contemporane. Instrumentul ales în acest scop este busturiul raţiunii profunde, mânuit de o minte ascuţită, trează şi vigilentă. 

Profesorul Iosub,  porneşte în demersul sau de la observaţia atentă şi meticuloasă a stării de fapt din România. Are o atitudine echidistantă faţă de fenomenele manifestate relatând faptele în mod realist, cu o logică şi coerenţă a  argumentelor îmbatabilă. În acelaşi timp apelează la umorul sobru, trist, sarcastic, “face haz de necaz” asemenea românului hâtru, răbdător, dar neînduplecat atunci când îi sunt sugrumate valorile fundamentale cu care s-a născut şi crescut şi se transformă în “fiară”.

Prezintă un tablou veridic al societăţii româneşti în contextul globalizării, starea naţiunii române în degringoladă, datorată atât unor cauze interne, cât şi externe, dezvăluind astfel, cu tristeţe, amărăciune şi revoltă tarele societăţii postdecembriste. Cu acelaşi spirit critic se apleacă asupra Europei “zguduită de ambiţii individuale şi  cu repercusiuni dintre cele mai triste pentru România”. De asemenea, realizează o analiză pertinentă a contextului internaţional actual, punând cu dibăcie pana scrisului pe rănile cele mai dureroase ale umanităţii, pe malformaţiile întregului sistem mondial, pe sistemul bine organizat cu planuri diabolice de supremaţie a celor puţini şi bogaţi, numindu-i “pungaşi”,  asupra altora, mulţi şi săraci, luându-le din “ograda proprie până şi ultimele rămăşiţe de speranţă de viaţă prin înfometare, îmbolnăvire, analfabetizare”.

Pentru a prezenta adevărata imagine a României de astăzi, P. Iosub, reia ideea lui Mircea Eliade despre “lichelismul politic”: “tragedia şi paradoxul unui moment istoric în care predomină politica – este că oricine poate ajunge puternic, că nu mai există ierarhia valorilor şi a forţelor creative” (Profetism românesc, România în eternitate, Editura Roza Vânturilor, 1990, p. 134). Dezvoltând această idee, autorul notează: “Acest lichelism, infiltrat în instituţii fundamentale, devine însuşi statul şi şubrezeşte vitalitatea de apărare a societăţii, supusă mereu abuzurilor, şi reduce, prin sufocare şi secătuire, potenţialul şi capacităţile creative ale oamenilor. Totul se desfăşoară haotic şi dintr-un anume ordin. Se pierde perspectiva istorică şi astfel se instalează o dictatură ordinară, care va suprima până şi libertatea intimă de a visa frumos”. (“O, Românie tristă şi însingurată”, p. 13)

Scriitorul atrage serios atenţia asupra mai multor pericole care pot avea repercusiuni dintre cele mai triste pentru România, printre care şi cel al natalităţii în regresie mai mult decât vizibilă, care se datorează după opinia domniei sale pierderii “valorilor creştine şi schimbării aproape barbare produse în viziunile şi atitudinile asupra vieţii şi familiei”. (p. 116)

Identificând “gunoaiele societăţii româneşti”, responsabile de starea jalnică din ţară  semnalează oroarea de cultură a acestora: “Probabil există o preocupare a derbedeilor portocalii pentru a singulariza într-un anumit fel în faţa posterităţii prin oroarea faţă de cultură şi de sănătate a oamenilor!” (p. 85)

“În acest context încărcat de mizerie-prostie, minciună, sfidare, cât mai multă sfidare, – e şi firesc să asistăm la un amplu proces de deghizare a nonvalorilor în valori, de excomunicare a iteligenţei şi bunei credinţe din sala de spectacole a bâlciului politic, jenant şi oneros, triumfalist şi agresiv, găunos şi ţipător” p. 96

Tabloul general al societăţii româneşti bolnave mai este reliefat şi prin întrebări bine meşteşugite, dar deloc retorice: “Or, ce înseamnă a urî raţiunea, a urî ştiinţa şi cunoaşterea, a desfiinţa şcoli, spitale, centre de cercetare agricolă, industrială, fundamentală? Ce înseamnă să îţi izgoneşti specialiştii peste hotare şi să pui în fruntea unor instituţii fundamentale clonele tale?” Răspunde domnia sa: “Înseamnă să urăşti din  rărunchi finţa umană, să-i eradichezi sămânţa (fertilitatea), să laşi foamei şi hazardului sute de mii de copii şi bolnavi. Mai înseamnă să vrei să pui mai repede capăt culturii şi istoriei neamului românesc şi să te retragi în barca ta în alt colţ de lume ca un laş lacom şi plin de sine.” Consideră că cei care conduc astăzi destinele acestei ţări sunt aprigi duşmani ai românului ca fiinţă umană şi ai României ca naţiune de sine stătătoare cu adânci rădăcini în istorie. Pe de altă parte, slugile laşe şi incompetente au ajuns să meargă în genunchi pentru diverse ciolane de ros de către ei, familiile lor şi acoliţii lor politici în faţa străinătăţii, dând la troc viitorul ţării şi al locuitorilor acesteia. Astfel, am ajuns în situaţia în care liniştea şi progresul României  este la cheremul străinătăţii, “vântul de vest şi cel din est” clatină nu numai coroanele neamului ci şi rădăcinile acestuia. Ori “ramurile” întineresc, se împrospătează, dar odată dezrădăcinat un popor, este ruinat, este condamnat la dispariţie.

            În opinia autorului, este limpede că puterea unor state este mobilul actului criminal de sufocare, de distrugere a economiilor altor ţări, însă cozile de topor sunt în ţară, nulităţi care au ajuns în fruntea statului prin mituire, şantaj, bolnavi de cele mai multe ori de maladia hoţiei, trădării, beţiei şi ghiftuielii.

            Persiflează clasa politică comparând-o cu un “pod imens plin cu lilieci, care acţionează pe întuneric. După ce ajung la putere, migrează spre peşteri pentru a hiberna la rece. De fapt sunt captivi într-o pânză de păianjen, cu numele de ŞANTAJ“. 

            Conturează portrete morale hidoase ale unor personaje ajunse în diferite posturi de decizie fără a da nume, dar descrierea este atât de fidelă şi sugestivă încât, nu numai cititorul avizat ci un procent remarcabil dintre români pot înţelege, intui cu uşurinţă cine se află în spatele caricaturii literare creionate de prof. Iosub.

            Din păcate, ceea ce se întâmplă în România postdecembristă nu este un fenomen simplu şi nici singular în istoria poporului român. În decursul vremurilor au alternat episoade de înălţare şi decădere, de înflorire şi ruginire a naţiunii noastre. Deşi, cu inima-i suferindă pentru ţară şi neam, Petre Iosub “are încă speranţe în privinţa vocaţiei morale a poporului român, un popor creat lovit în istorie, umilit adesea de ai săi, dar capabil din când în când de mari răbufniri justiţiare”, afirmă scriitorul Teodor Pracsiu

            Îşi exprimă încrederea, asemenea marelui savant român Anghel Rugină cu care a avut o prodigioasă şi prestigioasă colaborare în a pune bazele renumitului Colegiu economic  “Anghel Rugină” din Vaslui, că în această Românie, “tristă şi însingurată” ,,miracolul economic se va împlini atâta vreme cât va exista libertate şi o conştiinţă de Român.” (Anghel Rugină)

            Cartea este excepţional scrisă, nu poţi să o laşi din mână până nu o termini. Şi asta datorită stilului curat si atractiv de a nara fapte, evenimente, stări de lucruri. De asemenea, trebuie remarcat şi faptul că autorul volumului este purtătorul de cuvânt şi simţire al fiecăruia dintre noi, al poporului român. Îl felicităm pe domnul profesor doctor Petre Iosub pentru acest strigăt de revoltă înălţat spre inima şi mintea românilor şi sperăm că va contribui la conştientizarea a ceea ce trăim şi la trezirea de atitudini din partea a cât mai mulţi confraţi români.

            Să dea bunul Dumnezeu să avem printre noi mulţi asemenea domniei sale, iar  domnului PROFESOR îi urăm multă sănătate, putere şi inspiraţie pentru cât mai multe lucrări valoroase.

Vasilica Grigoraş

Cuvânt și Iubire

Cuvânt și Iubire

„De aş grăi în limbile oamenilor şi ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare şi chimval răsunător. Şi [&hellip

Comments Off on Cuvânt și Iubire

Follow Me!

Follow Me! Follow Me! Follow Me! Follow Me!
,,Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește". (Corinteni 13,4)
 

Carţi în format PDF

Articole Recente

Reviste de cultură și spiritualitate

Linkuri Externe

Multimedia

Ziare

Vremea

Ultimele Comentarii